Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości  (Przeczytany 165200 razy)

0 użytkowników i 13 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Blecharczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Miejscowość: Krosno
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #425 dnia: Styczeń 24, 2020, 23:29:55 »
Wpisałem tak jak kolega Artur mi napisał i hydro troszkę się obniżyło.
Ale nadal za wysoko, lecz wiem że teraz trzeba już obniżać mechanicznie
I tu pytanko
Kto by to ogarnął  na Podkarpaciu???
 Najlepiej Rzeszów, Krosno

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #426 dnia: Styczeń 25, 2020, 16:58:46 »
Robert Złamaniec z Łańcuta, lokalny cytrynowy mechanior w tamtych stronach.
Namiary znajdziesz na forum.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Bartosz Blecharczyk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Miejscowość: Krosno
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #427 dnia: Styczeń 25, 2020, 17:13:56 »
Darek dzięki  :) :)

Offline Rafał Tadra

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroen c5
  • Miejscowość: Rybnik
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #428 dnia: Styczeń 25, 2020, 20:40:02 »
Nie wiem w jakim dziale pytać, więc spytam tutaj.. mechanik zajmujący się Citroenami ze Śląska ? Slyszalem o panu Bywalcu z Katowic i jakimś Tomku z Jaworzna ale więcej informacji nie mam.. może ktoś polecić ?

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #429 dnia: Styczeń 25, 2020, 22:43:18 »
U p. Roberta Bywalca serwisuje hydro. Polecam.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #430 dnia: Styczeń 26, 2020, 02:24:43 »
Ja akurat nie polecam. Ale to moja opinia, choć ja się z nią całkowicie zgadzam.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #431 dnia: Styczeń 26, 2020, 09:22:23 »
Czym się całkowicie przekonałeś do akurat takiej opinii?
Pozdrawiam, Jarek

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #432 dnia: Styczeń 26, 2020, 10:16:56 »
Wpisałem tak jak kolega Artur mi napisał i hydro troszkę się obniżyło.
Ale nadal za wysoko, lecz wiem że teraz trzeba już obniżać mechanicznie
I tu pytanko
Kto by to ogarnął  na Podkarpaciu???
 Najlepiej Rzeszów, Krosno
A nie obniży Ci się dalej, jak będziesz kolejny raz wpisywał te wartości? Tak to powinno działać, wpisujesz dalej tą za wysoką wartość i sterownik znowu powinien zareagować. Tak było u mnie.

Mnie zastanawia co innego. Co prawda nie miałem ze sobą (bo się nie przygotowałem) wartości domyślnych (tych, które nie obniżają ani nie podnoszą) i na czuja wpisywałem wartości, robiłem notatki i analizowałem zachowanie. Natomiast odniosłem wrażenie, że mimo "ruszania" jednej osi, reagowały czasem obydwie. Chyba zależało, jak bardzo była jedna ruszana, to albo unosiło, albo opuszczało mi drugą. Musiałbym znaleźć notatki żeby sobie to odtworzyć. :)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Offline Artur Szarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Posiadany samochód: C5 X7 136hp Exclusive
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #433 dnia: Styczeń 26, 2020, 21:49:13 »
Ja mam też pytanie. Mam lewy przód bardzo twardy, widać, że jest troszkę wyżej od prawej strony. Czy to jest uszkodzona sfera? Czy może da się to wyregulować?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #434 dnia: Styczeń 27, 2020, 00:45:41 »
Czym się całkowicie przekonałeś do akurat takiej opinii?
Znajomością tego warsztatu od lat, oraz oglądaniem niejednego samochodu przez nich naprawianego.
Choćby nabijanie przez nich sfer w Xantiach/XM-ach/BX-ach... Robili jeden "myk", wiadome było, że do 2 miesięcy
przyjedziesz na wymianę wszystkich nabijanych na nowe.
Ale każdy jeździ tam, gdzie mu pasuje.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Tadra

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroen c5
  • Miejscowość: Rybnik
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #435 dnia: Styczeń 27, 2020, 13:41:25 »
Byłem dziś u pana Bywalca i jestem bardzo zadowolony  :) robota zrobiona w 15 minut autko stoi równo, przy okazji obejrzałem spód auta i wiem co jeszcze mam do roboty. Myślę że jak będę miał coś więcej do roboty to pojadę znów do niego.

Offline Marcin stasiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK III (X7) Tourer 2.0 HDI Exclusive 2008r.
  • Zainteresowania: motoryzacja, sport, wszelkie trunki :)
  • Miejscowość: Obecnie Sochaczew
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #436 dnia: Maj 05, 2020, 17:57:57 »
Witam forumowiczów.
Posiadam Lexię i chciałbym ustawić nominalną wysokość auta. Obecnie wysokości wynoszą na przód: 41,5 a na tył 39,5. Tył jest niby ok, ale niestety mam efekt podskakiwania na nierównościach mimo ustawionej zbierzności na 0,05 na stronę., więc chcę trochę pozmieniać wartości. W Lexii pokazuje takie wartości. Jakie mam wpisać aby uzyskać na przodzie 41 cm a np na tyle 39? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #437 dnia: Maj 05, 2020, 20:02:49 »
Nie ma na to złotego środka.Trzeba ustawiać metodą prób i błędów.Wpisanie wartości z poza zakresu lub trzech 000  spowoduje przywrócenia domyślnej wysokości.Potem trzeba kombinować.

Offline władysław polański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: kalisz
  • Posiadany samochód: c5 exlusiv sedan 2008
  • Miejscowość: kalisz
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #438 dnia: Maj 06, 2020, 18:05:37 »
Witam.
Też miałem problem bo tył stał troszke wyżej.Bez zabawy pojechałem do serwisu 150 zł.i godzinka pracy autko stoi idealnie jak kiedyś gra nie warta świeczki.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #439 dnia: Maj 07, 2020, 02:05:39 »
Obecnie wysokości wynoszą na przód: 41,5 a na tył 39,5. Tył jest niby ok, ale niestety mam efekt podskakiwania na nierównościach mimo ustawionej zbierzności na 0,05 na stronę.

To kule do wymiany a nie wysokość.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #440 dnia: Maj 10, 2020, 16:32:06 »
Przed zimą mierzyłem wysokość samochodu, był nieco za wysoko - auto twarde, z progów koła spadają. Wczoraj zajechałem w końcu na kanał - mierzę miarką i się okazuje, że wyskość jest prawie idealna. Pojeździłem nieco po mieście i na 3 parkingach zrobiłem kolejne pomiary, okazało się, że wysokości były różne ale raczej nie bardzo złe, odbiegały mniej niż 5mm od 41cm z przodu i 39,5cm z tyłu. Ale przy różnych pomiarach wychodziło inaczej (to samo koło raz parę mm za wysoko, innym razem za nisko). Czy niewielkie nachylenia terenu mają wypływ na poziomowanie auta? Na oko było płasko, ale poziomicy ze sobą nie wiozłem....
Pomyślałem, że problemem mogą być skorodowane cięgna korektorów. Chciałem zacząć od przodu i pojawił się problem... Gdzie szukać tego ustrojstwa? Od spodu stabilizator chowa się pod sankami (mam nadzieję, że to co widziałem to sanki) i nie widać korektora ani obejmy. Z boku (patrzyłem tylko z lewej strony) z kolei zasłania nadkole. Trzeba je wymontowywać, czy szukałem w złym miejscu?
Z tyłu korektor jest łatwo dostępny, ale tyle czasu poświeciłem na przedni, że nie zdążyłem przeparkować auta na kanale....
Jeśli okaże się, że korektory działają dobrze to powinienem jechać gdzieś na badanie/wymianę sfer, czy macie inne sugestie gdzie jeszcze zaglądnąć?

Offline Radosław Marcinkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Posiadany samochód: C5 III 2,0 hdi Tourer
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #441 dnia: Maj 19, 2020, 13:52:03 »
Nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tu - znajomy mechanik ostatnio robił mi co nieco w zawieszeniu i demontował  sanki. Po złożeniu wszystkiego przód się nie opuszcza,.. został w pozycji najwyższej ( chyba ). Dopiero próba zejścia na -1 powoduje, że idzie w dół. ale dla pozycji 0 , +1, +2 idzie na samą góre i tam zostaje. Mechanik mówi, że przy demontazu  tylko rozpinał cięgno. Optycznie wszystko wygląda dobrze, a jednak działa źle. Jakieś pomysły ?

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #442 dnia: Maj 19, 2020, 14:06:16 »
U mnie było podobnie jak była źle ustawiona obejma na drążku i korekor miał błędny zakres pracy.

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #443 dnia: Maj 19, 2020, 14:15:37 »
Źle założone cięgło. Tak samo zrobiłem jak wymieniałem tuleje wahacza. Ja dobrze pamiętam to ramię czujnika powinno być d skierowane do dołu a bylo skierowane w górę (albo odwrotnie) i tak samo zachowywało się zawieszenie

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Radosław Marcinkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Posiadany samochód: C5 III 2,0 hdi Tourer
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #444 dnia: Maj 19, 2020, 14:36:40 »
U mnie jest skierowane w dół i chyba tak powinno  być,.. ale nie jestem na 100% pewien. Obejmy ponoc nie tykał.


Offline Radosław Marcinkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Posiadany samochód: C5 III 2,0 hdi Tourer
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #445 dnia: Maj 20, 2020, 11:53:00 »
Sprawa się wyjaśniła. Przy zdejmowaniu sanek mechanik musiał wygiąć blaszany wspornik do którego jest mocowany potencjometr i wszystko się rozjechało. Odgiąłem go nieco do góry i przód się opuścił. Najpierw miałem przód 38,5 tył 38. Trochę skorygowałem i teraz jest przód 40 tył 38. Zostawić czy doregulować na te "regulaminowe" 41/39 ?

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #446 dnia: Maj 20, 2020, 11:59:38 »
To dobrze że udało się ogarnąć temat. Dobrze że napisałeś jak udało się rozwiązać problem a nie jak jest wiele wątków bez zakończenia.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Błażej Zieliński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Tychy
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #447 dnia: Lipiec 08, 2020, 19:39:39 »
Witam, zacząłem zabawę z moją C5 i wysokością zawieszenia, przód w miarę ok, około 42cm, natomiast tył 35cm - między kołem a rantem może z 1.5 cm.
Robiłem korektę diagboxem, podniósł się, ładnie było... Tak myślałem przez chwilę. Ale po wyłączeniu zapłonu nastąpił powrót do tego co było jeśli chodzi o wysokość. W Diagboxie zaprogramowane wartości zostały zapisane i są, ale wysokość taka jak była wcześniej, czyli tak jakbym nic nie korygował.
Co może być przyczyną?

Offline Błażej Zieliński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Tychy
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #448 dnia: Lipiec 18, 2020, 21:22:50 »
Ok, cisza na forum, więc  zabrałem się za regulację na obejmie. Piękna sprawa, klucz ósemka, 5 min i po robocie, Panowie i Panie nie ma co diagboxa nawet odpalać, trzeba regulować na obejmie. Prosta sprawa.

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #449 dnia: Lipiec 18, 2020, 22:05:40 »
Ok, cisza na forum, więc  zabrałem się za regulację na obejmie. Piękna sprawa, klucz ósemka, 5 min i po robocie, Panowie i Panie nie ma co diagboxa nawet odpalać, trzeba regulować na obejmie. Prosta sprawa.

Sprawa prosta jak masz tylko po jednym  korektorze na oś .