Nie wiem czy admin nie wywali ale pozwole zacytować coś z innego forum dotyczącego opl akurat gdzie chyba ta sama skrzynia jezdzi.
Napiszę dla potomnych dotyczy skrzyni AF40/TF-80SC!
Jeżeli ktoś przy zimnym oleju włącza D, jest zwłoka i zapina bieg z szarpnięciem oraz ma szarpnięcia przy redukcji 5/4 jest to problem mechaniczny związany z nadmiernym luzem w koszu C1. Jest to wada fabryczna tej skrzyni polega mniej więcej na tym, że tłok stalowy nie wiedzieć czemu tylko w tym koszu ma możliwość obrotu. Kanał olejowy jest usytuowany pod kątem i olej pod ciśnieniem obraca nim. Efekt jest taki, że po jakimś przebiegu wirujący tłok ściera się, następnie mając luz wyciera sąsiadujące elementy. Usterka najczęściej objawia się przy jakiś 100 tyś. km. Ja jestem po naprawie skrzyni u faceta w Zielonej Górze, który naprawiał już kilka takich skrzyń i naprawdę jest solidny. Koszty wyglądają następująco (oczywiście u tego gościa): 1850 PLN - demontaż skrzyni, regeneracja kosza C1 z tłokiem, weryfikacja i czyszczenie skrzyni, nowy filtr, nowy olej GM, montaż skrzyni, nowy soft, kasowanie ustawień wyuczonych skrzyni + adaptacja. W związku, że u mnie podtarło tłok metalowo- gumowy zdecydowałem się na wymianę kompletu tłoków dodatkowo 700 PLN. Na naprawę pisemna gwarancja 6 miesięcy bez limitu kilometrów. Jeżeli ktoś chciałby naprawiać skrzynię na tą przypadłość to nie trzeba w każdym przypadku wymieniać ani płyty sterującej ani regenerować konwertera - wszystko zależy od przebiegu i stanu skrzyni. Ja w tej chwili mam 120 tyś. przejechane (z usterką chyba jakieś 20 tyś. dużo po mieście co też ma wpływ) i już zaczęło podcierać tłok metalowo gumowy. W skrajnym przypadku pęka tłok metalowy, traci się biegi 1,2,3,4 i oczywiście rosną koszty naprawy. Skrzynia jeszcze jest na etapie adaptacji (trwa pierwsze 1000 km) więc trudno mówić o efekcie końcowym , ale D załącza już idealnie, jeszcze występuje szarpnięcie przy kick-downie ale z każdym razem coraz mniejszy. Po prostu redukcje trzeba wyuczyć podczas jazdy.
Jeżeli masz na ciepłym oleju i problem występuje nie zawsze to płyta sterująca daje znać o sobie.
Co powiecie na ten temat?