Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana rozrządu i pompy oleju  (Przeczytany 5044 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Cezary Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Posiadany samochód: Citroen c5 lift
  • Miejscowość: Łowicz
Wymiana rozrządu i pompy oleju
« dnia: Maj 04, 2023, 18:57:22 »
Witam. Zabrałem się dzisiaj za wymianę rozrządu i pompy olejowej, w citroenie 2.0 16v RFJ ew10. Ustawiłem rozrzad na blokady i jedno co mnie zdziwiło to tłoki są ustawione w połowie suwu., czy to tak ma być.  Zawsze jest górny martwy punkty 1 cylindra. Drugie pytanie , z jaką siłą dokręcić koło pasowe, nowa śruba.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 04, 2023, 19:33:04 »
Tak ma być. We francji nie ustawia się na GMP tylko w linii. Można dzięki temu śmiało kręcić wałkami rozrządu i tłok z zaworem się nie spotka.
Gdzieś na forum była instrukcja wymiany rozrządu, chyba momenty dokręcenia tam były.
""Śruba koła pasowego napędu osprzętu
Dokręcanie   4 ± 0,4
Dokręcanie kątowe  40° ± 4°""
Czyli 40 niuta i 40 stopni.

Offline Cezary Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Posiadany samochód: Citroen c5 lift
  • Miejscowość: Łowicz
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 04, 2023, 20:47:43 »
Dziękuję za odpowiedź. Zdziwiło mnie to ustawienie tłoków, ale jak ma tak być to ok. Jeszcze raz dziękuję.

Offline Cezary Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Posiadany samochód: Citroen c5 lift
  • Miejscowość: Łowicz
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 05, 2023, 09:12:04 »
Jeszcze jedno pytanie , kupiłem panewki korbowe z jaką siłą dokręcać.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 06, 2023, 08:24:03 »
Śruba pokrywy korbowodu (*)
Dokręcanie wstępne  1 ± 0,1
Dokręcanie  2,3 ± 0,2
Dokręcanie kątowe  46° ± 5°
Instrukcja podaje w innych jednostkach. Ich 1=10Nm.  ;)


Śruby obudowy pokryw łożysk wału korbowego (*) (Do panewek głównych.)
Dokręcanie wstępne  1 ± 0,1
Dokręcanie    2 ± 0,2
Dokręcanie kątowe  72° ± 5°


Śruba pompy oleju 
Dokręcanie wstępne  0,7 ± 0,1
Dokręcanie  0,9 ± 0,1

Nakrętki filtra ssawnego oleju 0,8 ± 0,2 (Smok pompy)
Śruba płyty zapobiegającej powstawaniu emulsji 1,9 ± 0,4


Dlaczego aż tak grubo?
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2023, 08:34:27 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Cezary Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Posiadany samochód: Citroen c5 lift
  • Miejscowość: Łowicz
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 06, 2023, 19:07:52 »
Dziękuję, za pomoc pompa panewki korbowe Pasek rozrządu wymienione. Mam jeszcze dwa pytania , w błędach pojawia się zawór zmienych faz rozrządu,  ma ktoś  numer części, jest tego dużo.  I drugie pytanie czy sonda przed katalizatorem powinna mieć takie skoki. Nagrałem krótki filmik z pracy sond.
https://youtu.be/6yv85EMsmgQ

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 06, 2023, 19:09:18 »
1920 LQ stary numer był inny, ale to zastępuje i jest dostępne.

 Zawór i koło zmiennych faz zmieniałem razem z rozrządem przy 320 tysiącach.

 Masz bardzo krótki czas wtrysku... Wygląda że jest bogato... Sonda lambda ma głównie "skakać" Da się ją sprawdzić tylko w laboratorium. LPG na pokładzie?
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2023, 19:19:44 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Cezary Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Posiadany samochód: Citroen c5 lift
  • Miejscowość: Łowicz
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 06, 2023, 19:22:50 »
Dzięki. Też myślałem zmienić kolo faz ,ale raz że nowe znalazłem jedną sztukę  na ledrogo za 1600 zł, serwis powiedział że nie dostępne, a kupowanie używki mija się z celem. Kupię narazie sam zawór.  A gdzie szukać problemu z mieszaną.  Często mam depolutin system falut ,na wolnych obrotach.

Offline Cezary Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Posiadany samochód: Citroen c5 lift
  • Miejscowość: Łowicz
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 06, 2023, 19:26:23 »
Jeszcze jedno taka kostkę elektryczną do zaworu faz ,dokupi się, bo rozsypała się przy dotknięciu, jak kryształ.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 06, 2023, 20:41:42 »
https://allegro.pl/oferta/kolo-zmiennych-faz-rozrzadu-0805h8-1-8-2-0-16v-12301018035

Szukałeś pewnie starego koła które nie jest już dostępne. Te je zastępuje. Tak można zamienić koło 0805 G4 na 0805 H8. Dokonałem tego przy ostatniej wymianie rozrządu i obecnie mam już dobite do 366 tys przebiegu.  Pacjent żyje i lata po 210km/h niestety jest jakiś limiter, nie idzie przekroczyć 210km/h mimo dłuższej skrzyni biegów.

 Kostka nazywa się SICMA występuje w milionach wariantów. Też ją zmieniałem  :D Tylko gdzieś wygrzebałem na złomie używaną akurat.

Z tym błędem zmiennych faz to zobacz wcześniej jakie dane widzi sterownik z czujnika walka ssącego. Koła w zasadzie nie ma co zmieniać jak nie masz z 300-400 tyś nalotu. Zdarza się że sterownik silnika się uszkodzi i nie widzi pozycji walka rozrządu.(Znaczy widzi, stale tą samą. Zwykle to nie wina czujnika.)

 Ogólnie sporo ułatwiłaby informacja czy masz LPG w kwestii składu mieszanki. Nie mniej zdarzają się problemy z wtryskami PB.


 Z kołem walka ssącego zmieniła się też śruba je trzymająca. Stara śruba miała numer 0806 72 nowa ma 0806 67. Nie mniej ja jej nie zmieniałem. Za długo było na nią czekać z ASO. Wygląda że różnią się tylko kołnierzem, w starej miał 27mm a w nowej 19mm.
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2023, 21:04:07 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Cezary Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Posiadany samochód: Citroen c5 lift
  • Miejscowość: Łowicz
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 06, 2023, 21:20:26 »
LPG nie posiada ,jeśli chodzi o przebieg to ma na liczniku 240000, ale patrząc na zmęczenie silnika, przegrzanie elementów typu wtyczki i blok od środka to kolo 1000000 ,chyba będzie miał.  No chyba że nikt oleju nie wymieniał,  co jest też możliwe,  po zakupie auta i wymianie oleju w filtrze był dosłownie smar.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 07, 2023, 07:23:37 »
Termostat zmieniłeś na 88/98 stopni? Oryginalny był w pierwszych rocznikach na 105 stopni i to wprowadzało takie zniszczenie. Plastiki średnio lubią być tak gotowane. Oczywiście niby ten oryginalny miał być sterowany przez sterownik wbudowaną grzałką o mocy ok. 11W jednak na niewiele to się zdało. Zwykle nie działało jak trzeba.

 Pozostaje jeszcze program sterownika silnika który późno uruchamia wentylator na chłodnicy. Zdecydowanie za późno, nie ruszałem go jeszcze z uwagi że i tak w upały używam klimatyzacji a wtedy wentylator pracuje.

Offline Cezary Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Posiadany samochód: Citroen c5 lift
  • Miejscowość: Łowicz
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 07, 2023, 07:31:36 »
Termostat zmieniony na 88 stopni, wentylator włącza się bardzo późno 110 stopni.

Offline Radomir Atraszkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16v (EW10A) Hatchback Exclusive '05r.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 10, 2023, 14:56:28 »
Dziękuję, za pomoc pompa panewki korbowe Pasek rozrządu wymienione. Mam jeszcze dwa pytania , w błędach pojawia się zawór zmienych faz rozrządu,  ma ktoś  numer części, jest tego dużo.  I drugie pytanie czy sonda przed katalizatorem powinna mieć takie skoki. Nagrałem krótki filmik z pracy sond.
https://youtu.be/6yv85EMsmgQ


Jaki to rodzaj błędu od zaworu? Czy coś o ogranicznikach górnych/dolnych ?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 10, 2023, 16:12:22 »
Dziękuję, za pomoc pompa panewki korbowe Pasek rozrządu wymienione. Mam jeszcze dwa pytania , w błędach pojawia się zawór zmienych faz rozrządu,  ma ktoś  numer części, jest tego dużo.  I drugie pytanie czy sonda przed katalizatorem powinna mieć takie skoki. Nagrałem krótki filmik z pracy sond.
https://youtu.be/6yv85EMsmgQ


Jaki to rodzaj błędu od zaworu? Czy coś o ogranicznikach górnych/dolnych ?
Nie. Od zaworu to P0010 zwykle.
To o ogranicznikach pojawia się jak źle złożony rozrząd.
 Kumulacja P0012 + P0010 u mnie była spowodowana uszkodzonym ECU.  :D

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 10, 2023, 16:14:36 »
A sonda przed katem ma takie skoki, po to właśnie jest.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Radomir Atraszkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16v (EW10A) Hatchback Exclusive '05r.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 22, 2023, 08:51:47 »
Dziękuję, za pomoc pompa panewki korbowe Pasek rozrządu wymienione. Mam jeszcze dwa pytania , w błędach pojawia się zawór zmienych faz rozrządu,  ma ktoś  numer części, jest tego dużo.  I drugie pytanie czy sonda przed katalizatorem powinna mieć takie skoki. Nagrałem krótki filmik z pracy sond.
https://youtu.be/6yv85EMsmgQ


Jaki to rodzaj błędu od zaworu? Czy coś o ogranicznikach górnych/dolnych ?
Nie. Od zaworu to P0010 zwykle.
To o ogranicznikach pojawia się jak źle złożony rozrząd.
 Kumulacja P0012 + P0010 u mnie była spowodowana uszkodzonym ECU.  :D


Nieprawda, błędy ograniczników pojawiają się, jak jakiś "Pan Mechanik" zamieni zawory zmiennych faz. U mnie wsadził ktoś inny zawór i waliło takimi błędami.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 22, 2023, 14:32:03 »
Dziękuję, za pomoc pompa panewki korbowe Pasek rozrządu wymienione. Mam jeszcze dwa pytania , w błędach pojawia się zawór zmienych faz rozrządu,  ma ktoś  numer części, jest tego dużo.  I drugie pytanie czy sonda przed katalizatorem powinna mieć takie skoki. Nagrałem krótki filmik z pracy sond.
https://youtu.be/6yv85EMsmgQ


Jaki to rodzaj błędu od zaworu? Czy coś o ogranicznikach górnych/dolnych ?
Nie. Od zaworu to P0010 zwykle.
To o ogranicznikach pojawia się jak źle złożony rozrząd.
 Kumulacja P0012 + P0010 u mnie była spowodowana uszkodzonym ECU.  :D


Nieprawda, błędy ograniczników pojawiają się, jak jakiś "Pan Mechanik" zamieni zawory zmiennych faz. U mnie wsadził ktoś inny zawór i waliło takimi błędami.
Tego akurat nikt nie jest w stanie przewidzieć.  :D Najgorsze są właśnie przypadki gdzie "nasi" już byli.  Ja rozpatruje przypadek gdzie wszystko inne jest jak trzeba, że siedzi inny zawór jak powinien to już tylko wróżka na odległość może zgadnąć.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 22, 2023, 16:00:06 »
Przednia sonda ma pracować między 0-1V, ale tylna powinna stać w miejscu, katalizator kończy żywot.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 22, 2023, 19:14:46 »
Przednia sonda ma pracować między 0-1V, ale tylna powinna stać w miejscu, katalizator kończy żywot.
Jak nie ma P0420 można to olać w przypadku tego silnika. Tu są dwa katalizatory, sonda za jest za pierwszym. Drugi nie ma za sobą sondy.

Offline Piotr Nowak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: Peugeot 307 2.0 EW10A
  • Miejscowość: Brzesko

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 26, 2024, 11:27:21 »
Tylko oryginalne. To zbyt poważny temat aby szukać oszczędności. Zresztą widziałem że Chińczycy montują właśnie te koła DENSO do swoich aut bo z tymi "tanimi" mają problemy. (Ten silnik oni dalej produkują u siebie i montują do jakiegoś SUV-a)
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2024, 21:21:26 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Piotr Nowak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: Peugeot 307 2.0 EW10A
  • Miejscowość: Brzesko
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 27, 2024, 11:37:05 »
 Możesz mi polecić jakiegoś mechanika w woj. małopolskim który ogarnie temat wymiany takiego koła KZFR, rozrządu i przy okazji wymianę popychaczy zaworowych. Mam przejechane tylko 150tys ale coś mi terkocze w silniku przy 2 tys obrotów i podczas odpalania po nocnym postoju.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana rozrządu i pompy oleju
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 27, 2024, 11:47:19 »
W Małopolskim to raczej ciężko. Ja bym spróbował na początek płukanki i olej ze dwa razy po 1000km zmienić. Nawet jakiś najtańszy 5W40. Koło faz jest drogie i jakoś nie specjalnie wieże w to że po takim przebiegu może być z nim problem. Moje stare prawdopodobnie dalej by jeździło gdyby nie usterka ECU która skłoniła mnie do wymiany tegoż kola. Może jeszcze zawór sterujący warto wyjąć zobaczyć czy jest czysty.