Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Krzysiek Pabis w Listopad 26, 2017, 22:23:46
-
Jak w temacie.
Cytryną jeżdżę już parę lat, mam sprawdzone 2.0 HDI 163KM plus sprawdzony automat Aisina.
Pojawiła się możliwość kupna samochodu nowego. Myślaem o Optimie, Superbie, ale serce ciągnie do hydropneumatyki. Dostępne są jeszcze samochody z silnikiem 2.0 BlueHDI 180KM i automatem. Co to za zestaw? \
Czy silnik jest w miarę bezproblemowy? Jak z FAPem, wtryski itepe?
Jaka tam jest skrzynia? Ten sam Aisin?
Kupiłbym na 5 lat i nie więcej niż 150 kkm.
-
Pomijając te bodaj 2, które wybuchły w 508. Przykłady na PKP.
-
słyszałem wersję że 2.0 bHDI 150 i 180 to te same silniki tylko programowo zmniejszoną moc mają
-
Trzeba dodać że BlueHDI ma SCR a więc trzeba uzupełniać jeszcze jeden płyn oprócz tego do FAP.
Więcej w tym wątku:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=95814.0
-
sam AB też śmiesznie tani jest :)
-
słyszałem wersję że 2.0 bHDI 150 i 180 to te same silniki tylko programowo zmniejszoną moc mają
Sa roznice konstrukcyjne, w 180 sa walki balansujace i jest 10kg lzejszy!
150KM (172kg)
http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/cache/docs_public/6666cd76f96956469e7be39d750cc7d9/156_en-gb_main_data_sheet.pdf
180KM (162kg)
http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/cache/docs_public/6666cd76f96956469e7be39d750cc7d9/155_en-gb_main_data_sheet.pdf
-
a widzisz, jednak !
na klubie peugeota jeden się wykłóca że soft je tylko różni
-
tam jest trochę wincyj różnic np ilość turbin :P
-
Tak, czytałem, ale nie widzę uzasadnienia :)
Czyli nie takie znowu bezproblemowe.
-
Tak, czytałem, ale nie widzę uzasadnienia :)
Czyli nie takie znowu bezproblemowe.
Moge prosic o linka do tematu "wybuchu"? Z tego co sie orientuje jednym z problemow tego silnika byla zle montowana wytczka czujnika cisnienia w belce CR.
Wyglada to mniej wiecej tak:
https://www.youtube.com/watch?v=kZ-AOenzJ_c
Byla akcja naprawcza, u mnie akurat wtyczka byla zrobiona poprawnie (ASO twierdzi ze wersja wklejona).
Kolejna akcja naprawcza dotyczyla napinacza paska osprzetu.
A, i jeszcze akcja naprawczas w celu sprawdzenia montazu wiazki alternatora.
Czyli sumarycznie 3.
Z moich prywatnych obserwacji moge powiedziec ze, pomimo ze silnik na max. moc (z zachowaniem 90% momentu) w granicach 3750obr/min (vide datasheet). To buja sie maksymalnie do 210-220km/h (zalezy od obciazenia) ... kiedy na obrotomierzu mozna zaobserwowac cos w granicach 3300obr/min. Wiec jest jakas blokada elektroniczna ktora nie pozwala krecic go wiecej. Rozumiem ze blokada powinna byc ale przy 3750obr/min. Zauwazylem tez ze po update-cie softu ECU (robili prawie przy kazdej wizycie w ASO) silnik zachowywal sie duzo dynamiczniej przez 1-2 tygodnie (a szczegolnie bylo zauwazalne odrazu po wyjedzie z ASO). Niestety nie mialem wtedy mozliwosci sprawdzic Vmax-a.
-
Zauwazylem tez ze po update-cie softu ECU (robili prawie przy kazdej wizycie w ASO) silnik zachowywal sie duzo dynamiczniej przez 1-2 tygodnie (a szczegolnie bylo zauwazalne odrazu po wyjedzie z ASO). Niestety nie mialem wtedy mozliwosci sprawdzic Vmax-a.
Podczas tych wizyt serwisowych nie zmieniali przypadkiem również filtru powietrza i oleju ? ;)
-
Zauwazylem tez ze po update-cie softu ECU (robili prawie przy kazdej wizycie w ASO) silnik zachowywal sie duzo dynamiczniej przez 1-2 tygodnie (a szczegolnie bylo zauwazalne odrazu po wyjedzie z ASO). Niestety nie mialem wtedy mozliwosci sprawdzic Vmax-a.
Podczas tych wizyt serwisowych nie zmieniali przypadkiem również filtru powietrza i oleju ? ;)
Filtr Oleju i kabinowy tak, powietrza nie bo jest przewidziany na 40k czy 60k. Pozatym bylem ze 2 razy w ASO na akcjach serwisowych podczas ktorych nie wymieniano filtrow a zmieniano soft. We wlasnym zakresie natomiast wymieniam filtr co rok bez wzgledu na przebieg.
-
Tak, czytałem, ale nie widzę uzasadnienia :)
Czyli nie takie znowu bezproblemowe.
Moge prosic o linka do tematu "wybuchu"? Z tego co sie orientuje jednym z problemow tego silnika byla zle montowana wytczka czujnika cisnienia w belce CR.
Wyglada to mniej wiecej tak:
https://www.youtube.com/watch?v=kZ-AOenzJ_c
Byla akcja naprawcza, u mnie akurat wtyczka byla zrobiona poprawnie (ASO twierdzi ze wersja wklejona).
Kolejna akcja naprawcza dotyczyla napinacza paska osprzetu.
A, i jeszcze akcja naprawczas w celu sprawdzenia montazu wiazki alternatora.
Czyli sumarycznie 3.
Teraz jest kolejna akcja... Wymiana korka zbiornika AD BLUE. Dotyczy wszystkich modeli diesla Euro6. Powiadomienia nie będzie, bo to akcja prewencyjna - wymienią przy okazji wizyty w ASO