Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2.0 16v PB Metaliczne stuki silnika  (Przeczytany 1125 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Emil Ślifirski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
  • Miejscowość: Radomsko
C5 2.0 16v PB Metaliczne stuki silnika
« dnia: Kwiecień 14, 2024, 12:07:51 »
Witam po przerwie, po wymianie oleju (z 10W40 Mobil na 5W40 Total) wraz z płukanką silnik zaczął stukać :/ Stuka tylko po rozgrzaniu, mocy nie stracił, jeździ normalnie. Po obsłuchaniu silnika jak dla mnie najbardziej słychać stuki z pokrywy zaworów (najgłośniej od strony skrzyni) jakby słynne szklanki, ale one by na gorącym tak grały? Dorzucam nagranie -> https://youtu.be/MrLTNxaNOnY

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 055
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 16v PB Metaliczne stuki silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 14, 2024, 13:06:57 »
Sworzeń na tłoku.... Ale... Takie wróżenie to jest. Płukanki w starych silnikach są ryzykowne...

 Pozostaje rozebrać, albo jeździć aż wystawi kopytko.

Offline Emil Ślifirski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: C5 2.0 16v PB Metaliczne stuki silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 14, 2024, 14:02:54 »
Kurcze ale sworzeń to nie grał by niezależnie od temperatury silnika, tzn ciągle czy to na zimnym czy goracym? U mnie koncert zaczyna się jakieś 10-15 minut od odpalenia silnika, już jak oliwa rzadsza. Zanim się rozgrzeje to silnik pracuje wzorowo.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 055
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 16v PB Metaliczne stuki silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 14, 2024, 14:11:50 »
Może dlatego było wlane 10W40....

Offline Emil Ślifirski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: C5 2.0 16v PB Metaliczne stuki silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 15, 2024, 18:51:12 »
No trudno, miał być wyjazd w majówkę a będzie wjazd na kanał i babranie w oleju. Osłuchałem raz jeszcze ten dźwięk stetoskopem i albo tak niesie na cały silnik ,albo to coś stuka pod pokrywą zaworów.

Offline Emil Ślifirski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: C5 2.0 16v PB Metaliczne stuki silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 06, 2024, 18:01:18 »
Dla zainteresowanych  ;)
Przed majówką byłem u mechanika, który to stwierdził, że stuka bankowo panewa ale fury nie weźmie bo terminy, wiadomo, zresztą chciałem na to zerknąć sam z racji wolnej majówki. Zdjąłem michę, odkręciłem stopy korb noi zerknąłem na te panewki, ogólnie czopy b. ładne panewki również, z tym, że 3 spośród 8 miały ubytki materiału przy otworze na kanały olejowe :/ W misce żadnych opiłków (coś się w filtrze świeciło, mało, chyba te resztki z tych 3 panewek), ni silikonu, oliwa też ładna. Poruszałem korbami na boki, luz jest ale montażowy, nie przejąłem się tym. Tłoki ze skręconymi korbami też stoją w miejscu góra-dół, boki tak samo. Wymieniłem te panewy na nowe kolbenschmidt bez szlifu :D bo wał jak nowy. Po skręceniu do kupy, odczekaniu na związanie silikonu i odpaleniu silnik... chodzi tak samo :/  Robota na darmo gdyby nie te 3 wybrakowane panewki. Silnik chodził prawie 2h na dotarciu nowych panewek i może to stukanie zrobiło się cichsze ale to chyba tylko wrażenie. Następny krok pokrywa zaworów noi szklanki

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 055
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 16v PB Metaliczne stuki silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Wczoraj o 07:40:16 »
Szklanki to taka jak by klasyka, ale one zwykle powodują zmiany w podciśnieniu kolektora ssącego. Może płukanka spowodowała że nie zacięły się a po prostu nie trzymają. W tych silnikach zwykle się zacinały...