Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Marcin Lesiecki w Luty 03, 2018, 14:17:43
-
Witam jak w tytule pojawia mi się taki błąd w komputerze diagnostycznym Lexia w mojej automatycznej skrzyni AL4 Citroen C5 2003 rok.
Błąd pojawia się po dłuższej jeździe tak około 120km i objawia się gwałtownym szarpaniem skrzyni przy ruszaniu.
Moje pytanie brzmi czy winny jest czujnik który jest gdzieś zlokalizowany w skrzyni, a może zbyt zużyty olej lub elektrozawory?
Komputer diagnostyczny pokazuje prawidłowe ciśnienie w skrzyni, objaw występuje tylko na rozgrzanym silniku.
Czytałem posty na forum nic podobnego nie znalazłem więc zakładam post.
Drodzy koledzy z forum cytrynki pomocy.
-
Witam po pewnym czasie sprawa się wyjaśniła czujnik ok, błąd wynikał z uszkodzonej skrzyni która pewnego dnia padła, warsztat rozebrał skrzynię i wraz z częściami naprawa wyniosła 3400zł
Przestroga nie ignorujcie komunikatów lepiej sprawdzić .
-
Witam ponownie temat wraca.
Naprawa skrzyni zakończona fiaskiem błędy wróciły po przejechaniu 500km
tym razem są inne lecz skrzynia nadal przechodzi w tryb awaryjny.
Moje pytanie brzmi, czy ktoś podmieniał komputer odpowiedzialny za sterowanie skrzyni ?
Posiadam owy komputer o takich samych numerach czy to wystarczy ?
Czy trzeba programem lexia wprowadzić jakiś soft, czy tylko telekodować ?
-
Witam po ostatnich nieudolnych naprawach gości od ASB z okolic Zbierska nazwy nie wymienię bo mi nie wolno (PARTACZE) nie polecam tam odstawiać auta.
Kontynuacja temat uszkodzonej skrzyni
3 tygodnie po naprawie pojawił się taki oto błąd który powoduje przejście skrzyni w tryb awaryjny po 15sekundach jazdy pierwsza zmiana biegu z 1 na 2
-
Zagłębiając się dalej w temat odkryłem że na postoju komputer pokazuje dziwne wartości ciśnienia oleju
-
A na odpalonym jeszcze dziwniejsze wartości
-
Idąc tym tropem zakupiłem czujnik ciśnienia oleju o numerach 252924 numer citroena, numer renault 7700100009 dostępny zamiennik firmy NTY.
Po zamontowaniu błąd nadal występuje lecz wartości ciśnienia oleju wynoszą 0 zarówno na odpalonym jak i zgaszonym silniku.
Wcześniej podmieniałem jeszcze komputer sterowania ASB sugestia elektryka z Jastrzębnik ponoć dobry spec w okolicy od Cytrynek efekt żaden (mam komputer na zapas jak co).
Następnie wymieniłem dwa elektrozawory odpowiedzialne za regulacje ciśnienia oleju i lock-up symbol 220940 wraz z uszczelkami.
Nadal brak ciśnienia oleju w skrzyni dodam tylko że samochód jeździ w trybie awaryjnym więc ciśnienie jest Ale Gdzie ?
Dokonałem też sprawdzenia poziomu oleju jak co stan Ok żeby nie było.
Czy ktoś na forum spotkał się z takimi problemami ?
Potrzebna pomoc jakieś sugestię
-
Trzymam bracie za Ciebie kciuki i podziwiam Cię za ten monolog. Szacun.
-
Dziękuję wszystkim zainteresowanym za pomoc była niedoceniona.
Problem został rozwiązany lecz zastanawiam się na dalszą częścią mojego monologu. Czy ma on jakiś sens dla potomnych.
Jeśli ktoś spotkał się z takim samym problemem pisać pomogę. Zdobyta wiedza bezcenna
-
Napisz w kilku zdaniach co było powodem problemu i co zrobiłeś aby go usunąć to powinno wstępnie zweryfikować przyszłe problemy innych.