No i już po pełnej wymianie oleju w skrzyni w "Art-Mag serwis Gliwice"
Co do serwisu to potwierdzam wszystko co napisał Adam kilka stron wcześniej , fachowo , dokładnie i czysto wykonana praca , mechanicy uprzejmi i kulturalni ludzie. Po wymianie pierwsza czynność to ustawienie licznika zużycia oleju na "0" wcześniej było ponad 4 miliony , miałem swoją lexię więc nie było problemu . Co do starego oleju to nie był wcale taki tragiczny jak mógłby na to wskazywać licznik oleju , nie był jak to niektórzy pisali czarną breją czy smołą , tylko zwykły oleisty czarny olej o zabarwieniu czerwonawym , nawet mechanik stwierdził że nie jest wcale taki zły. I teraz dwie wyraźne różnice przed i po wymianie to po pierwsze auto podczas ruszania z pozycji "D" i puszczeniu hamulca (bez gazu) wyraźniej ciągnie do przodu , wcześniej robiło to dużo wolniej i słabiej , nie wiem czy to dobrze czy źle ale różnica jest duża . Po drugie wcześniej w czasie jazdy praktycznie na każdym biegu w momencie mocniejszego przyśpieszania (nie na tyle gwałtownego żeby automat zredukował bieg ) to był odczuwalny jakby minimalny uślizg objawiało się to tym że obroty na obrotomierzu gwałtownie podskoczyły o jakieś 200 obr/min nim jeszcze auto zaczęło przyśpieszać , to samo podczas nagłego puszczeniu gazu wskazówka na obrotomierzu od razu trochę spadała nim auto zaczęło jeszcze zwalniać . Po wymianie oleju nie ma tego "efektu uślizgu"
Teraz wskazówka obrotomierza podnosi się jednocześnie z przyśpieszaniem i opada dokładnie w momencie zwalniania . Nie wiem czy to zrozumiale opisałem ale tak to wyglądało z mojej strony .
Co do reszty to mam jeszcze odczucie że automat jeszcze bardziej niezauważalnie dla mnie zmienia biegi , ale wcześniej też było bardzo dobrze więc różnica jest niewielka , ogólnie to teraz jest perfekcyjnie , zobaczymy co będzie dalej.
I teraz jeszcze jedna ciekawa sprawa , po powrocie z serwisu do domu ( równe 101 km) sprawdziłem jeszcze lexią ile "nabiło" na liczniku zużycia oleju i okazało się że jest już 2422 , więc jest 24 razy więcej niż przebieg w kilometrach a trasę powrotną jechałem bardzo delikatnie i bez częstych zatrzymań i gwałtownych przyśpieszeń , co by mogło potwierdzać że przy przebiegu mojego samochodu na poziomie 135 tyś licznik oleju może spokojnie pokazywać wartości w okolicach 4 milionów ( 135 000 * 24 = 3,2mln ) a zaznaczę jeszcze raz że jechałem wyjątkowo delikatnie . Zobaczę za kilka dni jak będzie przyrastał stan licznika oleju w stosunku do przebiegu auta .
Tu krótki filmik nagrany telefonem jak to wyglądało podczas wymiany
https://www.youtube.com/watch?v=npRGUtmKl7Y