Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu  (Przeczytany 7638 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 345
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« dnia: Październik 18, 2017, 14:12:53 »
Witam chciałe naprawić przełącznik kierunkowskazu, bo słabo odbija. Znalazłem howto https://www.youtube.com/watch?v=BFvYKkvm1H4 na youtube tylko nigdzie nie mogę znaleźć tego ślizgu do kupienia czy ktoś wie gdzie to dostać?

Offline Krzysztof Kreczko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 395
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 1.8
  • Zainteresowania: podróże / fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 18, 2017, 14:23:23 »

Offline Piotr Kuczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Posiadany samochód: C5 Mk II 2,0 HDI Exclusive; 2007 r.
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2017, 07:25:57 »
Witam chciałe naprawić przełącznik kierunkowskazu, bo słabo odbija. Znalazłem howto https://www.youtube.com/watch?v=BFvYKkvm1H4 na youtube tylko nigdzie nie mogę znaleźć tego ślizgu do kupienia czy ktoś wie gdzie to dostać?

W! Też chętnie bym kupił ten ślizg do kierunków? Może takich chętnych jest więcej? Zakup "zbiorowy"?
Pozdr.

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 345
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 19, 2017, 10:37:50 »
Krzysztof to daj linka do Ali to może  zamówię :)


Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 345
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2017, 15:45:08 »
Zamówiłem, gdzieś za miesiąc góra dwa będzie wiec napiszę co i jak.

Offline Paweł Kokot

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 262
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5 Berline 1,6 Hdi 2006 Opieka nad C3 1,4 HDI. Wcześniej xsara break II 2.0 HDI 90, 2002 r.
  • Miejscowość: Oleśnica
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2017, 19:28:06 »
Zapewne Ameryki nie odkryję, ale śmiało można przełożyć ten wyrobiony plastikowy element z manetki wycieraczek. Są takie same a po stronie wycieraczek, jako że są rzadziej włączane, będzie jak nowy. Następne moje doświadczenie: Przełącznik zespolony należy rozkręcić wyłącznie tyle na ile  jest to niezbędne. Czyli 2 wkręty z przodu manetki i 2 z tyłu. Nie będzie wówczas problemu z taśmą zwijaną i "szukaniem" położenia kąta kierownicy. Zwrócić też uwagę przy składaniu, na właściwe ustawienie ślizgów od reflektorów i lamp przeciwmgielnych.  Na koniec,  pewnie będzie konieczność adaptacji czy też ustalenia położenia kierownicy przy pomocy Lexii. Bez tego o ile pamiętam, będzie wyskakiwał błąd ASR/ESP.

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 345
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 23, 2018, 14:16:04 »
Witam chcąc zakończyć temat naprawy przełącznika opiszę wrażenia po wymianie:
Białe dinksy z alli
https://www.aliexpress.com/item/White-Loose-Indicator-Stalk-Switch-Repair-Plunger-for-Citroen-Loosen-Rod-Screw-Connection-Accessories-for-DAV/32832741624.html?spm=2114.search0104.3.8.5b8f1e65kG84Yd&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10151_5711320_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10698_10697_10696_10084_5722520_10083_10618_10304_10307_10301_5711220_10059_5722620_5722920_308_5722720_5722820_100031_10103_441_10624_10623_10622_10621_10620,searchweb201603_28,ppcSwitch_2&algo_expid=5fd60b5e-9a0d-4962-99af-5885d168abd8-1&algo_pvid=5fd60b5e-9a0d-4962-99af-5885d168abd8&priceBeautifyAB=0
są do d.... oryginał ma na całej długości tą samą szerokość i 2 ząbki uniemożliwiające wypadnięcie razem ze sprężynką. Te z alli tego nie mają i kijowo pasują bo ciasno chodzą i wypadaja.
Zamiast kupować ten szajs lepiej przełożyć plastikowy dinks z manetki od wycieraczek co sam uczyniłem jak zobaczyłem jak mój dinks z chin działa.
Wymiana tego białego plastiku daje efekt tylko w przypadku gdy kierunkowskaz po powrocie kierownicą załącza obydwa kierunki (jak awaryjne na ułamek sekundy) i/lub manetka "lekko lata".
Nie daje to efektu jeśli kierunek słabo odbija po powrocie kierownicą gdyż za to odpowiada inny mechanizm.
A i jak odepniecie aku przed naprawą żadnego błędu nie ma po naprawie.
Pozdro  ;)

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 24, 2018, 21:19:56 »
Robiłem to ze dwa dni temu. Chinola zeszlifowałem nożykiem, bo miał po setce za dużo po każdym boku. Działa słabo, mimo wszystko nie odbija z prawego kierunku, chodzi głośniej i ciężej. Kiedyś robiłem to w 206, ale tamten oryginalny odwróciłem. Było ciężej i głośniej, ale po 2-3 miesiącach się ułożył i do dzisiaj działa jak trzeba.

Tego chinola zamówiłem 2 szt. Przytemperuję drugiego maszynowo, i nawiercę głębiej. Nie będzie tak mocno działać sprężyna. Samą sprężynę dałem oryginalna, bo jest delikatniejsza.
Zastanawia mnie, że nie odbija z prawego kierunku ...
Oryginalna krzywka jest wytarta tak bardzo, że widać sprężynę :D Idzie majówka i mam co robić przy kaszalocie ;-)

Offline Piotr Kuczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Posiadany samochód: C5 Mk II 2,0 HDI Exclusive; 2007 r.
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 07, 2018, 14:24:17 »

Witam chcąc zakończyć temat naprawy przełącznika opiszę wrażenia po wymianie:
Białe dinksy z alli są do d.... oryginał ma na całej długości tą samą szerokość i 2 ząbki uniemożliwiające wypadnięcie razem ze sprężynką. Te z alli tego nie mają i kijowo pasują bo ciasno chodzą i wypadaja.
Zamiast kupować ten szajs lepiej przełożyć plastikowy dinks z manetki od wycieraczek co sam uczyniłem jak zobaczyłem jak mój dinks z chin działa.
Wymiana tego białego plastiku daje efekt tylko w przypadku gdy kierunkowskaz po powrocie kierownicą załącza obydwa kierunki (jak awaryjne na ułamek sekundy) i/lub manetka "lekko lata".
Nie daje to efektu jeśli kierunek słabo odbija po powrocie kierownicą gdyż za to odpowiada inny mechanizm.
A i jak odepniecie aku przed naprawą żadnego błędu nie ma po naprawie.


W! Poddałem własnej regeneracji przełącznik kierunkowskazów.
1. Odkręcamy (kluczem T20) dwie śruby od plastikowych osłon kierownicy, luzujemy blokadę regulacji położenia kierownicy i dolną osłonę odkładamy.
2. Wyjmujemy dźwignię tempomatu, (po wciśnięciu plastikowego zaczepu) i teraz możemy dopiero zdemontować górną osłonę kierownicy.
3. Odkręcamy z jednej i z drudiej strony po dwa wkręty (T15) od przełącznika kierunkowskazów, (po wcześniejszym poluzowaniu i przekręceniu obejmy (klucz "10" trzymającej cały przełącznik zespolony), zdejmujemy tylną ściankę i wyjmujemy manetkę w kierunku "do przodu".
4. Z manetki wypinamy 'białe widełki" i wyjmujemy delikatnie "biały dinks", który ma zużyty stożek współpracujący z odkręconą wcześniej tylną ścianką.
5. Za pomocą 4 wykałaczek użytych w celu DELIKATNEGO podniesienia zaczepów od "ząbków białego dinksu", delikatnie wypychamy (przy sprężynie) śrubokręcikiem ten nieszczęsny "dinks", uważając aby nie urwać zaczepów i nie zgubić sprężyny.
6. Papierkiem "600" polerujemy delikatnie same wyrobione progi na stożku.
7. ROZCIĄGAMY SPRĘŻYNĘ, tak z 0,5 cm.
8. Całość wycieramy, delikatnie smarujemy dosyć rzadkim smarem, ale takim aby przy niskich temperaturach zbytnio nie gęstniał.
9. Wszystko składamy w całość i montujemy manetkę do obudowy przełącznika zespolonego, uważając na prawidłowe ułożenie "zębatek od włączania świateł".
10.  Dokręcając cztery śruby trzymające pokrywkę -nie robimy tego zbyt mocno, bo mocne skręcenie ogranicza powroty dźwigni kierunkowskazu.
11. Skręcamy obejmę przełącznika zespolonego.
12. Wkładamy manetkę tempomatu i sprawdzamy jak działa przełącznik kierunkowskazów i światła (tzn. wszystkie funkcje manetki).
Jeśli wszystko O.K., to:
13. Demontujemy manetkę tempomatu.
14. Zakładamy górną osłonę kierownicy i wkładamy manetkę tempomatu do zatrzaśnięcia ząbka.
13. Zakładamy dolna osłonę kierownicy i skręcamy z górną.
15. Blokujemy mechanizm regulacji kierownicy.
16. Cieszymy się z dokonanej naprawy. Oby dłuuugo!!!
Akumulatora nie odłączałem. Sprawę załatwia tak naprawdę rozciągnięcie tej sprężyny!
Pozdr.

 

Offline Paweł Kiljan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI break 2007
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 06, 2018, 00:43:41 »
U mnie nie odbijał prawy (cóż za magiczna reguła Citroena) i po rozebraniu stwierdziłem że wahliwa czarna płytka dochodząca do kolumny  kierownicy i trzymana sprężyną ma po jednej stronie pełny zakres odchylenia a po drugiej pod koniec napotyka na minimalny próg (zapewne pochodzący od wytarcia) w korpusie przełącznika.
Przyciąłem nożem na równo ten próg i  machnąłem ze dwa razy pilniczkiem żeby było gładko.

Działa.

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 15, 2019, 21:05:40 »
Witam
Odświeżę temat, z prośbą o dokładniejsze informacje.
Mam to samo. Czy mowa o tym dynksie z mocowanym na 2 sprężynkach? Jeżeli tak to jak go wyjąć? I czy wyrównywać ten dynks, czy miejsce gdzie on się opiera? I czy do tego zabiegu trzeba rozpoławiać obudowę przełącznika i otwierać taśmę poduszki, czy wystarczy tylko wyjęcie samej dźwigni?
Pozdrawiam

Offline Piotr Kuczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Posiadany samochód: C5 Mk II 2,0 HDI Exclusive; 2007 r.
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 23, 2019, 20:43:21 »
Witam
Odświeżę temat, z prośbą o dokładniejsze informacje.
Mam to samo. Czy mowa o tym dynksie z mocowanym na 2 sprężynkach? Jeżeli tak to jak go wyjąć? I czy wyrównywać ten dynks, czy miejsce gdzie on się opiera? I czy do tego zabiegu trzeba rozpoławiać obudowę przełącznika i otwierać taśmę poduszki, czy wystarczy tylko wyjęcie samej dźwigni?
Pozdrawiam

W! Przepraszam, ale przecież kilka postów wyżej masz wszystko szczegółowo opisane!
Pozdr.

Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 25, 2019, 09:37:50 »

WitamPrzepraszam Piotrze, ale moje pytanie skierowane było do Pawła. Twój opis dotyczy naprawy sztywności dźwigni w przełączniku. Co nie znaczy, że nie jest pomocny. Ja potrzebują uruchomić brak wyrzucania kierunkowskazów. Nie wiem czy do opisu Pawła trzeba rozpoławiać cały przełącznik. I czy z tym są problemy. Naprawiałem starego pająka z MKI, a on jest inaczej zbudowany. Nie powiem, że jest łatwo wszystko złożyć do kupy, ze względu na przesuwki styków. Podobno w tych nowszych są jakieś trybiki i rolki, które trzeba konkretnie ustawić. Może ktoś to rozkładał i ma konkretną wiedzę.

Offline Paweł Kokot

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 262
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5 Berline 1,6 Hdi 2006 Opieka nad C3 1,4 HDI. Wcześniej xsara break II 2.0 HDI 90, 2002 r.
  • Miejscowość: Oleśnica
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 26, 2019, 14:09:05 »
Moim zdaniem, lepsza będzie naprawa tego elementu, lub jego podmiana ze strony wycieraczek, niż kupowanie chińskiego zamiennika. Różnica jest dość duża. W załączeniu zdjęcia porównawcze.

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 04, 2019, 22:46:16 »
Da sie to naprawić, bez kupowania zamienników.
Naprawiłem to u siebie. Wkreciłem śrubę w ten biały plastik a potem odciąłem z niej łebek kilka mm nad plastikiem.
To co zostało oblałem klejem na bazie żywicy epoksydowej. Po wyschnięciu oszlifowałem na wymiar, sprawdzając czy nie jest za długie i delikatnie się przełącza. Działą bez problemow od pół roku.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 08, 2019, 22:35:19 »
Da sie to naprawić, bez kupowania zamienników.
Naprawiłem to u siebie. Wkreciłem śrubę w ten biały plastik a potem odciąłem z niej łebek kilka mm nad plastikiem.
To co zostało oblałem klejem na bazie żywicy epoksydowej. Po wyschnięciu oszlifowałem na wymiar, sprawdzając czy nie jest za długie i delikatnie się przełącza. Działą bez problemow od pół roku.
Jaka żywice epoksydową zastosowaleś? Dobry patent z tym jest skoro działa.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: MKII Naprawa przełącznika kierunkowskazu
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 11, 2019, 10:30:48 »
Jakaś najtańsza, typu klej dwu skladnikowy. Nie pamiętam teraz co to dokładnie było.