Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Paweł Jaworski w Lipiec 07, 2014, 18:41:26
-
Co może być przyczyną nieustannie pojawiającego się komunikatu: "Błąd ESP"?
Problem pojawia się zawsze gdy zdecydowanie, ale nie gwałtownie przyspieszam. Jeżeli ruszam baaardzo spokojnie i w podobny sposób nabieram prędkości to błąd się nie pojawia.
Jest jeszcze inna niewiadoma niemająca chyba nic wspólnego z ESP:
Gdy jadę po nierównej nawierzchni cały czas słyszę dzwonienie, jakby luźnej blachy.Sprawdziłem wszystko co można było sprawdzić i niestety nie znalazłem żadnego luźnego elementu.
Kiedy lekko uderzę w środkową sfere, to mam wrażenie, że to właśnie coś w środku sfery dzwoni.
Czy to możliwe?
-
Lexie podepnij, powie prawde o ESP.
-
Mam to samo z ESP.
Lexia pokazuje błąd komunikacji z ECU czy coś takiego – piszę z głowy. Pojawia się co jakiś czas – czasem częściej a czasem rzadziej ale też głównie po ostrzejszym ruszaniu.
Nie mam pomysłu co to może być. U siebie przez chwilę podejrzewałem jakieś zakłócenia z instalacji LPG lub jakiś babol przy jej montażu, czy też np. niestykające jakieś złączki. Ale nie miałem czasu jeszcze przyjrzeć się temu.
-
Pawle mam w garażu sferę zdemontowaną, sprawną i jak nią potrząsam to coś wewnątrz dzwoni, więc to u Ciebie to też raczej normalne, nowe które montowałem też dzwoniły.
-
Problem z ESP rozwiązany.
Lexia powiedziała dokładnie to co napisał Tomasz, błąd komunikacji z ECU.
Podczas jazdy z podpietym komputerem nie pojawił sie żaden błąd z czujnikami ABS lub innymi.
Od czasu do czasu miałem wrażenie że brakuje mocy na LPG i
po dokładnym sprawdzeniu instalacji LPG okazało się że
sprawcą jest uszkodzony wtryskiwacz LPG, co powodowało pojawianie się błędów:
1.Błąd ESP
2.Awaria katalizatora
i oczywiście odrazu pojawiał się irytujący "check engine".
Podaczas jazdy na PB nie ma żadnych problemów, nie pojawiają sie żadne błędy, a ponieważ rzadko jeżdźę na PB, to nie zwróciłem na to wcześniej uwagi.
Artur, dziękuję za sprawdzenie sfery,teraz wiem że tak ma być.
-
Ja zauważyłem jeszcze coś innego.
Komunikat o błędzie ESP pojawia się zawsze kiedy świeci się rezerwa, jest niemal pewne że się pojawi i jeśli w czasie jazdy zaświeci mi się rezerwa to komunikat pojawia się czasem od razu czasem po kilku kilometrach.
Jeszcze NIGDY się nie pojawił przy większym poziomie paliwa.
Pewnie jakiś błąd oprogramowania.
-
ten typ tak ma zaczyna od pokazywania błedu ESP. Załóż tank fopper i będziesz miał prawidłowy stan paliwa
-
Marek Spychalski napisał:
ten typ tak ma zaczyna od pokazywania błedu ESP. Załóż tank fopper i będziesz miał prawidłowy stan paliwa
Mam założony, mówię o sytuacji kiedy jadę dłuższy czas i poziom paliwa zejdzie do rezerwy.
Staram się utrzymywać poziom powyżej 1/2 wtedy mogę przejechać 300 km bez zaświecenia rezerwy :), a wtedy robię przerwę.
Co miałeś na myśli pisząc
Marek Spychalski napisał:
ten typ tak ma zaczyna od pokazywania błedu ESP
mam ten błąd od ponad 5-ciu lat i nic nowego się nie dzieje.