Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Obieg płynu chłodniczego przez nagrzewnice  (Przeczytany 2183 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Obieg płynu chłodniczego przez nagrzewnice
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 06, 2023, 16:10:50 »
Jeśli było za mało oleju to nic dziwnego. Po myciu całego układu trzeba dodać min 60-70g z ogólnej ilości ok. 150g, z czego 60% zalega w kompresorze.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 841
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: Obieg płynu chłodniczego przez nagrzewnice
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 06, 2023, 17:50:34 »
Nowy kompresor jest zalany wymagana ilością oleju. Jeśli dodasz jeszcze dodatkowo 60-70g oleju to układ będzie przeolejony. Myśle że problemem był niedostatecznie wypłukany układ klimatyzacji. Wbrew pozorom jest to trudne zadanie. Każdy lement musi być płykany osobno. Ponadto jeśli sprężarka była zatarta to bezwzględnie powinien zostać wymieniony skraplacz

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Obieg płynu chłodniczego przez nagrzewnice
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 06, 2023, 19:52:31 »
Wymienione było wszystko oprócz parownika znajdującego sie pod deską rozdzielczą, oleju było tyle ile być powinno, ktoś kto prowadzi warsztat raczej posiada odpowiednią dokumentację/instrukcje postępowania podczas wymiany/naprawy samochodów. Też obstawiam niedokładnie wypłukany parownik, tym bardziej że gość który go płukał sam stwierdził że był wyjątkowo zaje...y. Ale sam już nie wiem. Teraz czeka mnie ponowna procedura z tym że teraz to b już wymienił wszystko razem z parownikiem, tyle że to pójdzie w grube tysiące.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 841
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: Obieg płynu chłodniczego przez nagrzewnice
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 06, 2023, 21:50:00 »
Pytanie czy nowy kompresor uległ zatarciu czy uszkodzeniu elektrycznemu?

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Obieg płynu chłodniczego przez nagrzewnice
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 06, 2023, 22:46:38 »
Raczej jest to uszkodzenie mechaniczne, nie idzie nim obrócić.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Obieg płynu chłodniczego przez nagrzewnice
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 07, 2023, 00:16:39 »
Wymienione było wszystko oprócz parownika znajdującego sie pod deską rozdzielczą, oleju było tyle ile być powinno, ktoś kto prowadzi warsztat raczej posiada odpowiednią dokumentację/instrukcje postępowania podczas wymiany/naprawy samochodów. Też obstawiam niedokładnie wypłukany parownik, tym bardziej że gość który go płukał sam stwierdził że był wyjątkowo zaje...y. Ale sam już nie wiem.

Czyściłem kilka układów ac bez rozbierania całości, bo w takim np. audi a8 3.0tdi musiał bym rozebrać pół silnika. Wymieniane były tylko dwa elementy czyli kompresor i skraplacz z osuszaczem. Nigdy klienci nie wrócili. A syf z płukania układu zawsze jest po zatarciu ale skuteczność czyszczenia jest kwestią podania odpowiedniej ilości preparatu i dużego ciśnienia żeby był silny przepływ. Częstym błędem przy czyszczeniu jest podanie preparatu jednym wejściem a powinno się to robić w obie strony.

Zakładany był nowy kompresor czy regenerowany?
Poza tym z tym czy była odpowiednia ilość oleju, to bym nie przesadzał, bo inna jest jeśli się wymienia kompresor z powodu awarii mechanicznej kompresora a inna z powodu zatarcia kiedy trzeba wypłukać całość.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2023, 00:28:09 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Obieg płynu chłodniczego przez nagrzewnice
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 08, 2023, 09:46:41 »
Zakładany był nowy fabryczny kompresor, a ilość oleju jaka była podana to już ten co naprawia układ powinien wiedzieć, ma lub powinien mieć odpowiednią dokumentację serwisową, ja sie na tym nie znam więc co do dokładnej ilości sie wypowiadał nie będę

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 841
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: Obieg płynu chłodniczego przez nagrzewnice
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 08, 2023, 09:58:26 »
Jeśli był nowy fabryczny zamawiany przez warsztat to jedz go reklamować.