Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Krzysiek Pabis w Listopad 26, 2017, 22:23:46

Tytuł: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek Pabis w Listopad 26, 2017, 22:23:46
Jak w temacie.


Cytryną jeżdżę już parę lat, mam sprawdzone 2.0 HDI 163KM plus sprawdzony automat Aisina.


Pojawiła się możliwość kupna samochodu nowego. Myślaem o Optimie, Superbie, ale serce ciągnie do hydropneumatyki. Dostępne są jeszcze samochody z silnikiem 2.0 BlueHDI 180KM i automatem. Co to za zestaw? \


Czy silnik jest w miarę bezproblemowy? Jak z FAPem, wtryski itepe?


Jaka tam jest skrzynia? Ten sam Aisin?


Kupiłbym na 5 lat i nie więcej niż 150 kkm.
Tytuł: Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
Wiadomość wysłana przez: Artur Parzygnat w Listopad 27, 2017, 08:58:28
Pomijając te bodaj 2, które wybuchły w 508. Przykłady na PKP.
Tytuł: Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
Wiadomość wysłana przez: Michal Wladyniak w Listopad 27, 2017, 09:06:06
słyszałem wersję że 2.0 bHDI 150 i 180 to te same silniki tylko programowo zmniejszoną moc mają
Tytuł: Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Listopad 27, 2017, 09:29:27
Trzeba dodać że BlueHDI ma SCR a więc trzeba uzupełniać jeszcze jeden płyn oprócz tego do FAP.
Więcej w tym wątku:

http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=95814.0

Tytuł: Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
Wiadomość wysłana przez: Michal Wladyniak w Listopad 27, 2017, 09:41:42
sam AB też śmiesznie tani jest :)
Tytuł: Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
Wiadomość wysłana przez: Wlodzimierz Lipert w Listopad 27, 2017, 10:02:47
słyszałem wersję że 2.0 bHDI 150 i 180 to te same silniki tylko programowo zmniejszoną moc mają

Sa roznice konstrukcyjne, w 180 sa walki balansujace i jest 10kg lzejszy!

150KM (172kg)
http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/cache/docs_public/6666cd76f96956469e7be39d750cc7d9/156_en-gb_main_data_sheet.pdf
180KM (162kg)
http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/cache/docs_public/6666cd76f96956469e7be39d750cc7d9/155_en-gb_main_data_sheet.pdf
Tytuł: Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
Wiadomość wysłana przez: Michal Wladyniak w Listopad 27, 2017, 10:06:08
a widzisz, jednak !
na klubie peugeota jeden się wykłóca że soft je tylko różni
Tytuł: Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
Wiadomość wysłana przez: Michal Wladyniak w Listopad 27, 2017, 10:25:47
tam jest trochę wincyj różnic np ilość turbin :P
Tytuł: Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
Wiadomość wysłana przez: Artur Parzygnat w Listopad 27, 2017, 11:20:48


Tak, czytałem, ale nie widzę uzasadnienia :)

Czyli nie takie znowu bezproblemowe.
Tytuł: Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
Wiadomość wysłana przez: Wlodzimierz Lipert w Listopad 27, 2017, 11:31:43


Tak, czytałem, ale nie widzę uzasadnienia :)

Czyli nie takie znowu bezproblemowe.

Moge prosic o linka do tematu "wybuchu"? Z tego co sie orientuje jednym z problemow tego silnika byla zle montowana wytczka czujnika cisnienia w belce CR.

Wyglada to mniej wiecej tak:

https://www.youtube.com/watch?v=kZ-AOenzJ_c

Byla akcja naprawcza, u mnie akurat wtyczka byla zrobiona poprawnie (ASO twierdzi ze wersja wklejona).

Kolejna akcja naprawcza dotyczyla napinacza paska osprzetu.
A, i jeszcze akcja naprawczas w celu sprawdzenia montazu wiazki alternatora.

Czyli sumarycznie 3.

Z moich prywatnych obserwacji moge powiedziec ze, pomimo ze silnik na max. moc (z zachowaniem 90% momentu) w granicach 3750obr/min (vide datasheet). To buja sie maksymalnie do 210-220km/h (zalezy od obciazenia) ... kiedy na obrotomierzu mozna zaobserwowac cos w granicach 3300obr/min. Wiec jest jakas blokada elektroniczna ktora nie pozwala krecic go wiecej. Rozumiem ze blokada powinna byc ale przy 3750obr/min. Zauwazylem tez ze po update-cie softu ECU (robili prawie przy kazdej wizycie w ASO) silnik zachowywal sie duzo dynamiczniej przez 1-2 tygodnie (a szczegolnie bylo zauwazalne odrazu po wyjedzie z ASO). Niestety nie mialem wtedy mozliwosci sprawdzic Vmax-a.
Tytuł: Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
Wiadomość wysłana przez: Cezary Porydzaj w Listopad 27, 2017, 12:17:57
Zauwazylem tez ze po update-cie softu ECU (robili prawie przy kazdej wizycie w ASO) silnik zachowywal sie duzo dynamiczniej przez 1-2 tygodnie (a szczegolnie bylo zauwazalne odrazu po wyjedzie z ASO). Niestety nie mialem wtedy mozliwosci sprawdzic Vmax-a.

Podczas tych wizyt serwisowych nie zmieniali przypadkiem również filtru powietrza i oleju ?  ;)
Tytuł: Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
Wiadomość wysłana przez: Wlodzimierz Lipert w Listopad 27, 2017, 12:57:46
Zauwazylem tez ze po update-cie softu ECU (robili prawie przy kazdej wizycie w ASO) silnik zachowywal sie duzo dynamiczniej przez 1-2 tygodnie (a szczegolnie bylo zauwazalne odrazu po wyjedzie z ASO). Niestety nie mialem wtedy mozliwosci sprawdzic Vmax-a.

Podczas tych wizyt serwisowych nie zmieniali przypadkiem również filtru powietrza i oleju ?  ;)

Filtr Oleju i kabinowy tak, powietrza nie bo jest przewidziany na 40k czy 60k. Pozatym bylem ze 2 razy w ASO na akcjach serwisowych podczas ktorych nie wymieniano filtrow a zmieniano soft. We wlasnym zakresie natomiast wymieniam filtr co rok bez wzgledu na przebieg.
Tytuł: Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
Wiadomość wysłana przez: Paweł Malinowski w Listopad 27, 2017, 20:35:16


Tak, czytałem, ale nie widzę uzasadnienia :)

Czyli nie takie znowu bezproblemowe.

Moge prosic o linka do tematu "wybuchu"? Z tego co sie orientuje jednym z problemow tego silnika byla zle montowana wytczka czujnika cisnienia w belce CR.

Wyglada to mniej wiecej tak:

https://www.youtube.com/watch?v=kZ-AOenzJ_c

Byla akcja naprawcza, u mnie akurat wtyczka byla zrobiona poprawnie (ASO twierdzi ze wersja wklejona).

Kolejna akcja naprawcza dotyczyla napinacza paska osprzetu.
A, i jeszcze akcja naprawczas w celu sprawdzenia montazu wiazki alternatora.

Czyli sumarycznie 3.



Teraz jest kolejna akcja... Wymiana korka zbiornika AD BLUE. Dotyczy wszystkich modeli diesla Euro6. Powiadomienia nie będzie, bo to akcja prewencyjna - wymienią przy okazji wizyty w ASO