Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Marcin Biernacki w Maj 21, 2018, 19:00:32
-
Witam. Chcę założyć felgi z puga RCZ 19, pasują idealnie. Siedzą na nich dedykowane opony 235/40 r19. Mogą takie zostać, czy powinny być zmienione na rozmiar dedykowany do x7 245/40 r19 ?
-
Dopuszczalne zamienniki
To opony, których średnica zewnętrzna nie jest większa o 1.5 % od średnicy zewnętrznej opony oryginalnej lub nie jest mniejsza o 2% od tej średnicy.
W Twoim przypadku różnica to -1,19% czyli w tolerancji
-
Czyli zostają. Dzięki ;)
-
Jak wyglądają ok to nie ma co się zastanawiać, różnica w rozmiarze jest znikoma.
-
Czyli zostają. Dzięki ;)
Pochwal się zdjęciem jak możesz. Sam się zastanawiam nad nowymi kołami do swojej cytryny, ale to dopiero pewnie przyszłe lato.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
Jak to są te 19-stki czarno-srebrne no to kozak,sam o takich myślałem tylko cenaaaaa z oponami zabija mój stan finansów.
-
Właśnie widziałem RCZ i specjalnie popatrzyłem na koła, co prawda auto było w ruchu ale miało takie kozak grafitowe felgi, wpadające w czerń chyba ze srebrnymi wstawkami...
-
Mi chodzi dokladnie o te które tu ktoś wkleił cytrynę właśnie na takich felgach z rcz, znaleźć takie w idealnym stanie i normalnej cenie jest bardzo trudno.
-
Te akurat mi osobiście nie bardzo podchodzą do C5. Chodzi o czarne z polerowanym rantem? Może dlatego, że nie lubię dwukolorowych felg.
-
W czarnym aucie czarne felgi wyglądają raczej kiepsko,ja u siebie widzę właśnie takie z rcz-ta lub orginaly z c-piatki.
-
Czyli zostają. Dzięki ;)
Pochwal się zdjęciem jak możesz. Sam się zastanawiam nad nowymi kołami do swojej cytryny, ale to dopiero pewnie przyszłe lato.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Dopiero dziś założyłem.
(https://images81.fotosik.pl/1083/dc3e5f59f09ce588.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/dc3e5f59f09ce588)
-
Noooooo kozak 8)
-
Felgi fajne tylko trochę mało opony.Masz świadomość,że one są po regeneracji?
Jak ustawisz normalna wysokość zawieszenia to bedzie mocno widoczne.
-
Felgi fajne tylko trochę mało opony.Masz świadomość,że one są po regeneracji?
Jak ustawisz normalna wysokość zawieszenia to bedzie mocno widoczne.
profil 40 standard jak przy ori 19 citroena więc moim zdaniem wygląda dobrze, felgi nie były naprawiane ani prostowane, są tylko malowane proszkowo.
-
Jak komfort jazdy na takim profilu
Jeszcze ciężko powiedzieć, dziś pierwsze 100 km zrobiłem po dość dobrych drogach, różnicy nie odczułem.
-
Felgi fajne tylko trochę mało opony.Masz świadomość,że one są po regeneracji?
Jak ustawisz normalna wysokość zawieszenia to bedzie mocno widoczne.
profil 40 standard jak przy ori 19 citroena więc moim zdaniem wygląda dobrze, felgi nie były naprawiane ani prostowane, są tylko malowane proszkowo.
profil opony to stosunek szerokości do średnicy- skoro opona jest węższa to i profil jest mniejszy od opony dedykowanej, w tym przypadku profil jest mniejszy o o ok 4mm
-
Felgi fajne tylko trochę mało opony.Masz świadomość,że one są po regeneracji?
Jak ustawisz normalna wysokość zawieszenia to bedzie mocno widoczne.
profil 40 standard jak przy ori 19 citroena więc moim zdaniem wygląda dobrze, felgi nie były naprawiane ani prostowane, są tylko malowane proszkowo.
profil opony to stosunek szerokości do średnicy- skoro opona jest węższa to i profil jest mniejszy od opony dedykowanej, w tym przypadku profil jest mniejszy o o ok 4mm
Czyli tyle co nic :P Ale dzięki za wyjaśnienie.
-
Różnicy jest 8mm i jest to widoczna różnica i odczuwalna w komforcie.Łatwo to sprawdzić.Zerknąć wystarczy na zwykłą C5 na 19" kołach.
Co do regeneracji felg.jeśli by nie były zniszczone to po co miał by je ktoś malować? Handlarz nie maluje bo ma takie widzimisie.
-
Różnicy jest 8mm i jest to widoczna różnica i odczuwalna w komforcie.Łatwo to sprawdzić.Zerknąć wystarczy na zwykłą C5 na 19" kołach.
Co do regeneracji felg.jeśli by nie były zniszczone to po co miał by je ktoś malować? Handlarz nie maluje bo ma takie widzimisie.
Kolego uwierz mi ale lepiej wiem co mam założone na własnym aucie, felgi nie są od handlarza a od znajomego który miał taką zachciankę i pomalował na czarno.Tyle w temacie.
-
Różnicy jest 8mm i jest to widoczna różnica i odczuwalna w komforcie.Łatwo to sprawdzić.Zerknąć wystarczy na zwykłą C5 na 19" kołach.
Wygląd opony i jej wymiary zależą również od producenta tzn. dwie opony o takim samym rozmiarze ale różnych producentów mogą się między sobą różnić a w zasadzie różnią się wymiarami takimi jak wysokość czy szerokość. To co piszesz o -8mm od oryginału przy 235/40r19 to teoria z kalkulatora rozmiarów opon a tak na prawdę trzeba by było obok siebie postawić dwa koła 245 oraz te konkretne w/w 235 i porównać
-
Co do szerokosci opon to faktycznie coś w tej teori jest że ten sam rozmiar a wygląda jakby był inny,na zimę miałem Conti 245/45/18 a teraz na lato mam Pirelki P Zero w tym samym rozmiarze i są węższe a przynajmniej na takie wyglądają.
-
Kolega kupił kiedyś stalowe Audi A5 na czarnych felgach. Jak później sprzedawał to kupujący koniecznie chciał by zmienił koła na klasyczne, a akurat miał na zapas do kolejnej A5. Jak podmienił koła to sam się zdziwił o ile ładniej auto wygladało. Aż było mu żal sprzedawać :)
Ja osobiście też wolę kontrast koloru między felgą, a oponą. Jak się kolorystycznie zlewa to w sumie spejclanie nie widać czy felga to 16" czy 19".
Tyle, że o gustach się nie rozmawia, każdy lubi co innego :)
-
Różnicy jest 8mm i jest to widoczna różnica i odczuwalna w komforcie.Łatwo to sprawdzić.Zerknąć wystarczy na zwykłą C5 na 19" kołach.
Wygląd opony i jej wymiary zależą również od producenta tzn. dwie opony o takim samym rozmiarze ale różnych producentów mogą się między sobą różnić a w zasadzie różnią się wymiarami takimi jak wysokość czy szerokość. To co piszesz o -8mm od oryginału przy 235/40r19 to teoria z kalkulatora rozmiarów opon a tak na prawdę trzeba by było obok siebie postawić dwa koła 245 oraz te konkretne w/w 235 i porównać
myślę że to kwestia złudzenia optycznego powstałego poprzez różnice w bieżniku (z nami jest tak samo, załóżmy ubranie w pasy poziome to nas pogrubia, pionowe wyszczupla. Druga kwestia to zaokrąglona skrajna część bieżnika opony, w jednej bardziej, w drugiej mniej. Wg mnie sama szerokość musi być taka sama, przecież to są normy.. to jakby sprzedawać 19" pasujące na felgi 18".
Powyższe to tylko moja myśl ale w wolnej chwili zmierzenia na przykładzie 18"
-
Wg mnie sama szerokość musi być taka sama, przecież to są normy.. to jakby sprzedawać 19" pasujące na felgi 18"
Jedyny stały punkt każdego rozmiaru opony to średnica felgi, reszta to wolna amerykanka i żadnych norm nie ma. Oczywiście wszystko w ramach pewnych wymiarów ale nie co do milimetra. Testy opon nie dotyczą odstępstwa od normy czy zgodności opisu z "teoretycznym" rozmiarem więc tego nigdzie się nie dowiesz dopóki sam nie porównasz.
Tak samo jest z etykietami nowych opon - normy konkretnej nie ma i każdy producent podaje dane według własnych "pomiarów" tak żeby było dobrze ale żeby zbytnio nie przesadzić więc ciężko porównać etykiety różnych producentów co widać potem w wielu testach.
Poza tym jeśli często zmienia się opony tzn. nie czeka się do punktu kontrolnego tylko wymienia wcześniej na nowe to teoretycznie opona w dobrym stanie w rozmiarze 235 będzie taka sama albo wyższa od zużytej 245 bo jest łącznie na średnicy 8-10 mm do "wykorzystania".
Podsumowując tą dyskusję to ja bym nie dramatyzował w sprawie rozmiaru 235 bo różnica 1,2% mieści się w pojęciu "zdrowego rozsądku" i krzywdy nikomu nie zrobi skoro można w rozmiarze 16 cali w C5 stosować opony 215 i 225. Jedyny problem to w kalkulatorze ESP przy wymianie kół nie da się wybrać rozmiaru 235 bo go tam nie ma więc pozostaje tylko 245
-
To najpierw autor musiał by pojeździć na oryginalnym rozmiarze a tak raczej nie było bo wcześniej jak rozumiem w ogóle nie jeździł na 19-tkach