Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: c5 x7 silownik zawieszenia  (Przeczytany 64012 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Rafał Chyliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk3 2010r 2.0HDI 138PS BVA6 / VF7RWRHRJ9L563577
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 18, 2016, 13:00:41 »
Jestem miesiąc po wymianie. Doświadczenia z Nagengast gdzie kupiłem w regenerowane siłowniki jak najbardziej w porządku. Opinie dokładną zrobię za kilka miesięcy po dłuższym użytkowaniu siłowników.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka


Offline Paweł Kurkus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Posiadany samochód: Citroen Tourer Exclusive 2.2HDI 204KM 2012r
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 28, 2016, 13:13:00 »
W czwartek przysłali mi siłownik z firmy NAGENGAST. Cena siłownika to 390PLN plus ewentualna kaucja 400PLN jeśli nie masz na zwrot swojego siłownika. Uszkodzony (swój) siłownik możesz zwrócić po wymianie, wtedy go do nich odsyłasz wraz z formularzem zwrotu kaucji. Generalnie na wjazd z przesyłką pobraniową kosztowało mnie to 825PLN. We wtorek wymieniam siłownik.

P.S.

Na regenerowany siłownik otrzymałem 12 miesięcy gwarancji.



jak tam po roku użytkowania? Siłownik działa prawidłowo? Ja w końcu muszę swój zrobić i może skorzystałbym z tej firmy.


i 2 sprawa... tutaj nie musimy 2 stron na raz robić jak przy zwykłych amorach? :)
+ Citroen Berlingo Mk3 Van i Citroen Jumper Campi

kiedyś z citroenów, DS5 hybird, C5 3.0HDI Tourer, C3 Pluriel, C5 2,2HDI Break Exclusive, C5 2.0HDI Break SX, Xantia 2.0i Exclusive

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 28, 2016, 21:04:39 »
Po roku użytkowania siłownik suchutki jak pieprz. Nie trzeba wymieniać obu stron za jednym razem.

Pozdrawiam.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Rafał Chyliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk3 2010r 2.0HDI 138PS BVA6 / VF7RWRHRJ9L563577
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 02, 2016, 09:46:11 »
Czy po wymianie siłowników ustawia się zbieżność/geometrię?

Offline Paweł Kurkus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Posiadany samochód: Citroen Tourer Exclusive 2.2HDI 204KM 2012r
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 11, 2016, 17:51:36 »
A wymieniał/regenerował już ktoś tylne siłowniki?
+ Citroen Berlingo Mk3 Van i Citroen Jumper Campi

kiedyś z citroenów, DS5 hybird, C5 3.0HDI Tourer, C3 Pluriel, C5 2,2HDI Break Exclusive, C5 2.0HDI Break SX, Xantia 2.0i Exclusive

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 20, 2016, 12:16:39 »
Kilka uwag praktycznych do wymiany siłowników przód. 1)Da się zrobić bez podnośnika warsztatowego i bez kanału w garażu, ja używałem dwóch podnośników hydraulicznych typu żabka z marketu + dwa pieńki drewniane do asekuracji. 2)Da się zrobić bez pomocy drugiej osoby, ale są momenty, że się przydaje 3)Potrzebny jest klucz dynamometryczny, poziomica, miarka, klucze oczkowe 18, 19, 24, imbusy, torksy, nasadki 18, 19, 24 też się przydają. Nasadka na łeb koronkowy E18. Mocna nasadka do odkręcenia nakrętki półosi 35 mm. Strzykawka i wężyk. Coś do odkręcenia sfery 4)Ja najpierw, jeszcze na kołach i zaciągniętym hamulcu, poluzowałem nakrętki półosi, te nakrętki są dość mocno zakręcone, ale półmetrowa przedłużka da rady. Później podniosłem samochód w górne serwisowe położenie. Później odłączyłem aku i dopiero na dwóch żabach podniosłem przód, aby zwisały koła 5)Nie mam oprogramowania, ciśnienie spuściłem przez odpowietrznik na prawym siłowniku, przez nałożony wężyk przy tej operacji zleciało 0,8 litra LDS. 6)Po odkręceniu sfer wyssałem z obu siłowników wężykiem i strzykawką LDS, to uchroni was przed pozalewaniem wszystkiego resztkami LDS . Tym samym wężykiem i strzykawką napełniłem LDSem oba nowe siłowniki jak już były na miejscu, ale przed dokręceniem do nich sfer, to powoduje, że układ prawie w ogóle nie jest zapowietrzony i po uruchomieniu auto wstaje od razu. 7) Rozpinałem górny wahacz, a nie dolny jak zaleca instrukcja, od razu po rozpięciu tej długiej na 20 cm śruby z łbem koronkowym robi się dużo miejsca. Wyjęcie tej śruby wymaga zdjęcia plastikowego nadkola i naciskania górnego wahacza w dół bo inaczej brakuje miejsca. Półoś wychodzi z piasty łatwo i tylko trochę, cały czas jest w wieloklinie. 8)Stary siłownik opuszcza się w dół i wychodzi łatwo, jest dużo miejsca na jego głowicę. 9)Nowy siłownik wstawia się łatwo. 10) Drążek kierowniczy wybija się w ten sposób, że podstawia się pod jego śrubę trapezowy podnośnik do kół i uderza się młotkiem z góry obok przegubu w metal, inaczej się tego nie wyjmie bez specjalistycznego ściągacza, a tak wystarczy jedno uderzenie.  11) Wszystkie gwinty dobrze jest spenetrować dzień wcześniej, ja to zrobiłem naftą w strzykawce, jest tania i bardzo skuteczna 12) Przy składaniu trzeba, kierując się instrukcją, podnieść zawias podnośnikiem trapezowym do odpowiedniego poziomu i dociągnąć w tej pozycji śrubę górnego wahacza momentem 5 kGm, zaś śrubę na klucz 24 mm - momentem 20kGm. Nigdy nie dociagamy tych śrub na całkowicie zwisającym zawieszeniu. 13) Nakrętkę półosi dokręcamy lekko, można przy tym wsadzić gruby śrubokręt w wentylację tarczy. A dociągamy, jak już auto stanie na kołach, momentem 35 kGm. Ja nie miałem klucza dynamometrycznego o takiej skali, więc założyłem przedłużkę długości 0,5 metra na zwykły klucz i stanąłem na końcu tej przedłużki - ważę 70 kg, więc na 1/2 metra wyszło równo 35 kGm. Skala mojego klucza kończy się na 11 kGm, więc do dokręcenia  śruby na łeb 24 mm z siłą 20 kGm użyłem metrowej długości przedłużki na zwykły klucz, i z pomocą sprężynowej wagi wędkarskiej pociągałem za koniec przedłużki siłą 20 kg. Do pozostałych małych śrub używałem już klucza dynamometrycznego w typowy sposób. 14) Cała operacji wymiany dwóch siłowników zajmie około 6 godzin, w dwie osoby - krócej. Nie jest szczególnie trudna, ale napracować się trzeba. Pamiętajcie, aby przed podłączeniem akumulatora wlać z powrotem pozostały LDS do zbiornika, no chyba, że ktoś spuszczał cisnienie oprogramowaniem, a nie przez odpowietrznik.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 21, 2016, 20:59:03 »
proszę manual
Witaj Grzegorz. Czy dysponujesz takim manualem dotyczącym wymiany siłowników przedniej osi? Będę wdzięczny za informacje. U mnie cieknie już z obydwu i ma to wpływ na osłony przegubów, chcę uniknąć wymiany półosi. Chcę założyć zregenerowane z nagengast.pl.
Czy to oznacza, że w c5 x7 nie da się wymienić samych przegubów z osłonami tylko całe półosie? U mnie obydwa przeguby lekko stukają...

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 27, 2016, 12:46:41 »
Dodam jeszcze pewien skrót montażowy, dla tych, którzy będą sami wymieniać siłownik. Dotyczy określenia pozycji zawieszenia do dociągania śrub elementów metalowo-gumowych. Jak wynika z poprzednich wpisów i rysunków odległość między punktami pomiarowymi ma wówczas wynosić 58 mm. Ponieważ ustalenie tej odległości  jest dość kłopotliwe, zrobiłem dla potomnych własne pomiary i wyszło mi, że zawieszenie znajdzie się w pożądanej pozycji wtedy, kiedy odległość rantu błotnika od środka półosi wyniesie 39 cm. Wychodzi, że jest to trochę mniej niż normalna wysokość nadwozia do jazdy, chociaż wydawałoby się logiczne, że dokładnie w pozycji do jazdy powinno być spoczynkowe naprężenie gumy. Być może fabryka ustaliła taki, a nie inny punkt, biorąc poprawkę, że w czasie jazdy zawieszenie ugina się na nierównościach , a do tego wiadomo, że po przekroczeniu pewnej prędkości na równej drodze - samoczynnie obniża się o 2 cm, a na postoju po wyłączeniu zapłonu - przód również obniża się o 2 cm.
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2016, 14:29:25 wysłana przez Lech Sulikowski »
Pozdrawiam,
Lech

Offline Piotr Fajdek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Bytów
  • Posiadany samochód: 407 SW 2.0 HDI 136KM 06r
  • Zainteresowania: Peugeot, sporty walki
  • Miejscowość: Bytów
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 04, 2017, 10:45:06 »
Witam!
A czy ktoś z was wymieniał u nich siłownik? Mam blisko więc może u nich się umówić na wymianę? Bez odsyłania starego itp?
Dzięki:)

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 15, 2017, 17:21:59 »
Dziś podczas wymiany oleju zauważyłem że dół siłownia jest zapocony, sam dół tam gdzie łączy się z zwrotnicą, u góry są suche. U Was mokre były u góry?

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 15, 2017, 21:00:05 »
Góra była sucha, pocił się od samego dołu, to zapocenie pełzało z czasem coraz wyżej , gdzieś do 1/4 wysokości siłownika.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 15, 2017, 23:02:39 »
Tylko na dole jest mokry. Nie czekaj, lepiej nie będzie. 800 zł za nowy siłownik i rozgarnięty mechanik znający się na hydroaktywnym zawieszeniu, który dobrze wymieni siłownik i odpowietrzy cały układ. Jak C5 ma około 5 lat to przy okazji wymień LDS (30 zł za litr a spokój na kilka kolejnych lat).

P.S. Ja polecam Stanisława z okolic Częstochowy. Nikt tak dobrze Ci tego nie zrobi.
Fantômas se déchaîne...

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 17, 2017, 08:15:44 »
dzięki za odpowiedź, wymiana to nie problem szwagier mechanik bardzo dobrze zna się na citro. płyn był wymieniany w całości 3 lata temu od razu po zakupie auta. Staszka znam wymieniał mi kiedyś sfery w C5 II :)
muszę jakoś przeboleć sierpień i we wrześniu będę wymieniał

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 17, 2017, 11:21:56 »
czas leci jak się sprawują siłowniki po regeneracji ?

matil80

  • Gość
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 17, 2017, 20:52:25 »
Właśnie też założyłem przedni prawy siłownik po regeneracji z firmy Nagengast . Zobaczymy jak się będzie sprawował ale wyglądało to naprawdę fachowo zrobione .

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 17, 2017, 21:08:43 »
Też wożę w bagażniku jeden po regeneracji i czekam na wymianę.

matil80

  • Gość
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 17, 2017, 21:14:14 »
różnica cenowa między nowym jest duża 400 zł to już jest na następny jakby padł. A jak wytrzyma gwarancje to już będzie śmigał .

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 17, 2017, 21:42:49 »

Też wożę w bagażniku jeden po regeneracji i czekam na wymianę.


Jesteś szalony  :) :P
Pozdrawiam

Offline Piotr Leśniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: BYŁ - Citroen C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive... JEST - Opel Insignia 2.0 CDTI ST Cosmo w automacie, Vespa GTS 125i.e.
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Chełm
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 17, 2017, 23:02:24 »
A ja reklamowałem siłownik dwa razy.
Kupiłem w lutym 2016 r. - pociekł w czerwcu i wymiana na gwarancji. Potem pociekł w listopadzie - Pan twierdził, że eksperymentowali z nową technologią ale im nie wyszło i znowu wymiana na gwarancji (a chciałem kasę odzyskać). Od listopada jak na razie spokój.
Siłownik kupiony oczywiście w Gdańsku!


Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 18, 2017, 10:29:40 »
A tak w ogóle to ile placiliscie za wymianę takiego silownika?

Offline Dariusz Turczyn

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2012 2.0 RHH
  • Miejscowość: Zamość
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 18, 2017, 10:42:14 »
Właśnie też założyłem przedni prawy siłownik po regeneracji z firmy Nagengast . Zobaczymy jak się będzie sprawował ale wyglądało to naprawdę fachowo zrobione .
Ile teraz cenią przód a ile tył ? oczywiście nie uwzględniając kaucji.

matil80

  • Gość
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #71 dnia: Lipiec 18, 2017, 21:24:33 »
za przód 450 zł a tył chyba tyle samo . Ja za wymianę płaciłem 150 zł

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #72 dnia: Lipiec 19, 2017, 08:14:41 »
a dwa lata temu u nich regeneracja kosztowała 390zł :)
oni już nie wysyłają za kaucją nowego siłownika i zwracają po odesłaniu starego ?
zastanawiam się ile czasu już z tym jeżdżę, kapać nie kapie tylko zapocenie wygląda że już dłuższy czas to trwa   

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #73 dnia: Lipiec 19, 2017, 10:23:40 »
Też płaciłem 450zl + kaucja zwrotna 400zl.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: c5 x7 silownik zawieszenia
« Odpowiedź #74 dnia: Lipiec 19, 2017, 11:55:34 »
ciekawe bo w aktualnym ogłoszeniu na allegro nie ma wzmianki o kaucji