Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Hamulce wymiana tarcz i klocków  (Przeczytany 1422 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Hamulce wymiana tarcz i klocków
« dnia: Sierpień 12, 2019, 23:02:56 »
Cześć,Chcę wymienić wszystkie tarcze i klocki w moim XMenie. Klocki wyjąłem bez problemu, ale mam pytanie odnośnie tarcz.
Z przodu jak odkręcam prowadnicę zacisku to pod koniec zaczyna skręcać się gumowa uszczelka. Czy trzeba ją jakoś najpierw zdjąć, czy tylko delikatnie odkręcać?Czy z tyłu odkręca się te dwie duże śruby na zacisku? Czy on wtedy się dzieli na dwie część?Pozdrawiam.
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Hamulce wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 14, 2019, 19:06:17 »
aby rozebrać zacisk na połówki musisz odkręcić grubą prowadnicę i sworzeń na dole zacisku. Przed wykręcaniem musisz zwilżyć smarem rowki gumek. Wtedy nie będzie ich skręcać. Potem trzeba wykręcić 2 śruby mocujące jarzmo klocków. Może od razu wykręcić jarzmo, bez rozbierania zacisku. Do przednich klocków potrzebujesz ściągacz by wkręcić tłoczek.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 787
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Hamulce wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 14, 2019, 22:12:27 »
Tylny zacisk po odkręceniu tych dwóch śrub rozpadnie się.Jednak nie musi się tak stać gdyż jest jeszcze trzecia śrubka która przechodzi przez klocki.Musisz najpierw ją wyjąć potem klocki.Następnie skręć połówki zacisku z powrotem tą śrubką i dopiero potem odkręć te trzymające zacisk.W przednich zaciskach jest ręczny więc tłoczka nie wciśniesz.Musisz go wkręcać równocześnie wpychając.W handlu jest taki zestaw do wciskania tłoczków.Warto się w niego uzbroić zwłaszcza że kosztuje poniżej 50 zł.Gumkę ja traktuję WD40 w celu poślizgu.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Hamulce wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 11, 2020, 11:47:16 »
Wymieniłem wtedy te klocki oraz tarcze. W przednim zacisku tłok chował się z takim oporem, że mimo przyrządu musiałem pomagać sobie młotkiem.Ostatnio zauważyłem, że chociaż nie jest gorąco to nawet na krótkich odcinkach robią się ciepłe felgi.Czy mogę założyć, że tłok się nie cofa z powodu zapieczenia, czy to raczej wina zaworu hamulcowego?

Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Hamulce wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 11, 2020, 12:41:40 »
Wszystkie felgi masz ciepłe? Przednie przy normalnej jeździe bez szaleństw robią się czasem letnie, zależy jak hamulca używasz, ile hamujesz na danym odcinku itd, na pewno nie mogą być gorące przy normalnej jeździe i tylne raczej zawsze są chłodniejsze od przednich.

Sam zauważyłeś, że tłoczek bardzo ciężko się wkręcał, nie rozumiem dlaczego więc postanowiłeś użyć młotka, żeby go na siłę wkręcić. Mogłeś go wymontować i zobaczyć co się dzieje, że tak ciężko się obraca. Wkręcając go siłą mogłeś narobić niepotrzebnych szkód w zacisku. Tłoczek powinien wkręcać się z lekkim oporem. Ja nie mając przyrządu wkręciłem go do samego końca szerokim śrubokrętem jedną ręką...

Mając zdemontowane klocki w sumie można było zrobić prosty test. Odpalić auto, nie naciskać hamulca. Jeśli zawór puszczał by płyn na zaciski, tłoczki wysuwały by się samoczynnie.

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Hamulce wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 11, 2020, 13:23:45 »
Przednie cieplejsze, przed wymianą klocków też tak było.Wspomogłem się narzędziem ciężkim, bo nie miałem wtedy czasu na demontaż, odpowietrzanie itd. Planuję porządnie te zaciski zregenerować. Są dostępne jakieś zestawy naprawcze do przednich tłoczków Bendixa? Były różne modele w 95 roku czy jeden?Dodam, że auto hamuje dobrze, awaryjny też działa, tylko tarcz mi szkoda, bo są nowe.
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.