Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: kupiłem xm-a mkI  (Przeczytany 3213 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
kupiłem xm-a mkI
« dnia: Listopad 20, 2012, 09:08:02 »
witam kolegów:) kupiłem w sobotę xm-a mkI 2,1 td, autko kupione we Francji w1992r i przywiezione do Polski w tym samym roku od jednego właściciela:) autko ogólnie zadbane , wszystko zapisywane w zeszycie co i kiedy było wymieniane ,przy jakim przebiegu itd:) tylko wczoraj jak jechałem to zaczęło mi coś syczeć dość długo, dopiero jak lekko ruszę kierownicą to jest cisza, po czym po chwili syk powraca:( druga przypadłość to jak stałem na światłach to sam się opuścił z przodu ,dodałem gazu i się podniósł, zrobił tak dwa razy. Po trzecie : jak jest połączona rura od filtra powietrza z odmą to mam tam delikatną dziurkę i troszkę oleju jest, nie ma jakiegoś wycieku ale olej jest, czy dzięki tej dziurze turbo może nie ciągnąc jak należy?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2012, 09:12:17 »
aa i jeszcze jedno jak zmienić język komunikatów na wyświetlaczu bo mam w języku francuskim i ni w ząb nie rozumiem:( a jak się naprawia prawy wyświetlacz bo świeci się wszystko:)
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Jędrzej Piechota

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V + LPG '04
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 20, 2012, 11:53:21 »
W dziale pobieranie jest chyba instrukcja XMa MK1 w ojczystym języku, więc zobaczysz sobie, które bezpieczniki trzeba wyjąć, aby był język angielski. Jeśli chodzi o prawy wyświetlacz, to rozumiem, że był odłączony akumulator? Jeśli tak, to wystarczy włożyć coś cienkiego w dolny, bądź górny otwór, gdzie ustawia się godzinę.

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 20, 2012, 17:48:40 »
Cytuj

Jędrzej Piechota napisał:
W dziale pobieranie jest chyba instrukcja XMa MK1 w ojczystym języku, więc zobaczysz sobie, które bezpieczniki trzeba wyjąć, aby był język angielski. Jeśli chodzi o prawy wyświetlacz, to rozumiem, że był odłączony akumulator? Jeśli tak, to wystarczy włożyć coś cienkiego w dolny, bądź górny otwór, gdzie ustawia się godzinę.


Albo przytrzymać przycisk (około 5 sek.) w manetce wycieraczek służący do zmiany funkcji

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 20, 2012, 19:05:28 »
wyświetlacz zrobiłem , języka nie zmieniłem bo nie miałem kiedy, Autko dziś pojechało do Głogowa do magika od hydro co by je sprawdził ,co tak syczy, czemu się opuszcza i dlaczego turbo nie ciągnie jak powinno. jutro jak coś będę wiedział to dam znać.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 21, 2012, 21:46:13 »
witojcie:) autko wróciło od magika, nabił mi dwie gruszki, jedną wymienił, wyczyścił kolektory, porobił jeszcze parę pierdół ,sprawdził turbo, gumy pod sferami i skasował 220zł
 Co do turbo to jest tak:
1. Gdy podłączy się powietrze na krótko to zaworek się otwiera i łopatki się kręcą z lekkim oporem, luzów nie ma.
2. Gdy jednak odpalę auto i zacisnę rurę od intercoolera i dam gaz to ta rura nie chce napuchnąć. Co to może być?
 
wyczyścił mi kolektor wydechowy, sprawdził zawieszenie przednie.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 21, 2012, 21:50:12 »
zapomniałem o tym:
 syczenie nadal występuje , cały czas dobiją mi układ , gdy przygazuję to wtedy tylko co chwilę , mam delikatny wyciek z pompy od hydro, powiedział ,że hydro jest już słabe:( ale ogólnie mówił ze nie widział tak zadbanego 20letniego xm-a z pełnym serwisem do 70tyś.km a potem z zeszytem gdzie jest wpisane wszystko.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 21, 2012, 22:27:22 »
a rzuciłeś okiem czy nie leje się za bardzo z któregoś z powrotów? Może jakaś nieszczelność we wspomaganiu?

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 21, 2012, 22:31:05 »
no ten magik patrzył i mówił ,że nie jest źle, a przelew to który? jutro bym sprawdził , ale bardziej dobija mnie turbo ,bo jeżdżę duże trasy raz na miesiąc a przydałoby się czymś wyprzedzać:)
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 21, 2012, 23:11:56 »
Tutaj potrzebny jest ktoś, kto ma Dirass, niestety z tym wynalazkiem nie miałem do czynienia. A co do turbo to może jakaś nieszczelność jest... może stąd ten syk ;) ( tutaj strzelam)

Offline Paweł Antypin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 678
  • Skąd: Oświęcim
  • Posiadany samochód: XM Diesel 2138 ccm; Peugeot 607 V6
  • Zainteresowania: XM......................
  • Miejscowość: Oświęcim
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 22, 2012, 01:14:32 »
temat był wałkowany na forum.
1. Sprawdź, czy jak dodasz gazu to cyknie i na chwilę sie uspokoi.
2. czy pośród wymienianych/nabijanych gruszek była konżektorowa? jak nie to przeprowadź na nia test
3. przycina ci się wspomaganie przy gwałtowniejszych manewrach?
4. czy syczy przy kołach ustawionych na wprost czy w każdej pozycji po puszczeniu kierownicy?
5. Jak nacisniesz hamulec i spróbujesz pokręcić kierownicą to idzie opornie czy łatwo?

a teraz typowanie ;)
1. koniec pompy / rozdzielacz wydatku do czyszczenia i wymianyoringów
2. koniecznie sprawdzić gruchę konżektorową
3. koniec pompy
4. poszukaj tematu o przekładni kierowniczej (jakiś slimak tam się zuzywa...)
5. koniec pompy i mozliwe, że zaworu hamulcowego

Jak fachman mówi, że hydro słabe, to zacznij od ustalenia co miał na mysli.
Szczęśliwy posiadacz XMów:

2.1 D12 HARMONIE (bez HA)
ORGA: 5188 prod 1991 / 310 kkm.
Od 249kkm szaro-czerwony ;-)

2.0 Injection R6A (HA1)
ORGA: 4811 prod 1990 / 147kkm

był dawca 2.0i + LPG (HA1) ORGA: 491...

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 22, 2012, 20:31:03 »
w odpowiedzi na Pawła pytania:
1. Sprawdź, czy jak dodasz gazu to cyknie i na chwilę sie uspokoi.
2. czy pośród wymienianych/nabijanych gruszek była konżektorowa? jak nie to przeprowadź na nia test
3. przycina ci się wspomaganie przy gwałtowniejszych manewrach?
4. czy syczy przy kołach ustawionych na wprost czy w każdej pozycji po puszczeniu kierownicy?
5. Jak nacisniesz hamulec i spróbujesz pokręcić kierownicą to idzie opornie czy łatwo?
odpowiadam:)
1. nie cyka ale uspokaja się
2.Konżektorowa była sprawdzana , ma ciśnienie 52 a niby ma mieć 62
3.nie przycina
4.tylko na wprost,wystarczy ,że delikatnie ruszę kierownicą to przestaje.
5.Idzie normalnie, ale od soboty dwa razy się przyblokowało delikatnie.
 Co do zaworu hamulcowego to cichutko syczy podczas hamowania, a gdy do tego dodam skręt kół to jest takie dziwne przeskakiwanie , jakby abs stukał, ale jak to skacze to wtedy koła tak jakby nie hamowały.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Paweł Antypin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 678
  • Skąd: Oświęcim
  • Posiadany samochód: XM Diesel 2138 ccm; Peugeot 607 V6
  • Zainteresowania: XM......................
  • Miejscowość: Oświęcim
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 23, 2012, 01:45:28 »
Tak dziala ten ABS, na skręcie jakby się "wyczulał" trzeba się nauczyć bo mozna zawdziać w coś nosem. Co więcej jego praca nie jest tak szybciutka jak w nowszych samochodach więc uważaj zimą i trzymaj sobie większy dystans.

Rodzielacz do czyszczenia albo / i pompa do wymiany, jak byś miał w zanadrzu to można też spróbować sam konżektor podmienić (ale to jakby się przycinał zupełnie i nie chciał cyknąć).

W dielsu walczyłem z hydro prawie całym i uspokoił się dopiero po wymianie pompy (siłował się ze mną przy uzyciu kierownicy). Opatentowałem przy okazji gwałcenie hydrauliki przy uzyciu 12 na konżektorze, odkryłem, że delikatne poluzowanie jej i sprowokowanie permanentnego syku poprawiało właściwości wspomagania ;)

W benzynie mam słabiutką pompę i czasem posyczy sobie ale jest to losowe, cały czas się zbieram żeby podmienić pompy (w dieslu nie ma HA więc teroetycznie słabsza pompa da rade)
Szczęśliwy posiadacz XMów:

2.1 D12 HARMONIE (bez HA)
ORGA: 5188 prod 1991 / 310 kkm.
Od 249kkm szaro-czerwony ;-)

2.0 Injection R6A (HA1)
ORGA: 4811 prod 1990 / 147kkm

był dawca 2.0i + LPG (HA1) ORGA: 491...

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 23, 2012, 20:40:21 »
no ja w poniedziałek odstawiam tacie autko, żeby progi zrobił i inne pierdołki a ja po pracy wezmę się za wymianę pompy i czyszczenie intercoolera. Czy ktoś by mi podpowiedział jak to zrobić?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 24, 2012, 01:05:06 »
Cytuj
druga przypadłość to jak stałem na światłach to sam się opuścił z przodu ,dodałem gazu i się podniósł, zrobił tak dwa razy.

Za to winny jest korektor wysokości, ma przecieki wewnętrzne.
Patrząc od przodu po prawej na saniach, metalowe powroty z korektorów łączą cię z gumowymi co idą do zbiornika, rozłączając je można łatwo sprawdzić korektory.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 24, 2012, 08:59:32 »
napisz kolego Juri jak to sprawdzić?chcę tego xm-a doprowadzić do stanu tip-top.trochę pracy jest ale mam nadzieje ,że się uda.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 25, 2012, 02:12:35 »
Cytuj

Wojtek Konefał napisał:
chcę tego xm-a doprowadzić do stanu tip-top.trochę pracy jest ale mam nadzieje ,że się uda.


To stwierdzenie chyba nigdy nie przestanie mnie bawić :D
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 25, 2012, 08:15:17 »
Hehe,stwierdzenie i podejście uważam że mam dobre,ale że to nie pierwszy mój citroen,wiem jak z nimi jest. Mam nawet jedno stwierdzenie:citroen-codziennie coś nowego:-) . Jutro autkiem zajmie się tato,będzie robił blacharkę a po tym zabiegu powrót do hydro i nie kończąca się opowieść:-Dsorki za błędy ale siedzę na wykładzie i piszę na komórce
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Jurij Martyniuk

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 241
  • Skąd: Bialystok/Gródek
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI 2010. C2 vtr 1.4 8v+gaz 2004. C4b7 1.6 vti+gaz 2010.
  • Miejscowość: Bialystok/Gródek
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 25, 2012, 12:59:56 »
Do korektora dochodzi trzy metalowe rurki, jeden to zasilanie, drygi idzie do zaworu HA, trzeci to właśnie powrót. Ten powrót łączy się z gumową rurką mniej więcej pod zaworem hamulcowym, z metalowej części rurki niema prawa cieknąc a ni kapać olej, chyba że opuszczasz samochód to wtedy tą rurką olej spływa do zbiornika z siłowników.
Pozdrawiam, Jurek :-)
Był XM 2.0i, XM2.5td, ZX 1.9D, AX 1.5D, XM 2.1td

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 01, 2012, 17:04:05 »
witam:)
 autko już jest po naprawach blacharskich, wymianie olejów ,filtrów itd.
dziś wymieniłem pompę hydrauliczną, jest lepiej, nie syczy cały czas, tylko co 5-10 sekund, ale na wyświetlaczu nie mam już błędów gdy auto dłużej stoi na wolnych obrotach: hydraulic druck oraz auf bremsdruck achten.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: kupiłem xm-a mkI
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 07, 2012, 22:07:39 »
Cytuj

Wojtek Konefał napisał:
witojcie:) autko wróciło od magika, nabił mi dwie gruszki, jedną wymienił, wyczyścił kolektory, porobił jeszcze parę pierdół ,sprawdził turbo, gumy pod sferami i skasował 220zł
 (...)
 
wyczyścił mi kolektor wydechowy, sprawdził zawieszenie przednie.


może nie na temat ale takich mechaników nie lubię, sprawdzi, popatrzy, powie, że tak może być i skasuje.
lubię takich "magików" którzy domyślają się przyczyny lub jej przynajmniej szukają i próbują usunąć ... ehh
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT