Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk I 2002 HDI] C5 Dużo Pali  (Przeczytany 13473 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

woytasmi

  • Gość
Re: [Mk I 2002 HDI] C5 Dużo Pali
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 11, 2008, 09:33:03 »
OK, już znalazłem,
W profilu się zmienia na polski (polognese)

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [Mk I 2002 HDI] C5 Dużo Pali
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 20, 2008, 19:25:35 »
Może troszkę namieszam, ale jak tak czytam te posty to zastanawiam się jaki jest sens kupowania diesla?? Przecież V6 + LPG zamyka się też w 15-17L po mieście, co daje kwotę niższą niż za ON w 2.2HDI. A 210KM to jednak nie 130...
Żurek
GG #371288

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [Mk I 2002 HDI] C5 Dużo Pali
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 21, 2008, 20:50:16 »
Dynamika i moment obrotowy kolego.
Niech się wypowie Maciek z Gdyni miał Xantię 1.8 benz + gaz a teraz ma Xantię HDi 110 KM
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Artur Wierzba

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gdansk
  • Posiadany samochód: C5 HDI 2.0 107 KM automat
  • Miejscowość: Gdansk
Re: [Mk I 2002 HDI] C5 Dużo Pali
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 21, 2008, 21:05:04 »
Dzisiaj zalałem do pełna (pod korek )po przejechaniu 445 km i weszło 46,31 L i spalanie wyszło 10,40 L na 100 KM i sie zastanawiam nad założeniem  
http://www.vtech.pl/powerboxy/ecobox/ecobox-zmniejsza-zuzycie-paliwa-283-115.html
  Pozdrawiam Artur

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [Mk I 2002 HDI] C5 Dużo Pali
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 21, 2008, 21:05:34 »
Cytuj

Grzegorz Drozdowski napisał:
Dynamika i moment obrotowy kolego.
Niech się wypowie Maciek z Gdyni miał Xantię 1.8 benz + gaz a teraz ma Xantię HDi 110 KM


No tak, ale nie piszę o 1.8 bo to muł.. Piszę o V6 do którego paliwo i tak będzie tańsze niż do HDI. I tu właśnie można przytoczyć Twoje argumenty..  Ja już od ponad roku pluję sobie w brodę, że kupiłem 1.8.. :):)

P.S. Nie chcę wywoływać wojny, ale sam zastanawiam się od czasu do czasu nad HDI vs V6 + LPG, i dlatego lubię sobie trochę o nich pooczytać..
Żurek
GG #371288

Offline Bartek Dolinkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Brighton UK / Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDi Exclusive Automat Kombi
  • Miejscowość: Brighton UK / Gorzów Wlkp.
Re: [Mk I 2002 HDI] C5 Dużo Pali
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 21, 2008, 21:41:41 »
Dobry wieczór,
mam C5 2.2 z 2002 HDi, kombi, z automatyczną skrzynią biegów i jechałem nim ostatnio non stop 1.200 km autostradami. Spalanie wg komputera wyszło 7.8 l i jest to wg mnie sporo. Głównie jechałem prędkością 130 km/h. Czasami mniej 90-120 a rzadko 150 km/h. Spalanie w drodze wg komputera wychodziło średnio ponad 7l/100 km. Nie spadło poniżej 6 (nie mówię o zjeździe z górki) a przy wyprzedzaniu wskaźnik wynosił ponad 16l. Wzniesienia to wydatek 14 litrów. Nieco mnie to zaskoczyło, ponieważ uznałem, że jadąc równomiernie (z tempomatem i bez) i niezbyt szybko 6-cio letni silnik diesla powinien palić max 7 a nie minimum. Cóż. Chyba to taki urok tego samochodu/modelu.
W mieście (żadnych korków-tylko światła) spalanie wynosi mi ponad 10l. Jeżdżę bardzo miękko. eeechhh

Offline Piotr Kuchar

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.2 HDI 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I 2002 HDI] C5 Dużo Pali
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 21, 2008, 21:59:32 »
Cytuj


No tak, ale nie piszę o 1.8 bo to muł.. Piszę o V6 do którego paliwo i tak będzie tańsze niż do HDI. I tu właśnie można przytoczyć Twoje argumenty..  Ja już od ponad roku pluję sobie w brodę, że kupiłem 1.8.. :):)

P.S. Nie chcę wywoływać wojny, ale sam zastanawiam się od czasu do czasu nad HDI vs V6 + LPG, i dlatego lubię sobie trochę o nich pooczytać..



Warto  doda że na gazie to nie będziesz miał już 210 km tylko trochę miej i silnik zużywa się szybciej , częściej siadają gniazda zaworowe ,świece itp.
Moje zdanie jest takie po co ci v6 jeśli go zagazujesz.
Przecież w jeździe na gazie chodzi o oszczędności a V6 nie jest oszczędny.

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [Mk I 2002 HDI] C5 Dużo Pali
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 21, 2008, 22:06:10 »
Cytuj

Piotr Kuchar napisał:
Warto  doda że na gazie to nie będziesz miał już 210 km tylko trochę miej i silnik zużywa się szybciej , częściej siadają gniazda zaworowe ,świece itp.
Moje zdanie jest takie po co ci v6 jeśli go zagazujesz.
Przecież w jeździe na gazie chodzi o oszczędności a V6 nie jest oszczędny.


Owszem trochę mniej, ale to nadal 190-200 więc i tak dużo więcej niż HDI. Co do zużycia silnika to można by się kłócić w nieskończoność, ale póki co nikt jeszcze tego nie udowodnił i silniki z LPG robią takie same przebiegi jak na noPB. A co do pytania o to poco mi V6 z LPG - poto żeby jeździć taniej i bez porównania dynamiczniej niż np. HDI.. Ostatnie Twoje zdanie pozostawiam bez komentarza...

P.S. Dzisiejsze diesle to nie te same silniki co kiedyś i chyba nie robi się już na nich milionowych przebiegów. Sądzę, że HDI nie jest w stanie zrobić większego przebiegu niż V6 + LPG...
Żurek
GG #371288

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [Mk I 2002 HDI] C5 Dużo Pali
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 22, 2008, 14:37:18 »
Cytuj

Dariusz Żurawski napisał:
... A co do pytania o to poco mi V6 z LPG - poto żeby jeździć taniej i bez porównania dynamiczniej niż np. HDI...

No kolego tutaj się mylisz. HDI jest bardziej dynamiczne od V6.
Fakt może to złe porównanie ale miałem XM V6 12V. W dynamice liczy się moment obrotowy a nie moc.
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A

Offline Krzysztof Pryba

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 850
  • Skąd: Reading GB
  • Posiadany samochód: Mini Cooper
  • Zainteresowania: Motocykle, fotografia, no i ogólnie lubię auta
  • Miejscowość: Reading GB
Re: [Mk I 2002 HDI] C5 Dużo Pali
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 22, 2008, 15:44:04 »
Cytuj

Grzegorz Drozdowski napisał:
Cytuj

Dariusz Żurawski napisał:
... A co do pytania o to poco mi V6 z LPG - poto żeby jeździć taniej i bez porównania dynamiczniej niż np. HDI...

No kolego tutaj się mylisz. HDI jest bardziej dynamiczne od V6.
Fakt może to złe porównanie ale miałem XM V6 12V. W dynamice liczy się moment obrotowy a nie moc.


po pierwsze nie porównuj V6 12V z XM-a z V6 z C5 bo to zupełnie inne silniki, a po drugie nawet V6 12V jak się dobrze depnęło był bardzo dynamiczny - bardziej niż jakikolwiek diesel (bez 2,7) Citroena, pewnie to odczucie subiektywne, ale... Po prostu technika jazdy dieslem jest zupełnie inna niż benzynową V6 :D
pozdrawiam Cychol :)

Teraz: Mini Cooper
Były chronologicznie:
GSA, CX, 2 razy Saxo, 2 razy XM, C5, C4 Coupe VTR+ :)

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [Mk I 2002 HDI] C5 Dużo Pali
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 22, 2008, 17:38:44 »
Cytuj

Grzegorz Drozdowski napisał:
Cytuj

Dariusz Żurawski napisał:
... A co do pytania o to poco mi V6 z LPG - poto żeby jeździć taniej i bez porównania dynamiczniej niż np. HDI...

No kolego tutaj się mylisz. HDI jest bardziej dynamiczne od V6.
Fakt może to złe porównanie ale miałem XM V6 12V. W dynamice liczy się moment obrotowy a nie moc.


Masz całkowitą rację, dla dynamiki liczy się tylko i wyłącznie moment. Nie zapominaj jednak, że chodzi tu tylko i wyłącznie o moment na kołach a nie na wale silnika. I w kontekście tego NIKT mi nie wmówi, że 140 konny diesel jest bardziej dynamiczny od 210 konnej benzyny (200 konnej na LPG).
Żurek
GG #371288

Offline Piotr Kuchar

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.2 HDI 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I 2002 HDI] C5 Dużo Pali
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 22, 2008, 21:32:28 »
quote]

Owszem trochę mniej, ale to nadal 190-200 więc i tak dużo więcej niż HDI. Co do zużycia silnika to można by się kłócić w nieskończoność, ale póki co nikt jeszcze tego nie udowodnił i silniki z LPG robią takie same przebiegi jak na noPB. A co do pytania o to poco mi V6 z LPG - poto żeby jeździć taniej i bez porównania dynamiczniej niż np. HDI.. Ostatnie Twoje zdanie pozostawiam bez komentarza...

P.S. Dzisiejsze diesle to nie te same silniki co kiedyś i chyba nie robi się już na nich milionowych przebiegów. Sądzę, że HDI nie jest w stanie zrobić większego przebiegu niż V6 + LPG...[/quote]


 Mówisz bez komentarza to tak jak widok faceta w bardzo luksusowym i drogim samochodzie z dużym silnikiem, który tankuje gaz
  :-)  :-)  :-)  :-)

Offline Grzegorz Drozdowski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 241
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: w205 4Matic AMG
  • Zainteresowania: motoryzacja, żeglarstwo
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: [Mk I 2002 HDI] C5 Dużo Pali
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 27, 2008, 22:12:59 »
Najnowsze info. Może mało obiektywne bo mało kilometrów zrobione ale zawsze. Normalne spalanie jak jeżdżę po Kołobrzegu (50 tyś mieszkańców, przejazd całego miasta to 6 km) więc samochód prawie cały czas niedogrzany wynosi 10-11 L.
Ostatnio na trasie: 4,9 L, śr. prędkość 89 km/h, przebieg 50 km
Ostatnio w mieście Szczecin (3 dni): 8,8 L, śr. prędkość 27 km/h, przebieg 73 km
wcześniej:
DS5, C4P, C4GP, C5, XM , 6x Xantia, ZX ,BX

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA - L E X I A