Klub Cytrynki

Samochody zabytkowe i rzadko spotykane => XM => XM - Po godzinach => Wątek zaczęty przez: Dariusz Kunat w Luty 03, 2017, 18:21:04

Tytuł: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Luty 03, 2017, 18:21:04
Witam wszystkich, przedstawię Wam Xm-a kupionego przez przypadek. Przejeżdżałem swoim CX-em przez miejscowość Bierutów i zobaczyłem opuszczonego Xmena, zatrzymałem się, przeprowadziłem śledztwo wokół sąsiadów :D  i ustaliłem właściciela. Umówiłem się na oględziny i kupiłem w cenie miesięcznej dopłaty na dziecko  :) . Jest to V6 24V PRV, 95 rok, Exlusive, auto miało wcześniej jakąś kolizje prawym przednim błotnikiem i zostało nie udolnie naprawione. Auto stało trzy lata, silnik uruchomiłem, ale niestety stuka panewka na korbie >:( . Będę chciał go do prowadzić do bardzo dobrego stanu.
(http://i.imgur.com/cdDBFVx.jpg)
(http://i.imgur.com/q4tK62U.jpg)
(http://i.imgur.com/kmTnV06.jpg)
(http://i.imgur.com/cK0zDUc.jpg)
(http://i.imgur.com/skO04iO.jpg)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Luty 04, 2017, 08:08:00
Pierwsze mycie po kilku latach ;)  I porównanie z poprzednikiem ;D 
(http://i.imgur.com/OUZ3gcm.jpg)
(http://i.imgur.com/HZtWARP.jpg)
(http://i.imgur.com/4gRRZ2T.jpg)
(http://i.imgur.com/jTf854Y.jpg)
(http://i.imgur.com/hbTleq1.jpg)
(http://i.imgur.com/rjrGpOB.jpg)
(http://i.imgur.com/O1M1AFy.jpg)
(http://i.imgur.com/EPHY5ud.jpg)
(http://i.imgur.com/HshHeeb.jpg)
(http://i.imgur.com/aqt3KNr.jpg)
(http://i.imgur.com/r2KIMOI.jpg)
(http://i.imgur.com/mbJKgqc.jpg)
(http://i.imgur.com/BEq7cTn.jpg)
(http://i.imgur.com/2EE4vS5.jpg)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Piotr Kola w Luty 04, 2017, 09:08:30
Piękne Cytryny. Chętnie bym pojeździł jednym i drugim :)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dawid Jarecki w Luty 04, 2017, 09:13:18
Super zakup. Nawet dobrze utrzymany w srodku.

Wyklepane z urządzenia zdalnego nadawczego Xiaomi

Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Krzesimir Dębski w Luty 04, 2017, 11:05:53
Miałem możliwość go kupić jakieś 2 lata temu. Plan był taki, że przyjeżdżam, naprawiam na miejscu i wracam na kołach. Miałem ze sobą cewke, moduł zapłonu, czujnik położenia wału i inne. Niestety nic nie pomogło, silnik dalej gasł po rozgrzaniu. Po zatym przerazal mnie nieco ten bigos pod maską. Nie wspominając o stukaniu dobiegajacym z silnika.  Dzisiaj trochę żałuję, że go wtedy nie wziąłem. Dobrze, że trafił w końcu w dobre ręce. Napisz co było przyczyną, że gasł.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Michał Parzęcki w Luty 04, 2017, 11:57:04
Ciekawa kolekcja :)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Luty 04, 2017, 12:54:59
Miałem możliwość go kupić jakieś 2 lata temu. Plan był taki, że przyjeżdżam, naprawiam na miejscu i wracam na kołach. Miałem ze sobą cewke, moduł zapłonu, czujnik położenia wału i inne. Niestety nic nie pomogło, silnik dalej gasł po rozgrzaniu. Po zatym przerazal mnie nieco ten bigos pod maską. Nie wspominając o stukaniu dobiegajacym z silnika.  Dzisiaj trochę żałuję, że go wtedy nie wziąłem. Dobrze, że trafił w końcu w dobre ręce. Napisz co było przyczyną, że gasł.
He he świat jest mały :)  .
Po podłączeniu akumulatora z trudem odpalił i wjechałem na lawetę.
U siebie na warsztacie odpaliłem i pochodził z 7 minut na wolnych i zgasł. Okazało się że niema paliwa, chociaż wskaźnik pokazywał 1/4. Zalałem 10 L pochodził z 30 minut i nic, Chociaż nie jeździłem autem bo przy dodawania gazu strasznie panewka stuka i nie chce zrobić dziury w bloku. :D  Znasz może jakąś historie tego auta?
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Luty 04, 2017, 14:02:53
Coś mi się z klawiaturą dzieję.
Pochodził i zgasł, okazało się że nie ma paliwa ???  chociaż wskaźnik pokazywał 1/4.
Wlałem 10 L pochodził z 30 minut i nic, ale autem nie jeździłem bo  strasznie stuka panewka przy dodawaniu gazu i nie chcę dziury w bloku :D  .
Znasz jakąś historie tego auta?
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Przemysław Wyderka w Luty 04, 2017, 14:34:25
Gratuluję zakupu, super, że masz zamiar go ratować, bo aut tych coraz mniej. Wskaźnik paliwa lubi się wieszać, zauważyłem podobny problem w moim 2.1TD. Jeszcze nie wiem jaka jest przyczyna, czy elektryczna, czy mechaniczna.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Krzesimir Dębski w Luty 04, 2017, 16:30:07
Bartek, właściciel mówił, że on na spółkę z kolegą odkupili go od starszego pana ktory jezdzil nim w trasy. Niestety uszkodzil go i tak sprzedal. Oni kupili błotnik w kolor i jeździli, z zamiarem sprzedaży, ale później zaczęły się problemy z gasnieciem silnika i dali sobie spokój.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Luty 04, 2017, 17:34:06
Kupiłem go w sumie z litości przed złomowaniem, chciałem go uruchomić, oczyścić i sprzedać dalej z minimalnym zarobkiem.
Ale właśnie ten środek,po prostu mnie zachwycił no i wyposażenie jak widać wszystko jest nie ma tylko szyberdachu.
Nie potrzebowałem kolejnego auta , ale postanowiłem że zostanie ze mną, będę chciał go doprowadzić do idealnego stanu, nie śpieszy mi się więc myślę że w ciągu roku go skończę.
Technicznie to tak silnik pali, skrzynia biegów sprawna wszystkie biegi wchodzą, zrobiłem może ze 100 metrów ;) , abs działa chociaż zaciski blokują, diravi działa i nawet nie cieknie. Kontrolki wszystkie gasną, podpinałem go pod Lexie sondy działają, niema żadnych błedów. Uszkodzony był komputer od HA wymieniłem go na wersje z silnikiem TCT nie wiem czy jest taki sam bo numery są inne. Zawieszenie zrobiło się miękkie, ale  nie tak jak w CX-sie, i wydaje mi się że stoi za wysoko tak jak by na lekko podniesionym nie wiem w czym jest problem?. Klima nie działa, sprężarka sprawna, jest jakaś nieszczelność. Silnik kupiłem drugi od Roberta Mulewicza, podobno sprawy tylko były problem z kompresją w układzie chłodzenia, ale wole zdjąć głowice, sprawdzić je splanować wymienić uszczelniacze, pierścienie tłokowe  i panewki niż bawić  się z wymianą wału korbami itd w starym silniku. Blacharsko też nie jest źle, drzwi ładne bez korozji na rantach, no niestety prawy próg do wymiany i spasowanie przodu.
W związku z tym że na razie nie mam miejscu w warsztacie na rozebraniu silnika zająłem się wnętrzem.
Fotel pasażera się nie przesuwał zgubił się kawałek pręta który łączy silnik z prowadnicą dospawałem kawałek śruby i gitara  :)
Podgrzewanie nie działało, przepalone były druty w 1 miejscu i złamane  w 5  miejscach. To samo w fotelu kierowcy dodatkowo przeszyłem trochę siedzisko bo szwy puściły, tylne kanapy miały tylko przepalone oparcia w jednym miejscu. I wreszcie wszystkie stołki grzeją przód i tył, porządnie je  umyłem  zakonserwowałem trzema warstwami mleczka do skóry i są gotowe do montażu.
Zająłem się też drewnem, nie podobało mi się bo miało różne odcienie, zdjąłem stary lakier pomalowane zostało wszystko bejcą i trzema warstwami lakieru.
(http://i.imgur.com/nPcKzt4.jpg)
(http://i.imgur.com/hCK3gDa.jpg)
(http://i.imgur.com/SQuiej2.jpg)
(http://i.imgur.com/ZXccFoX.jpg)
(http://i.imgur.com/CfVStL7.jpg)
(http://i.imgur.com/bwp5eqc.jpg)  [size=78%]  [/size]
(http://i.imgur.com/vsygRFa.jpg)
(http://i.imgur.com/0jpkwjM.jpg)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dawid Jarecki w Luty 04, 2017, 17:58:01
Śliczne te drewno odrestaurowales. Jeszcze wiele pracy i serca ale uważam że warto.. Będę pilnie obserwował twoje poczynania.. Wstawiaj fotorelacje ☺

Wyklepane z urządzenia zdalnego nadawczego Xiaomi

Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Przemysław Wyderka w Luty 04, 2017, 18:14:34
Myślałem o bejcy i bezbarwnym, żeby u siebie odrestaurować i widzę, że jest to dobry pomysł, elementy wyglądają świetnie. Przydało by się jeszcze odtworzyć te białe symbole w jakiś sposób :)

Cytat: Dariusz Kunat
wszystko jest nie ma tylko szyberdachu.
Ja mam obecnie dwa MK1 z szyberdachem, a miałem nie dawno trzy. Jednego kombika MK2 bez szybderdachu i dochodzę po czasie do wniosku, że ten szyberdach w sumie nie jest taki konieczny. Same z nim problemy w tych autach, bo albo mechanizmy zużyte albo leje się woda do środka, a raczej jedno i drugie naraz.  Choć z drugiej strony jakby go naprawić... :)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Luty 04, 2017, 18:58:47
Ciesze się że Wam się podoba, też uważam że warto ratować takie auta a szczególnie drogich wersjach i mało spotykanych jak 24v.
Myślę że nadszedł czas na XM-a i ładne zadbane egzemplarze będą tylko drożeć.
Co do grafiki na panelu regulacji zawieszenia będą zrobione naklejki, mam już zamówione w drukarni .
Potrzebuje napinacz pirotechniczny pasa od kierowcy, mój jest wystrzelony >:(  ktoś pomoże?
Jeszcze zdjęcia foteli po umyciu i konserwacji.
(http://i.imgur.com/Z4LbWpk.jpg)
(http://i.imgur.com/kn1N3yZ.jpg)
(http://i.imgur.com/qqkeeKH.jpg)
(http://i.imgur.com/fXdkslq.jpg)
(http://i.imgur.com/AnIxtZR.jpg)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dawid Jarecki w Luty 04, 2017, 20:07:56
Na zdejeciach bardzo dobrze to wyglada.

Wyklepane z urządzenia zdalnego nadawczego Xiaomi

Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Zbigniew Patelski w Luty 04, 2017, 23:44:15
Mógłbyś zrobić dokładne zdjęcia podstawy podłokietnika? Chodzi mi o sposób mocowania oraz wygląd modułu poduszek powietrznych w tej wersji. Moduł od wersji bez regulacji podłokietnika nie pasuje po jego zamontowaniu bez cięcia blach i chciałbym to porównać z fabrycznym rozwiązaniem.

BTW, ile kasy znalazłeś pod fotelami i dywanami? :D
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Luty 05, 2017, 17:54:48
Proszę bardzo  :) 



(http://i.imgur.com/tzwmLUI.jpg)
(http://i.imgur.com/Sv1q1BF.jpg)
(http://i.imgur.com/YsiDQ1l.jpg)




Pod fotelami nic nie znalazłem, ale pod tunelem środkowym znalazłem monetę  5 pfennig  z 1996 roku  :D .
Mam jeszcze pytanie  od  czego jest ta wtyczka i te małe coś w głośnikach mikrofony, czujniki ruchu? No i ta mała antena może to pozostałość po fabrycznej instalacji głośnomówiącej?



(http://i.imgur.com/S8MCcc7.jpg)
(http://i.imgur.com/FM4k7zQ.jpg)
(http://i.imgur.com/agxLTso.jpg)
(http://i.imgur.com/vlYMfTk.jpg)
(http://i.imgur.com/3EXdx6c.jpg)




Taka jest zamontowana instalacja gazowa , zbiornik 100 L, ktoś zna taką, może coś wie czy jest dobra i daje rade?



(http://i.imgur.com/4PahsA8.jpg)
(http://i.imgur.com/XCpxA59.jpg)
(http://i.imgur.com/i8TbIv9.jpg)
(http://i.imgur.com/A0ieUBp.jpg)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Zbigniew Patelski w Luty 05, 2017, 18:26:53
Dzięki za zdjęcia. Masz zupełnie inny moduł niż ja.

Ta płaska wtyczka to sterowanie radiem z kierownicy. Antena jest od telefonu - cicho mówiącego, ze słuchawką. To małe to są ultradźwiękowe czujniki ochrony wnętrza od wersji z fabrycznym alarmem.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Luty 05, 2017, 20:05:18
Spoko ;) . Pewnie dlatego że  ja mam wersje z jedną poduszka , a Ty masz w tym roku chyba  na dwie.

Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Zbigniew Patelski w Luty 05, 2017, 20:23:01
Brat miał ZPJ4 z dwiema poduszkami i regulowanym podłokietnikiem, ale nie zdążyłem podejrzeć co tam siedziało na tunelu, bo sprzedał.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Marcin Markowski w Luty 05, 2017, 21:18:25
śliczny :)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Luty 11, 2017, 18:51:58
Dzisiaj udało mi się złożyć tunel środkowy, wszystkie przełączniki zostały wyczyszczone, sprawdzone i wyplakowane  :) .
Wymieniłem z 6 żarówek od podświetlenia,  potrzebuję lewej od strony kierowcy kratki od nawiewu w desce, ktoś pomoże?
(http://i.imgur.com/6FM5frf.jpg)
(http://i.imgur.com/dJjPTfC.jpg)
(http://i.imgur.com/nvEYN9y.jpg)
 


Kupiłem tylną blendę i lampy w super stanie nie wyblakniętą  jak moja, za 100 zł.
Cieszy mnie to że ceny  i dostępność części nowych i używanych jest bardzo dobra, w porównaniu do CX-a.
(http://i.imgur.com/Fw6TkYI.jpg)
(http://i.imgur.com/q59oskI.jpg)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dawid Jarecki w Luty 11, 2017, 19:36:08
Do xm są rzeczy nowe w sprzedaży? Super to zrobiles.. Zazdroszczę garazu

Wyklepane z urządzenia zdalnego nadawczego Xiaomi

Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Marek Korczak w Luty 11, 2017, 21:24:38
potrzebuję lewej od strony kierowcy kratki od nawiewu w desce, ktoś pomoże?

Powinienem coś mieć, sprawdzić mogę pod koniec przyszłego tygodnia. Skrajna lewa pod głośnikiem czy lewa z dwóch środkowych?
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Michał Parzęcki w Luty 11, 2017, 21:57:01
Niestety nie ma zbyt wielu nowych części. Chociaż sam jestem dosyć świeżym posiadaczem takiego auta to co raz częściej tego doświadczam.
Chociaż faktycznie jako posiadacz CXa możesz myśleć inaczej, bo jak sądzę do nich jest jeszcze gorzej :P Felgi w CX nie są calowe ?
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Gliniak w Luty 12, 2017, 10:01:21
Są calowe, ale aby życie uprościć mogą być też metryczne... Pozdrawiam. Wojtek
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Luty 12, 2017, 10:28:31
potrzebuję lewej od strony kierowcy kratki od nawiewu w desce, ktoś pomoże?

Powinienem coś mieć, sprawdzić mogę pod koniec przyszłego tygodnia. Skrajna lewa pod głośnikiem czy lewa z dwóch środkowych?


Skrajna lewa, fajnie jak byś znalazł jeszcze napinacz pasa w fotelu kierowcy i wkładkę zamka bagażnika.


Felgi na szczęście mam calowe :P , opona do metrycznych kosztuje jakieś 1200 zł sztuka  :D [size=78%]  [/size]
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Krzesimir Dębski w Luty 12, 2017, 11:50:06
Bębenek wkładki tylnej klapy jest taki sam jak do drzwi. Da się też naprawić oryginalną, ale zajmuje to dużo czasu.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Luty 12, 2017, 13:13:20
Tego to nie wiedziałem, ale ja nie mam w ogóle wkładki ktoś ją wyjął  >:( 
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Luty 28, 2017, 19:45:17
Potrzebuję, kratkę (mocowanie) wyświetlaczy wersja z komputerem, moja jest pęknięta na środku i szkoda mi takiej montować. Kupiłem drugą ,ale nie zauważyłem że jest bez komputera  :o  .
Udało mi się wymienić żarówki od podświetlenia wyświetlacza radia, a także naprawić radiowego pilota od centralnego zamka. Dziwna sprawa z tym centralnym , auto jest z 94 roku a texton z 96r. W aucie jest fabryczny alarm, jednym przyciskiem na pilocie się zamyka i otwiera centralny, a drugim uzbraja alarm. Próbuje przeszczepić gumkę na przyciski z kluczyka od Xanti.
 
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Marzec 19, 2017, 13:19:51
Środek uważam za skończony ;D , podświetlenie zegarów zrobione, wyświetlacz incydentów  naprawiony, centralny z pilota działa, podgrzewanie foteli przód i tył naprawione, kierownica obszyta nową skórą, dywan i podsufitka zostały odkurzone i wyprane oraz założone nowe dywaniki. Wszystkie elementy plastikowe i deska rozdzielcza porządnie umyte i złożone w całość.
Następny etap to silnik, ale to za jakiś czas najpierw muszę się zająć CX-em bo z wymiany sprzęgła zrobił się remont silnika  ??? .


(http://i.imgur.com/ypJDfps.jpg) (http://i.imgur.com/krB5vus.jpg) (http://i.imgur.com/xQZ1w3k.jpg) (http://i.imgur.com/GRc6bCs.jpg) (http://i.imgur.com/YVnkU09.jpg) (http://i.imgur.com/JCeswfU.jpg) (http://i.imgur.com/XIH6ZVK.jpg) (http://i.imgur.com/oM6j2lB.jpg) (http://i.imgur.com/06gmStf.jpg) (http://i.imgur.com/JIL6mIu.jpg)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Kuba Żerdzicki w Marzec 19, 2017, 13:23:03
Wóz ma drewniane "drewno" czy plastik? Jak drewno to czym i jak było odnawiane? :)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Marzec 19, 2017, 13:29:23
Drewno, na pierwszej stronie jest opisane wszystko  :P
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Michał Głodek w Marzec 19, 2017, 17:04:02
Gdzie obszywałeś kierownicę? :)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dominik Szychta w Marzec 20, 2017, 09:54:38
Elegancko:)
Co nie działało w centralnym i jak naprawiłeś?
Ja mam centralny ale nie mam pilota i głowię się co tu zrobić.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Krzesimir Dębski w Marzec 20, 2017, 10:21:59
Fajera obszyta ładnie, tylko nie według oryginału, ale może właściciel tak chciał.
Dominik Szychta Kup na allegro czy innym olx komplet kluczyka z pilotem i centralką (nie wiem czy masz radiowy czy na podczerwień) jeśli zależy Ci na orginalnym. Jeśli nie to uniwersalny sterownik i się wepnij w instalację. Tak btw,  jak byś miał na podczerwień to jestem w stanie zorganizować komplet.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dominik Szychta w Marzec 20, 2017, 11:54:12
Fajera obszyta ładnie, tylko nie według oryginału, ale może właściciel tak chciał.
Dominik Szychta Kup na allegro czy innym olx komplet kluczyka z pilotem i centralką (nie wiem czy masz radiowy czy na podczerwień) jeśli zależy Ci na orginalnym. Jeśli nie to uniwersalny sterownik i się wepnij w instalację. Tak btw,  jak byś miał na podczerwień to jestem w stanie zorganizować komplet.



Chciałbym zrobić to wg oryginału, jak rozpoznać czy jest to radiowy czy na podczerwień? Niedawno kupiłem ori kluczyk od mk1, może jeszcze uda mi się z tego samego samochodu zdobyć centralkę. Ta centralka jest pod schowkiem pasażera?
Sorry za offtop...
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Fedorowicz w Marzec 20, 2017, 12:29:59
W Y3 (mkI) piloty były na podczerwień i te działają tylko w bezpośredniej bliskości auta. Już nie bardzo pamiętam swoją Y3... Ale zmieniałem w nim to na uniwersalną radiówkę. Z resztą z doskonałym skutkiem (w sprzyjających warunkach zasięg kilkaset m - mogłem "piknąć" syrenką jak zapomniałem gdzie postawiłem autko  ;) no i osobne guziki otwierania,zamykania i sygnału i minimalne ryzyko przypadkowego otwarcia ). Czujka o ile dobrze pamiętam była w okolicy głównej lampki wnętrza i była w formie półkuli śr. ok.15mm. Nie wiem, czy we wczesnych Y4 (mkII) nie było przypadkiem jeszcze sterowania podczerwienią... Ale to bardzo prawdopodobne. Kluczyk zewnętrznie praktycznie się nie różni, ale tego odbiornika przy lampce w radiówce nie ma. Z mojej wiedzy to w podczerwieni musisz mieć komplet nadajnik - odbiornik z jednego auta (powinny być zgodne numery), a radiówkę można chyba przeprogramować. Ale tego nie robiłem, więc na 100% nie jestem pewien.   
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Krzesimir Dębski w Marzec 20, 2017, 13:32:42
Y4 jeszcze gdzieś do 95 miały podczerwień, ale również i radiowy. Najlepsze jest to, że nawet jak auto ma radiowy, to jest spora szansa, że jest poprowadzona wiązka do lampki do wersji na podczerwień. Zależy od wersji wyposażenia, mam jednego golasa 2.0 16v z 95 i nie ma wiązki ani do radiówki, ani do podczerwieni. Klosz odbiornika na podczerwień w xm ma kształt podłużny, półkula była w Cx. Kształty pilotów były zupełnie różne między Y3, a Y4. Zgadza się, da się przypisać pilota radiowego do dowolnej centralki.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Marzec 20, 2017, 17:21:54
Kierownice robiłem we Wrocławiu, nie jest obszyta  jak oryginał, z tego względu że jak to powiedział tapicer musiał by użyć innej dużo droższej skóry. Nie wiem o co chodzi z ta skórą, ale mi to nie przeszkadza no i koszt tylko 220 zł. Ja mam pilota radiówkę i miałem zimne luty na przyciskach, zawieź do dobrego elektronika pilota to szybko Ci go ogarnie. Wiązki na podczerwień u mnie nie ma, mam tylko zaślepkę koło lampki oświetlenia.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Sierpień 10, 2017, 09:18:43
Witajcie, temat trochę ucichł, ale miałem ważniejsze sprawy( narodziny drugiego dziecka, nie planowany remont silnika w CX-sie).
Nadszedł czas na silnik, jak wiecie  w oryginalnym przekręciła się panewka i nie chciałem bawić się w jakieś szlify itd. Zakupiłem od klubowicza silnik który jak zapewniał do końca chodził, miał jednak problemy z dostającymi się spalinami do układu chłodzenia jednak z  przebiegiem koło 270000 km. Po nie długim czasie dostałem ofertę od innego klubowicza kupna sinika w super stanie z przebiegiem około 100000 km. Długo się nie zastanawiałem i go kupiłem. Niestety silnik okazał być remontowanym i to nie za fachowo, ponieważ zostało w smoku pompy oleju bardzo dużo resztki panewki i silikonu, które skutecznie porysowały ścianki pompy oleju,a pompa jest zintegrowana z blokiem silnika. Czyli blok silnika złom. Pierwsze zdjęcia to porównanie pomp oleju.
(http://i.imgur.com/YAoS1PX.jpg)
(http://i.imgur.com/Ps5XWfN.jpg)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Sierpień 10, 2017, 09:33:22
Więc rozebrałem dwa silniki do zera i zrobiłem selekcje części.
(http://i.imgur.com/6jiFJQz.jpg)
(http://i.imgur.com/uDZQrYI.jpg)
(http://i.imgur.com/b74qCp9.jpg)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Krystian Kobus w Sierpień 11, 2017, 08:36:50
Ale ten silnik to jest bydle wielkie :) Chyba najciekawszy z całej palety XMowej. I jaka ciekawa historia powstawania. V6, który miał być V8.

Powodzenia w przywracaniu go do życia. Wiele osób nie cierpi PRV ale za te swoją unikatowosc jest właśnie cholernie fajny i ciekawy. Sam system dolotu z chyba 3 przepustnicami i wszystkim sterowanym podcisnieniowo to wyższa szkola jazdy.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Zbigniew Patelski w Sierpień 11, 2017, 20:48:58
Sam system dolotu z chyba 3 przepustnicami i wszystkim sterowanym podcisnieniowo to wyższa szkola jazdy.

Ten silnik jest prosty jak cep w porównaniu ze współczesnymi konstrukcjami.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Krystian Kobus w Sierpień 11, 2017, 21:34:00
Współczesnych nawet nie wspominam.

Tak czy inaczej, wygląda to fajnie :)

(http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/XM%2024v%20engine/ACAVheadsZPJ4.jpg)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Sierpień 13, 2017, 10:19:10
No ciekawe czy te wszystkie zaworki podciśnieniowe  sterujące klapami zadziałają?
W razie czego mam trzy kolektory  ;)


Silnik od Roberta czyli ten z większym przebiegiem po rozebraniu okazał się być w super stanie, jedynie głowice były bardzo wyżarte przez płyn chłodniczy.
Blok sinika został porządnie umyty różnymi chemikaliami i  pomalowany farbą do malowania silników ciekawe ile wytrzyma :D .


(http://i.imgur.com/2UpBOmH.jpg)
(http://i.imgur.com/YO27t5M.jpg)
(http://i.imgur.com/VAxLKer.jpg)
(http://i.imgur.com/96FKsXw.jpg)
(http://i.imgur.com/9rMI54R.jpg)
(http://i.imgur.com/DlV1q3A.jpg)
(http://i.imgur.com/nsKe5fL.jpg)

Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Sierpień 13, 2017, 10:33:46
Wał i panewki główne w idealnym stanie  :o .




(http://i.imgur.com/hYEuOxO.jpg)
(http://i.imgur.com/1p4SB2P.jpg)
(http://i.imgur.com/DOrunLA.jpg)
(http://i.imgur.com/x6UryYn.jpg)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Krystian Kobus w Sierpień 13, 2017, 14:10:31
Bardzo podoba mi się to PRV wybite na bloku silnika :)

Z tego co czytałem zaworki podciśnieniowe działać działają - problem tylko jak działają przez co właściciele tych silników (24V) skarżyli się, że ciężko dojść do ładu z równą pracą silnika i równą reakcją na pedał gazu. Wyrabiają się trzpienie, pojawiają się luzy, przepuszczanie powietrza i potrafi to napsuć krwi. Ale nie ma co martwić się na zapas. Może Twój będzie hulał w porządku :)

Ze swojego doświadczenia te różne chemikalia do czyszczenia słabo sobie radzą z usuwaniem brudu z porowatych powierzchni (jak właśnie blok silnika). Żeby to puściło potrzebne jest naprawdę potężne ciśnienie. Inaczej z wierzchu zejdzie, a w porach i tak tkwi syf. Przez to farba może średnio się trzymać.

Tak czy inaczej i tak wygląda 1000% lepiej i szczerze powodzenia w dalszych etapach :)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Przemysław Wyderka w Sierpień 22, 2017, 21:55:50
Trochę przygód miałeś z tymi silnikami :)

Podoba mi się to co robisz, tzn składanie od zera + czyszczenie i malowanie. Jak dobrze pójdzie to będzie działać i przy okazji ładnie wyglądać pod maską. Powodzenia.


PS. Blok silnika można wyszkiełkować lub wypiaskować. Kwestia tylko w tym, żeby tak zabezpieczyć wnętrze bloku, aby nie narobić sobie większych problemów.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Sierpień 24, 2017, 16:35:34
Blok był umyty na gorąco i pod ciśnieniem, idealnie nie wyszło, ale największy syf zszedł.
Nie chciałem piaskować ani wyszkiełkować  bo nie wiem czy po takich zabiegach udało by się dobrze wypłukać blok. 
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Robert Mulewicz w Sierpień 24, 2017, 22:25:26
Bardzo się cieszę że silnik ode mnie okazał się dobry.Zapewniałem Cię że będzie OK ale ze starymi rzeczami nigdy nie można być niczego pewnym......więc niepewność była.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Przemysław Wyderka w Sierpień 25, 2017, 13:37:34
Blok był umyty na gorąco i pod ciśnieniem, idealnie nie wyszło, ale największy syf zszedł.
Nie chciałem piaskować ani wyszkiełkować  bo nie wiem czy po takich zabiegach udało by się dobrze wypłukać blok. 

To własnie miałem na myśli. Mycie chemią jakie wykonałeś i tak wyszło super moim zdaniem :)
Rozumiem, że malowałeś blok silnika farbą w sprayu/na pistolet do silników, ale nie proszkowo? Ciekawe faktycznie ile to wytrzyma jak dostanie temperatury.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Sierpień 25, 2017, 14:18:23
Bardzo się cieszę że silnik ode mnie okazał się dobry.Zapewniałem Cię że będzie OK ale ze starymi rzeczami nigdy nie można być niczego pewnym......więc niepewność była.


Też się cieszę :D .
Dół w zaskakująco dobrym stanie, wał nie posiadał żadnych rys, tłoki , tuleje pierścienie w idealnym stanie. Tylko panewki korbowodowe były trochę zużyte no i głowice przeszły remont. Jaki olej lałeś do tego silnika?


Blok był umyty na gorąco i pod ciśnieniem, idealnie nie wyszło, ale największy syf zszedł.
Nie chciałem piaskować ani wyszkiełkować  bo nie wiem czy po takich zabiegach udało by się dobrze wypłukać blok. 

To własnie miałem na myśli. Mycie chemią jakie wykonałeś i tak wyszło super moim zdaniem :)
Rozumiem, że malowałeś blok silnika farbą w sprayu/na pistolet do silników, ale nie proszkowo? Ciekawe faktycznie ile to wytrzyma jak dostanie temperatury.


Farba specjalna na wysoką temperaturę do malowania silników w sprayu firmy VHT.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Przemysław Wyderka w Sierpień 25, 2017, 15:12:51
O to może być całkiem nieźle. Dwa lata temu lakierowałem szarą deskę rozdzielczą w Cinquecento właśnie lakierem tej firmy (też w sprayu, VHT Vinyl Dye) i muszę powiedzieć, że zdał egzamin wzorowo. Nic nie odprysło, lakier ładnie trzyma się do dziś, nowy właściciel autka pewnie jest zadowolony. Jestem bardzo ciekawy jak się sprawdzi w czasie lakier u Ciebie na silniku.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Robert Mulewicz w Sierpień 25, 2017, 21:25:33
Lałem Lotosa 10W40 z tym że zmieniałem co 5000km.Jako mechanik starej szkoły jestem zdania że lepiej wymieniać gorszy olej częściej niż lepszy rzadziej.....Oczywiście dotyczy samochodów nie najnowszych bo te nowoczesne to się do niczego nie nadają.Jedynie do nabijania kieszeni serwisom....
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Sierpień 26, 2017, 13:03:36
Dlatego silnik taki czysty był w środku i zero nagaru  ;D . Ja chyba zaleje go Totalem 5w/40.
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Wrzesień 02, 2017, 16:54:38
Nowe panewki korbowodowe, tłoki pierścienie, korby i tuleje idealne zostały stare.
(https://i.imgur.com/JjC5WgK.jpg)
(https://i.imgur.com/n8NyAZU.jpg)
(https://i.imgur.com/OUk9uai.jpg)
(https://i.imgur.com/e9CkBbl.jpg)
(https://i.imgur.com/soKfL3D.jpg)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Michał Parzęcki w Wrzesień 02, 2017, 21:44:58
Uszczelki jakiej firmy?
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Wrzesień 03, 2017, 18:35:21
Victor Reinz .
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Bartoszewicki w Wrzesień 04, 2017, 09:16:52
Ukłon!  ;D
Drewno, na pierwszej stronie jest opisane wszystko  :P
Hmm ... "opisane wszystko", a o mieszku lewarka nie wspomniałeś- zrobiony, czy stan był "dla plaka"?!  ;)
 W mojego syna Cytrynie zaleciłem sobie wymianę, bowiem gałka nie pasuje do niego- ... jest śliczna, mahoniowa, powleczona epoksydem, podświetlana i w ogóle.  ;D Usiłuję nabyć skórzany zamiennik(stada Citroenów i innych marek mają takie), ale sprzedawcy wspomnianego, nie chcą mi tego ułatwić, mimo podania wymiarów. Szukam zatem okazjonalnie we własnym zakresie, "na oko", np. ... po parkingach w centrach handlowych i póki co ... szukam. :)

A! Tapicerzy- to będzie ostateczność ... .

 
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kunat w Wrzesień 17, 2017, 18:01:04
Mieszek jest oryginalny, tylko porządnie został umyty  ;) .
Co do góry silnika to oddałem  głowicę z dwóch silników do firmy zajmującą się regeneracją głowic w celu weryfikacji i wybrania dwóch najlepszych głowic. Okazało się jednak ,że płaszczyzny głowic z silnika od Roberta są bardzo wyżarte i trzeba było by napawać, planować i coś tam jeszcze ogólnie bardzo droga operacja. Natomiast głowice z silnika o niby niższym przebiegu są ładne, szczelne,proste, ale zawory wydechowe są bardzo zużyte. Niestety zaworów do 24V nie ma na półce i są na specjalne zamówienie koszt 100 zł sztuka x16 ??? . Więc postanowiliśmy zabrać wszystkie zawory z głowic od Roberta które były w super stanie przeszły delikatną obróbkę, gniazda zaworowe zostały wyfrezowane,  poszły nowe wszystkie prowadnice oraz uszczelniacze zaworowe. Na koniec głowice przeszły test szczelności i zostały splanowane.
(https://i.imgur.com/wiXPZ31.jpg)
(https://i.imgur.com/b7uMpc9.jpg)
(https://i.imgur.com/DKWysEO.jpg)
(https://i.imgur.com/78tfNLR.jpg)
(https://i.imgur.com/fjTQ9tV.jpg)
(https://i.imgur.com/d6AH7Ai.jpg)
(https://i.imgur.com/Lwd3mmw.jpg)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Bartoszewicki w Wrzesień 23, 2017, 15:46:44
 :) Mój zaadoptowany został od ... tajemniczego "Ninji" i jest skórzany, podobnie obszycie kierownicy. Tajemnica polega na tym, że mieszek dopiero "pakuje się", aby wyruszyć w drogę do mnie i wiem o nim tyle, że ... szyty był według dalekowschodnich wzorców, a Indie to dziwny kraj, w którym fragment ich świętości można obejrzeć we wnętrzu niektórych XMenów.  ;)
 Poza tymi przyjemnościami uwagę skupiłem na, ... nadal myślę o komforcie ;D , hydraulice z nieodłącznym (nad)komfortem wspomagania układu kierowniczego. Wypatroszone elementy pojadą do Lipnika, a wybór warsztatu był przy udziale biernym- Klubowiczów, aktywnym- Administratora(ów) tego forum- i w obu przypadkach skutecznym. ;D ;D

... fotorelacja ... hmm ... proponuję Kevina samego w domu, ten jako porównanie wydaje się być nadal zabawny. :)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Bartoszewicki w Wrzesień 24, 2017, 20:48:51
Lałem Lotosa 10W40 z tym że zmieniałem co 5000km.Jako mechanik starej szkoły jestem zdania że lepiej wymieniać gorszy olej częściej niż lepszy rzadziej.....Oczywiście dotyczy samochodów nie najnowszych bo te nowoczesne to się do niczego nie nadają.Jedynie do nabijania kieszeni serwisom....
Właśnie taki "stary" plan wymiany olejów zaproponuję synowi w jego ... 2,5td. ;D
O to może być całkiem nieźle. Dwa lata temu lakierowałem szarą deskę rozdzielczą w Cinquecento właśnie lakierem tej firmy (też w sprayu, VHT Vinyl Dye) i muszę powiedzieć, że zdał egzamin wzorowo. Nic nie odprysło, lakier ładnie trzyma się do dziś, nowy właściciel autka pewnie jest zadowolony. Jestem bardzo ciekawy jak się sprawdzi w czasie lakier u Ciebie na silniku.
Chłodzony cieczą blok silnika, to nie jest kolektor wydechowy i zachowanie podstawowych zasad dla lakiernictwa powinno być skuteczne.  :) Kłopot może pojawić się w pobliżu styku kolektora z blokiem. ;)

Gdyby nie oferta pomocy ze strony Natury(w żółtym kolorze!) podczas demontażu gruszek, to Kevin z pewnością byłby lepszy ;D , a tak pakuję tu zdjęcie z dopiskiem, że mimo jawnej propozycji wsparcia moich poczynań dziś byłem samodzielny i szybszy, ale dosłownie o ułamki sekund. 8)
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Bartoszewicki w Październik 02, 2017, 17:05:29
Otrzymałem wspomniany mieszek, mój parkingowy wybór okazał się całkiem trafiony, "Ninja" pochodzi z Korei- Kia .. ha, ha, ha, ha ... "Cerato", choć materiał jest "no cerato". ;D
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Dominik Szychta w Marzec 28, 2018, 10:08:40
Udało Ci się skompletować rozrząd i złożyć silnik?
Tytuł: Odp: XM V6 24v PRV
Wiadomość wysłana przez: Jan Walczak w Kwiecień 02, 2018, 12:36:23
Szkoda że cisza, bo jestem ciekawy jakie jest źródło nowych części do PRV.