0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
No tak, ale jak za plukanie woda 600 zl to dość sporo. Ja mam 77 proc ale chce to zrobic poki mam troche czasu. Najchetniej rozwiercilbym go i zapomnial o jego istnieniu. Ale jezdze za granice a tam to moze sporo kosztowac brak fap
Póki co różnica ciśnień nie jest zła - (167mbar przy 3300 obr/min) pomimo że filtr jest w 85% zatkany.
Cytat: Tomasz Hudy w Grudzień 11, 2017, 16:03:49 Póki co różnica ciśnień nie jest zła - (167mbar przy 3300 obr/min) pomimo że filtr jest w 85% zatkany. Dzisiaj byłem na przeglądzie przed kupnem C5, apropos FAP, to zatkany jest niemal całkowicie, objawia się to brakiem przyspieszenia, jedzie ale zamula, na desce nie ma komunikatów a z pomiaru wyszła różnica ciśnień wyniosła 21 mBAR, serwisant ASO twierdzi że to dużo.... co wy na to?
Tym nie mozna sie sugerowac. U mnie np czujnik temp paliwa caly czas 207 stopni i dawka powietrza na jalowym zimnym to 1500 nienwazne ile damy gazu. Przy takich wartosciach silnik nie ma prawa rowno pracowac i polykalby paliwo. A na trasie ponad 700km Wroclaw Krakow Wroclaw srednia na kompie 5.5. Mechanik zaleca aktualizacje softu w ASO poniewaz kilka takich przypadkow mial i jak reka odjal.
Przepływ powietrza 1500 mg/cykl występuje przy zimnym silniku przy niskich temperaturach zewnętrznych w momencie jak jest otwarta przepustnica ciepłego powietrza w dozowniku. Podobnie jak podczas wypalania FAP'a. Kiedy ciecz chłodząca osiągnie 70 stopni przepustnica zostaje zamknięta a zaczyna pracować EGR. Wtedy wartości przepływu powietrza przy dozowniku pokrywają sie z tymi zmierzonymi przez przepływomierz.Do takiego wniosku doszedłem analizując logi z mojego samochodu.
Nie bardzo rozumiem. Przecież rura z intercoolera jest podpięta pod dozownik. Rura ciepłego powietrza faktycznie w nowszych modelach nie występuje, ale ciepłe powietrze ciągnie z komory silnika. Przy dozowniku żadnej zaślepki nie ma - przynajmniej nie zauważyłem. Jest ale przy bloku silnika gdzie we wcześniejszych modelach była podpięta rura. Poza tym wskazania czujnika temperatury przy dozowniku potwierdzają że"ciągnie" cieplejsze powietrze bo temperatura nieznacznie jest wyższa niż na przepływce.
do dozownika idą dwie rury, jedna która przychodzi od IC a druga która w teorii powinna dawać cieplejsze powietrze no i ta jest zaślepiona w dolnym plastikowym rozgałęzieniuod któregoś OPR już tej "cieplejszej nie było"
zgadza się, własnie ja jej nie mam, ale śmiem twierdzić że przy dozowniku wlot jest drożny i zaciąga tamtędy cieplejsze powietrze z komory silnika - w innym przypadku jaki byłby sens stosowania takiego dozownika z dwoma wejściami ?
Cześć, czy wie ktoś jak się do tego zabrać ? W którym rym miejscu przeciać obudowę zeby odseparować katalizator od fapa? Czy moze nie przecinac i lac wode przez katalizator do fapa?
Wydaje mi się, że raczej nie trzeba nic przecinać- katalizator jest przed FAPem.Na zał. rys. - poz.10Chyba tylko w tych skręcanych FAPach , katalizator był dokrecony przed filtrem FAP i dopiero po rozkręceniu się myje filtr.