Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Stuki na kole kierownicy.  (Przeczytany 2410 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Stuki na kole kierownicy.
« dnia: Czerwiec 15, 2017, 16:13:15 »
Zaczęła mi stukać kierownica. Położenie zero, zaczynam kręcić np. w lewo i po około ćwierci obrotu jest stuk. Kręcę w prawo i to samo. Pojedynczy stuk. Gdy kontynuuję kręcenie to jest spokój.
Dodatkowo pojawił się luz na samym kole kierownicy ale nie taki obrotowy, a taki, że jak złapię oburącz kierownicę to mogę ją delikatnie dociskać w stronę deski rozdzielczej  raz z lewej raz z prawej strony. Minimalnie ale tak nie było do tej pory.

Wszystko powyższe ewidentnie dzieje się w kabinie. To nie są stuki gdzieś tam z przodu w zawieszeniu.

Jakieś podpowiedzi?
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: Stuki na kole kierownicy.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2017, 20:54:39 »
Kolumna kierownicy ma przegub. Jest tez łożysko pod kołem kierownicy. No i dokręcenie samego koła kierownicy.
Zeby sie dobrać trzeba wyjac poduszkę (odłączyć wcześniej aku). Sam lekki luz kierownicy (cieżko wg opisu stwierdzić) nie musi byc niczym niepokojącym. Ale stuku nie powinno być, to może byc objaw zacierającego sie łożyska właśnie (na kolumnie kierownicy), szczególniej jeśli twierdzisz ze odgłos jest w kabinie a nie w nogach (maglownica).
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Stuki na kole kierownicy.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2017, 21:13:01 »
Jestem po przejażdżce usypiającej córcię. Specjalnie zwróciłem uwagę na te stuki - znikają gdy kręcąc kierownicą dociskam ją rękami w stronę deski rozdzielczej. Zaczyna mi to wyglądać jak poluzowane mocowanie kierownicy.

Domyślam się, że śruby do odkręcenia poduszki są za kołem kierownicy, od spodu. Kojarzysz co tam jest? Torx?
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: Stuki na kole kierownicy.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 16, 2017, 09:02:42 »
Nie pamietam. Raz widziałem jak zdejmowali kierownice gdy szła do obszycia w ramach reklamacji gwarancyjnej, ale to daaaawno temu juz. Chyba był gdzieś opis na forum.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Stuki na kole kierownicy.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 16, 2017, 23:25:11 »
Poszukaj na youtube. Wpisz xsara airbag czy pos takiego. Jest tego od cholery. Ale ogolnie trzeba odkręcić pd atrony deski rozdzielczej 2 sruby.  Kierownica obrocona o 90 st.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Stuki na kole kierownicy.
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 16, 2017, 23:32:15 »
Byłem u swojego mechanika dzisiaj. Obejrzał, pokręcił, poszarpał i stawia na łożysko na kolumnie.
W czwartek odstawiam auto (dopiero wtedy ma wolny termin). Przynajmniej będzie okazja pojeździć znowu małą X ;)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Stuki na kole kierownicy.
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 21, 2017, 13:11:21 »
Na 99% łożysko kolumny kierowniczej. Podobno niewymienne i trzeba całą kolumnę do krzyżaka wymieniać.


Dwa pytania:
1. Rzeczywiście niewymienne?
2. Kolumna jest taka sama we wszystkich wersjach silnikowych i rocznikach?


Kosztuje to grosze, ale wolałbym kupić prawidłową, jeśli są różne.




EDIT: gdyby ktoś miał kiedyś podobny problem - sprawdźcie najpierw wszystkie śruby kolumny kierowniczej. Okazało się, że u mnie się poluzowały. Żadnego łożyska nie trzeba było wymieniać ani tym bardziej kolumny. Piszę, bo może się komuś to kiedyś przyda.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 11, 2017, 22:30:21 wysłana przez Michał Majewski »
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso