Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.  (Przeczytany 195369 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1275 dnia: Grudzień 14, 2019, 21:57:49 »
Próbowałem napędzić pompę silnikiem od dmuchawy z założonym kółkiem pasowym od pralki, ale nie miał siły. Pompował trochę, ale spaliłby się po minucie. Przydałby się mocniejszy z jakimś reduktorem, ale nie ma już czasu kombinować. Spróbujemy powoli tak jak jest. Może się dociągnie.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1276 dnia: Grudzień 15, 2019, 00:17:07 »
Ja ostatnio walczyłem z XM-em MK1, który nie był odpalany od dłuższego czasu, sinika nie udało się uruchomić,a auto trzeba było wtargać na lawetę. Wkrętarka akumulatorowa DeWalt-a dała radę. Wkręciłem wcześniej przygotowane kółko pasowe, założyłem pasek i się podniósł. Trochę to trwało i było spore obciążenie ale się udało.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1277 dnia: Grudzień 15, 2019, 01:24:00 »
Zdarzyło się użyć patentu jak u Roberta.  Prócz sztywnego holu, ja mam jeszcze na swoim wyposażeniu zaślepki zrobione z końcówek przewodów. Kiedyś się przydało, gdy strzeliło zasilanie na tył jeszcze za czasów BXa. Po zaślepieniu i podłożeniu tylnych wahaczy, auto dotoczyło się własnymi siłami parę km do garażu z działającym przednim zawieszeniem i hamulcami (przednimi rzecz jasna).

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1278 dnia: Grudzień 15, 2019, 13:02:24 »
Zaholowany. Przytarł dwa razy przy wyjeździe z parkingu, dalej już nie. Po drodze trochę pobujał na dziurach, ale bez przesady. Teraz czekam aż się stanowisko zwolni.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Tomasz Tokarski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 165
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: '93 BX D Turbo Break XUD7TE
  • Zainteresowania: Rowery poziome
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1279 dnia: Grudzień 16, 2019, 15:18:05 »
... mam jeszcze na swoim wyposażeniu zaślepki zrobione z końcówek przewodów. Kiedyś się przydało, gdy strzeliło zasilanie na tył jeszcze za czasów BXa. Po zaślepieniu i podłożeniu tylnych wahaczy...
Rozumiem, że wykręcasz dziurawy przewód i w miejscu jego zasilania wkręcasz zaślepkę, żeby lhm nie uciekał?

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1280 dnia: Grudzień 16, 2019, 20:26:16 »
Tak.

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1281 dnia: Grudzień 20, 2019, 21:31:32 »
Czy ta wtyczka między przegrodą to przypadkiem jest odpowiedzialna za między innymi rozrusznik ?
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1282 dnia: Grudzień 20, 2019, 21:43:41 »
Sonda lambda. 4 zylowa wtyczka.

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1283 dnia: Grudzień 20, 2019, 22:11:49 »
Acha no szkoda bo odkryłem że byłą nie dopięta i połamana blokada i od tamtej pory nie ma problemu z rozruchem ale to pewnie jak zwykle przypadek .
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1284 dnia: Grudzień 20, 2019, 22:15:08 »
Pewnie tak. Za to spalanie powinno sie poprawic.

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1285 dnia: Grudzień 21, 2019, 12:16:22 »
Spalanie hehe kto by na to patrzył, ile wleje tyle wypije  ;D ;D  kto mu zabroni .
Jeszcze się spytam takie mocowanie przewodu LHM jest takie samo w większości czy V6 miała grubsze ? Nie wiem jakim cudem to pękło ale trzeba by wymienić. Teraz czy dostępne jest czy dorabiać trzeba ?

BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1286 dnia: Grudzień 21, 2019, 12:55:28 »
Kup z jakiegokolwiek XM-a na części z HA.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1287 dnia: Styczeń 30, 2020, 23:34:54 »
Taka sytuacja...
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1288 dnia: Styczeń 30, 2020, 23:57:43 »
Jakby co to mam 2,1 TD , oddam za półdarmo.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1289 dnia: Styczeń 31, 2020, 00:16:46 »
Dzięki! Już jestem umówiony na odbiór jednego blisko domu, ale jakby okazał się jakiś parszywy to się odezwę.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1290 dnia: Luty 03, 2020, 23:14:55 »
Pies mi błotniki pokąsał...
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1291 dnia: Luty 03, 2020, 23:53:29 »
 :D :D :D
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1292 dnia: Kwiecień 02, 2020, 18:25:52 »
Zwlekałem z remontem silnika 2.1 do urlopu w kwietniu, a tu sytuacja się zmieniła i jaka jest każdy wie. W naszym zaufanym zakładzie obróbki silników powiedzieli że szlifierz, starszy człowiek, boi się przyjść do pracy, czemu nie ma się co dziwić, więc wału nie mogą mi zrobić. Mogą tylko głowicę i tulejki w korbowodach. Gdyby ktoś potrafił polecić kogoś w Warszawie, kto umiałby zrobić wał i dobrać (a najlepiej kupić) panewki to byłbym wdzięczny.

Wygląda na to że 2.1 będzie mi potrzebny, bo V6 zaczyna już błagać o litość. Właśnie kończy się alternator - poniżej 1200 obr. potrafi zapalić kontrolkę ładowania. Przy okazji - da się go po prostu wyjąć, czy trzeba wyrywać chłodnicę albo kolektor?
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1293 dnia: Kwiecień 02, 2020, 20:04:42 »
Da się wyjąć bez problemu od strony koła po zdemontowaniu nadkola i rurkowego wspornika kołyski do podłużnicy (2 śruby na klucz 16)
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1294 dnia: Kwiecień 02, 2020, 20:06:18 »
Pies mi błotniki pokąsał...
...do uśpienia
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1295 dnia: Kwiecień 02, 2020, 21:24:48 »
V6 zaczyna już błagać o litość. Właśnie kończy się alternator - poniżej 1200 obr. potrafi zapalić kontrolkę ładowania. Przy okazji - da się go po prostu wyjąć, czy trzeba wyrywać chłodnicę albo kolektor?

Z tego co pamiętam demontowałem pompę LHM. To było kilka lat temu i nie pamiętam czy pompa była zrzucana do wymiany alternatora czy przy okazji uszczelniana. Jak zmienisz to daj znać, bo łożysko mi piszczy i kontrolki "przygasają" także niedługo też będę podmieniał.

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1296 dnia: Kwiecień 02, 2020, 21:49:03 »
Zwlekałem z remontem silnika 2.1 do urlopu w kwietniu, a tu sytuacja się zmieniła i jaka jest każdy wie. W naszym zaufanym zakładzie obróbki silników powiedzieli że szlifierz, starszy człowiek, boi się przyjść do pracy, czemu nie ma się co dziwić, więc wału nie mogą mi zrobić. Mogą tylko głowicę i tulejki w korbowodach. Gdyby ktoś potrafił polecić kogoś w Warszawie, kto umiałby zrobić wał i dobrać (a najlepiej kupić) panewki to byłbym wdzięczny.

Wygląda na to że 2.1 będzie mi potrzebny,
Gdybyś potrzebował tych elementów,to daj znać,bo na pewno wał,korbowody,głowica,to u mnie kilka lat już leżą, zaraz po demontażu wymazane towotem.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1297 dnia: Kwiecień 03, 2020, 00:47:59 »
Da się wyjąć bez problemu od strony koła po zdemontowaniu nadkola i rurkowego wspornika kołyski do podłużnicy (2 śruby na klucz 16)

Dobra wiadomość. Bałem się że trzeba z przodu miejsce robić.

Pies mi błotniki pokąsał...
...do uśpienia

To dobra psina. Ona tylko szczura szukała. Niedaleko stamtąd było wysypisko, które się "przypadkiem" spaliło. Po tamtym pożarze szczury rozlazły się po całej okolicy. Zwykle gania je po piwnicach budynków gospodarczych, ale czasem, kiedy schowają się pod samochodem, to próbuje zrobić sobie dojście. Mój był chyba dziewiątym samochodem uszkodzonym w ten sposób. W pewnym Mitsubishi został zdjęty zderzak przedni i obrócony o 90 stopni (trzymał się wciąż z jednej strony), poszerzyła też nadkola że opony 315 by się zmieściły, a błotnik w jednym golfie został rozpruty jak puszka po piwie. Właściciel zwierza był pod wrażeniem wytrzymałości francuskiej blachy, wiedząc co ta bestia potrafi zrobić z innymi samochodami.

Zwlekałem z remontem silnika 2.1 do urlopu w kwietniu, a tu sytuacja się zmieniła i jaka jest każdy wie. W naszym zaufanym zakładzie obróbki silników powiedzieli że szlifierz, starszy człowiek, boi się przyjść do pracy, czemu nie ma się co dziwić, więc wału nie mogą mi zrobić. Mogą tylko głowicę i tulejki w korbowodach. Gdyby ktoś potrafił polecić kogoś w Warszawie, kto umiałby zrobić wał i dobrać (a najlepiej kupić) panewki to byłbym wdzięczny. Wygląda na to że 2.1 będzie mi potrzebny,
Gdybyś potrzebował tych elementów,to daj znać,bo na pewno wał,korbowody,głowica,to u mnie kilka lat już leżą, zaraz po demontażu wymazane towotem.

Dzięki za informację. Podstawowych części mi nie brakuje - kupiłem drugi silnik. Miałem wkładać w całości, ale okazało się że kwalifikuje się do remontu. Nic w nim jednak nie jest zniszczone, tylko panewki się wytarły z babbitu i ma ślady wżerów od wody w cylindrach.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1298 dnia: Kwiecień 04, 2020, 01:16:49 »
Dzisiaj sprawdzalem w jakim przedziale cisnien pracuja moje konzektory. Wszystkie 3 testowane sztuki mialy gorne cisnienia nizsze o ok 10bar od wymaganego. Dolozenie 0,7mm podkladek podbilo cisnienie z 163 na 167bar. Co do konzektorow to wszystkie przeszly test szczelnosci i teoretycznie sa wewnetrznie szczelne. W ciagu 3min stracily odpowiednio 5bar, 10bar i 11bar.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2020, 22:43:39 wysłana przez Mateusz Kaczorek »

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Codzienne dłubanie przy naszych pupilach.
« Odpowiedź #1299 dnia: Maj 27, 2020, 01:40:42 »
Wydłubałem alternator z V6. Nie było łatwo. Muszę przy okazji uszczelnić pompę bo narobiła strasznego syfu. Wszystko wypaprane w mieszance LHM i piasku. Prawdopodobnie to uszkodziło alternator i powodowało poślizg sprzęgła sprężarki klimatyzacji. Z góry pomogła wymiana oringu na wyprowadzeniu z sekcji zawieszenia, ale lało się jeszcze od spodu. Ciężko określić skąd, ale możliwe że z analogicznego korka od drugiego tłoczka tejże sekcji. Zobaczymy w praniu.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'