Klub Cytrynki
Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => ZX => ZX - Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: Przemysław Kamrowski w Grudzień 18, 2007, 21:11:58
-
Czy ktos kiedys miał lub wie gdzie mozna kupic maske z laminatu? Moja jest starsznie ciezka z 20kg wazy :) Tez sie zastanawiam nad tym zeby samemu sobie wystrugac taka.
-
Watpie zeby udalo sie cos takiego kupic do ZXa. "Wystrugana" bedzie rownie ciezka i bedzie pekac. Trzeba by zrobic forme do poszycia i zachowac uzebrowanie stalowe. Cienkiw uzebrowanie takie jak w BX byloby bardzo trudno zrobic recznie.
Rozwiazanie nr.2 to nabyc BXa, tam sa maski dlugie i krotkie, jedna i druga w wersji stalowej lub kompozytowej :-)
Rafal
-
a po co maska z laminatu ? zeby oszczedzic pare kilo?
prosciej chyba wywalic niepotrzebne rzeczy z bagażnika i iine klamoty z kabiny.
i tak szybciej nie pojedzie...:/
-
Rafał Boruń-- nabyc BXa, tam sa maski dlugie i krotkie, jedna i druga w wersji stalowej lub kompozytowej :-)
Rafal
A tego to nie wiedziałem zacznie sie za taka rozglądac :-)
P.S Daniel tak teraz wygląda mój srodek ;-)
Link (http://images29.fotosik.pl/128/8c134f178795af4cmed.jpg)
Każdy KG sie liczy :D
[color=660099]Link skrócony. Polecam lekturę tej instrukcji (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=3297&forum=3).
Admin[/color]
-
Jaka to wersja silnikowa i wyposażeniowa? Pytam z ciekawości. Bo wnętrze kierownica i deska prawie takie same jak u mnie...no może poza schowkiem.
2.0 16V ? Wnioskuje na podstawie innych topiców.
-
Ta wersja ZXa napewno ma klimę
Jak redukcja wagi zostaje przeprowadzona poważnie to czemu boczki są w drzwiach i czemu nie wyjęta jest deska rozdzielcza która sporo waży?
-
Sa w Polsce firmy co robia karbonowe maski na zamowienie, dasz pare tysęcy i bedziesz sie cieszyl lzejszym o parenascie kilo i szybszym o kilka setnych autem :D
A fotel to gdzie masz? :D
Sam sie scigalem moim Roverem i jezdzilem przez jakis czas z jednym fotelem, ale zeby bez :D
-
To zdjecie robione jak wywalałem srodek :) boczki z drzwi juz zdjete, została tylko podsufitka do wywalenia. Deski wywalac nie bede choc pewnie zyskał bym pare kg ;p ale jakos to musi wygladac a auta nie robie na 1/4-deska zostaje. Chciałem tez wywalic klime ale jakos sie jeszcze zastanawiam bo latem to moze byc tak ze bede jak kurczak w piekarniku :-)
Fotele sa wstawione seryjne ale sa #$%!%nie ciezkie a na razie nie mam kasy na kubły najpierw musze opony kupic
-
skoro na 1/4 nie stajesz to po co kaleczysz to auto ? mnie sie nie widzi ale to rzecz gustu jak powiedzial pies gdy lizal swoje... zeby zmniejszyc opor powietrza pozaklejaj tasma klejaca wszystkie szparki miedzy reflektorami a maska zderzakami itd. widzialem taki zabieg w 500 KM CRX na tegorocznym TruckFest w Hradec Kralove ale zastanawialem sie czy to jest mocowanie reflektorow i ktos powiedzial ze to ma opor zmniejszyc. zx takie mile auto w srodku a teraz...eh :(
-
Auto robie na ulice ;) zeby prac dupe cfaniaczkom w cali i golfach vr6. Artur nie jestes pierwsza osoba która krytykuje moje ogołacanie auta, ale ja dbam o auto, a ta tasiemka to jakas bzdura :D
-
Przemek..zeby prac dupe cwaniaczkom?
ale czym?
bo chyba nie zx'em :D
nie rób sobie jaj z tego autka.
kup cos powazniejszego...z turbiną..
-
W strone turbo jakos mnie nie ciągnie ;) Nie rozumiem czemu uważasz ze robie sobie jaja?-bo postanowiłem isć droga NA. Dla mnie jest to wieksza satysfakcja :)
-
Daniel Misiun starannie wyklepał(a):
Przemek..zeby prac dupe cwaniaczkom?
ale czym?
bo chyba nie zx'em :D
nie rób sobie jaj z tego autka.
kup cos powazniejszego...z turbiną..
no tu to kolego poszedłeś po bandzie. Żadna satysfakcja objechać VR^ autem z ogromnym potencjałem. Wieksza to ten potencjał odnależć w teoretycznie słabszym aucie. Sam kiedyś jeździłem Poldolotem 2.0 DOHC (Fiat 132) i muszę przyznać, że świetnie się czyłem odstawiając wszelakie Golfy GTI na światłach a jeszcze potem widzieć minę kierowcy...bezcenne.
Przemku, mam nadzieję, że rozwiniesz temat bo chętnie pośledzę całą operację.
P.S.: Poszperajcie na forum. Marcin Jankowski kiedyś zamieścił link do 1/4 kiedy to swoim Dakarem objeżdża Probego 2.2.
Niestety Dakar już ŚP:(
-
Daniel Misiun starannie wyklepał(a):
Przemek..zeby prac dupe cwaniaczkom?
ale czym?
bo chyba nie zx'em :D
nie rób sobie jaj z tego autka.
kup cos powazniejszego...z turbiną..
no to kolega popłynął ;)
edit: Przemku zamiast fotela wstaw krzesło.. albo nie taboret - będzie lżejszy :P
-
Przeymek ciągle nie zdradziłeś jaki masz silnik w tym aucie, bo jeśli 2,0 16v jak u mnie i kolegi Marcina, to i tak praktycznie wszystkie auta typu GTI zostają na światłach ze ździwionymi oczami, i takie zabiegi wydaja się niepotrzebne.............
-
Kolega w dziale sport i tuning zamieścił topic jak to obrabiał głowiczke właśnie z 2.0 16V - wiec raczej to wasza wersja.
-
Jezeli robisz auto na ulice, a masz 2.0 16 to przygotuj sie ze wszystkie sprawne Astry GSi 16V złoja cie bez problemu, moc maja niby taka sama, ale charakterystyka silnika jest taka ze te autka sa bardzo szybkie, nie mowiac o Kadettach GSi :D
A co do scigania nipozornym autem to jezdze tez Roverem 114 GTi, to jest dopiero niepozorne auto, mam ponizej 9s do 100, ile ludzi sie nacielo, ile krzywych min widzialem, bezcenne :D
Swojego ZXa tez bym kiedys chcial wzmocnic, bo moc w tym aucie jest bardzo wysoko, wiec przydalo by sie jej wiecej :P
-
Znajomy jeszcze w lato miał astre gsi 2.0 16v, to jej osiągi szybko mu się znudziły. Upchał silnik od omegi 3.0 po czym ją rozbił.
Z tego co mi wiadomo ta astra ma 8 sekund z małym haczkiem. Nie wiem jak ta stara wersja 2.0 16v, ale dakar ma już 6.9 do 100kmh, a jest cięższy z 50kg od astry.
I dodam, że mi się podoba co autor robi ze swoim cackiem. ZX jest samochodem obcym, mało popularnym na ulicy, jakiś przeciętnym francuzem, i w ogóle nie ma szans konkurować z niemiecką precyzją. Jego wcale nie trzeba odciążać żeby zostawiał golfy gti, a3 1.8T, czy nawet tą astre gsi(nie wydaje mnie się, żeby nawet seryjna astra 16v wzięła seryjnego ZX'a 16v, i wcale nie tego z silnikiem od xsary), ale czemu tego nie zrobić, żeby jeszcze bardziej pogrążyć posiadacza tej niemieckiej inżynierii ? I tu nie mówimy wcale o 0.1 sekundy, tylko o jakiejś sekundzie po takim wybebeszeniu.
Jak się jeździ samemu, w większości po mieście... czemu nie. Jednak osobiście fotel bym zostawił ;D
pozdrawiam
Artur
-
Tak mam 2.0 16v Xu10J4 152ps seryjnie ile kucy zostało po tylu latach nie wiem ;-) W auto już trochę zainwestowałem i zamierzam podążać ta droga która obrałem :)
Co do Astry GSI to ponoć szybkie auta i nie miałem sie okazji z takim zmierzyć, co mogę powiedzieć o niemieckiej myśli technologicznej to jeszcze przed zdjęciem głowicy kierownik A6 chciał sie zmierzyć i rozpoczął wyprzedzanie przy 180km wystarczyło ze wcisnąłem gaz i koleś przy 200km odpuścił bo nie wiedział co sie dzieje :evil: ten to miał minę :-|
Wywalenie wnętrza poprawiło osiągi. Zanim sie za cokolwiek zabrałem zx robiłem 0-100km w 7.2s co uważam za świetny wynik jak na seryjne auto ;-) Głowice mam już zrobiona i w przyszłym roku zaczynam montaż i zabiorę sie za układ wydechowy. Tak jak pisze Artur K. zx jest autem naprawdę nie pozornym którego nikt nie bierze na poważnie jeżeli chodzi np. sprint na światłach ;-) i to mnie najbardziej kręci :D
-
Daniel Misiun starannie wyklepał(a):
ale czym?
bo chyba nie zx'em :D
nie rób sobie jaj z tego autka.
kup cos powazniejszego...z turbiną..
No faktycznie do Twojego ZX przydaloby sie turbo :D
Przemek Kamiński starannie wyklepał(a):
Jezeli robisz auto na ulice, a masz 2.0 16 to przygotuj sie ze wszystkie sprawne Astry GSi 16V złoja cie bez problemu, moc maja niby taka sama, ale charakterystyka silnika jest taka ze te autka sa bardzo szybkie, nie mowiac o Kadettach GSi :D
Przemku a mozesz rozwinac mysl o lepszej charakterystyce silnika GSi ?
ZX 16v i Astra 2.0 16v to sa jak najbardziej porownywalne samochody pod wzgledem osiagow.
Wiec albo masz slabego ZX, albo trafiales do tej pory na mocniejsze Ople GSi!
Poczekajcie jeszcze troche a zobaczycie, ze ZX Przemka bedzie dosc szybkim autem (zreszta tak jak napisal seria wykrecala juz calkiem przyzwoite czasy). Mysle, ze nawet powalczy troche z moja 205teczka ;)
PS. a poobklejanie tasma to w cale nie taki glupi pomysl :D
Przemek oby tak dalej, trzymamy qciuqi!
-
Nie mialem przyjemnosci stawac z Astra GSi jak narazie, ale wiem ze seryjna z pelnym wnetrzem osiaga czas do 100km/h w okolicach 7,5-8s, ZX raczej nie ma startu do takiej Astry, mowie to z przykroscia, bo sam mam ZXa ;)
Silnik w ZXach moc na niskich obrotach jest przeokropnie mulowaty, jak w pore nie zredukujesz biegu to cie wyprzedzi slabsze auto.
Silnik Opla ma wiecej mocy przy nizszych predkosciach obrotowych, bardzo duzo daje to na starcie, a wiadomo ze start to polowa sukcesu ;) Przy wyzszych predkosciach Opel juz nie ma takiej przewagi.
Proponuje niedowiarkom zagladnac na ta strone, sa tu zmierzone osiagi aut, sa i ZX i Astra:
LINK (http://www.zeperfs.com/duel503-270.htm)
Mozesz napisac czym mierzyles czas do 100km/h? Mam nadzieje ze nie stoperem :D
Jak bys jeszcze zmierzyl czas na 400m to wszystko by bylo jasne, ja byc moze wystartuje swoim ZXem na zawodach o ile beda w regionie, chcetnie sie przekonam jak to dokladnie jedzie, bo na miescie odnoscisz sie do drugiego auta, ktore jest w lepszym lub gorszym stanie, i do kierowcy, ktory potrafi szybciej jechac lub wolniej... dokladnie zmierzony czas jest najlepszym odnosnikiem ;)
Zauwazcie ze ZX z silnikiem 167KM ma katalogowe dane o sekunde lepsze niz ze 152KM, dlaczego tak jest? Nie mam pojecia, na pewno 15KM nie robi takiej roznicy.
Moim Roverem scigalem sie z przypadkowo spotkana Lancia Kappa kombi 2.0 Turbo, do konca trzeciego biegu szlismy maska w maske, az nas zlapaly swiatla i korek. Do tej pory pamietam mine tamtego goscia, co chwile spogladal na moje auto z niedowierzaniem ze jeszcze jestem obok :D
A co do porownania do A6, to moglbyc jakis slabszy silnik, chocby 1.8 Turbo ktore w A6 nie jedzie... A taki kierowca A6 jak ma 1.8 T to mysli ze jest najszybszy :D
ZX to bardzo fajne i niepozorne autko, dlatego je bardzo lubie :)
Pozdrawiam!
-
W połowie stycznia bede miał juz złozone auto ipojade na hamownie zobaczymi ile ps wyjdzie :) Czas mierzyłem na podstawie filmu jaki nakręciłem, metoda po klatkowa doszedłem do tego czasu (nie mam dostepu do g-tec'a)
LINK (http://pl.youtube.com/watch?v=Fwto8KfqlEk)
Pamiętam jak sam zanim kupiłem zx szukałem astry C20XE
Co do mułowatości z dołu to jakośtego nie zauwazyłem, ale w poprzednim aucie 405Mi16 to faktycznie czułem ze z dołu nie ciągnie, za to od 4k zaczynała sie zabawa :)
[color=CC0000]Skracamy linki.Radozaur[/color]
-
witam szanownych klubowiczów:) przede wszystkim wesołych świąt życze:)
no i oczywiście pokłony dla GSi bo to w sumie są dobre autka na 1/4 mili:)
i tu link gdzie ścigałem się z ową Astrą
LINK (http://tnij.org/akwx)
niestety za dużo gazu na początku i musiałem chwileczke odpuścić ale jak już załapał to na końcu zdołałem go jeszcze wyprzedzić o długość Astry:D
zdziwienie innych? jest i to spore:D na autostradzie w Niemczech jazda od 140km/h z Mercedesem E350 w benzynie 2004 rok no i niestety przy 230km/h musiał mi ustąpić:D też się pewnie zdziwił jak taki francuz może go wyprzedzić:D
Dakara niestety straciłem ale już mam następnego na oku we Francji :D jest to super autko i będe chciał założyć do następnego DAKARa Turbine a wiem że jest możliwość i daje dość duży przyrost mocy:D widziałem filmiki z Xsarą z tym silnikiem XU10J4RSLINK (http://tnij.org/akwx)
-
Przemysław Kamrowski starannie wyklepał(a):
W połowie stycznia bede miał juz złozone auto ipojade na hamownie zobaczymi ile ps wyjdzie :) Czas mierzyłem na podstawie filmu jaki nakręciłem, metoda po klatkowa doszedłem do tego czasu (nie mam dostepu do g-tec'a)
LINK (http://pl.youtube.com/watch?v=Fwto8KfqlEk)
Pamiętam jak sam zanim kupiłem zx szukałem astry C20XE
Co do mułowatości z dołu to jakośtego nie zauwazyłem, ale w poprzednim aucie 405Mi16 to faktycznie czułem ze z dołu nie ciągnie, za to od 4k zaczynała sie zabawa :)
No to juz na pewno lepsza metoda, zdecydowanie bardziej miarodajna niz stoper :P
Ja ta mulowatosc zauwazylem bo moj Rover, pomimo ze slabszy zdecydowanie lepiej sie zbiera na nizszych obrotach i nie czuc tak wyraznego przyspieszenia powyzej 4000 rpm jak w ZXie. Przez co po miescie jadac dynamicznie ale nie przekraczajac 4000 rpm zdecydowanie lepiej jezdzi sie Roverem...
Jezdzilem 405 T16 i tez nie zauwazylem zeby byl mulowaty, ale chyba wiem dlaczego :P
Marcin Jankowski starannie wyklepał(a):
witam szanownych klubowiczów:) przede wszystkim wesołych świąt życze:)
no i oczywiście pokłony dla GSi bo to w sumie są dobre autka na 1/4 mili:)
i tu link gdzie ścigałem się z ową Astrą
link (http://tnij.org/akwx)
niestety za dużo gazu na początku i musiałem chwileczke odpuścić ale jak już załapał to na końcu zdołałem go jeszcze wyprzedzić o długość Astry:D
Dzieki, i rowniez najlepszego!
Ze wygrales z GSi to raczej trudno sie dziwic, w koncu miales 30KM wiecej ;-)
Napisz jaki miales czas na 1/4 ET?
-
Apropo mułowatości poniżej 4 tys. to ja też tak mam dopiero jak przekroczy sie 4 tys. auto dostaje porządnego buta aż do odcięcia. Ja mam wrażenie, że mój nawet lepiej ciągnie między 2-3 tys, niż 3-4 tys. A co do ścigania się to może uda się kiedyś zebrać klubowe 16v i zrobić jakiś zlocik?? Widzę, że już parę takich aut jest w klubie.Pozdrawiam i wszystkim życzę Wesołych Świąt
-
Skracamy linki!!!
>>>Instrukcja<<< (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=3297&forum=3)
[color=FF0000]To już drugie upomnienie w tym temacie,następne nieskrócone linki usuwam.Radozaur[/color]
-
za duzo chyba gry w Need For Speeda :P i naogladania sie tuningow :P taka maska spoko ale nie do tego auta... zx'y sa leciutkie szczegolnie tył ktory nie jest dociążony zbytnio w porownaniu z przodem ktory dociazony jest silnikiem :) jezeli komus sie uda ta maske zrobic to bede pelen podziwu ;]
-
Artur Paul:
jezeli komus sie uda ta maske zrobic to bede pelen podziwu ;]
TAka maska mógł bym wystrugac bez problemu ale nie było by to zbyt elegancko zrobione;) wystarczy wiedziec co trzeba zrobic. Ja mam juz doswiadczenie w laminatach wiec to nie problem ;)
-
Przemysław Kamrowski starannie wyklepał(a):
Czy ktos kiedys miał lub wie gdzie mozna kupic maske z laminatu? Moja jest starsznie ciezka z 20kg wazy :) Tez sie zastanawiam nad tym zeby samemu sobie wystrugac taka.
Witam,
muszę Cię zmartwić, ale temperatury panujące pod maską raczej nie sprzyjają zastosowaniu powszechnie dostępnych żywic poliestrowych i epoksydowych (temp. mięknięcia po usieciowaniu). Musiał byś dobrać żywice (epoksydowe) o podwyższonej odporności a te są drogie . Ale nie jest to nie możliwe.
-
Paweł Malinowski starannie wyklepał(a):
Apropo mułowatości poniżej 4 tys. to ja też tak mam dopiero jak przekroczy sie 4 tys. auto dostaje porządnego buta aż do odcięcia. Ja mam wrażenie, że mój nawet lepiej ciągnie między 2-3 tys, niż 3-4 tys. A co do ścigania się to może uda się kiedyś zebrać klubowe 16v i zrobić jakiś zlocik?? Widzę, że już parę takich aut jest w klubie.Pozdrawiam i wszystkim życzę Wesołych Świąt
witam serdecznie
popieram temat zlotu zx 16v. moze zrobimy cos w tym kierunku ? hmm a moze zalozymy nowy temat?
pozdrawiam wszystkie szesnastki
-
Marcin Ilcewicz starannie wyklepał(a):
pozdrawiam wszystkie szesnastki
:D :D :D