Może szanowni forumowicze podpowiedzą mi co jest grane bo jeszcze dzień / dwa i zrzucę ten pie **** ny francuski złom do Odry!!!
Najprawdopodobniej miałem problem z Egrem. Przy adaptacji wyskakiwał błąd P1462 - sygnał przekazywania położenia elektrycznego zaworu recyrkulacji spalin - odchylenie poza zakresem, lub coś w ten deseń. Dodatkowo zauważyłem, że wartość położenia zaworu, zarówno żądana jak i mierzona, jest 0%. Ok, przyszedł czas na Egr, trudno - jest ponad 200 000 km na blacie i przyszedł na niego czas. Kupiłem nowy - Delphi 1618 GZ - taki, jaki montowali fabrycznie. Zamontowałem dziada, robię adaptację i co? Pie **** ny błąd P1462!!! Co widzę w pomiarze parametrów standardowych? Wartość mierzona i żądana 0%... Ok, niech mu będzie. Odpinam wtyczkę od EGRa, odpinam wtyczkę B od komputera, biorę schemat elektryczny w dłoń i mierzę przejście miedzy pinami obu wtyczek. Pinów we wtyczce EGRa jest 5, trafiają do wtyczki komputera B na piny C3, D2, E2, L2 i M2. Wszędzie jest przejście - wiązka sprawna w 100%. Ale dziadostwo nie chce działać... Ręce opadają.
Czy ktoś orientuje się o co chodzi w tym złomie??? Ktoś gdzieś napisał, że trzeba podgiąć piny we wtyczce. Dlaczego we wszystkich samochodach nie trzeba podginać żadnych pinów we wtyczkach tylko w tych Citroenach wiecznie trzeba dłubać??? Wybaczcie, ale ja czegoś nie rozumiem... Dziwić się, że tyle osób ma tak złe zdanie o francuskiej motoryzacji? Weźmy tylko C5 mk3 - w najnowszej wersji przy pierwszych wypustach ciekły przednie siłowniki, przy końcowych wypustach ciekły tylne. Teraz czytam, że wersja 163 KM wcale nie mia tych 163 KM, przeważnie około 150KM! A to zabrali to, a to zabrali tamto, a to świruje to, a to świruje tamto. I Citroen dziwi się, że to przestało się sprzedawać? Dziwią się, że stracili rynek?
Mam jeszcze błąd pedału gazu związany z ogranicznikiem prędkości. Diagnoza forumowiczów - ZGNIŁY rezystory w kostce pedału gazu. Ja się pytam wszystkich - jak mogą zgnić rezystory w puszcze zalanej plastikiem z każdej strony??? Przecież tam wilgoć nie ma szans się dostać!!! W domach czasami mamy urządzenia z lat 90 i działają wyśmienicie, a w Citroenie GNIJĄ rezystory zabezpieczone przez zalanie ich plastikiem z każdej strony...
Samochód ma jeździć, codziennie ma jeździć, czasem kilkanaście kilometrów, czasem kilkadziesiąt, a czasem pewnie kilkaset. I niestety z marką Citroen jest to trudne...