Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie  (Przeczytany 598092 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Gs300
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #400 dnia: Maj 03, 2016, 14:53:31 »
Dokładnie tak jak Michał napisał,  ja kupiłem auto przy 196 tys, olej nigdy nie zmieniany. Wpierw chciałem to robić,  później usłyszałem że będzie z tego więcej szkody jak pożytku. Dobilem do 222 tys i jest ok.... jednak postanowiłem wymienić olej.  Zrobię to przy okazji kolejnej wizyty w pl.

Dużym wyznacznikiem,  w zasadzie większym jak ilość przejechanych km jest licznik zużycia oleju. Ja mam na poziomie 330 000 jednostek - to bardzo mało.


I sam osobiście rozmawiałem z właścicielami dwóch C5 z przebiegiem ponad 400 i 450 tys i na fabrycznych olejach śmigaly bezproblemowo - oczywiście nie polecam testować granicznych wartości....

Xperia Z5 Compact über TapaTalk

Krzysztof licznik nie jest żadnym wyznacznikiem , bo nie ma żadnej pewności czemu sobie tak czy inaczej skrzynia zlicza. Jako przykład mogę podać swoją skrzynię która miała nabite ponad 12 milionów jednostek.Przebieg 140 tyś głównie po autostradach i uwaga przy około 90 tyś przebiegu wymieniany był w aso cały blok hydrauliczny wraz z olejem :) Nie muszę dodawać że skrzynia pracowała poprawnie bez szarpania i przeciągania biegów . Jak widzisz nie można mieć żadnej pewności co do stanu licznika i od czego zależy jego nabijanie , a już na pewno nic na podstawie licznika nie można powiedzieć o kondycji skrzyni ;)
Może po tym jak się rozsypala nikt nie zresetowal licznika ;-) a stan licznika taki bo ciągane było tym autem jakieś wielkie przyczepisko.... Taka tam zgadywanka - wszak zazwyczaj te skrzynki nie padają przy takich przebiegach

Xperia Z5 Compact über TapaTalk


Niestety nie posiada haka więc raczej nikt nie ciągnął przyczepy  i to nie skrzynia padła tylko zawory. Napisałem to tylko po to żeby było jasne że stan licznika zależy od wielu czynników o których nie mamy zielonego pojęcia, a już ustawianie licznika po skasowaniu kiedy się nie znało zapisanej wartości to po prostu wróżenie z fusów  ;)
był Ls 430,C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #401 dnia: Maj 03, 2016, 18:16:25 »
Krzysztof licznik nie jest żadnym wyznacznikiem , bo nie ma żadnej pewności czemu sobie tak czy inaczej skrzynia zlicza.

Akurat to JAK zlicza jest mało istotne (no chyba że doktorat z tego ktoś chce pisać), o ile tylko ktoś jest w stanie uwierzyć, że inżynierowie Aisina nie są idiotami. Bo oni chyba jednak dobrze wiedzą jakie czynniki wpływają na żużywanie się oleju, więc jeśli stworzyli specjalny licznik zużycia oleju to on na pewno zlicza to co na to zużycie ma decydujący wpływ. Jest licznik, liczy zużycie oleju, więc im wyższa jego wartość tym bardziej zużyty olej, a gigantyczna wartość rzędu milionów to BARDZO zużyty olej na którym skrzynia chodzi od lat - po co tu filozofować? A twierdzenie, że licznik należy olewać tylko dlatego że nie są publicznie podane kryteria wg których pracuje jest po prostu niepoważne.

Natomiast jest oczywiste, że to jest licznik zużycia OLEJU a nie licznik zużycia SKRZYNI, więc nikt tu nie twierdzi, że on bezpośrednio odzwierciedla stan skrzyni.  Ale jest wiadome, że setki tysięcy km na niezmienianym oleju skrzyni dobrze nie robią (a wręcz odwrotnie) choćby nawet tylko dlatego że taki olej już prawie jej nie smaruje, więc jeśli w danym aucie licznik ma ogromną wartość to jest to przynajmniej WSKAZÓWKA, że miała trudne warunki eksploatacji, które na pewno pozytywnie na jej żywotność nie wpłynęły. Tylko tyle i aż tyle.

Jak wcześniej pisałem, najlepszym i jedynym sensownym sposobem jest ocena stanu SAMEGO OLEJU. Procedura "sprawdzenia poziomu oleju" jest prosta, pół roboczogodziny w ASO - dwie śrubki się odkręca, spuszcza 0,5 l, dolewa do momentu przekapywania przelewem, i tyle. W spuszczonym 0,5 l oleju można łatwo sprawdzić czy nie ma opiłków lub resztek elementów ciernych oraz czy olej nie jest czarny jak smoła i nie śmierdzi spalenizną - to powinno DYSKWALIFIKOWAĆ zakup takiej skrzyni bo będzie w 100% świadczyć o jej fatalnym stanie i bliskim końcu.

A jak sprzedający się nie chce zgodzić, to poszukać sobie innego auta, bo widocznie ma coś do ukrycia. No chyba że ktoś lubi ryzykować, to już jego sprawa.

Cytuj
Napisałem to tylko po to żeby było jasne że stan licznika zależy od wielu czynników o których nie mamy zielonego pojęcia, a już ustawianie licznika po skasowaniu kiedy się nie znało zapisanej wartości to po prostu wróżenie z fusów  ;)

Wyjaśnij łaskawie co ma próba odtworzenia licznika po jego niepożądanym skasowaniu do tego o czym dyskutujemy (zmiana oleju, ocena stanu skrzyni przy zakupie), a może jakiś sens i związek da się odnaleźć.

A jeśli chcesz dyskutować o tym co chyba z rok temu pisałem o odtworzeniu licznika w moim aucie, to wróć tam i przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem (ze szczególnym uwzględnieniem tego ile miesięcy zbierałem do tego dane i że pisałem wyłącznie o aucie własnym tj. ze ZNANYMI i TAKIMI SAMYMI wcześniejszymi warunkami eksploatacji, a nie o aucie kupionym z NIEZNANĄ wcześniejszą historią), a jak już zrozumiesz co pisałem to wtedy pogadamy.

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #402 dnia: Maj 03, 2016, 18:35:07 »
Moim zdaniem trudni będzie sprawdzić olej pod kątem jego zużycia. Wiadomo jaki będzie - brudny, czarny i smierdzacy taki jak przy 100 000, ale czy bardzo to dość subiektywne.

Sprawdzenie stanu oleju to 0,5 godziny w ASO. A po tym co wyleci BARDZO DOKŁADNIE można ocenić w jakim stanie jest skrzynia. 

To NIEPRAWDA, że po 100,000 km olej w każdej skrzyni będzie "czarny i śmierdzący". W dobrze eksploatowanej skrzyni olej po takim przebiegu jest zazwyczaj nadal całkiem klarowny (częściowo tylko przebarwiony), a już na pewno nie śmierdzi spalenizną i nie zawiera w sobie żadnych odpadków.   Jeśli tak jest, to to właśnie dowodzi tego że skrzynia już swoje przeszła.

Ponadto, bardzo ważnym wskaźnikiem jest obecność w oleju opiłków, startych elementów ciernych czy innych stałych zanieczyszczeń, bo to z miejsca dyskwalifikuje taką skrzynię.

Wbrew temu co piszesz, nie ma łatwiejszego i lepszego sposobu na ocenę stanu skrzyni niż właśnie sprawdzenie tego co z niej wypłynie.  I do tego oczywiście jazda testowa.  Te dwie rzeczy łącznie mogą dać niemal pełnen obraz tego w jakim stanie jest skrzynia.

Kwestia tylko czy komuś się chce poświęcić pół godziny i 200 zł w ASO, czy woli ryzykować potencjalne wielotysięczne koszty. To już jest indywidualny wybór każdego. 

Cytuj
Sama wymiana nie uszkodzi się skrzyni jedynie co może się wydarzyć to obnazenie uszkodzenia które jest a odezwałoby się za jakiś czas.

Tak, tylko że te ukryte uszkodzenia (zaczopowane nieszczelności itp) mogłyby się tak bez zmiany oleju utrzymywać i pozwalać skrzyni dalej pracować jeszcze i kilkadziesiat tys. km (czyli dla niektórych rok czy dwa lata eksploatacji), a przy wymianie mogą wyjść natychmiast i zmusić do natychmiastowego remontu.  Nie wiem czy dla Ciebie to nie sprawia różnicy czy skrzynię musiałbyś robić za 2 lata czy za 2 dni, ale dla niektórych ludzi może to być problem, nie tylko finansowy...

Taki stary olej należy wymienić (bo inaczej w końcu skrzynia na pewno zdechnie), ale czy ta wymiana nie uwidoczni natychmiast jakichś ukrytych problemów to nikt Ci gwarancji nie da.  Dlatego znacznie lepszym rozwiązaniem jest nie pakowanie się w takie zakupy w ciemno, a więc CO NAJMNIEJ sprawdzenie stanu oleju w skrzyni przed jej zakupem.  Jeśli tego nie zrobisz to po prostu zdajesz się na ślepy los.

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Gs300
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #403 dnia: Maj 03, 2016, 22:11:18 »
Krzysztof licznik nie jest żadnym wyznacznikiem , bo nie ma żadnej pewności czemu sobie tak czy inaczej skrzynia zlicza.

Akurat to JAK zlicza jest mało istotne (no chyba że doktorat z tego ktoś chce pisać), o ile tylko ktoś jest w stanie uwierzyć, że inżynierowie Aisina nie są idiotami. Bo oni chyba jednak dobrze wiedzą jakie czynniki wpływają na żużywanie się oleju, więc jeśli stworzyli specjalny licznik zużycia oleju to on na pewno zlicza to co na to zużycie ma decydujący wpływ. Jest licznik, liczy zużycie oleju, więc im wyższa jego wartość tym bardziej zużyty olej, a gigantyczna wartość rzędu milionów to BARDZO zużyty olej na którym skrzynia chodzi od lat - po co tu filozofować? A twierdzenie, że licznik należy olewać tylko dlatego że nie są publicznie podane kryteria wg których pracuje jest po prostu niepoważne.

Natomiast jest oczywiste, że to jest licznik zużycia OLEJU a nie licznik zużycia SKRZYNI, więc nikt tu nie twierdzi, że on bezpośrednio odzwierciedla stan skrzyni.  Ale jest wiadome, że setki tysięcy km na niezmienianym oleju skrzyni dobrze nie robią (a wręcz odwrotnie) choćby nawet tylko dlatego że taki olej już prawie jej nie smaruje, więc jeśli w danym aucie licznik ma ogromną wartość to jest to przynajmniej WSKAZÓWKA, że miała trudne warunki eksploatacji, które na pewno pozytywnie na jej żywotność nie wpłynęły. Tylko tyle i aż tyle.

Jak wcześniej pisałem, najlepszym i jedynym sensownym sposobem jest ocena stanu SAMEGO OLEJU. Procedura "sprawdzenia poziomu oleju" jest prosta, pół roboczogodziny w ASO - dwie śrubki się odkręca, spuszcza 0,5 l, dolewa do momentu przekapywania przelewem, i tyle. W spuszczonym 0,5 l oleju można łatwo sprawdzić czy nie ma opiłków lub resztek elementów ciernych oraz czy olej nie jest czarny jak smoła i nie śmierdzi spalenizną - to powinno DYSKWALIFIKOWAĆ zakup takiej skrzyni bo będzie w 100% świadczyć o jej fatalnym stanie i bliskim końcu.

A jak sprzedający się nie chce zgodzić, to poszukać sobie innego auta, bo widocznie ma coś do ukrycia. No chyba że ktoś lubi ryzykować, to już jego sprawa.

Cytuj
Napisałem to tylko po to żeby było jasne że stan licznika zależy od wielu czynników o których nie mamy zielonego pojęcia, a już ustawianie licznika po skasowaniu kiedy się nie znało zapisanej wartości to po prostu wróżenie z fusów  ;)

Wyjaśnij łaskawie co ma próba odtworzenia licznika po jego niepożądanym skasowaniu do tego o czym dyskutujemy (zmiana oleju, ocena stanu skrzyni przy zakupie), a może jakiś sens i związek da się odnaleźć.

A jeśli chcesz dyskutować o tym co chyba z rok temu pisałem o odtworzeniu licznika w moim aucie, to wróć tam i przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem (ze szczególnym uwzględnieniem tego ile miesięcy zbierałem do tego dane i że pisałem wyłącznie o aucie własnym tj. ze ZNANYMI i TAKIMI SAMYMI wcześniejszymi warunkami eksploatacji, a nie o aucie kupionym z NIEZNANĄ wcześniejszą historią), a jak już zrozumiesz co pisałem to wtedy pogadamy.
Nic Ci "łaskawie " nie będę wyjaśniał gdyż wogole nie do Ciebie pisałem. Albowiem wszyscy wiedzą iż największą wiedzę posiadłeś w powyższym temacie  ;)
był Ls 430,C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #404 dnia: Maj 03, 2016, 23:13:01 »
Nic Ci "łaskawie " nie będę wyjaśniał gdyż wogole nie do Ciebie pisałem.

Może i nie do mnie ale o mnie, bo to ja swego czasu pisałem o odtworzeniu licznika, do czego Ty tutaj bez logicznego związku z tematem pijesz po blisko roku od tej dyskusji. Dla porówniania,  Ty kilka stron temu wygłosiłeś do mnie publiczną połajankę, choć nie pisałem ani do Ciebie ani o Tobie. Taka subtelna różnica.

Cytuj
Albowiem wszyscy wiedzą iż największą wiedzę posiadłeś w powyższym temacie  ;)

Absolutnie nic nie stoi na przeszkodzie byś wskazał jakiekolwiek konkretne błędy w tym co napisałem, o ile uważasz że takowe istnieją. Na tym polega dyskusja na argumenty, a nie na zlośliwe aluzje motywowane tylko tym że się kogoś nie lubi lub czegoś nie rozumie.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #405 dnia: Maj 04, 2016, 09:42:45 »
Panowie wracając do mojego przypadku, gdyby się okazało ze licznik jednak nie został skasowany przy wymianie, a minęło ok 4tys km, to jaką mniej więcej wartość ustawić? Jazda raczej spokojna trasa miasto 50/50. Wiem ze dokładne odtworzenie nie jest możliwe ale podajcie choć widełki.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #406 dnia: Maj 04, 2016, 10:19:09 »
Panowie wracając do mojego przypadku, gdyby się okazało ze licznik jednak nie został skasowany przy wymianie, a minęło ok 4tys km, to jaką mniej więcej wartość ustawić? Jazda raczej spokojna trasa miasto 50/50. Wiem ze dokładne odtworzenie nie jest możliwe ale podajcie choć widełki.

Po prostu wyzeruj.

4000 to nie jest przebieg przy którym jakakolwiek ISTOTNA wartość by się nabiła (o ile w ogóle, bo przy obecnych chłodnych warunkach i spokojnej jeździe być może nic Ci nie nabił, jak koledze Grzegorzowi). Oleju w te parę dni normalnej jazdy na pewno nie zużyłeś w żadnym zauważalnym stopniu ;) 

Tylko zajmij się tym możliwie szybko zanim nabijesz kolejne 4000, bo po co mieć jakąkolwiek różnicę skoro można nie mieć.

Offline Maciej Rakowicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI BVA CONFORT 2008r.
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #407 dnia: Maj 07, 2016, 03:23:42 »
Sprowadziłem auto z salonu Niemieckiego. Przy przeglądzie 78 000 km już w Polsce poprosiłem o wymianę statyczną. Wykonali ją. Obecnie mam 103 000 km i zdarza się, że  podczas zmiany biegu z 2 na 3 lekko zazgrzyta. Co może być tego przyczyną? Czy zrobić kolejną wymianę statyczną, czy też całkowitą? Wydaje mi się, że tego zgrzytu nie było jak jechałem autem z Niemiec i trochę pojeździłem przed pierwszym przeglądem z wymianą statyczną oleju. Proszę o poradę i Waszą pomoc…
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2016, 09:38:23 wysłana przez Maciej Rakowicz »

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #408 dnia: Maj 07, 2016, 11:04:03 »
Jak zgrzyta to wymiana oleju... ale już chyba przy remoncie/naprawie skrzyni, tak mi się wydaje  :-[
Wymiana oleju to może pomóc na płynniejszą zmianę biegów.  Zgrzytanie może wskazywać na uszkodzenie mechaniczne...  :'(



Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #409 dnia: Maj 08, 2016, 23:38:31 »
Do wszystkich osób z problemami z AM6, AM6B, AM6C, AM6C1 po zmianie/przed zmianą oleju/bez zmiany oleju:

skrzynia jest auto adaptacyjna (dobór programu do stylu jazdy kierowcy i profilu drogi) oraz auto ucząca - w uproszczeniu -  posiada wbudowane mechanizmy auto kompensacji zużycia tak aby automatycznie dopasować jakość zmiany biegów. Wbrew temu co w tym wątku być może przeczytaliście - masa niczym nie popartych oraz nieprawdziwych informacji w temacie licznika zużycia oleju  - jego wskazania nie są jej w żadnym momencie potrzebne do poprawnej pracy. Jako, że wspomniane mechanizmy z czasem zawodzą lub zdarza się, że trzeba zmienić blok hydrauliczny w związku z jego zużyciem lub zdarza się, że należy naprawić skrzynię producent przewidział możliwość wykonania procedury manualnego uczenia sterownika skrzyni (TCM). Manualne uczenie całkowite wykonać zgodnie ze wskazówkami poniżej.

Warunki konieczne do przeprowadzenia udanej manualnej procedury uczenia całkowitego:
1. Brak kodów błędów w jakimkolwiek kalkulatorze. 
2. Temp. oleju w zakresie 60 - 110 st.C

Podłączyć diagnoskop (z oprogramowaniem Lexia lub Diagbox) upewnić się, że warunki wstępne są spełnione. Uruchomić opcję uczenia całkowitego.
Warunki wystarczające udanej manualnej adaptacji:
3. Uczenie Neutral to Drive
Samochód stoi w miejscu, dźwignia na P. Nacisnąć hamulec, przełączyć na N, pozostawić lewarek w tej pozycji na 3 sekundy, przełączyć na D pozostawić lewarek w tej pozycji na 3 sek. Całość powtórzyć 5 razy.
4. Uczenie Neutral to Reverse
Kończąc piątą pętlę mamy:
Dźwignia na D, hamulec wciśnięty, przełączyć na N, pozostawić na 3 sekundy, przełączyć na R pozostawić na 3 sek. Całość powtórzyć 5 razy.
5. Uczenie zmian biegów w górę i w dół.
Aby wykonać uczenie w górę i w dół należy znać położenie pedału gazu, rozpędzić samochód a następnie zatrzymać zgodnie z detalami poniżej. Konieczne jest znalezienie odpowiedniej opcji w Lexii/DB - położenie pedału gazu - i obserwowanie wskazań diagnoskopu podczas rozpędzania pojazdu. Dobrze mieć kogoś z boku kto będzie trzymał laptopa skierowanego ekranem do kierowcy tak aby utrzymywał pedał gazu w pozycji 25-30% maksymalnego wychylenia.
Włączyć D, puścić hamulec, nacisnąć gaz do pozycji 25-30% maksymalnego wychylenia pedału gazu - nie więcej i nie mniej, powoli rozpędzać samochód do prędkości minimum 80km/h (może być więcej, ale nie może być mniej), rozpędzając się utrzymywać pedał gazu cały czas w pozycji 25-30% maksymalnego wychylenia. Rozpędzić pojazd do czasu aż skrzynia włączy 6th bieg i prędkość pojazdu będzie nie mniejsza niż 80km/h. Po osiągnięciu prędkości nie mniejszej niż 80km/h zdjąć nogę z gazu, nacisnąć hamulec, delikatnie nim operując doprowadzić do zatrzymania pojazdu w czasie nie dłuższym niż 60 sekund. Innymi słowy po osiągnięciu szóstego biegu i prędkości minimum 80km/h, wcisnąć hamulec i doprowadzić do całkowitego zatrzymania w czasie nie dłuższym niż 60 sek.
Całość procedury uczenia w górę i w dół trzeba będzie prawdopodobnie powtórzyć do 10 razy. W praktyce do skutku, do uzyskania satysfakcjonującej jakości zmiany biegów. Jeżeli pomimo kilkukrotnych/wielokrotnych prób uczenia zmian w górę i dół procedura nie przynosi rezultatu(zmiany biegów nie są zadowalające) konieczna jest fizyczna ingerencja w blok hydrauliczny- jego regulacja lub wymiana bloku.
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2016, 23:49:29 wysłana przez Dawid Hoffman »

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #410 dnia: Maj 09, 2016, 03:24:22 »
Ma mechanizm autokompensacji zużycia skrzyni czy oleju w tej skrzyni. Jeśli oleju no to pewnie ten licznik jest jej elementem - wszak w przeciwieństwie do tego co twierdzisz do czegoś jest. Jeśli piszesz o zużyciu skrzyni - to co to ma wspólnego z olejem?

Proces zerowania licznika zajmuje 40s i nawet idąc Twoim tokiem rozumowania jeśli jest niepotrzebny to na pewno nie szkodzi.

Adaptację oczywiście też można wykonać - bardzo wskazane ale jak sam napisałeś proces ten i tak skrzynia wykona bez naszej ingerencji ( jakości oleju nie sprawdzi)

Tak od siebie: Na siłę próbujesz udowodnić, że ziemia jest kwadratowa byle nie zgodzić się z Michałem. Pozdrawiam.

Xperia Z5 Compact über TapaTalk

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #411 dnia: Maj 09, 2016, 08:44:03 »
Nowy Mustang to ma. Na kluczyku żony nie przekroczysz 120 nie wyłączysz ESP itd.....

Xperia Z5 Compact über TapaTalk

Ps ciągniecie do końca to ważna funkcjonalność... Zwłaszcza jak akceptuje szarpniecia za włosy

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #412 dnia: Maj 09, 2016, 10:39:55 »
masa niczym nie popartych oraz nieprawdziwych informacji w temacie licznika zużycia oleju  - jego wskazania nie są jej w żadnym momencie potrzebne do poprawnej pracy.

Każdy kto ma AM6, może w PIĘĆ MINUT samemu przekonać się jak wartość licznika zużycia oleju wpływa na pracę skrzyni.  Wystarczy zmienić na chwilę jego wartość (np. jeśli się ma 300.000 to tymczasowo zmienić to na 3.000.000 - przy tak dużej różnicy efekt będzie jeszcze wyraźniej odczuwalny) a następnie się po prostu przejechać - różnice są natychmiast odczuwalne w KAŻDYM aspekcie pracy skrzyni - szybkość i moment zmiany przełożeń, redukcja, kickdown, itp.   Następnie wystarczy przywrócić poprzednią wartość i skrzynia od razu zacznie pracować jak poprzednio.

I TYLE W TEMACIE LICZNIKA - lepszego i pełniejszego PRAKTYCZNEGO dowodu na to, że wartość licznika ma bezpośrednie i natychmiastowe przełożenie na sposób pracy skrzyni po prostu nie potrzeba, bo KAŻDY MOŻE TO SOBIE ŁATWO ZWERYFIKOWAĆ SAM W PRAKTYCE.

A już tego, jak głupie jest twierdzenie, że konstruktorzy skrzyni (tej i wielu innych) wyposażyli je w licznik (którego inicjalizację, modyfikację bądź skopiowanie przewidują WSZYSTKIE procedury serwisowe napraw skrzyni lub wymiany oleju) który rzekomo absolutnie do niczego nie służy i nie ma absolutnie na nic żadnego wpływu to już nawet komentować nie warto, bo są granice zdrowego rozsądku.
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2016, 17:54:42 wysłana przez Michał Jerz »

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #413 dnia: Maj 09, 2016, 11:21:44 »
Pokaż niezbędne do poprawnej pracy konkretne wskazania licznika dla samochodów ze skrzynią TF80 u Saaba, Opla, Fiata, Land Rovera. Pokaż oficjalne noty techniczne traktujące o zmianie/dopasowywaniu licznika jako remedium na problemy ze skrzynią Aisin. Proszę pokazać jakiekolwiek noty z SEDRE, albo screeny z DB, które mówią jak poprawnie i w jakich okolicznościach uaktualniać wskazania licznika dla skrzyni AM6. Proszę nie dorabiać ideologii, że skrzynia wylicza 'coś' na podstawie licznika a jego poprawne - cokolwiek to jest - wskazania są kluczowe dla prawidłowej pracy skrzyni albo proszę to coś zdefiniować i podać źródła. Proszę poszukać jak zmienia się lepkość oleju w czasie(patrz badania zużytego oleju ATF) albo zlecać sobie takie badania i konfrontować ze wskazaniami licznika. Założenie, że skrzynia ma znać lepkość oleju na podstawie wskazań licznika jest nieprawdziwe. Licznik nie przyrasta liniowo w czasie. Olej nie starzeje się liniowo w czasie. Obcinacie jego wskazania liniowo "procentowym odejmowaniem" i twierdzicie, że niezależnie od momentu, w którym to robicie takie podejście jest niezbędne go prawidłowego działania skrzyni (założenie, że prawidłowa wartość jest niezbędna) Naprawdę delikatnie mówiąc trzeba być lekko kontuzjowanym w głowę.
Wszystkim dopasowującym wartość licznika i wyciągającym tzw. wnioski sugeruję:
http://www.criticalthinking.pl/myslenie-naukowe/

Proszę udowodnić, że zmiana licznika wpłynęła na pracę skrzyni w korelacji a nie koincydencji, pod wpływem czynnika/-ów trzecich. Zapraszam do podawania źródeł. Wasze opinie już znam i średnio mnie obchodzą.  Czas się nauczyć myśleć.

sunnychris

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #414 dnia: Maj 09, 2016, 11:51:04 »
A kto mówi o jakimś liniowym obcinaniu. Stary, kamień położony przed monitorem zrozumiałby o co wtedy chodziło Michałowi, a Ty nie chcesz czy nie możesz z powodu jakiś braków.

Skoro zdanie innych Cie nie obchodzi to zrób sobie inny wątek i pisz sam ze sobą albo wysyłaj pw i sam zgodnie odpowiadaj.

Xperia Z5 Compact über TapaTalk

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #415 dnia: Maj 09, 2016, 12:09:51 »
Pokaż niezbędne do poprawnej pracy konkretne wskazania licznika dla samochodów ze skrzynią TF80 u Saaba, Opla, Fiata, Land Rovera. Pokaż oficjalne noty techniczne traktujące o zmianie/dopasowywaniu licznika jako remedium na problemy ze skrzynią Aisin. Proszę pokazać jakiekolwiek noty z SEDRE, albo screeny z DB, które mówią jak poprawnie i w jakich okolicznościach uaktualniać wskazania licznika dla skrzyni AM6. Proszę nie dorabiać ideologii, że skrzynia wylicza 'coś' na podstawie licznika a jego poprawne - cokolwiek to jest - wskazania są kluczowe dla prawidłowej pracy skrzyni albo proszę to coś zdefiniować i podać źródła. Proszę poszukać jak zmienia się lepkość oleju w czasie(patrz badania zużytego oleju ATF) albo zlecać sobie takie badania i konfrontować ze wskazaniami licznika. Założenie, że skrzynia ma znać lepkość oleju na podstawie wskazań licznika jest nieprawdziwe. Licznik nie przyrasta liniowo w czasie. Olej nie starzeje się liniowo w czasie. Obcinacie jego wskazania liniowo "procentowym odejmowaniem" i twierdzicie, że niezależnie od momentu, w którym to robicie takie podejście jest niezbędne go prawidłowego działania skrzyni (założenie, że prawidłowa wartość jest niezbędna) Naprawdę delikatnie mówiąc trzeba być lekko kontuzjowanym w głowę.
Wszystkim dopasowującym wartość licznika i wyciągającym tzw. wnioski sugeruję:
http://www.criticalthinking.pl/myslenie-naukowe/

Proszę udowodnić, że zmiana licznika wpłynęła na pracę skrzyni w korelacji a nie koincydencji, pod wpływem czynnika/-ów trzecich. Zapraszam do podawania źródeł. Wasze opinie już znam i średnio mnie obchodzą.  Czas się nauczyć myśleć.

Jak dobrze pamiętam, to w Diagboxie czy tam Lexii w kalkulatorze skrzyni jest do wyboru operacja częściowej i całościowej wymiany oleju. Więc po coś zerowanie licznika jest...

Zresztą ja miałem kosmiczną wartość tego licznika i dopiero po wymianie dynamicznej (która w sumie nie była aż tak wymagana bo wcześniej po 4 płukaniach statycznych olej był prawie jak nowy) jak zrobiłem reset licznika to skrzynia zaczęła pracować jak należy. Po wymianach statycznych bez ruszania licznika było różnie...

Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #416 dnia: Maj 09, 2016, 12:36:00 »
Wypowiem się w temacie od strony użytkownika, który przeszedł wymianę i zerowanie licznika.

Wymieniłem olej dynamicznie, ale nie wyzerowałem licznika. Skrzynia od razu zaczęła pracować inaczej. Nie były to wielkie zmiany ale zauważalne. Im więcej km przejechałem tym lepiej pracowała. Po ok 1000 km pracowała dobrze, lepiej niż przed wymianą, ale nie idealnie. Postanowiłem wyzerować licznik i tu się zdziwiłem. Po wyzerowaniu, a tak naprawdę przejściu w DB do procedury wymiany oleju, zaczęło być gorzej. Pojawiły się szarpania przeciągania przy zmianie biegów i mocniejsze szarpnięcia przy redukcji. Im więcej jażdże tym jest lepiej, więc nic z tym nie będę robił, ale moim zdaniem pokazuje to, że nie w liczniku oleju jest problem.

Wygląda to tak jakby skrzynia musiała się przyuczyć do nowych warunków i więcej jej zajmuje uczenie po zerowaniu licznika niż po samej wymianie oleju bez zerowania. Wymiana oleju to nie wymiana skrzyni. Licznik zostaje ustawiony na taką wartość jakby skrzynia była nowa, a nie jest.

Moim zdaniem jak ktoś ma DB/ Lexia to może sobie zapisać, zerować i sprawdzać przy jakiej wartości jest dobrze. Ja jakbym nie miał dostępu do interfejsu to bym na siłę go nie szukał.

Chyba nie jest to uniwersalne i jedynie właściwe podejście skoro koledzy z forum polecają zapisać stan licznika " w razie czego".

Czerpiemy z procedur Citroena, ale traktujemy je wybiórczo.  Bierzmy pod uwagę wszystkie elementy procedur - pierwszy podstawowy element o którym Citroen mówi to NIE WYMIENIAMY OLEJU W SKRZYNI. Jeśli weźmiemy to pod uwagę pojawia się szerszy kontekst procedury wymiany oleju w DB. Mogła być ona stworzona na potrzeby wymiany oleju w przypadku awarii skrzyni. Zakładam, że wówczas wszystkie zużyte elementy mechaniczne zostały by wymienione.

Moim zdaniem mamy za mało informacji, a za dużo pewności jak jest ;)

P.S.
Dwóm panom tak zaciekle dyskutującym polecam kalmsy, persen lub dwa głębsze wdechy na ochłonięcie. Skupmy się na konstruktywnych wypowiedziach a nie inwektywach.

Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #417 dnia: Maj 09, 2016, 12:39:32 »
A kto mówi o jakimś liniowym obcinaniu. Stary, kamień położony przed monitorem zrozumiałby o co wtedy chodziło Michałowi, a Ty nie chcesz czy nie możesz z powodu jakiś braków.

Myślę, że chodziło tu o korygowanie licznika przy wymianie statycznej o 3/7 wartości licznika. Choć pewnie lepiej byłoby to nazwać proporcjonalną korektą licznika.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #418 dnia: Maj 09, 2016, 13:03:22 »
Niedługo przekonam się o tym na własnej skórze. U mnie skrzynia pracowała poprawnie, przebieg 170kkm, wymieniłem dynamicznie i PRAWDOPODOBNIE licznik nie został wyzerowany. Skrzynia pracuje gorzej, niby zmienia i redukuje jak wcześniej, ale występują "wachnięcia" obrotów przy 4 i 5 biegu, jakby sekundowy uślizg sprzęgła. Od Michała J. dowiedziałem się że to może być związane ze Slip Control. W weekend postaram się umówić z jednym miłym forumowiczem z Rzeszowa i wyzerujemy licznik. Wtedy opiszę dokładnie zachowanie skrzyni zaraz po zerowaniu, a później sukcesywnie ze zwiększającym się przebiegiem - autoadaptacją.
FAP out, EGR off, POWER up :)

mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #419 dnia: Maj 09, 2016, 13:17:13 »
trzeba być lekko kontuzjowanym w głowę.

Zarzucasz kontuzję głowy innym, a gdybyś ty miał zdrową głowę to nawet z samej analizy procedur serwisowych (np. kolejności wykonywania operacji) już dawno byś wywnioskował jaka jest rola tego licznika. Np. dlaczego przy wymianie samego kalkulatora (pozostaje stara skrzynia ze STARYM olejem) wartość tego licznika musi być skopiowana do nowego kalkulatora NAJPIERW - przed wszystkimi operacjami inicjalizacji i przyuczania,  w odróżnieniu od wymiany skrzyni bez kalkulatora (czyli olej jest NOWY, a zostaje stary kalkulator) gdzie wyzerowanie licznika następuje na końcu, jak przy zwykłej wymianie oleju.

http://service.citroen.com/dtt/CDP/donnees/pl_PL/2007_c6/c6_page_144_145_init_calculateur_bv_am6.pdf

Dziecko by zrozumiało skąd taka różnica kolejności, ale do tego trzeba umieć logicznie myśleć, a nie tylko paplać w kółko to samo od roku.

Cytuj
Założenie, że skrzynia ma znać lepkość oleju na podstawie wskazań licznika jest nieprawdziwe. Licznik nie przyrasta liniowo w czasie. Olej nie starzeje się liniowo w czasie.

Odleciałeś już kompletnie? Gdzie ktokolwiek pisał że olej starzeje się liniowo? Olej starzeje się wraz z jego EKSPLOATACJĄ.  I skrzynia właśnie DOKŁADNIE TAK uaktualnia licznik, a nie z żadnym wiekiem. To jest licznik ZUŻYCIA oleju, a nie WIEKU oleju. On przyrasta w chwilach obciążenia, a potem często całymi dniami czy tygodniami się nie zmienia gdy warunki eksploatacji są lekkie. 

Modyfikacja tego licznika przy wymianie oleju odzwierciedla wyłącznie ILOŚĆ OLEJU jaki zmienia się ze starego na nowy - absolutnie nie ma to nic wspólnego z CZASEM.  Jeśli się wymieni np. połowę oleju na nowy to nawet czysta logika wskazuje o ile zmniejszy się stopień zużycia oleju po takiej wymianie - oczywiście o połowę, bo PÓŁ oleju jest nowe. Co ma czas do tego? Sam się już kompletnie pogubiłeś w tych głupotach które sam wymyślasz.

Cytuj
Proszę udowodnić, że zmiana licznika wpłynęła na pracę skrzyni

Na Boga Ojca, wsiądź żesz człowieku w dowolne auto z AM6, zmień licznik na próbę i sam odczuj to na własnej skórze - 5 minut i wszystko będzie jasne, zamiast paplania w kółko od roku o czymś czego nawet nie spróbowałeś.  Ręce opadają.

Cytuj
Zapraszam do podawania źródeł.

Zacznij od siebie.  Podaj źródła i dowody na twierdzenie, że konstruktorzy AM6 (i wszystkich innych nowoczesnych skrzyń) stworzyli liczniki zużycia oleju PO NIC, autorzy wszystkich narzędzi diagnostycznych umieścili w nich opcje odczytu, inicjalizacji i modyfikacji tego licznika DLA JAJ, a wszystkie procedury serwisowe tych skrzyń nakazują inicjalizację, modyfikację bądź skopiowanie wartości tego licznika DLA ROZRYWKI SERWISANTÓW - bo tylko tak można to wytłumaczyć skoro Twoim zdaniem ten licznik jest absolutnie do niczego niepotrzebny a skrzynia w ogóle go nie bierze pod uwagę.
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2016, 20:58:01 wysłana przez Michał Jerz »

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #420 dnia: Maj 09, 2016, 13:32:47 »
Bierzmy pod uwagę wszystkie elementy procedur - pierwszy podstawowy element o którym Citroen mówi to NIE WYMIENIAMY OLEJU W SKRZYNI.

Problem w tym, że to bzdura.

Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #421 dnia: Maj 09, 2016, 14:03:29 »
Bierzmy pod uwagę wszystkie elementy procedur - pierwszy podstawowy element o którym Citroen mówi to NIE WYMIENIAMY OLEJU W SKRZYNI.

Problem w tym, że to bzdura.
Wiemy o tym wszyscy, dlatego powstał ten temat ale licznik niekoniecznie jest wyłącznie miarą zużycia oleju.

Kolega pisze procedurze zerwania licznika w przypadku wymiany skrzyni na nową. Jako potwierdzenie podaje fakt że olej przecież jest nowy dlatego trzeba wykreować licznik. Całkowicie pomija fakt że cała skrzynia jest nowa.

Po swoich doświadczeniach mam sporo wątpliwości odnośnie licznika. Wydaje mi się że jest w nim korelacja zużycie oleju= zużycie mechaniczne skrzyni.

Nie wiemy jak licznik działa. Kiedy przybywa mniej, kiedy więcej. Czy pewne jest ze z upływem czasu kalkulator nie dodaje coś za wiek oleju? Np co pół roku +20 000 do licznika. Olej w silniku wymienia się co X kilometrów lub co 12 miesięcy. Więc się zużywa w czasie dlatlczego tu miałoby być inaczej. To już na akademicką dyskusje bez wpływu na nasze działania.

Powtórzę: dużo gdybań mało mniej faktów.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #422 dnia: Maj 09, 2016, 14:23:32 »
Wymiana oleju to nie wymiana skrzyni. Licznik zostaje ustawiony na taką wartość jakby skrzynia była nowa, a nie jest.

To jest licznik zużycia OLEJU, a nie licznik zużycia SKRZYNI. Jego wartość nie ma absolutnie nic wspólnego ani z WIEKIEM, ani ze STANEM skrzyni.  Z kolei WIEK skrzyni nie ma NIC wspólnego z jej STANEM. 15-letnia skrzynia z przebiegiem 300.000 km w której regularnie zmieniano olej może być jak nowa, a 5-letnia skrzynia która przejechała 250.000 na nigdy nie zmienianym oleju może być (i najczęściej jest) wrakiem.

Więc proponuję zacząć rozgryzanie tematu od zrozumienia różnic między tymi podstawowymi rzeczami.

Cytuj
Czerpiemy z procedur Citroena, ale traktujemy je wybiórczo.

Inaczej się nie da. Bo - jak sam zauważyłeś - gdybyś chciał stosować procedury Citroena w pełni, to w ogóle byś nie wymieniał oleju (poza wymagającymi tego naprawami skrzyni), dzieki czemu już niedługo ze swoją skrzynią byś się pożegnał na amen i zastosował co najwyżej procedurę WYMIANY SKRZYNI, za symboliczne 35.000 zł w promocji.

Cytuj
Dwóm panom tak zaciekle dyskutującym polecam kalmsy, persen lub dwa głębsze wdechy na ochłonięcie. Skupmy się na konstruktywnych wypowiedziach a nie inwektywach.

Łukasz, bez obrazy, ale włóż w ten wątek może najpierw choćby 0,5% tego co ja a dopiero potem stawiaj mnie do kąta.  Przyjrzyj się też może trochę uważniej kto tu normalnie i rzeczowo dyskutuje, a kto raz na tydzień regularnie robi tu smród.  Bo wrzucanie do jednego worka jest naprawdę nie fair.

Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #423 dnia: Maj 09, 2016, 15:00:06 »
Michale, wkład w wątek masz niewątpliwie większy niż ja czy większość z tu obecnych. Nie neguje tego. Również wiedzę z pewnością masz dużą. Jest to publiczny wątek który mocno się rozwinął i czytanie słownych przepychanek i niekiedy wyzwiska jest mało przyjemne. Pisząc do siebie  PW możecie nawet wyzywać się od organów płciowych Wasza sprawa, ale tu po prostu nie wypada.

Wracając do tematu. Moim zdaniem skoro producent nie zakłada wymiany oleju oznacza to że olej zawsze będzie ten sam. Czyli im cięższe warunki pracy tym bardziej zużyty olej, ale również i skrzynia. Bo ona też pracowała w cięższych warunkach. Moim zdaniem zależność jest logiczna, ale to tylko teoretyzowanie które nie wnosi nic szczególnego do dyskusji bo żaden z nas nie ma wiedzy na ten temat tylko przypuszczenia poparte bardziej lub mniej wiarygodnym argumentami.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


mjerz

  • Gość
Odp: [MkIII] Skrzynia AM6 czasami szarpie
« Odpowiedź #424 dnia: Maj 09, 2016, 15:38:23 »
Wiemy o tym wszyscy, dlatego powstał ten temat ale licznik niekoniecznie jest wyłącznie miarą zużycia oleju. Kolega pisze procedurze zerwania licznika w przypadku wymiany skrzyni na nową. Jako potwierdzenie podaje fakt że olej przecież jest nowy dlatego trzeba wykreować licznik. Całkowicie pomija fakt że cała skrzynia jest nowa.

Mój przykład dotyczył czegoś innego.

Licznik zużycia oleju w procedurach Citroena inicjalizuje się PRZY KAŻDEJ WYMIANIE OLEJU, także statycznej / częściowej. Dokumentacja serwisowa - kontrola, wymiana, uzupełnianie oleju w AM6:

http://service.citroen.com/dtt/CDP/donnees/pl_PL/2007_c6/c6_page_146_148_vid_rempl_niv_bv_am6.pdf

"Wykonać inicjalizację licznika zużycia oleju (postępować według procedury przyrządu
diagnostycznego)." (strona 2)

Cytuj
Po swoich doświadczeniach mam sporo wątpliwości odnośnie licznika. Wydaje mi się że jest w nim korelacja zużycie oleju= zużycie mechaniczne skrzyni.

Mogę tylko powtórzyć, że to NIEPRAWDA. Podana wyżej procedura serwisowa to potwierdza. Gdyby licznik odnosił się w jakikolwiek sposób do zużycia skrzyni (a nie tylko oleju) to by nie był inicjalizowany przy wymianie samego oleju (bez wymiany skrzyni).

Cytuj
Nie wiemy jak licznik działa. Kiedy przybywa mniej, kiedy więcej. Czy pewne jest ze z upływem czasu kalkulator nie dodaje coś za wiek oleju? Np co pół roku +20 000 do licznika.

Nawet gdyby dodawał, to nadal odnosiłoby się to tylko do OLEJU, a nie skrzyni.

Ale NIE dodaje, i było to wiele razy dyskutowane. Licznik zwiększany jest tylko w chwilach ponadnormatywnego obciążenia skrzyni, co skutkuje wzrostem temperatury oleju ponad ustalony limit. Wysokość tego wzrostu temperatury oraz czas jego trwania decyduje o ilości naliczonych jednostek zużycia, bo to nadmierna temperatura oleju ma decydujący wpływ na jego starzenie się. Być może jeszcze jakieś inne czynniki powodują zwiększanie licznika, ale NA PEWNO nie upływ czasu. U mnie bywało że przez 8 miesięcy (jesień-zima-wiosna czyli zimno i spokojniejsza jazda) nie zmieniał się ani o jednostkę.

Cytuj
Olej w silniku wymienia się co X kilometrów lub co 12 miesięcy. Więc się zużywa w czasie dlatlczego tu miałoby być inaczej.

Choćby dlatego że AM6 jest układem szczelnie zamkniętym (a więc o zupełnie innej podatności oleju na oksydację), a silnik nie - tam olej ma stały kontakt z tlenem. Już samo to powoduje DIAMETRALNĄ różnicę. A poza tym, to nawet nie jest olej tylko płyn ATF, zwany tylko POTOCZNIE olejem. Baza olejowa może i podobna, ale chemia (w tym ta decydująca o trwałości) KOMPLETNIE inna. Po trzecie, ASB to nie silnik i "olej" pełni tam zupełnie inną rolę - przede wszystkim przeniesienia napędu i wytwarzania ciśnień, a nie tylko smarowania. Po czwarte, kompletnie inne warunki pracy - olej w ASB nigdy nie osiąga takich temperatur jakie w silniku ma stale. W silniku nie wiem jak nowym i szczelnym, zawsze trochę paliwa i innych produktów spalania z olejem się systematycznie styka. Nie mówiąc już o dieslu, gdzie olej ma kontakt z syfem (turbina itp) a podczas przerwanego wypalania FAP niedopalone dawki paliwa kończą w oleju, podczas gdy w ASB jest szczelnie zamknięty i oddzielony od jakichkolwiek innych czynników.  Możnaby jeszcze całą masę różnic wymienić.

Spuść olej z silnika diesla po 2000 km a ze skrzyni po 50.000 km i zobaczysz, że ten ze skrzyni będzie w nieporównanie lepszym stanie.

Proszę, przeczytaj choćby PODSTAWY budowy i pracy automatycznych skrzyń biegów, następnie istniejące wątki na forum o AM6 oraz dostępną dokumentację serwisową, bo nie ma sensu przerabiać aż takich podstaw od nowa...

Pisząc do siebie  PW możecie nawet wyzywać się od organów płciowych Wasza sprawa, ale tu po prostu nie wypada.


A ja jeszcze raz proszę o kierowanie skarg do tego kto prowokuje te zaczepki, a nie do mnie.

Cytuj
Wracając do tematu. Moim zdaniem skoro producent nie zakłada wymiany oleju oznacza to że olej zawsze będzie ten sam.

Producent skrzyni jak najbardziej zaleca wymianę oleju, i to częstą. Sprawdź na stronie WWW Aisina.  To producent samochodu (który używa skrzyń Aisina) nie przewiduje zmian oleju, co jest po prostu szkodliwą bzdurą.  I tu nie ma o czym w zasadzie dyskutować...

Cytuj
Czyli im cięższe warunki pracy tym bardziej zużyty olej, ale również i skrzynia. Bo ona też pracowała w cięższych warunkach.

Jak podałem wyżej - Citroen ma procedury wymiany oleju w sprawnej skrzyni, i w takim wypadku procedura również nakazuje inicjalizację licznika (link do dokumentacji masz powyżej). Więc dalsze dywagowanie na temat tego że licznik ma cokolwiek wspólnego ze stanem skrzyni jest bezcelowe.

Cytuj
teoretyzowanie które nie wnosi nic szczególnego do dyskusji bo żaden z nas nie ma wiedzy na ten temat tylko przypuszczenia poparte bardziej lub mniej wiarygodnym argumentami.

Ale jakie teoretyzowanie? To co piszę wynika wyłącznie z moich praktycznych doświadczeń użytkowania tej skrzyni przez 10 lat.
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2016, 20:51:20 wysłana przez Michał Jerz »