Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód  (Przeczytany 4967 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« dnia: Listopad 15, 2018, 21:31:36 »

Dodry wieczór
Panowie czy po nr VIN jesteście w stanie mi określić jakie tuleje idą do mojego złomka.  Sa dwa rodzaje owych tulei.


VF7RWRFJC54065994


Pozdrawiam
Pozdrawiam

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2018, 23:06:55 »
Są trzy rodzaje tych tulei.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 16, 2018, 14:09:50 »
Wszystko zależy od tego jaką masz belkę (sanki silnika), są dwa rodzaje alu i stal.
Trzeci rozmiar jak pisze Marek to jest chyba do większych silników jak jego

C5 oraz C6
3520 W2  LEWO  - BELKA SILNIKA ALUMINIOWA Z RAMĄ OD OPR 11984  od 31 Sierpień; 2009
3521 S5 PRAWO  - BELKA SILNIKA ALUMINIOWA Z RAMĄ OD OPR 11984  od 31 Sierpień;2009
--------------------------------------------------
Tylko C5     
3520 X6  LEWO  - BELKA SILNIKA STALOWA Z RAMĄ OD OPR 11984  od 31 Sierpień; 2009
3521 T7 PRAWO  - BELKA SILNIKA STALOWA Z RAMĄ OD OPR 11984  od 31 Sierpień; 2009

Poniżej wymiary tulejek do stalowej i aluminiowej
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 16, 2018, 14:56:35 »
Sa dwa rodzaje owych tulei.
Po vinie nie bardzo więc po prostu zmierz średnicę bo są dwie. Przy sprężynach jest to 50 mm a nie pamiętam jaka jest przy hydro bo też mogą być oba rodzaje czyli 50 mm i 45 mm.
Ja u siebie przy wymianie wstawiłem poliuretanowe i są ok, bardziej precyzyjnie pracuje przednie zawieszenie, mniej ściąga na boki w koleinach. Koszt 2 sztuk to 100 zł + przesyłka
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 16, 2018, 17:34:26 »
Ok Panowie serdecznie dziękuję szczególnie Romanowi, otóż namierzyłem tulkeje zdejmując prawe koło i jest to tulejka z dolnego rysunku, Bardzo dziękuję.
Ale to nie koniec pytań, otóż bardzo proszę mi napisać jak wyjąć śrubę z wahacza z tulejki na środku, przecież tam przeszkadza ewidentnie półoś  >:( :( , czy trzeba ją odsunąć wyciągając półoś ze zwrotnicy?


Tak z ciekawości zapytam, jak wygląda 3 rodzaj tulei do X7?



Pozdrawim
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2018, 18:30:56 wysłana przez Robert Zglinicki »
Pozdrawiam

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 16, 2018, 20:33:58 »
Przecież żeby zdemontować wahacz i tak musisz rozpinać go przy zwrotnicy więc trzeba odkręcić przegub i go wyjąć żeby kolumna ze zwrotnicą i z amorem nie wyciągnęła półosi ze skrzyni bo poleci olej. Generalnie upierdliwa robota bo odkręcić to raz a potem wyjąć wahacz i go ponownie włożyć to druga sprawa zwłaszcza jak ktoś robi to podnosząc to na żabie lub innym podnośniku. Generalnie polecam podnieść cały przód bo wtedy stabilizator nie pręży i łatwiej robić
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 16, 2018, 20:55:41 »
Ok, dzięki za info, masz rację. Powiedz mi jaki klucz nasadowy idzie do półośki, 36?
Pozdrawiam

Offline Patryk Pawelec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: pomorskie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk III tourer 2010
  • Miejscowość: pomorskie
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 28, 2021, 05:42:50 »
Sa dwa rodzaje owych tulei.
Po vinie nie bardzo więc po prostu zmierz średnicę bo są dwie. Przy sprężynach jest to 50 mm a nie pamiętam jaka jest przy hydro bo też mogą być oba rodzaje czyli 50 mm i 45 mm.
Ja u siebie przy wymianie wstawiłem poliuretanowe i są ok, bardziej precyzyjnie pracuje przednie zawieszenie, mniej ściąga na boki w koleinach. Koszt 2 sztuk to 100 zł + przesyłka


Witam
Gdzie kolego zamawiales te poliuretany. Zastanawialem sie nad Lemfo "38204 01" podobno tez maja same tuleje na prase w ofercie ale nigdzie nie wiedzialem. Podobno jakosc Lemfo tez juz nie jest jak niegdyś :/

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 28, 2021, 09:14:58 »
Sa dwa rodzaje owych tulei.
Po vinie nie bardzo więc po prostu zmierz średnicę bo są dwie. Przy sprężynach jest to 50 mm a nie pamiętam jaka jest przy hydro bo też mogą być oba rodzaje czyli 50 mm i 45 mm.
Ja u siebie przy wymianie wstawiłem poliuretanowe i są ok, bardziej precyzyjnie pracuje przednie zawieszenie, mniej ściąga na boki w koleinach. Koszt 2 sztuk to 100 zł + przesyłka


Witam
Gdzie kolego zamawiales te poliuretany. Zastanawialem sie nad Lemfo "38204 01" podobno tez maja same tuleje na prase w ofercie ale nigdzie nie wiedzialem. Podobno jakosc Lemfo tez juz nie jest jak niegdyś :/

Nie polecam Lemfordera - wytrzymują 20-30 tys.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 28, 2021, 10:51:31 »

Offline Patryk Pawelec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: pomorskie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk III tourer 2010
  • Miejscowość: pomorskie
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 28, 2021, 12:22:01 »
Sa dwa rodzaje owych tulei.
Po vinie nie bardzo więc po prostu zmierz średnicę bo są dwie. Przy sprężynach jest to 50 mm a nie pamiętam jaka jest przy hydro bo też mogą być oba rodzaje czyli 50 mm i 45 mm.
Ja u siebie przy wymianie wstawiłem poliuretanowe i są ok, bardziej precyzyjnie pracuje przednie zawieszenie, mniej ściąga na boki w koleinach. Koszt 2 sztuk to 100 zł + przesyłka


Witam
Gdzie kolego zamawiales te poliuretany. Zastanawialem sie nad Lemfo "38204 01" podobno tez maja same tuleje na prase w ofercie ale nigdzie nie wiedzialem. Podobno jakosc Lemfo tez juz nie jest jak niegdyś :/

Nie polecam Lemfordera - wytrzymują 20-30 tys.


A co bys polecil ?

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 28, 2021, 22:49:12 »
Nie polecam Lemfordera - wytrzymują 20-30 tys.
Ja właśnie wymieniałem prawy na Lemforder i teraz ponownie mam odczucie jakby znowu powróciły drgania :(

A co bys polecil ?
Przyłączam się do pytania :)
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 07, 2024, 14:51:12 »
Odświeżam temat. Czeka mnie wymiana tulei tylnych wahacza. Parę lat minęło, co polecacie? :) Mam wersję po lifcie z 2011 z alu sankami, więc obstawiam rozmiar tulejki 45mm. Myślałem aby zakupić kpl nowych wahaczy Meyle, ale nie wiem czy te wahacze są takie same jak u mnie w 3.0 hdi gdzie chyba na obu wahaczach jest mocowanie korektora wysokości, więc chyba najprościej byłoby same tulejki wymienić. Co myślicie o takich jak poniżej?
https://sklep.oemtuning.pl/pl/p/Citroen-C5-III-Poliuretanowa-tuleja-wahacza-przedniego-dolnego-tylna/27209

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 07, 2024, 15:01:46 »
Są ok, tylko trzeba po założeniu ich na wahacz zrobić dwa punktowe spawy żeby je ustabilizować. Pomimo, ze ciasno wchodzą to potrafią się przesunąć a w zasadzie delikatnie zsunąć.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 07, 2024, 15:12:55 »
Dzięki za szybką odpowiedź. Nie przypuszczałem, że ta tulejka może się sama przesunąć na wahaczu... Mam spawarkę inwertorową to najwyżej mogę cyknąć cienką elektrodą 2 punkty. Wszystkie mają taką wadę? Nie spotkałem się jeszcze z taką uwagą.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 07, 2024, 15:43:25 »
To jest chyba suma charakterystyki tego zawieszenia i wykonania elementów metalowych tulei. Te w uchwycie alu przykręcanym do ramy nie przesuwają się, te na wahaczu niestety tak. Dlatego przypunktowałem je jak tylko zobaczyłem feler. Lepiej to zrobić na zapas niż drugi raz ściągać wahacze. Przed zdjęciem starej tulei zobacz pozycję elementu aluminiowego w stosunku do wahacza. To ułatwi ci ponowny poprawny montaż przy wciskaniu prasą gotowego zestawu poliuretan/obejma alu.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 07, 2024, 16:52:01 »
Postanowiłem jednak nie bawić się w poliuretany, bo nie wiem na kiedy by doszły, a w sklepie w którym od lat handlują częściami do francuzów mają na stanie i polecają kompletne z obudową zestawy febi po 66 PLN/szt po rabacie. Odpadnie mi wbijanie tulejek w uchwyt alu. Dzięki za info odnośnie położenia, też to widziałem na filmiku i sobie zaznaczę położenie wahacza w stosunku do obudowy. Mam nadzieję, że guma w środku nie będzie całkiem oberwana i będzie się to jeszcze trzymać kupy.

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 505
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 07, 2024, 22:41:18 »
Gdyby ktoś się zastanawiał nad poliuretanami do przednich wahaczy to ja osobiście nie polecam. Po 2-3 miesiącach tuleje zaczęły się obracać w aluminiowym koniku i wydawały przeraźliwe dźwięki.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 07, 2024, 23:36:17 »
Przejeździłem na czerwonych poliuretanach ca. 70tkm. Poza wspomnianym sposobem montażu innych uwag brak. Byłem zadowolony, kupowałem od MPBS_PL.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 08, 2024, 14:05:53 »
A tak się jeszcze zapytam, to zwykłych nie trzeba spawać tylko poliuretany?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 08, 2024, 14:27:09 »
Chodzi o montaż? Coś mi się nie podobało w pracy zawieszenia (dźwięk/skrzypienie) i sprawdzałem krótko po montażu. I takie coś mi wyszło. Czy zwykłe też nie wiem ale to jest łatwe do sprawdzenia, bo tuleję na wahacz wciska się aż do oporu. Pomiędzy tuleją a wahaczem jest "talerzyk" i nie powinien mieć żadnych luzów. U mnie wyszedł na nim luz wkrótce po założeniu więc stwierdziłem, że się przesunęła tuleja. Nie ma opcji żeby spadła, bo to nie jest aż taki zakres pracy wahacza ale nie podobało mi się to więc ustawiłem ją poprawnie i złapałem punktowo spawem dla 100% pewności. Pewnie smar przy wciskaniu tulei na wahacz "ułatwił" taką sytuację.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 08, 2024, 14:45:07 »
OK, dzięki, sprawdzę po nabiciu czy są jakieś luzy i jakby coś było nie tak to cyknę na wszelki wypadek.

Offline Leszek Gaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Sawin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,2 HDI 2011 rok; Ford Ka 1,2 2009 rok
  • Zainteresowania: mechanika, turystyka
  • Miejscowość: Sawin
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 08, 2024, 20:37:27 »
Wymieniałem w x7 a wcześniej w 1 fl i na zwykłych nie zdarzyło mi się żeby się obracała.
szmergiel13

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 10, 2024, 11:34:54 »
Dzięki, a jeszcze chciałem się spytać czy tulejki Hutchkinsona są lepsze niż Febi? Mam do wyboru te albo te. Czy tą tuleję na środku też wymienialiście profilaktycznie, czy tylko te tylne?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 10, 2024, 12:08:57 »
Ja wymieniałem tylko tylne. Do przebiegu 215tkm nie było problemów, potem auto sprzedałem.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie