Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2  (Przeczytany 3725 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Andrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 280
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Były: BX 19 TZD '91 205 kkm, AX 1.4D '94 ???kkm, XM mk2 2.1 TD '98 200 kkm,AX 1.0 100kkm
  • Zainteresowania: Citroen, Atari
  • Miejscowość: Kraków
Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« dnia: Kwiecień 17, 2011, 16:27:54 »
Witajcie,

Szukałem opisu jak "przystosować" zawór z benia do mojego xm'a - niestety nie znalazłem - a był.....

Czy ktoś wie jak to zrobić?


pozdrawiam,

MA
______________________________________________
Był mocno spracowany BX 1.9TZD '91,
był mocno zużyty AX 1.4D '94,
był nieco zużyty AX 1.0 '96
był prawie piękny XM 2.1 TD '98
Może będzie coś jeszcze?

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 787
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2011, 22:22:43 »
Michał z tego co wiem to można założyć bez przeróbek tylko inaczej idą powroty.Trochę to trudno założyć ale ponoć się da.Natomiast przeróbka polega na wywierceniu otworów w miejscach do tego przeznaczonych,wstawienie tam przelewów i zaślepieniu niepotrzebnych "starych dziur"
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2011, 22:51:59 »
Robercie, o czym Ty w ogóle piszesz? Przelewy są identyczne. Różni się tylko wyjście ciśnieniowe na tylne zaciski.

Stare wyjście zaślepia się np. śrubą M5, a obok, na wzór starego dystrybutora wiercimy nowy otwór i gwintujemy go standardowym gwintownikiem 8mm. Skok gwintu typowy.

Do autora wątku: kolejny temat poza odpowiednim działem poleci od razu do kosza.

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2011, 13:51:50 »
Kilka lat temu opisywałem na czym polegają róznice,a nawet kilka takich zaworów przerobiłem dla naszych klubowiczów.Jeśli chodzi o przelewy, to BX-owe też sa po przeciwnych stronach niż z XM-a,ale w niczym to nie przeszkadza,natomiast przewód do tylnego hamulca musi być zrobiony w innym miejscu.Do tej przeróbki zawór musi zostać rozebrany do ostatniego elementu,następnie wiercimy wiertłem fi 3,5 przez cały korpus,a potem wiertłem 6,5 na głębokość 16mm.Po tym już tylko gwintowanie M8 i czyszczenie z opiłków,a w miejsce "starego"otworu wkręcamy odpowietrznik hamulcowy z PF126p.Można też zamontować zawór bez przeróbki obracając go o 180 stopni ale wdedy wszystkie przewody muszą być odpowiednio podoginane a tego niewyobrażam sobie bez wyciągania jednostki napędowej.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Michał Andrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 280
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Były: BX 19 TZD '91 205 kkm, AX 1.4D '94 ???kkm, XM mk2 2.1 TD '98 200 kkm,AX 1.0 100kkm
  • Zainteresowania: Citroen, Atari
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2011, 22:19:39 »
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Roman - czy mogę liczyć na Twoją pomoc w razie gdyby mnie ta przeróbka przerosła ? (a pewnie tak będzie....)

pozdrawiam,

MA
______________________________________________
Był mocno spracowany BX 1.9TZD '91,
był mocno zużyty AX 1.4D '94,
był nieco zużyty AX 1.0 '96
był prawie piękny XM 2.1 TD '98
Może będzie coś jeszcze?

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2011, 23:00:57 »
Ja z braku wiertarki stołowej, zawór oddałem do przeróbki do warsztatu zajmującego się mechaniką precyzyjną.

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 19, 2011, 11:43:47 »
Cytuj

Michał Andrzejewski napisał:
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Roman - czy mogę liczyć na Twoją pomoc w razie gdyby mnie ta przeróbka przerosła ? (a pewnie tak będzie....)

pozdrawiam,

MA

Oczywiscie, ale pytanie -skąd weźniesz zawór BX-owy jak już ich nie sprzedawają?
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Michał Andrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 280
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Były: BX 19 TZD '91 205 kkm, AX 1.4D '94 ???kkm, XM mk2 2.1 TD '98 200 kkm,AX 1.0 100kkm
  • Zainteresowania: Citroen, Atari
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 26, 2011, 18:37:06 »
Mam.

Z mojego byłego benia - kupiłem zawór u Zoraka.
I jest sprawny - przejechał około 1000 km.....
Benio poszedł na złom a mi zostało z niego trochę części.

pozdrawiam,

MA
______________________________________________
Był mocno spracowany BX 1.9TZD '91,
był mocno zużyty AX 1.4D '94,
był nieco zużyty AX 1.0 '96
był prawie piękny XM 2.1 TD '98
Może będzie coś jeszcze?

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 26, 2011, 22:32:18 »
Mi też Roman podpowiedział jak przerobić zawór - Dzięki, udało się i nawet zbytnio nie bolało.
Szkoda że Zorak zdradził :D
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 27, 2011, 11:46:16 »
Cytuj

...Można też zamontować zawór bez przeróbki obracając go o 180 stopni ale wdedy wszystkie przewody muszą być odpowiednio podoginane a tego niewyobrażam sobie bez wyciągania jednostki napędowej.

Romku, mnie przychodzi do głowy taki pomysł (aby nie rozbierać nowego zaworu od BX): mała rurowa "przedłużka" pomiędzy wyjściem na oś tylną, a przewodem istniejącym w samochodzie i połączenie ich razem typową złączką z gw. M8.

Problem polega na tym, że wyjście na oś tylną z zaworu od BX jest pod kątem 90 st. w stosunku do XM i w dodatku jest  b. mało miejsca pomiędzy ramą auta, a korpusem zaworu, tak że  żadnego przewodu w ten otwór nie da się wkręcić, jeżeli zawór jest już przymocowany do auta (w XM).

Gdyby taką "przedłużkę" ładnie zagiąć na małym łuku (w jakimś przyrządzie) i wkręcić do zaworu zanim przykręcimy go do auta nie byłaby ona narażona na załamanie jak to się często dzieje, gdy ktoś próbuje rurkę od hamulców tylnych po pierwsze mocno naciągnąć, a potem jeszcze zagiąć pod kątem 90 st na małym łuku i wkręcić w trudno dostępne miejsce...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 27, 2011, 21:58:31 »
Jest sposób:
Napełnić przewód wodą, wpakować do zamrażalnika, po zamrożeniu wygiąć.
Lód w przewodzie nie pozwoli się rurce załamać w miejscu gięcia.

Mimo to, obstaję przy sposobie Romana - sprawdził się i całość "wygląda".
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 27, 2011, 23:36:05 »
łatwiej, prościej i szybciej będzie wywiercić i nagwintować nowy otwór niż dorabiać przedłużkę, to nie może być kawałek rurki i opaski, tylko przewód o odpowiedniej średnicy i z odpowiednimi zakuciami, no i trzeba jeszcze dorobić jakiś łącznik, kto i gdzie to wszystko po dorabia?
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 28, 2011, 08:10:24 »
Cytuj

Jurij Martyniuk napisał:
łatwiej, prościej i szybciej będzie wywiercić i nagwintować nowy otwór niż dorabiać przedłużkę, to nie może być kawałek rurki i opaski, tylko przewód o odpowiedniej średnicy i z odpowiednimi zakuciami, no i trzeba jeszcze dorobić jakiś łącznik, kto i gdzie to wszystko po dorabia?

A kto powiedział, że chcę "dorabiać" przedłużki? Schyl się kiedyś pod własne auto i zobaczysz tam oryginalną przedłużkę stalową ok. 20 cm, o tej samej średnicy co przewód hamulcowy, z  końcówkami M8.
Jeżeli uważacie, że rozbiórka nowego zaworu (na czynniki pierwsze, jak pisał Roman), wiercenie, gwintowanie a potem staranne czyszczenie z wiórów i składanie to mniej pracy, niż przykręcenie dodatkowej rureczki ze złączką typu mufka to ja wymiękam...

Ktoś z Was pisał o "profesjonalnym" wyglądzie... Może, ale po co komu profesjonalny wygląd, skoro tego ustrojstwa po prostu wcale nie widać...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 29, 2011, 09:12:31 »
Wojtku wydaje mi się że rozebranie zaworu i zrobienie nowego przyłącza jest o wiele łatwiejsze,niż szukanie po szrotach rurki i złączki.Założysz taką mocno wygietą rurkę i cały czas masz w swiadomości czy to wytrzyma podczas hamowania lub się nie przetrze przypadkowo.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 29, 2011, 15:16:07 »
Zgoda, o ile rozebraniu nowego zaworu nie "towarzyszy" rozsypanie się części po pokoju, he he. Nie ma tam silnej sprężyny, którą trzeba blokować w imadle jakimś przyrządem?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 29, 2011, 15:21:29 »
Cytuj

Roman Suchara napisał:
Wojtku wydaje mi się że rozebranie zaworu i zrobienie nowego przyłącza jest o wiele łatwiejsze,niż szukanie po szrotach rurki i złączki.Założysz taką mocno wygietą rurkę i cały czas masz w swiadomości czy to wytrzyma podczas hamowania lub się nie przetrze przypadkowo.

Przepraszam, że tak "na raty" ale powiedz Roman (nie zwróciłem uwagi jak to jest rozwiązane), czy szczelność połączenia rurki z korpusem zapewnia tylko miękka uszczelka nałożona na koniec rurki? Dno otworu gwintowanego pozostaje zatem takie, jak zostawi je wiertło 6,5?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 30, 2011, 19:15:37 »
Roman kiedyś o tym pisał.
Skorzystałem, nie narzekam.
Producent zostawił nadlewki w odpowiednich miejscach.
Operacja "upgrade'u" zajęła mi góra godzinę.
Pisząc że "wygląda" miałem na myśli, że patrząc na efekt pracy nie myślałem " o K...u...r .....xxx przecież to się zaraz rozpadnie, zabiję siebie i rodzinę..."



Może czasem lepiej zostawić ewolucję Darwinowi ? :D

Wszystko jak w oryginale - te same uszczelki i śrubunek. Na tym polega piękno
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 01, 2011, 15:45:45 »
Cały kłopot u mnie ostatnio (mam nadzieję, że przejściowo) polega na tym, że zostałem odcięty (a raczej sam się odciąłem) od jakiegokolwiek zaplecza warsztatowego (imadła, wiertarki kolumnowe, szlifierki itp). Dopóki nie zbuduję chaty sytuacja nie ulegnie zmianie i dlatego wolę opcję: rurka przedłużka, niż wiercenie i gwintowanie ale oczywiście zgadzam się z Wami, że nie ma to jak rozwiązanie profesjonalne. Rąk lewych nie mam, tylko bardzo doskwiera mi ten brak zaplecza...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Piotr Pyrka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 601
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: DSuper:), CX 25TRD Turbo2, Stado BXow, BX Digit, Simca1301GL,Fiat 850 Coupe,Syrena 105,R4,GSA i inne
  • Zainteresowania: BX oczywiscie, motoryzacja lata 50-70, Fiat, classic cars, fotografia i pare innych-generalnie sie nie nudze-calkowita noga informatyczna-sorry
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 22, 2011, 11:12:46 »
Cytuj

Jacek Konopka napisał:
Szkoda że Zorak zdradził :D


Kogo zdradził bo nie rozumiem?
Piotr Pyrka
Nie ma jak Benio:)

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 22, 2011, 11:31:41 »
Cytuj

Piotr Pyrka napisał:
Cytuj

Jacek Konopka napisał:
Szkoda że Zorak zdradził :D


Kogo zdradził bo nie rozumiem?

Kolega Zorak nie do końca jest "zdrajcą", bo ostatnio bardzo sprawnie pomógł mi w nabyciu oryginalnego (ate) czujnika abs.
Nadal możecie korzystać z jego usług, choć ani oryginalnych elektrozaworków ha, ani dystrybutorów hamulcowych nam nie dostarczy. Natomiast podłym zdrajcą jest Citroen, który już nie produkuje (dostarcza) części do XM
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 31, 2011, 12:42:41 »
No więc zastosowałem się do rad Kolegów i "przerobiłem" zawór z BX. Sprawa wcale nie jest tak banalna. Już zdjęcie pierścienia osadczego wymaga wiercenia korpusu. Samo nawiercanie nowego kanału poszło względnie gładko (żeliwo bardzo podatne na wiercenie), choć bez wiertarki kolumnowej jest to "operacja" wymagająca precyzji, szczególnie głębokie wiercenie cienkim wiertłem.

Również nie ciekawie jest z gwintowaniem. Płytki otwór od wiertła 6,8 (tylko 14 mm części walcowej) wymaga stosowania specjalnie"podciętych" gwintowników. Na szczęście takie gdzieś odkopałem...

Przeróbka zaworu hamulcowego to jednak pikuś w stosunku do jego wymiany. Zdemontowałem zbiornik lhm, spojrzałem w dół i ... wymiękłem.  Mamy "do dyspozycji" jamkę o średnicy ok. 25 cm, głęboką na ok. 60-70 cm, w dodatku niczym korzeniami poprzerastaną licznymi przewodami lhm, elektrycznymi, rurami klimatyzacji... Nie mogę sobie wyobrazić, by operując jedną ręką (włożenie tam obu rąk jest absolutnie niemożliwe) odkręcić i odgiąć wszystkie rurki lhm, a tym bardziej przelewy, wszak cyrkowcy są na świecie...

Czy ktoś wymieniał zawór hamulcowy w aucie z silnikiem 2,5 td bez jego wyciągania?
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 31, 2011, 14:52:58 »
Żadne wiercenie nie jest potrzebne, rozebrałem już z 10 zaworów i w każdym pierścień segera schodził bez problemu. Trzeba tylko wcisnąć dekiel, który owy seger zabezpiecza. Ja używam do tego wyciskacza do cytrusów. :-)

Ale z dostępem się zgodzę - jest tragiczny. W Benku wymiana zajmuje mi 30 minut, w XM-ie 3 godziny...

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 31, 2011, 22:54:02 »
Próbował ktoś naprawić już zawór hamulcowy? Cieknie mi jak silnik jest odpalony i zgaszony, jak wcisnę hamulec mocno to przestaje lecieć. Wczoraj wlożyłem już 5 z kolei zawór, łapy pokaleczone, a on niestety też cieknie, także nie wiem czy jest mozliwość naprawy jakiegoś elementu który powoduje te przecieki wewnętrzne ?

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 01, 2011, 09:06:24 »
Cytuj

Daniel Wolny napisał:
Żadne wiercenie nie jest potrzebne, rozebrałem już z 10 zaworów i w każdym pierścień segera schodził bez problemu. Trzeba tylko wcisnąć dekiel, który owy seger zabezpiecza. Ja używam do tego wyciskacza do cytrusów. :-)

Ale z dostępem się zgodzę - jest tragiczny. W Benku wymiana zajmuje mi 30 minut, w XM-ie 3 godziny...

To musiałeś przerabiać zaworki co najmniej z przed 3- 4 lat. W starych rzeczywiście był pierścień Segera; w nowych (z ostatnich lat produkcji) jest podły drut sprężynowy, którego wyjęcie w warunkach "warsztatu domowego", bez pomocy drugiej osoby (lub trzecie ręki własnej) raczej niewykonalne...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 225
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Zawór hamulcowy z BX do XM mk2
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 01, 2011, 09:16:11 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Próbował ktoś naprawić już zawór hamulcowy? Cieknie mi jak silnik jest odpalony i zgaszony, jak wcisnę hamulec mocno to przestaje lecieć. Wczoraj wlożyłem już 5 z kolei zawór, łapy pokaleczone, a on niestety też cieknie, także nie wiem czy jest mozliwość naprawy jakiegoś elementu który powoduje te przecieki wewnętrzne ?

Mateuszu, podobno jest to nienaprawialne. Rozmawiałem kiedyś z J. Lipką ("robi" w Citroenach chyba Od zawsze", a na pewno pierwszy na Dolnym Śląsku) i powiedział mi, że wszystkie zawory hamulcowe z wtórnego obiegu będą lały, jedne trochę mniej, inne więcej ale jednak wszystkie ( w domyśle: raczej nikt nie sprzeda Ci sprawnego, he he). Chyba, że sam sobie wymontujesz z jakiegoś nie wyjeżdżonego samochodu ...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d