Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 155667 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #225 dnia: Listopad 22, 2018, 13:14:27 »
Moim zdanie nie ale sprawdź

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #226 dnia: Listopad 22, 2018, 13:20:19 »
Ok tyle ze ciecz płynie tam gdzie najmniejszy opór czyli popłynie bajpasem, moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem jest naprawa dotychczasowego rozwiazania

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka



Pewnie ,że najlepiej trzymać się oryginału.
ale jak ma się wydać 200zł za obudowę z filtrem,plus przewody paliwowe ten z gruszka i miedzy filtrem i pompą za kolejne 600zł,a dalej pompę CR ZA X000ZŁ I może pływak nowy za 300zł.i to wcale nie gwarantuje że będzie sukces.

To ja uważam że dobrze postąpiłem montując uniwersalną pompkę.
Pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Online Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 841
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #227 dnia: Listopad 22, 2018, 13:53:35 »
Ok tyle ze ciecz płynie tam gdzie najmniejszy opór czyli popłynie bajpasem, moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem jest naprawa dotychczasowego rozwiazania

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka



Pewnie ,że najlepiej trzymać się oryginału.
ale jak ma się wydać 200zł za obudowę z filtrem,plus przewody paliwowe ten z gruszka i miedzy filtrem i pompą za kolejne 600zł,a dalej pompę CR ZA X000ZŁ I może pływak nowy za 300zł.i to wcale nie gwarantuje że będzie sukces.

To ja uważam że dobrze postąpiłem montując uniwersalną pompkę.
Pozdrawiam

Jak samochód u Ciebie zapala rano przy takich temperaturach jak teraz są i ogólnie jak silnik pracuje np przy gwałtownym przyspieszaniu po zamontowaniu tej pompki? Może jakieś skutki uboczne są?

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #228 dnia: Listopad 22, 2018, 13:59:54 »
Daniel napisz więcej o tej pompce. Nazwę mam qap 0.2 bar. W wątku który podlinkowales to pod kanapą z tyłu widzę że ją zamontowales. A rhr nie ma pompy w baku.
Zasilanie skąd wzieles? Możesz proszę więcej napisać ciekawi mnie to rozwiązanie w przypadku tego typu awarii.
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2018, 14:52:41 wysłana przez Tomasz Strzelczak »
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Online Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 841
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #229 dnia: Listopad 22, 2018, 14:20:18 »
Daniel opisz więcej o tej pompce. Jaka dokładnie i gdzie zamontowana. Bo w wątku który podlinkowales to pod kanapą z tyłu widzę. A rhr nie ma pompy w baku.
Zasilanie skąd wzieles? Możesz proszę więcej napisać ciekawi mnie ta opcja.

zasilanie jest zapewne z wtyczki która dochodzi do pływaka

Online Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 841
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #230 dnia: Listopad 22, 2018, 16:45:17 »
Założyłem dzisiaj przewód skręcany na opaski między filtrem paliwa a pompą WC. na wolnych obrotach nie widać żadnych pęcherzy powietrza natomiast przy mocnym gazowaniu lecę pęcherze. załączam filniki jak to u mnie wygląda. zobaczymy jak będzie z porannym odpaleniem? https://www.youtube.com/watch?v=T3hOIsh389A&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=s3gHSNM8oRU&feature=youtu.be
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2018, 16:58:27 wysłana przez Marcin Nowak »

Online Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 841
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #231 dnia: Listopad 22, 2018, 18:14:41 »
A w razie jak by pompa miała niewystarczającą wydajność to pomyślałem żeby to  podłączyć tak jak na poniższym schemacie. (oczywiście schemat amatroski:D)
To jest dobry pomysł jakbyś chciał ją zastosować tylko do odpalania, sama pompa ma prawie 100 l na godzinę wydajności więc spokojnie da radę
Ale zaszkodzić raczej nie zaszkodzi a w razie awarii tej dokładanej pompki można dalej jechać:D Ehhh... coś mam pecha bo przed chwilą musiałem na chwilę wyjechać i okazało się że nie grzeję mi prawa strona. teraz czeka mnie jeszcze zabawa z klapami

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #232 dnia: Listopad 22, 2018, 20:00:48 »
Niestety moje jeszcze działają

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Świderek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Nieszawa
  • Posiadany samochód: C5 2007r,2.0 HDI liftback ,Xsara Picasso 2000 2.0hdi
  • Zainteresowania: Medycyna
  • Miejscowość: Nieszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #233 dnia: Listopad 25, 2018, 18:05:03 »
Jak już tyle zrobiłeś w temacie to wymień filtr na taki zwykły metalowy, bez podgrzewacza, na zwykłych złączkach Wiele osób tak robi w vw i nie ma problemu z podgrzewaniem, które tam i tak działa dopiero jak się silnik zagrzeje.
Zanim to jednak zrobisz to spróbuj docisnąć lub wysunąć wężyki w gniazdach lekko nagiąc przewody lub je prostując i obserwuj czy tego powietrza jest mniej czy więcej.. Jakby była pompką w zbiorniku to było by to łatwiej zauważyć,  bo gdzieś by się pociło.
Co do utraty mocy to też może być kwestia odpowietrzenia zbiornika. Zobacz czy po długiej trasie jak jest faktycznie zmulony syknie z baku po odkręcenie korka, czasem trzeba przyłożyć ucho do wlewu.  Wcześniej musisz i tak uszczelnić układ i sprawdzić czy zaworek w gruszce jest sprawny i czy za każdym razem odcina paliwo.
U mnie wyraźnie słychać pracę zaworka, a gruszkę jestem w stanie zacisnąć tylko raz,  i to nie do końca po kilkudniowym postoju i tak powinno być.
Jak to nie pomoże i mimo szczelnego układu auto będzie czasem muliło to rozepnij kostkę od przepływki i zobacz czy auto odżyło, jak nie to zaślep egr na próbę bo może się przycinać.  Jak rozepniesz kostkę przepływomierza to nie przekraczaj 3 tyś bo auto wejdzie w tryb awaryjny. 
Miałeś opiłki  w filtrze?
Czytam wątek od samego początku, bo też mam czasem problem z odpaleniem i widzę już te nieszczęsne pęcherzyki,  dzieje się to bez żadnego określonego schematu. Odpowiedź kolegi wydaje się najsensowniejsza i tak też zrobię . Kupię jakiś metalowy filtr ,wlozę w zamian orygin.,węże na opaski i zobaczymy. Ktoś chyba tu, też pisał ,że założył w takim ukladzie na wężu podgrzewacz od peugeota i podobno śmiga. Jak Franki czegoś nie dorobili to trzeba ich poprawic

Offline Maciek Ryk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 HDI 140 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #234 dnia: Listopad 26, 2018, 10:00:55 »
Dorzucę jeszcze coś od siebie. Wczoraj jak odkręcałem korek wlewu paliwa, usłyszałem syk, tak jakby zbiornik się odpowietrzył. Myślicie, że odpowietrznik zbiornika jest zapchany i podciśnienie które tworzy się w zbiorniku zasysa mi paliwo z powrotem do zbiornika i tym samym opróżnia wężyk filtr paliwa - pompa wysokiego ciśnienia ?

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #235 dnia: Listopad 26, 2018, 10:11:17 »
Nie, to są nieszczelności w zasilaniu paliwem. Jeden pug z tym motorkiem dal mi zdrowo podpalić kiedys.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #236 dnia: Listopad 26, 2018, 11:43:01 »


Dorzucę jeszcze coś od siebie. Wczoraj jak odkręcałem korek wlewu paliwa, usłyszałem syk, tak jakby zbiornik się odpowietrzył. Myślicie, że odpowietrznik zbiornika jest zapchany i podciśnienie które tworzy się w zbiorniku zasysa mi paliwo z powrotem do zbiornika i tym samym opróżnia wężyk filtr paliwa - pompa wysokiego ciśnienia ?
Odpowietrznik ma filtr węglowy,  jak najbardziej jak masz takie objawy to będzie problem z zasysaniem.  Pisałem już o tym.

To tez przerabialem ale wtedy na dużym obciążeniu zdycha

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #237 dnia: Listopad 27, 2018, 21:34:42 »
I jak tam palą Wasze hdi rhr? Ja podczas odpalania mam z 3 malutkie pęcherze w przewodzie za filtrem. Słyszałem opinie że minimalne mogą być. Gruszka po nocy jest taka że jak raz pompne to twarda jak kamień.
Jak Wy macie? Ostatnio za pierwszym ładnie poszedł, dziś po 2 dniach stania i temperatura w nocy spadła do minus 6. Poszedł za drugim razem...
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #238 dnia: Listopad 27, 2018, 21:38:14 »
U mnue pali w pół obrotu tyle że kilka sekund pracuje nierówno. Tak jak rok temu. Nic się nie zmieniło:)

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #239 dnia: Listopad 27, 2018, 22:02:34 »
Nie są :) ale przy lekkim mrozie powinien palić i pracować równo bez problemu.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #240 dnia: Listopad 27, 2018, 23:00:11 »
Nie są :) ale przy lekkim mrozie powinien palić i pracować równo bez problemu.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
Nie będzie dopiero jak komory się zagrzeją

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #241 dnia: Listopad 28, 2018, 08:43:40 »
Ale wiesz panie drogi ten mechanik a jeszcze jeździ a olej tez trzeba wymienić ? To on ma filtr ropy ? Nie wymirnialem bo sam wszystko robię .. Tak tez mialem.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #242 dnia: Listopad 28, 2018, 09:04:57 »
No ok, zgoda z tym, że dostaje po tyłku silnik przy takiej pracy. Argument z dogrzaniem komory do mnie nie trafia bo 9 lat jeździłem 2,2 Hdi w MKI i tam bez żadnej sprawnej świecy palił przy - 17 i się nawet przez sekundę nie zająknął. Pytanie zatem czy 2.0 Rhr jest tak bardzo inny i bezwzględnie potrzebuje sprawnych świec do prawidłowego rozruchu??

Brałbym pod uwagę sprężanie ale musiała by to być wyjatko nieudana jednostka Napędowa, gdyby w tak wielu przypadkach, bo problem jest znany szeroko, winne było sprężanie i to przy takim przebiegu!

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #243 dnia: Listopad 28, 2018, 09:18:08 »
Ale wiesz panie drogi ten mechanik a jeszcze jeździ a olej tez trzeba wymienić ? To on ma filtr ropy ? Nie wymienialem bo sam wszystko robię .. Tak tez mialem.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Marek, nie przesadzaj. Po prostu nie chcę iść drogą, którą wielu już poszło bez efektu. Samochód serwisuję na bieżąco a sprawa świeć to po prostu kwestia wieloletniego doświadczenia z innym HDi i opinią naprawdę wielu speców sugerujących, że w HDi świece wielkiej różnicy nie robią , a już na pewno nie przy niewielkich mrozikach.



Floating on ;)

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #244 dnia: Listopad 28, 2018, 10:44:15 »
Po to je w wsadzili żeby podgrzac komory a algorytm sterownika świec zasila je nawet podczas pracy, wymienisz świece to telepanie na rozruchu zniknie a powietrze to znowu inna bajka

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #245 dnia: Listopad 28, 2018, 10:58:08 »
Panowie jak auto odpala na uwalonych świecach i tylko nierówno pracuje to i tak jest ekstra, spróbujcie odpalić tak 1.9 cdti,  albo jakieś vw.
Zazwyczaj świece są połączone w  pary przekaznikiem,  więc jak jedna nie pali to nie działają przynajmniej dwie, a może być też tak że te które działają muszą nadrobić.  Żeby to faktycznie sprawdzić trzeba najlepiej wyciągnąć je fizycznie i sprawdzić jak grzeją wpięte w instalację.
Paweł, masz wszystkie swiece sprawne u siebie? Jeśli tak, to wymieniałeś je? Od nowości chyba się wszystkie sprawne nie uchowały

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #246 dnia: Listopad 28, 2018, 11:06:04 »
Uważaj przy wykręcaniu lubią się ukręcać, jak pamiętam dostęp fatalny

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2018, 13:15:06 wysłana przez Marek Spychalski »

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #247 dnia: Listopad 28, 2018, 11:26:53 »
To co. w samochodzie mam jest na bank oryginalne tyle, że pewnie kilka lat niesprawne. Jeśli zdecyduję się na wymianę to na pewno na coś porządnego.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Maciek Ryk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 HDI 140 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #248 dnia: Listopad 28, 2018, 14:09:19 »
Próbował ktoś zastąpić oryginalną obudowę filtra paliwa tą z silnika 163km ? Z tego co wiem w tym silniku nie ma już efektu zapowietrzania się.

Offline Maciek Ryk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 HDI 140 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #249 dnia: Listopad 28, 2018, 18:02:07 »
No chyba nie, sprawdziłem na servicebox i rhh nie ma pompy w zbiorniku i ma gruszke przy filtrze tak samo jak rhf czy rhr