Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Tomek Wasilewski w Styczeń 12, 2018, 18:20:39
-
Witam,
Sytuacja wygląda następująco.
Dziś w czasie normalnej jazdy po mieście zauważyłem że wskaźnik temperatury opada o jedną kreskę (prostokącik) z 7 na 6.
Gdy się zatrzymam na światłach wskaźnik wraca do 7 prostokątów.Po ruszeniu znów spada na 6 i tak czasem jest 7 a czasem 6.
Zauważyłem też że dosyć sporo widocznych spalin wydostaje się z wydechu....jak by był niedogrzany...
Z nawiewów ciepłe powietrze leci. Poziom płynu w normie. Termostat do wymiany??
Czy ktoś ma podobne objawy??
-
Witam,
Sytuacja wygląda następująco.
Dziś w czasie normalnej jazdy po mieście zauważyłem że wskaźnik temperatury opada o jedną kreskę (prostokącik) z 7 na 6.
Gdy się zatrzymam na światłach wskaźnik wraca do 7 prostokątów.Po ruszeniu znów spada na 6 i tak czasem jest 7 a czasem 6.
Zauważyłem też że dosyć sporo widocznych spalin wydostaje się z wydechu....jak by był niedogrzany...
Z nawiewów ciepłe powietrze leci. Poziom płynu w normie. Termostat do wymiany??
Czy ktoś ma podobne objawy??
Wychodzi na to że termostat. Nie domyka się, jedziesz pęd powietrza schładza płyn, natomiast gdy stoisz daje radę się dogrzać.
Odpal zimny silnik i niech się powoli sam rozgrzewa, jeżeli przewody od chłodnicy będą robiły się ciepłe zanim złapiesz wszystkie kreski to będziesz miał jednoznaczne potwierdzenie że termostat się nie domyka.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
Mam podobnie z tym, ze czasami 6 kresek lapie na postoju a 7 podczas jazdy i na odwrot.
-
Mam podobnie, w zeszłym roku wymieniałem termostat, ale wtedy faktycznie długo się nagrzewał i potrafił przy jeździe o 2 kreski opaść na temp.. teraz wydaje mi się że jest ok
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
Przy tej temperaturze podczas jazdy miejskiej to normalne. Wahania pomiędzy 5-7 kresek nie są niczym dziwnym w okolicach 0 stopni i na minusie. Jeżeli jadąc w trasie trzyma 7 kresek to nie ma się czym przejmować.
-
Nie, to nie jest normalne. Termostat do wymiany.
-
Dzięki za odpowiedź..
Lekka rozbieżność w informacjach na temat uszkodzenia termostatu.
Wymieniać czy nie wymieniać, Pirometrem sprawdzę temp podczas rozgrzewania silnika. Jeśli za termostatem zrobi się ciepły płyn to będę wymieniał termostat.
Termostat jest z obudową czy można wymienić sam wkład??
-
(https://f.allegroimg.com/original/01517a/0fba22d14abdb2b3cbf251c1100f)
-
Dzwoniłem do aso w innej sprawie ale przy okazji spytałem o termostat bo też coś mnie dziwi ostatnio temperatura, gość twierdził, że to może być termostat albo czujnik temperatury termostatu. nie pamiętam już cen które podawał.
Tylko mój motor to 2.2 204km więc chyba będzie inaczej. Może ktoś już zmieniał?
-
Dzięki za odpowiedź..
Lekka rozbieżność w informacjach na temat uszkodzenia termostatu.
Wymieniać czy nie wymieniać, Pirometrem sprawdzę temp podczas rozgrzewania silnika. Jeśli za termostatem zrobi się ciepły płyn to będę wymieniał termostat.
Termostat jest z obudową czy można wymienić sam wkład??
Sam wkład można wymienić.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
Podepnę się z moim pytaniem.
Mam podobny problem. Generalnie podczas jazdy rzadko pokazuje siedem kresek. Myślałem, że jest uszkodzony termostat, ale jeszcze nic nie robiłem. Od pewnego czasu jeżdżę z uruchomioną aplikacją, która pokazuje różne parametry silnika, m.in. temperaturę płynu chłodzącego. Otóż bez względu na temperaturę zewnętrzną (jeździłem w +10, a także w -8), płyn tak samo szybko nagrzewa się i w czasie jazdy (bez względu czy szybka jazda na autostradzie, czy zwykła w mieście), utrzymuje temperaturę od 77 do 82 stopni. Sporadycznie dochodzi do 85-87 stopni.
Czy ktoś wie, jaka temperatura powinna utrzymywać się w układzie chłodzenia? Czy te moje parametry są właściwe? Kolega wspominał, że płyn powinien mieć około 90 stopni. Jak uważacie?
-
Podepnę się z moim pytaniem.
Mam podobny problem. Generalnie podczas jazdy rzadko pokazuje siedem kresek. Myślałem, że jest uszkodzony termostat, ale jeszcze nic nie robiłem. Od pewnego czasu jeżdżę z uruchomioną aplikacją, która pokazuje różne parametry silnika, m.in. temperaturę płynu chłodzącego. Otóż bez względu na temperaturę zewnętrzną (jeździłem w +10, a także w -8), płyn tak samo szybko nagrzewa się i w czasie jazdy (bez względu czy szybka jazda na autostradzie, czy zwykła w mieście), utrzymuje temperaturę od 77 do 82 stopni. Sporadycznie dochodzi do 85-87 stopni.
Czy ktoś wie, jaka temperatura powinna utrzymywać się w układzie chłodzenia? Czy te moje parametry są właściwe? Kolega wspominał, że płyn powinien mieć około 90 stopni. Jak uważacie?
Powinno być w okolicy 90 stopni.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
U mnie Arturze jest identycznie od nowości. 7 kresek na wyświetlaczu to bodajże 80st. U mnie w trakcie jazdy trzyma 77-82st. Przy stałej prędkości temperatura jest stała. 79-80 st.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Nie wiem czemu się tak upieracie przy tych 90 stopniach, chyba przez to że wskazówki zatrzymywały się na tym polu, co nie jest jednoznacznie z tym że ciecz ma dokładnie taką temperaturę. Każdy samochód bądź silnik pracuje w innym zakresie temperatur. W przypadku silników HDI PSA zakres 76-88 jest normalną temperaturą roboczą i wahania w tym zakresie nie są niczym niepokojącym.
Żeby wykluczyć termostat wystarczy zbadać węże podczas nagrzewania silnika.
Jako ciekawostkę powiem, że w poprzednim samochodzie - Opel Astra J z silnikiem benzynowym 1,4 Turbo wskazówka zatrzymywała się na 90 stopniach gdy faktyczna temperatura wahała sie w okolicy 100 stopni.
-
Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem od cytryn, który twierdzi, że podany przeze mnie zakres temperatur jest właściwy dla HDi.
-
Właśnie wróciłem z ASO citroen z przeglądu olejowego, przy okazji kazałem im sprawdzić termostat, w pewnym momencie facet przyszedł mnie spytać, czy może to potrwać pół godziny dłużej, bo mechanik chciałby rozebrać termostat zobaczyć go w środku, zgodziłem się, okazało się, że jest sprawny, nie wiesza się, działa jak powinien, a u mnie jest tak, że czasem nawet do 4 kresek spadnie, wytłumaczył mi to logicznie i przypomniał, że w ofercie mają osłony na chłodnice.
-
wytłumaczył mi to logicznie
to znaczy jak? Nie może spaść do 4 kresek.
-
Że jak się zagrzeje, i otwiera duży obieg w którym jest dużo wody to jak zamknie to ta zimna woda zdąży schłodzić tą na krótkim obiegu, mówił, że dobrze na lato, że chłodnica ma dużą powierzchnię, ale w zimie właśnie tak to wygląda...
-
Wczoraj stałem w korku dość długo, temperatura na zewnątrz +3, z 7 kresek temp cieczy wskaźnik skoczył na 8 kresek, podczas jazdy szybko wróciło spowrotem na 7 kresek, czy to normalny objaw? Pytam dlatego że niechce zaliczyć wtopy z przegrzaniem kiedy będę stał rzeczywiście w bardzo długim korku w lecie to może temp poszybować jeszcze wyżej.
-
Normalne.Przy ośmiu kreskach włącza się wentylator i zbija temperaturę do siedmiu.
-
Ok ale jednak stojąc w korku cały czas było 8 dopiero podczas jazdy wyrównało sie na 7 ,muszę chyba sprawdzić czy wentylator się załącza wtedy
-
Ok ale jednak stojąc w korku cały czas było 8 dopiero podczas jazdy wyrównało sie na 7 ,muszę chyba sprawdzić czy wentylator się załącza wtedy
Jak się boisz o przegrzanie, wymień termostat jeszcze. W tym silniku to prosta zabawa, kieszeni też nie rujnuje.
-
Dzięki za podpowiedzi