Klub Cytrynki
Samochody => Xsara => Xsara - Elektryka, wyposażenie => Wątek zaczęty przez: Kamil Kierepka w Kwiecień 20, 2020, 21:40:35
-
Witam
Mam problem z cytrynką a mianowicie :
Xsara II 1.6 16v 2003r.
Kiedy auto na desce rozdzielczej ma temp. 90 stopni załącza się wentylator na full aż budą trzęsie .
Podpinając go okazuje się że ma błędy takie
P0485 nie ma I Biegu wentylatora
P0655 uszkodzenie kontrolki temp. silnika
temp na wskaźniku nie zgadza się ze wskazywaną . Sprawdzono LEXA i Delphi ( czyli jak jest niby 90 to według ecu jest 105 stopni )
-
Jest klima i dwa wentylatory, czy jeden?
Na bloku silnika powinny być dwa czujniki temperatury - jeden jest dla wskaźnika na desce,
drugi załącza wentylator(y). Rozbieżności we wskazaniach ecu-wskaźnik sugeruje uszkodzenie
tego dla wskaźnika (opisy błędów nie są tłumaczone dosłownie). Co do braku pierwszego biegu, przy podwójnych
wentylatorach winny może być sterownik (BITRON, znajduje się chyba w okolicach lewego nadkola, 15 PIN) lub
przekaźniki sterujące pomiędzy wentylatorami. Pojedynczy może mieć czujnik zamontowany w chłodnicy - 2 PIN,
lub rezystor (jak na załączonym zdjęciu) w okolicach chłodnicy. Błąd P0485 sugeruje rezystor.
-
Jeśli chodzi o rodzaj wentylatora to jest jeden i klima w nim jest . Wymieniałem ten rezystor , ale nic to nie pomaga. Po prawej stronie chłodnicy są przekaźniki zielone oznaczone kodem 03531. Niby są sprawne bo tykają . Tak i na lewym nadkolu .
-
Tykanie przekaźnika nie znaczy nic prócz tego, że jego sterowanie działa.
-
Działa , tylko nie mogę namierzyć usterki . Nawet na ostro żarówka była wpinana i przy uruchomieniu wolnego biegu i tykania przekaźników nie zaświeciła się . Przy szybkich normalnie świeci.
-
Pytanie czy przekaźnik cyka na pusto? Może prąd nie dochodzi i nie ma co przekazywać. Jakieś bezpieczniki?
Równie dobrze może "cykać" a nie zwierać obwodu z powodu wypalonych styków.
-
Na pusto tez "cyka "
-
Dzięki . Problem został rozwiązany. Winą było rezystory . Zostały wymienione na nowe i szafa gra ;D . Ale zaniepokoiły mnie błędy bsi . Z czym może być jeszcze problem i jak namierzyć 2 czujnik temperatury , bo zielony jest przy termostacie i niby jest podpięte pod deskę.
-
Drugi podobny, tylko koloru zazwyczaj brązowego. Szukać na głowicy, powinien być w niedalekiej odległości.
Podaje informacje do ECU.
-
Jest drugi niebieski bodajże. Jak sprawdzić , który jest wadliwy ? I co z tą nieszczęsną komunikacją błędów ECU i BSI ?
-
Sprawdzasz błędy interfejsem Delphi, nie jest w 100% miarodajny przy autach PSA,
nie wszystko interpretuje prawidłowo. W różnych modelach nawet Lexia/Diagbox
pokazują zawsze pewne błędy - są to "babole" programowe.