Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z odpaleniem na mrozie...  (Przeczytany 95947 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

matil80

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #300 dnia: Marzec 25, 2018, 19:29:52 »
Koledzy jak uważacie , żeby zlikwidować powietrze w układzie ,  lepiej zmienić obudowę filtra z 2,0 hdi 110km na opaski i nowe wężyki ? Czy spróbować zabawić się z tą dodatkową pompką co Daniel podawał z forum volva ?
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2018, 20:27:07 wysłana przez Szymon Matillek »

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 885
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #301 dnia: Marzec 25, 2018, 20:33:56 »
Ja miałem mierzoną kompresje przy regeneracji wtrysków . Pomiar był przez gniazda wtrysków na zimnym silniku i wyszło 28 bar . Ta firma co mi regenerowała wtryski i robiła pomiar kompresji to naprawdę nie jakaś amatorka . A link do tego filmiku dałem dlatego , że może zle wykonywał pomiar , ale wartości pomiarowe też miał 30bar+-5 . Ta firma co mi sprawdzała to wprowadzał dane auta w jakiś program i wyskoczyły takie parametry dla tego silnika . To w jaki sposób powinno być 25 +-5 bar ?

Te 25 bar to minimum, aby silnik diesla dobrze odpalał w zimie. Dodatkowo ciśnienie na cylindrach nie powinno różnić się więcej niż 1-2 bary.

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #302 dnia: Marzec 26, 2018, 06:17:38 »
Koledzy jak uważacie , żeby zlikwidować powietrze w układzie ,  lepiej zmienić obudowę filtra z 2,0 hdi 110km na opaski i nowe wężyki ? Czy spróbować zabawić się z tą dodatkową pompką co Daniel podawał z forum volva ?

Witam,poczekaj do czwartku to zdam relacje z montażu dodatkowej pompki koło zbiornika paliwa.
U mnie ewidentnie paliwo wraca z pompy do zbiornika przez powrót(bo gruszka miękka ,a jak zatkam powrót to jest cały czas twarda.jakiś zawór w pompie puszcza?)
Ogólnie jak regularnie auto jeżdzi to nie ma problemu,ale ostatnio jak postało 4 dni to odpaliło w miare normalnie ale pierwsze 2 minuty pracy to porażka(jak stary rozklekotany VW)
Pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #303 dnia: Marzec 26, 2018, 08:09:14 »
Ja miałem mierzoną kompresje przy regeneracji wtrysków . Pomiar był przez gniazda wtrysków na zimnym silniku i wyszło 28 bar . Ta firma co mi regenerowała wtryski i robiła pomiar kompresji to naprawdę nie jakaś amatorka . A link do tego filmiku dałem dlatego , że może zle wykonywał pomiar , ale wartości pomiarowe też miał 30bar+-5 . Ta firma co mi sprawdzała to wprowadzał dane auta w jakiś program i wyskoczyły takie parametry dla tego silnika . To w jaki sposób powinno być 25 +-5 bar ?

Te 25 bar to minimum, aby silnik diesla dobrze odpalał w zimie. Dodatkowo ciśnienie na cylindrach nie powinno różnić się więcej niż 1-2 bary.
Załącznik

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #304 dnia: Marzec 26, 2018, 08:33:27 »
W silniku ZS 2,5-3,5MPa (25-35 Bar) czyli w twojej książce pomylili się o 1 MPa. Poza tym znajdź przynajmniej drugie źródło, które to potwierdzi bo papier wszystko przyjmie.

Stopień sprężania 18:1 występuje w wielu dieslach. Dlaczego np. W Mercedesach (CDi 220 s.s. 18:1) wychodzi kompresja 28-34 Bary a ty twierdzisz, że w silniku DW10 15-25 Barów to norma i wszystko jest ok. Przy 23-24 Barach ja bym się już zastanawiał co silnikowi dolega.
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2018, 08:44:35 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #305 dnia: Marzec 26, 2018, 08:36:24 »
W silniku ZS 2,5-3,5MPa (25-35 Bar) czyli w twojej książce pomylili się o 1 MPa. Poza tym znajdź przynajmniej drugie źródło, które to potwierdzi bo papier wszystko przyjmie.
Ja mam szukać ... to ty znajdz że jest inaczej, wszystkim się przyda.
W silniku ZS 2,5-3,5MPa (25-35 Bar) czyli w twojej książce pomylili się o 1 MPa. Poza tym znajdź przynajmniej drugie źródło, które to potwierdzi bo papier wszystko przyjmie.

Stopień sprężania 18:1 występuje w wielu dieslach. Dlaczego np. W Mercedesach (CDi 220 s.s. 18:1) wychodzi kompresja 28-34 Bary a ty twierdzisz, że w silniku DW10 15-25 Barów to norma i wszystko jest ok. Przy 23-24 Barach ja bym się już zastanawiał co silnikowi dolega.
C5 1.6 Hdi też ma 18:1. Przedstaw jakiś "papier" lub dane konstruktora i co ważne podaj metodę pomiaru chętnie przyjmę wiedzę nie upieram się przy swoim.
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2018, 09:11:10 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #306 dnia: Marzec 26, 2018, 11:54:23 »
Skoro tobie się wydaje, że twoje dane są ok to nie będę zaprzeczał tylko przy problemach nie pytaj innych dlaczego skoro odczyt zgadza się z twoimi danymi to jednak nie działa tak jak trzeba. Szukał niczego nie będę, upierał się też nie będę bo po co tylko nie wmawiaj innym, że 15 Barów to jeszcze norma. Poza tym sprawdź przy okazji swoją kompresję a wyjdzie, że masz powyżej 25 Barów i co wtedy zrobisz?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #307 dnia: Marzec 26, 2018, 16:55:48 »
Poza tym sprawdź przy okazji swoją kompresję a wyjdzie, że masz powyżej 25 Barów i co wtedy zrobisz?
Będę się musiał z tym pogodzić :)

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #308 dnia: Marzec 26, 2018, 17:37:28 »
Koledzy jak uważacie , żeby zlikwidować powietrze w układzie ,  lepiej zmienić obudowę filtra z 2,0 hdi 110km na opaski i nowe wężyki ?
 Czy spróbować zabawić się z tą dodatkową pompką co Daniel podawał z forum volva ?
A nie lepiej spróbować włożyć z 2.0 163km?,
Z 110 może być większy opór na filtrze.

matil80

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #309 dnia: Marzec 26, 2018, 19:23:09 »
Tak tylko z 2.0 163 KM ma też na szybkozłączki a ten od 110 KM ma na opaski . A ja  myśle że to fałszywe powietrze właśnie dostaje się przez szybkozłączki . A co myślicie z tym patentem z pompką ?

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #310 dnia: Marzec 26, 2018, 20:31:10 »
Pompka to bardzo dobry pomysł, ale w 163km nie słyszałem o powietrzu w przewodach.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #311 dnia: Marzec 29, 2018, 09:10:39 »
Pompka to bardzo dobry pomysł, ale w 163km nie słyszałem o powietrzu w przewodach.

U mnie od czasu do czasu się pojawiają, wszystko po wymianie filtra. Zamierzam się temu przyjrzeć ale jakoś mocno mnie nie pili bo silnik pracuje prawidłowo i wcale mu to nie przeszkadza.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #312 dnia: Marzec 29, 2018, 15:46:30 »
Zainwestowałem w świeczki boscha i wymieniłem rozrusznik na rozrusznik klasy 6+ valeo, teraz kręci jak wściekły, jak wymienię świeczki to zobaczę czy błąd przekaźnika zniknie.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #313 dnia: Marzec 29, 2018, 21:55:00 »
A czemu na gorącym?  Zawsze na zimnym robiłem.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #314 dnia: Marzec 31, 2018, 12:20:53 »
No i wymieniłem nie było żadnego problemu :) robiłem to na zimnym silniku.  nagrałem filmik, ale nie z samej wymiany bo pewni nic by nie było widać, miałem spaloną 4 świecę tą przy egr, błąd przekaźnika dal się skasować, ciekawe co przyszłoroczna zima pokaże :)
https://youtu.be/MA3d9yY7LAg

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #315 dnia: Marzec 31, 2018, 20:17:15 »
Witam.
No Panie kolego-pełen szacun. Ja dziś w c4GP wymieniłem egr i z rozebraniem podszybia i złożeniem zajęło mi to ponad dwie godziny. Jak długo trwała u Ciebie operacja? Czy do wymiany świec zrzuciłeś całkiem egr, chłodniczkę i płyn chłodniczy czy da się bez tego?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #316 dnia: Marzec 31, 2018, 21:59:47 »
Chłodniczkę odkręciłem od głowicy i przesunąłem  , kolektor ssący zrzucałem 2 raz więc poszło szybko, egr też już wcześniej rozbierałem i fizycznie go nie  mam, została mi tylko chłodnicza świece nie robiły problemu po zluzowaniu ,ręką wykręcałem je bez problemu, czasowo wyszło około godziny. Jeszcze wrzucę filmik kolektora dolotowego bo wydaje mi się że tam gdzie świeca nie grzała jest większy nagar.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #318 dnia: Marzec 31, 2018, 22:44:04 »
Ja u siebie wymieniłem egr bo przy próbie odkręcania pękła śruba dolna trzymająca go do  chłodniczki, gdy ja chciałem wykręcić to pękła obudowa wokół śrubki. Wyczysciłem go i złożyłem bo był sprawny ale przy mocniejszym deptaniu w pedał gazu wydobywał się sfist spod uszczelki między zaworem a chłodniczką. Kupiłem na szybko z Volvo v50,działa, nie zaciera się ale ma inny numer niż mój. Czy to może czymś złym skutkować?
Pozdrawiam i Wesołych świąt
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #319 dnia: Marzec 31, 2018, 22:47:03 »
https://m.youtube.com/watch?t=7s&v=XoB_elMBg9A

No to kolego jak jeszcze wymienisz ten 8 letni akumulator to będzie palił od strzała przy -30°C :)

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #320 dnia: Kwiecień 01, 2018, 18:09:59 »
Szczeże  musiała być uszkodzona od razu, bo błędu przekaźnika nie dało się skasować, te stare były boscha, ale trochę leżały na półce szkoda że przed montażem ich nie sprawdziłem, włożone były przez ponad 2 lata , trzy pozostałe działają, ale wymieniłem komplet.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #321 dnia: Kwiecień 01, 2018, 19:25:58 »
Aku i tak wymienię przed zimą, a świece jak już będzie jakiś problem to odłącze wtyczkę przy świecach i zmierzę na każdej.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #322 dnia: Kwiecień 02, 2018, 14:14:45 »
W silniku ZS 2,5-3,5MPa (25-35 Bar) czyli w twojej książce pomylili się o 1 MPa. Poza tym znajdź przynajmniej drugie źródło, które to potwierdzi bo papier wszystko przyjmie.
Ja mam szukać ... to ty znajdz że jest inaczej, wszystkim się przyda.
W silniku ZS 2,5-3,5MPa (25-35 Bar) czyli w twojej książce pomylili się o 1 MPa. Poza tym znajdź przynajmniej drugie źródło, które to potwierdzi bo papier wszystko przyjmie.

Stopień sprężania 18:1 występuje w wielu dieslach. Dlaczego np. W Mercedesach (CDi 220 s.s. 18:1) wychodzi kompresja 28-34 Bary a ty twierdzisz, że w silniku DW10 15-25 Barów to norma i wszystko jest ok. Przy 23-24 Barach ja bym się już zastanawiał co silnikowi dolega.
C5 1.6 Hdi też ma 18:1. Przedstaw jakiś "papier" lub dane konstruktora i co ważne podaj metodę pomiaru chętnie przyjmę wiedzę nie upieram się przy swoim.


Sam Citroen jakoś dziwnie podaje te dane:
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #323 dnia: Kwiecień 06, 2018, 06:11:25 »
Witam,założyłem dodatkowa pompke paliwa.
Miałem problem że po paru dniach postoju po odpaleniu silnik brzydko pracował(przez kilkanaście sekund+potrafił puścić baką ) i grucha była miękka.Dodatkowo powietrze w przewodach przy przegazowaniu.
Teraz grucha jest twarda ,nawet podczas pracy silnika stawia opór.
Pompa pracuje po włączeniu zapłonu stale,po wyłączeniu zapłonu pracuje jeszcze 2-3 sekundy.
Zasilana jest z oryginalnego przewodu z wiązki wchodzącej w zespół pływaka.
po dłuższych testach dam znać jak sprawuje się pompka.
Pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

matil80

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #324 dnia: Kwiecień 06, 2018, 08:22:46 »
Dianiel , ta pompka to jest ta qap 0.2 bar ? Nie boisz się ,że za mocno  w tym miejscu będzie się grzać ? A powiedz jeszcze Daniel , gdzie dostałeś ten króciec kolanko na szybko złączkę ?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2018, 09:37:00 wysłana przez Szymon Matillek »