Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Adam Kimus w Luty 21, 2018, 23:00:54
-
W moim starym Mondku gdzie była zwykła pompa rotacyjna odpalał z pierwszego (choć grzałem świece dwa razy, tak było prawie od początku) obrotu rozrusznika. Aktualnie w C5 muszę kręcić prawie 2 sekundy zanim zapali a dzisiaj po pracy to kręcił jeszcze dłużej. Już się bałem że nie odpali, to by była wtopa bo samochodzik dopiero co kupiony. Po odpaleniu silnik pracuje ładnie , w porównaniu do starego klekota Forda jest kolosalna różnica.
Wczoraj na małym lokalnym spocie wyszło mi że 3 wtrysk ma korektę coś koło 105 czy 108. Szkoda , że tego sobie nie zapisałem. Michał który podpiął Lexie mówił że nie jest to tragedia ale już coś się dzieje. Teraz zastanawiam się jakie są dopuszczalne wartości (pozostałe miały ok 95) ?
Wczoraj jak szukałem wtrysków do mojej C5 to okazało się, że wszystkie które były to do silnika 136KM a ja mam 138KM. Nie wiem czy jest między nimi jakaś kolosalna różnica. Wg dekodowania VIN mam wtryski Siemens czyli nie do regeneracji.
Jak na razie jest to najbardziej zaawansowany technologicznie silnik jaki dotychczas miałem :) i mam nadzieję, że mnie nie doprowadzi do nerwicy.
-
Dzisiaj wieczorem po pracy rozrusznik pracował 2,5 sekundy zanim silnik odpalił. Niestety nie mam jak porównać z inną cytrynką dlatego proszę Was o info jak jest w Waszych cytrynkach z takim silnikiem.
-
U mnie odpala od razu. W sumie nie liczyłem czasu. Po prostu przekrecam kluczyk i może sekunda i odpala.
Może nie grzeją Ci świece? Wtedy na zimno trzeba ciut dłużej pokręcić. I warto sprawdzić stan akumulatora.
-
U mnie rano było - 13 to kręciłem też ze 2-3 sekundy przy pierwszym odpaleniu to raczej norma nie licząc nowego samochodu. Po pierwszym odpaleniu nawet po kilku godzinach stania odpala od strzału.
-
Ten typ tak ma. Jest wrażliwy na jakość paliwa co widać zimową porą. Mojemu najbardziej służą paliwa z Lotosu a najlepiej Dynamic diesel. :) A poważnie co to za różnica czy odpala po 1 czy 2 sekundach? Zimą pod chmurką najważniejszy dobry akumulator. Moja C5 odpalała do -16 stopni C na 1 działającej świecy, tamtej zimy niżej temperatura nie spadła ale pewnie by odpalił przy niższej i bez tej świecy. ;D
-
Niestety nie mam wiedzy w jakim stanie są świece żarowe, postaram się je sprawdzić ale jak będzie cieplej.
Jeśli chodzi o paliwo to teraz mam zatankowane z Orlen ale poprzedni właściciel podobno tankował tylko na stacji Auchan.
Jeśli chodzi o odpalanie to właśnie dlatego się pytam. W Mondku silnik odpalał zaraz po ruszeniu rozrusznikiem tylko świece grzałem 2 razy mimo że wszystkie działały.
Akumulator to też dla mnie na razie nie jest znany więc postaram się w wolnej chwili go sprawdzić.
A ktoś wie jakie są dopuszczalne te korekcje wtrysków?
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
Auchan przynajmniej w województwach pomorskim i kujawsko-pomorskim ma paliwa z Lotosu. Jest woltomierz na desce rozdzielczej przecież. Dla celów kontroli w ogólnym zakresie wystarczy. Instrukcja mówi "Przy normalnych warunkach, przy włączonym zapłonie i pracującym silniku, wskazówka powinna znajdować się pomiędzy obydwoma czerwonymi polami."
-
Auchan przynajmniej w województwach pomorskim i kujawsko-pomorskim ma paliwa z Lotosu. Jest woltomierz na desce rozdzielczej przecież. Dla celów kontroli w ogólnym zakresie wystarczy. Instrukcja mówi "Przy normalnych warunkach, przy włączonym zapłonie i pracującym silniku, wskazówka powinna znajdować się pomiędzy obydwoma czerwonymi polami."
U mnie delikatnie przechyla się w stronę +, do tego ciągle drga. Ale ładowanie jest ok (sprawdzane miernikiem przy samym alternatorze).
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
Nie ma 1 działającej świecy. Komputer wyłączył Ci wszystkie. Sprawdź sobie w lexia. Wystarczy jedna zepsuta i żadna nie grzeje...
Najlepsze paliwa są tylko 3. Jest tu wątek o paliwach ON. 1. Lotos Dynamic 2. Circle K arctic 3. Orlen Verva ON.
U mnie jeden wtryskiwacz ma 109-116 proc.
-
Lexii nie mam, więc jedyna możliwość sprawdzenia to na lokalnym spocie lub w warsztacie. Dziwne z tymi świecami. We wtorek jak była podpięta Lexia to Michał który ją podpiął nie znalazł żadnych błędów. Silnik po odpaleniu chodzi równo, nie szarpie. Podobno te paliwa "lepsze" są bardziej suche a ja jeszcze nie dolewałem oleju 2T. Jeżeli w Auchan mają z Lotosu to jest spoko. Gostek od którego kupiłem powiedział że drugi swój samochód też tam tankuje i nie narzeka.
U mnie wskazówka ładowania jest ładnie po środku bez drgań ale i tak mam zamiar sobie miernikiem zmierzyć ładowanie i napięcie spoczynkowe samego akumulatora. W dieslu akumulator to podstawa , mam nadzieję tą zimę przetrwa spokojnie i lato.
-
Nie ma 1 działającej świecy. Komputer wyłączył Ci wszystkie. Sprawdź sobie w lexia. Wystarczy jedna zepsuta i żadna nie grzeje...
[..]
Prawda, źle się wyraziłem. Jedna była sprawna.
-
A jak lexia sprawdzić świece żarowe?
-
Jeśli to Wam nie uwłacza to przeczytajcie co powiem Wam baba:
1. Ze sprawnym akumulatorem potrzebny sprawny rozrusznik. O ile superextra akumulator może dac powiedzmy 10-30 proc więcej prądu rozruchowego o tyle "nadgryziony" rozrusznik może potrzebować nawe 300 proc więcej na obracanie.
2. Ten model nie ma pompy wstępnej w baku a HDI potrzebuje sporego ciśnienia więc trzeba pokręcic by je wytworzyć.
3.Korekcja wtrysków mało kiedy jest wynikiem zużytego wtryskiwacza. Korekcja wtrysków ma na celu zniwelowanie różnic w pracy poszczególnych cylindrów a na ta pracę ma wpływ dużo więcej elementów jak choćby powszechny i obecnie szeroko tu omawiany problem powietrza w paliwie, zużycie samego cylindra, szcelnośc zaworów na owym cylindrze itd itp
4. Jeśli świece są niesprawne to zaraz po odpaleniu przez chwilę będzie nierówno pracował
Co do wyłączania świec przy którejs niesprawnej to nie wiem jak z tym jest, może różnie w różnych autach bo zdania są podzielone. U mnie były niesprawne 2 szt po kupnie a mój Pan Jasiu sprawdzał je kabelkiem na świecach i się nie pomylił.. Gdyby były wyłączone przez system to raczej nie szedł by na nie prąd a szedł.
Reasumując nie wymieniaj żadnych wtrysków, dolewaj 2T, ciesz się autem i nie szukaj dziury w całym.Pzdr
-
Wg mnie po odpaleniu silnik chodzi równo, nie mam do niego zastrzeżeń pod tym względem. Dzisiaj po kilkunastu godzinach stania pod chmurką jak byłem w pracy dałem mu trochę popracować zanim ruszyłem bo czuć było ospałość.
Akumulator można sprawdzić przez pomiar napięcia, a jak sprawdzić rozrusznik bez jego wyciągania? Oczywiście jak ktoś zna jak powinien pracować to po odgłosie pracy będzie wiedział. Ja miałem właśnie tak w Mondku.
Mam zamiar przy następnym tankowaniu dolać właśnie oleju 2T. Jeszcze zobaczę jaki uda mi się kupić.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
U mnie tak dzisiejsze poranne odpalenie wyglądało: https://youtu.be/2IUqde5wxs0
Rano temperatura -12 w nocy było -15
-
No to super bardzo ładnie, u mnie znacznie dłużej kręci
-
Tylko przez pierwsze sekundy tak jak słychać delikatnie kuleje.
-
Wg mnie jest ok, w sumie to w końcu nie benzyna.
-
U mnie zależy ile postoi, do kilku godzin nie ma problemu, przy 2 dobach to już troszkę trzeba.
-
U mnie tak dzisiejsze poranne odpalenie wyglądało: https://youtu.be/2IUqde5wxs0
Rano temperatura -12 w nocy było -15
Zastanawia mnie, że po podgrzaniu świec tyle czekałeś do kręcenia rozrusznikiem. U mnie w Mondku miałem tak ,że kontrolka gasła ale świece jeszcze grzały kilka sekund. Poznawałem po tym że kontrolki zaczynały jaśniej świecić i wtedy odpalałem. Tutaj jeszcze tego momentu nie wyczułem.
Dzisiaj rano po podgrzaniu świec tak jakby chciał załapać ale gasł. Dopiero chyba za 4 razem zacząłem kręcić jeszcze na grzaniu świec i troszkę go przytrzymałem na rozruszniku. Jak już odpalił to równiutko.
Wiem , że każdy samochód trzeba poznać. Dlatego też muszę wyczuć i poznać jego humory. Czeka mnie pewnie długa nauka :)
-
Czekalem długo bo taki mam już zwyczaj że zimą przytrzymuję swiece a poza tym chciałem zarejestrować na nagraniu temperature powietrza. Jeżeli chcesz wyczuć moment kiedy wyłączają się swiece to nasluchuj cykniecia przekaznika
-
A masz też rozjaśnienie podświetlenia deski jak przestają grzać?
-
A masz też rozjaśnienie podświetlenia deski jak przestają grzać?
Niestety takiego cuda nie mam
-
No mi dzisiaj pierwszy raz nie odpalił o 7 rano było - 16 i akumulator nie dał rady. Żeby było gorzej to zamarzła linka od otwierania maski i nie mogłem wyjąć akumulatora. Przy okazji czy to standard że przy słabo kręcącym akumulatorze wycieraczki same wykonują ruch , nie miałem oskrobanej szyby więc potarły po lodzie i prawdopodobnie już nie będą już poprawnie ścierać. Po południu linka odpuściła i teraz akumulator się ładuje.
-
A masz też rozjaśnienie podświetlenia deski jak przestają grzać?
Niestety takiego cuda nie mam
ale to nie cudo tylko spadki napięcia po obciążeniu i wzrost po zniknięciu obciążenia :)
-
A masz też rozjaśnienie podświetlenia deski jak przestają grzać?
Niestety takiego cuda nie mam
ale to nie cudo tylko spadki napięcia po obciążeniu i wzrost po zniknięciu obciążenia :)
A to sory nie załapałem o co chodzi. Nie zaobserwowałem takiego zjawiska. Jeżeli występuje to może jest nie widoczne. Może w nocy było by to łatwiej dostrzec.
-
Dzisiaj wieczorem poczekałem dłużej po zgaśnięciu kontrolki , w sumie nie usłyszałem pyknięcia przekaźnika ale silnik odpalił bez problemu mimo że stał cały dzień pod chmurką. Jutro rano kolejny test po nocy, spróbuję zrobić tak jak dzisiaj wieczorem. Mam nadzieję, że będzie ok.
-
Czy przy niesprawnych świecach pojawia się "spiralka"?
Chodzi o to, że moje auto ma fabryczne świece, 300K km i 12 lat. Oleju nie ubywa nic między wymianami, odpala idealnie, ale przy mrozach po odpaleniu przez pierwsze 2 - 3 sekundy nierówno pracuje i dymi na biało. Po tych 3 sekundach przestaje terkotać i dymić.
-
Tak, spiralka się zapala nawet jak świece są niesprawne
-
Dzisiaj rano kręciłem chyba z 5 sekund , może nawet dłużej. Już myślałem że nie odpali. Nie wiem dlaczego tyle trzeba kręcić skoro po odpaleniu silnik chodzi już równo (przynajmniej takie jest moje odczucie).
-
U mnie były niesprawne 2 świece i właśnie kilka sekund chodził nierówno i lekko dymił. W moim aucie na pewno grzały pozostałe 2 świece a układ ich nie wyłączał jak to ponoc u niektórych ma miejsce. U mnie jest siemens. To jeszcze Wam panowie podrzuce jedną ciekawostkę, otóż w HDI rola świec nie kończy sie po odpaleniu, grzeja nadal i to długo po uruchomieniu.. Moment zgaśniecia kontrolki tylko sugeruje nam moment odpalania. Ewidentnie Robercie masz niesprawna conajmniej jedną świecę (ale raczej 2).
-
Dzięki - trochę się boję wymiany, bo ponoć nagminnie zostają w głowicy. Póki odpala nie będę grzebał chyba.
-
...To jeszcze Wam panowie podrzuce jedną ciekawostkę, otóż w HDI rola świec nie kończy sie po odpaleniu, grzeja nadal i to długo po uruchomieniu...
Tak jak Adam Kimus już napisał, słychać przekaźnik, który wyłącza świece (charakterystyczne "pyknięcie"), trwa to do kilkunastu sekund od uruchomienia zapłonu.
-
Ja się tak jeszcze zacząłem zastanawiać jak takie "kręcenie" wpływa na żywotność FAP'a który przecież dostaje wtedy zwiększoną dawkę pewnie częściowo nie spalonej ropy.
Teraz niestety się przeziębiłem dlatego czekam do cieplejszych dni i planuję założyć sobie dwie diody: jedną do FAP'a a drugą właśnie do grzania świec. Wcześniej oczywiście szybkie sprawdzenie za pomocą "próbówki". Jak wiadomo ile tak naprawdę grzeją świece ma sens np podwójnego grzania.
Wczoraj i dzisiaj było dłuższe kręcenie ale silnik odpala.Mam cichą nadzieję, że świece mam sprawne ponieważ boję się ich urwania przy wymianie.
-
Wczoraj przeglądałem sobie książkę "sam naprawiam" w angielskiej wersji i napisali tam coś takiego (tutaj tłumaczenie z translatora wujka G... - tam kilka wyrazów pominąłem :) ):
system ogrzewania wstępnego zaczyna działać, gdy kluczyk w stacyjce zostanie przełączony w drugie położenie, ale tylko wtedy, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika spadnie poniżej 20. Lampa ostrzegawcza zamontowana na desce rozdzielczej informuje kierowcę, że ogrzewanie wstępne ma miejsce. Gaśnie lampa, aby umożliwić uruchomienie silnika, ale zasilanie będzie nadal dostarczane do świec żarowych przez kolejny okres, aż do uruchomienia silnika. Jeśli nie zostanie podjęta próba uruchomienia silnika, zasilanie świecy żarowej wyłącza się po 10 sekundach, aby zapobiec wypaleniu się baterii i przepaleniu świec żarowych.
Nagrzewanie następuje po włączeniu zapłonu. wtryskiwany strumień paliwa jest mniejszy niż pewna prędkość, a prędkość silnika jest mniejsza niż 2000 obr / min. Świece żarowe nadal się otwierają przez maksymalnie 60 sekund, pomagając w poprawie spalania paliwa podczas rozgrzewania silnika, powodując cichszą pracę i mniejszą emisję spalin.
Postaram się to w wolnej chwili sprawdzić, szczególnie czas grzania po przekręceniu kluczyka.
-
Z tego co usłyszałem świece w tym silniku są raczej kiepsko dostępne i będę musiał wymyślić inną metodę sprawdzenia zasilania i ewentualnej kontrolki. Ciekawe którędy idą kable zasilające świece lub ewentualnie gdzie jest ich przekaźnik?
-
"pomówienia złe języki ludzkie", nie są może na wierzchu ale są dostepne i wymienialne :)
-
"pomówienia złe języki ludzkie", nie są może na wierzchu ale są dostepne i wymienialne :)
Coś w tym jest skoro serwisy to robią. Ale dla kogoś kto ma ograniczone zaplecze techniczne nie jest to takie łatwe.
-
Mam niby trochę inny silnik niż Wasze, ale miałem ten sam problem. Na szczeście u mnie dostęp do świec jest idealny - 2 padnięte, więc wymieniłem komplet - problem nierozwiązany ale..., mój mechanik doradził wymianę rozrusznika - fabrycznego mitsubishi na VALEO (oryginał regenerowany za 190,-).
Pomimo, iż ten mitsubishi kręcił "ładnie" to kręcić musiał nawet 10s. przy -5stopniach. Teraz -8 i pali bez "jęknięcia".
Wymądrzać się nie będę, ale mechanik twierdzi, że te mitsubishi to bubel i nawet regenerować tego niewarto.
A z ciekawostek to serwisówka nie określa jasno jaki rozrusznik jest zamontowany - oto cała lista:
DETAL ROZRUSZNIK VALEO (DEMARR) D 9 R 99
DETAL ROZRUSZNIK MITSUBISHI M 001 T50172
DETAL ROZRUSZNIK MITSUBISHI M 000 T 85381
DETAL ROZRUSZNIK MITSUBISHI M 000 T 82081
DETAL ROZRUSZNIK MITSUBISHI M 001 T 80081
DETAL ROZRUSZNIK VALEO (DEMARR) D 9 R 121
DETAL ROZRUSZNIK PARIS RHONE D 9 R 84
DETAL ROZRUSZNIK BOSCH 0 001 108 183
DETAL ROZRUSZNIK VALEO (DEMARR) D6 RA 107
DETAL ROZRUSZNIK BOSCH 0 001 223 014
DETAL ROZRUSZNIK VALEO (DEMARR) D 7 R 26
DETAL ROZRUSZNIK BOSCH 0 001 314 034
DETAL ROZRUSZNIK BOSCH 0 001 110 017
DETAL ROZRUSZNIK MITSUBISHI M 001 T 90281
DETAL ROZRUSZNIK
DETAL ROZRUSZNIK VALEO (DEMARR) D 7 R 12
DETAL ROZRUSZNIK VALEO (DEMARR) D 7 R 2
DETAL ROZRUSZNIK VALEO (DEMARR) D6 RA 74
DETAL ROZRUSZNIK MITSUBISHI M 001 T 50171
DETAL ROZRUSZNIK VALEO (DEMARR) D 7 R 8
DETAL ROZRUSZNIK VALEO (DEMARR) D 7 R 27
DETAL ROZRUSZNIK BOSCH 0 001 109 026
DETAL ROZRUSZNIK MITSUBISHI M 001 T 80082
DETAL ROZRUSZNIK VALEO (DEMARR) D 9 R 122
-
Ja u mnie też mam zamiar sprawdzić rozrusznik. Muszę się tylko zgadać z gościem który robił mi kiedyś w Mondku.