Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Bartłomiej Czerwiński w Listopad 09, 2009, 15:55:49

Tytuł: [MkI] Jak sprawdzić zawieszenie?
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Czerwiński w Listopad 09, 2009, 15:55:49
Witam,
Stoję przed kupnem C5 MkI z 2004 i niestety nie znalazłem nigdzie na forum informacji jak sprawdzić hydrozawias. Ogólna instrukcja jest tu:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articles/article.php?id=290
...ale link w niej zawarty prowadzi donikąd (swoją drogą admini mogliby się tym zająć)
Dziękuję i pozdrawiam,
Gites
Tytuł: Re: [MkI] Jak sprawdzić zawieszenie?
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Wolniak w Listopad 09, 2009, 16:46:10
A dlaczego nie podjechać do ASO po pierwsze nie jest tak drogo a po drugie jeśli sprzedający coś ukrywa to będzie się wykręcał żeby podjechać do ASO !
Tytuł: Re: [MkI] Jak sprawdzić zawieszenie?
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Czerwiński w Listopad 09, 2009, 16:57:35
Do ASO tak czy siak podjadę ale można przecież samemu wcześniej sprawdzić auto pod kątem oczywistych wad, które ewentualnie wykluczą je z dalszych testów (w ASO).
Tytuł: Re: [MkI] Jak sprawdzić zawieszenie?
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Wolniak w Listopad 09, 2009, 19:09:43
Z praktyki ci powiem że nad każdym kołem naciśnij całym ciężarem ciała powinno lekko ugiąć się i wrócić do tego samego położenia ,bez zbędnego bujania. A jeszcze jeden ciekawy test który sam dokonuje co tydzień podczas zakupów ,po naładowaniu bagażnika  (obciążeniu go)zamknij klapę bagażnika  jeśli poziomowanie działa prawidłowo to za 2,3 sekundy tył podniesie się o kilka centymetrów (o tyle o ile go ciężar obniżył od pozycji wyjściowej)podobnie z przodem jak wsiądziesz powinna włączyć się pompa i podnieś przód .
Tytuł: Re: [MkI] Jak sprawdzić zawieszenie?
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Czerwiński w Listopad 09, 2009, 21:27:58
Cytuj

Sławomir Wolniak napisał:
[...] jeśli poziomowanie działa prawidłowo to za 2,3 sekundy tył podniesie się o kilka centymetrów (o tyle o ile go ciężar obniżył od pozycji wyjściowej) podobnie z przodem jak wsiądziesz powinna włączyć się pompa i podnieś przód .

Zakładam że tak się dzieje wyłącznie kiedy silnik jest uruchomiony?
No właśnie ktoś, gdzieś, kiedyś napisał o tej pompie:
- co ile to ma się włączać?
- podpompowuje ciśnienie w układzie po przekręceniu kluczyka czy jak?
- jaki jest typowy czas pracy tej pompy?
- jaki dźwięk wydaje przy poprawnej pracy?
- jaki dźwięk wydaje przy jakiejś typowej usterce?
- czy można w prosty sposób skontrolować jakość płynu w układzie (okienko kontrolne albo coś)?
Tytuł: Re: [MkI] Jak sprawdzić zawieszenie?
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Wolniak w Listopad 09, 2009, 21:46:51
Nie ,pompa jest elektryczna i działa samodzielnie . Włącza się automatycznie kiedy dostanie impuls z czujników położenia .Czas jest taki jaki jest potrzebny do wypoziomowania.  A pompa sobie mruczy na zgaszonym silniku ją leciutko słychać na pracującym w samochodzie nie słychać pompy.Poziom płyny powinien być do łączenia zbiorniczka przy najniższym położeniu samochodu. Czasami kiedy samochód jest za wysoko np. po wyjściu 4 osób samochód sam się opuści i słychać tylko lekki szum płynu, pompa wtedy nie pracuje.
Tytuł: Re: [MkI] Jak sprawdzić zawieszenie?
Wiadomość wysłana przez: Piotr Dziurbacz w Listopad 09, 2009, 21:52:40
Cytuj

Bartłomiej Czerwiński napisał:
Cytuj

Sławomir Wolniak napisał:
[...] jeśli poziomowanie działa prawidłowo to za 2,3 sekundy tył podniesie się o kilka centymetrów (o tyle o ile go ciężar obniżył od pozycji wyjściowej) podobnie z przodem jak wsiądziesz powinna włączyć się pompa i podnieś przód .

Zakładam że tak się dzieje wyłącznie kiedy silnik jest uruchomiony?
No właśnie ktoś, gdzieś, kiedyś napisał o tej pompie:
- co ile to ma się włączać?
- podpompowuje ciśnienie w układzie po przekręceniu kluczyka czy jak?
- jaki jest typowy czas pracy tej pompy?
- jaki dźwięk wydaje przy poprawnej pracy?
- jaki dźwięk wydaje przy jakiejś typowej usterce?
- czy można w prosty sposób skontrolować jakość płynu w układzie (okienko kontrolne albo coś)?


Pompa załącza się też na wyłączonym silniku(jest elektryczna).
Włącza się po zmianie obciążenia auta(przy wsiadaniu, załadunku bagażnika). Czas pracy zależy od obciążenia ale trwa bardzo krótko(do ok. 5 sekund). Podczas pracy wydaje dźwięk podobny do dźwięku silniczków lusterek a przy usterce raczej dźwięku nie wyda bo nie będzie pracować. Jakości nie sprawdzisz organoleptycznie. Sprawdzisz poziom przy maks. opuszczeniu auta. Poziom jest zależny od rodzaju zawieszenia(czy Sport czy bez Sport). Olej w układzie to olej LDS(syntetyczny, z reguły niewymienny choć producent zaleca wymianę co 5 lat bądź 200tyś. km).