Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Długie odpalanie w 2.0i 16V  (Przeczytany 4762 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Długie odpalanie w 2.0i 16V
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 06, 2010, 19:27:16 »
Cewka sama się wykończy jej nie uratujesz :) Mi się w bramborze skończyła to aż dym poszedł ale mogłem się też przyczynić do tego sam ;) bo grzebałem przy instalacji chodz nie wydaje mi się zebym zrobił zwarcia.

Trudno określić jak sprawdzić.

Offline Łukasz Iński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 3,0 HDI
  • Miejscowość: Piaseczno
Re: Długie odpalanie w 2.0i 16V
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 06, 2010, 21:39:19 »
Cytuj

Grzegorz Kowalski napisał:
Akumulator jest dobry.
Tak podejrzewam, że któraś z cewek jest na wykończeniu ale jak to sprawdzić.


Sposób mało elegancki ale skuteczny - zabić nie powinien ;)

Ściągasz pokrywę cewek, wyjmujesz cewki ale ich nie rozłączasz. Wkładasz długi śrubokręt (z dobrze izolowaną rączką) w faje od cewki. Śrubokręt zbliżasz na 2-3cm do masy (np czysty dekiel zaworów), druga osoba kręci rozrusznikiem a Ty sprawdzasz jaka jest iskra. Oczywiście wcześniej odłącz wtryskiwacze żeby nie kotłować paliwa.

Jak się boisz popieszczenia prądem to wykręć świece i nie ściągaj z nich cewek.

Na każdej cewce iskra powinna być konkretna, co najmniej 3cm albo lepiej. Jak na którejś słaba to cewka na ukończeniu i dlatego może Ci kiepsko zapalać.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Długie odpalanie w 2.0i 16V
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 06, 2010, 21:57:18 »
Cytuj

Łukasz Dewiński napisał:
Cytuj

Grzegorz Kowalski napisał:
Akumulator jest dobry.
Tak podejrzewam, że któraś z cewek jest na wykończeniu ale jak to sprawdzić.


Sposób mało elegancki ale skuteczny - zabić nie powinien ;)

Ściągasz pokrywę cewek, wyjmujesz cewki ale ich nie rozłączasz. Wkładasz długi śrubokręt (z dobrze izolowaną rączką) w faje od cewki. Śrubokręt zbliżasz na 2-3cm do masy (np czysty dekiel zaworów), druga osoba kręci rozrusznikiem a Ty sprawdzasz jaka jest iskra. Oczywiście wcześniej odłącz wtryskiwacze żeby nie kotłować paliwa.

Jak się boisz popieszczenia prądem to wykręć świece i nie ściągaj z nich cewek.

Na każdej cewce iskra powinna być konkretna, co najmniej 3cm albo lepiej. Jak na którejś słaba to cewka na ukończeniu i dlatego może Ci kiepsko zapalać.


Masz ciekawe sposoby na sprawdzanie iskry. Stanowczo nie polecam pierwszego. Ale to czy cewka pada czy nie ma znaczenia w tym przypadku do długiego odpalania. Jeśli ma zapalić od razu to i na 3 garach zapali, tyle że będzie kulawo chodził. W przypadku tych silników sprawa jest złożona.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Łukasz Iński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 3,0 HDI
  • Miejscowość: Piaseczno
Re: Długie odpalanie w 2.0i 16V
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 06, 2010, 22:14:11 »
Cytuj

Paweł Malinowski napisał:
Cytuj

Łukasz Dewiński napisał:
Cytuj

Grzegorz Kowalski napisał:
Akumulator jest dobry.
Tak podejrzewam, że któraś z cewek jest na wykończeniu ale jak to sprawdzić.


Sposób mało elegancki ale skuteczny - zabić nie powinien ;)

Ściągasz pokrywę cewek, wyjmujesz cewki ale ich nie rozłączasz. Wkładasz długi śrubokręt (z dobrze izolowaną rączką) w faje od cewki. Śrubokręt zbliżasz na 2-3cm do masy (np czysty dekiel zaworów), druga osoba kręci rozrusznikiem a Ty sprawdzasz jaka jest iskra. Oczywiście wcześniej odłącz wtryskiwacze żeby nie kotłować paliwa.

Jak się boisz popieszczenia prądem to wykręć świece i nie ściągaj z nich cewek.

Na każdej cewce iskra powinna być konkretna, co najmniej 3cm albo lepiej. Jak na którejś słaba to cewka na ukończeniu i dlatego może Ci kiepsko zapalać.


Masz ciekawe sposoby na sprawdzanie iskry. Stanowczo nie polecam pierwszego. Ale to czy cewka pada czy nie ma znaczenia w tym przypadku do długiego odpalania. Jeśli ma zapalić od razu to i na 3 garach zapali, tyle że będzie kulawo chodził. W przypadku tych silników sprawa jest złożona.


Nie masz kompletnie pojęcia o czym piszesz - wielkość iskry nie ma znaczenia na zapłon mieszanki? Ok, nie ma znaczenia czy ma 2cm, czy 3cm, a co jak jej prawie wcale nie ma i raz jest zapłon, a raz go nie ma? Wytłumacz nam.

Pierwszy sposób jest niezwykle skuteczny bo od razu widzisz jaką masz iskrę. Jak masz lepszy - pochwal się.

XU10J4 we wszelkich odmianach mam w jednym palcu (swego czasu 306 s16 i 406 T16 w posiadaniu) i to co kolega pisał o odpalaniu wyżej (zawór zwrotny w pompie paliwa, niedobijanie pompy, cieknące wtryski - to standard - tyle, że to już kolega wyeliminował)

Szukamy przyczyny, sprawdzić nie zaszkodzi - jak, to już dowolna sprawa, ja zaproponowałem sprawdzone rozwiązanie. Do dyskusji nic nie wniosłeś oprócz "W przypadku tych silników sprawa jest złożona" i kropka, dziękuje.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Długie odpalanie w 2.0i 16V
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 06, 2010, 22:34:43 »
Cytuj



Szukamy przyczyny, sprawdzić nie zaszkodzi - jak, to już dowolna sprawa, ja zaproponowałem sprawdzone rozwiązanie. Do dyskusji nic nie wniosłeś oprócz "W przypadku tych silników sprawa jest złożona" i kropka, dziękuje.




Słuchaj ja się w temat nie zagłębiam bo też znam te silniki i wiem że przyczyna prawie zawsze jest inna. Nie zmienia to faktu, że jak jest wszystko ok. to zapali od strzała na 3 garach i jedna cewka nie ma tu znaczenia. Co innego jakby wszystkie,
I nie pisz co widziałem a czego nie skoro nie masz o tym zielonego pojęcia
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Długie odpalanie w 2.0i 16V
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 06, 2010, 22:55:20 »
Kurde jak mi cewka padła i krzyskowi w wiśni to zapalał na 3 gary bez problemu a nawet było cięzko wyczuć czy to na 3 gary chodzi na postoju dopiero pod obciązeniem auto widocznie traci na mocy.

Offline Łukasz Iński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 3,0 HDI
  • Miejscowość: Piaseczno
Re: Długie odpalanie w 2.0i 16V
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 06, 2010, 22:55:46 »
Przestań Paweł przecież nie będziemy się kłócić, nie temu forum służy.

Grzesiek, sprawdź te iskry

Jak sprawdzałeś czy wtryski nie leją? Gasisz silnik wyjmujesz listwe z wtryskami i obserwujesz kilka minut czy z któregoś nie kapie. Jak którykolwiek leje będzie znacznie gorzej zapalał.

I jeszcze jedna sprawa, może masz przytkane wtryskiwacze? Wyjmij wtryski z listwy i zobacz czy widzisz metalową siateczkę od góry wtryskiwacza (na głębokości około 5mm). Jak przypchane wtryski też będzie marnie zapalał.

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Długie odpalanie w 2.0i 16V
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 06, 2010, 23:25:50 »
Powiedzcie mi czy za każdym razem jak przekręcę kluczyk na zapłon to pompa powinna dać ciśnienie na listwę ?? Bo nie za każdym razem tak mam i fakt faktem zauważyłem w Bramborze jedną zależność przy odpalaniu. Zrobię 100 km i zgaszę auto odpala z miejsca, a zrobię z 10 km i auto kręcę długo =/

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Długie odpalanie w 2.0i 16V
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 07, 2010, 11:15:49 »
Cytuj

Łukasz Dewiński napisał:
Przestań Paweł przecież nie będziemy się kłócić, nie temu forum służy.


Pewnie że nie będizemy. Widzę, że faktycznie znasz temat więc może wniesiesz nam coś nowego na forum  :)  
Ps. masz dalej T16?? ?Jak tak to koniecznie zaprezentuj go nam
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Łukasz Iński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C5 3,0 HDI
  • Miejscowość: Piaseczno
Re: Długie odpalanie w 2.0i 16V
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 17, 2010, 15:58:50 »
T16 miałem 8-9 lat temu, więc jeszcze nawet nie był taki stary ;) Niestety auto do bezawaryjnych nie należało, ciągłe problemy z przeniesieniem napędu.. Skrzynie biegów 2 razy zmieniałem w przeciągu 100 tyś km. Jeszcze wtedy pracowałem w peugotcie to jakoś szło kombinować te części a chłopaki na serwisie za flaszke wymieniali. Wcześniej jeszcze miałem 306 s16 ale kierowca w autobusie się zagapił i zostało mi tylko połowe tego samochodu. Poźniej japończyki (honda, toyota) niemce (audi) i nawet koreańczyk się trafił. Jednak francuz jest bezkonkurencyjny. Teraz przesiadam się na citroena.. w lutym odbieram C5 3.0 hdi a na razie doraźnie ujeżdżam starego zx'a 1.4, którym całkiem przyjemnie się jeździ. Niby głośny, plastiki nie najlepsze ale co do zawieszenia to mam wrażenie że lepsze niż w co niektórych nowych autach.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Długie odpalanie w 2.0i 16V
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 17, 2010, 20:55:21 »
Szkoda że już go nie masz t16 to biały kruk dziś. Co do C5 to fajna kombinacja modelu z silnikiem, ale za to koszt spory. Miałem okazję zrobić sporą trasę nowa c5 z 2,0hdi i wrażenia są pozytywne. Pracuję w Aso Citroena więc w zasadzie mam okazję wszystkimi nowościami pojeździć, ale zawsze jak wsiadam do swojego dziadka Zx-a to mi jakoś fajnie się robi a jak do chodzi do tego dźwięk 6ciu garów to już wogóle....  :-)
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Grzegorz Kowalski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: Andrychów
  • Posiadany samochód: Citroen C4 B7 Exclusive, Scenic 2 1.9 dci
  • Miejscowość: Andrychów
Re: Długie odpalanie w 2.0i 16V
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 21, 2011, 20:26:23 »
Witam.

Łukasz dziękuje za pomoc / twoje rady. Wtrysków nie sprawdzałem z powodu braku czasu a z drugiej strony trochę się boje o oringi pod wtryskami. Co do "jakości" iskry powiem Ci, że trochę strach z tym śrubokrętem ale jest to chyba najprostszy, najskuteczniejszy i najtańszy sposób na sprawdzenie stanu cewek. Nie próbowałem ponieważ nie miałem drugiej osoby do pomocy.

Tak jak przypuszczałem cewka na 2 cylindrze dzisiaj wyzionęła ducha :( Mam do was pytanie jak powinna być rezystancja uzwojenia pierwotnego tzn. pomiędzy pinami 1 i 3 (skrajnymi) w sprawnej w 100% cewce. W mojej uszkodzonej jest 8,3 ohma. Czy rzeczywiście jest NO OK
Był: BX 1.9D (91r.), Xantia 2.0 16V (93r.)