Żeby nawigacja TomTom była "online", musimy spełnić 2 warunki: Trzeba mieć wykupiony odpowiedni, opcjonalny pakiet z usługami online oraz trzeba być podłączonym do internetu.
Kupując nowe auto z salonu z nawigacją TomTom dostajemy gratis usługi online na 3 lata. Po tym czasie możemy sobie subskrybować tą usługę za jakąś horrendalnie śmieszną cenę (bodajże 100 euro na rok). To w sumie też odpowiedź na drugie pytanie, 3 lata usług online dla Tom Toma gratis, nie internetu...
Jeśli auto ma Connect Boxa (system e-call) to auto jest podpięte do internetu zawsze. Usługi online TomToma będą działać zawsze, trzeba tylko odrobinę poczekać po odpaleniu auta na aktualizację (2-3 minuty).
Jeśli auto nie ma Connect Boxa internet organizujesz sam. Tethering po kablu, przez Bluetootha, podłączasz auto do telefonu przez WiFi, jak wolisz (o ile auto to obsługuje, ale zgaduje, że masz Citroen Connect Nav skoro piszesz o TomTomie, więc możesz się podłączać na wszystkie te sposoby).
I w sumie tyle.
PS. Przenoszę wątek do działu Citroen Connect Navi.