Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?  (Przeczytany 25040 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #100 dnia: Luty 05, 2018, 21:27:51 »
A w naszym zawieszeniu nie chodzi też o to, że ma się dostosować do nawierzchni? Być twardsze na równej drodze, a miększe na dziurawej? Ja mam sfery podobijane, siłowniki wszystkie nowe wymienione w aso i ustawione "tak jak ma być" a z tymi progami auto robiło tak i na starych siłownikach i na nowych. Że przód podskoczył to przesadziłem, po prostu było czuć jak przez próg przejeżdża, a tył tak jakby obok progu :P

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #101 dnia: Luty 24, 2018, 19:13:12 »
Nie wiem po co te delibaracje nad wyższością 3.0 od 2.0.

Sam chciałem kupić 3.0 tylko nie udało mi się trafić żadnego egzemplarza, który nie wzbudziłby mojej wątpliwości. To jest poprawiona jednostka po sławnej "minie z opóźnionym zapłonem 2,7"

Jedyny problem to dobrze trafić używkę, ale jak zaryzykujesz i się uda to pogratulować. Fakt, jak szukałem na rynku niemieckim to dwulitrowych uszkodzonych nie było wcale a trzylitrowych było wtedy kilka, co dalej nie znaczy, że to gorszy silnik. Jakbym miał zmieniać raz kolejny na pewno szukałbym znowu ciekawego egzemplarza również w 3 litrach.
Szwagier źle trafił uzywke... tyle zostało z bloku 3.0 hdi w C6 z 2010r...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #102 dnia: Luty 24, 2018, 19:25:37 »
Ano......

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #103 dnia: Luty 24, 2018, 23:27:39 »
Aż boli jak na to patrzę. Ile zdążył przejechać jak się sypnęło? Bo zakładam, że nie kupił w takim stanie :)
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #104 dnia: Luty 25, 2018, 08:16:57 »
Aż boli jak na to patrzę. Ile zdążył przejechać jak się sypnęło? Bo zakładam, że nie kupił w takim stanie :)
Kupił w lecie 2017. Ile dokładnie, nie wiem, ale zakładam że między 5 a 7 tyś. Auto z Niemiec, przebieg 220 tyś, pełna historia serwisowa, wymiany oleju co ok 20 tyś, po zakupie zrobił duży serwis z rozrządem i płynami.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #105 dnia: Luty 25, 2018, 15:19:41 »
Niech zgadnę - pękł wał

Jak na 3.0 to dziwny przypadek, 2.7 to norma.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #106 dnia: Luty 25, 2018, 18:49:08 »
Niech mu złomowisko lekkim będzie :)
Ciekawe ile przejechał od wymiany rozrządu. To na zdjęciu to płyta dolna z osłoną? Masz zdjęcie bloku i wału? Nic nie sygnalizowało awarii? To na razie pierwszy przypadek jaki widzę z tym silnikiem. Wiadomo jaki był powód? 220k km to nie jest duży przebieg na ten silnik.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #107 dnia: Luty 25, 2018, 23:19:52 »
Niech mu złomowisko lekkim będzie :)
Ciekawe ile przejechał od wymiany rozrządu. To na zdjęciu to płyta dolna z osłoną? Masz zdjęcie bloku i wału? Nic nie sygnalizowało awarii? To na razie pierwszy przypadek jaki widzę z tym silnikiem. Wiadomo jaki był powód? 220k km to nie jest duży przebieg na ten silnik.
Nic więcej nie wiem. Jak się z nim spotkam to popytam. Wiem tylko że już nowy blok z Niemiec jedzie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #108 dnia: Luty 26, 2018, 09:36:09 »

2.7 i 3.0 ma taki sam wał, ale czy on tutaj pękł tylko strzelam.

Masz nr referencyjne? Bo wg gościa który regeneruje wały są inne...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #109 dnia: Luty 26, 2018, 11:52:09 »
Ja dowiadywałem się tutaj:

http://www.korczynski.pl/kontakt.html


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #110 dnia: Luty 26, 2018, 12:03:54 »
Niech zgadnę - pękł wał

Jak na 3.0 to dziwny przypadek, 2.7 to norma.
2.7 i 3.0 ma taki sam wał, ale czy on tutaj pękł tylko strzelam.

Z tego co wiem to wał w 2,7 hdi w 2009r został zmieniony - inne mocowanie koła rozrządu i chyba koła pasowego oraz zmieniły się znacznie momenty dokręceń śruby na wale, więc wszystkie 3.0hdi powinny już mieć wał nowego typu (przynajmniej u mnie taki jest). Jedyny przypadek uszkodzenia "nowego" wału o jakim słyszałem, to po wymianie rozrządu jak obróciło się koło rozrządu, bo prawdopodobnie zostało przykręcone "po staremu" czyli za słabo.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #111 dnia: Luty 26, 2018, 18:08:31 »
E tam źle dokręcone, wadliwy musi być  :D

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #112 dnia: Lipiec 17, 2019, 13:15:04 »
Witam,


Przepraszam za odkopanie tematu, ale w żadnym innym miejscu nie widziałem informacji o różnicach w zawieszeniu 2.2 i 3.0HDi.


Niedawno stałem się posiadaczem 2.2HDi, ale nie miałem czasu na fizyczne dokładne obejrzenie auta czy jakieś jazdy testowe (proces opłat i rejestracji).


Z wątku wynika, że 2.2/3.0 miały inne zawieszenie niż pozostałe wersje silnikowe. O ile dla 3.0 w katalogach widzę różnice, o tyle dla 2.2 częście wydają się te same.


Na pewno hamulce przednie w obu wersjach silnikowych były takie same i inne niż w pozostałych.

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #113 dnia: Lipiec 17, 2019, 13:52:21 »
Gratuluję zakupu :) Względem reszty wersji silnikowych C5 2.2 204KM i wszystkie V6tki mają dodatkowy moduł zawieszenia oraz zamiast standardowych 2 czujników wysokości 2.2 204 ma 3 czujniki, a V6tki mają 4.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #114 dnia: Lipiec 17, 2019, 14:25:02 »
Dzięki ;) Auta od 2 tygodni na oczy nie widziałem bo stoi u brata, ale uczę się go teoretycznie :D Lexia czeka, w tym tygodniu wymiana płynów, w tym dynamiczna w skrzyni biegów, LDS, hamulcowy, chłodniczy, OEM rozrząd i wymiana jednego siłownika z przodu.


Rzeczywiście, z tyłu są 2 czujniki, prawy i lewy. Sterownika na schematach w service.citroen.com nie widzę, ale mam wrażenie, że czasem nie wszystko tam jest.
Np po wpisaniu VIN nie jestem w stanie sprawdzić tylnych szyb - nie ma na liście pozycji numer 1.


A odnośnie samego silnika, to też myślałem o 3.0V6HDi i kiedyś rozważałem tylko ten silnik z racji przyzywczajeń (obecnie V6 i V8 benzynowe), ale tym razem postawiliśmy z żoną na zdrowy rozsądek. Auto będzie sporo jeździło po mieście, ma być autem głównie użytkowym, więc silnik 2.2 wydał się rozsądnym kompromisem. Jak będzie, okaże się w praktyce.


Gdyby nie ograniczony moment w 3.0 przez wzglad na skrzynię biegów nie byłoby żadnego dylematu, bo byłoby to rozwiązanie bezkompromisowe. Choć dla osób którzy lubią przycisnąć na autostradzie 3.0 będzie zdecydowanie lepszym wyborem. 2.2 jest całkiem ok, ale przez skrzynię biegów jest trochę ospały. Zobaczę jak sobie będzie radził w trasie :)


Póki hydro okazało się wygodniejsze niż Lexus LS430 na pneumatyce. Drobne nierówności drogi są w zasadzienie niewyczuwalne. Mimo, że C5 na 245/40R19, a Lexus na seryjnych kołach 225/55R17. Aż takiej różnicy się nie spodziewałem.


Więcej będzie można powiedzieć jak już zarejestruję i więcej tym autem pojeżdżę.


Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #115 dnia: Lipiec 17, 2019, 14:26:50 »
Ja swoim jeżdżę głównie po mieście, krótkie odcinki 2-3km na zimnym silniku i z fapem nie mam żadnych problemów, nawet nie wiem kiedy się wypala.
Przy takich przebiegach to problemy wystąpią na 100% pytanie tylko kiedy.

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #116 dnia: Lipiec 17, 2019, 14:33:35 »
To ja mam jeszcze pytanie do posiadaczy 3.0 HDI. Czy potwierdzicie na 100% że ma na pokładzie AMVAR? Może nie jest taki sam jak w C6 ale ktoś pisał że jest i moduł jest gdzieś w bagażniku. Czy ktoś potwierdzi że lepiej to jeździ od zwykłego HA3+?

Na pewno jest inne zawieszenie niż w wersji 2.0 i niższych. Jedynie 2.2 hdi 204KM ma (chyba) takie zawieszenie jak 2,7 i 3.0 hdi. Czy jest AMVAR to ciężko powiedzieć bo na sferach w C5 nie widać tych wyprowadzeń jak w C6 z AMVAR. Na pewno posiada 4 czujniki wysokości zamiast 2 jak w standardowym modelu i jest jakiś dodatkowy moduł, ale chyba pod maską w miejscu akumulatora bo akumulator przeniesiony jest do bagażnika. Najlepiej to przejechać się samemu i porównać wszystkie wersje i wybrać co najbardziej pasuje. Mi wersja z 3.0 hdi najbardziej podeszła jeśli chodzi o komfort jazdy, chociaż na początku szukałem wersji z 2.2 hdi 204KM. Dużo zależy też od ogólnego stanu technicznego auta, bo sam silnik to nie wszystko.
Nie zapominajcie, że jest jeszcze benzyna 3.0 w końcu to też V6.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #117 dnia: Lipiec 17, 2019, 15:10:07 »
Ja swoim jeżdżę głównie po mieście, krótkie odcinki 2-3km na zimnym silniku i z fapem nie mam żadnych problemów, nawet nie wiem kiedy się wypala.
Przy takich przebiegach to problemy wystąpią na 100% pytanie tylko kiedy.
Co prawda to był C4 i 1.6 HDi codzienna jazda małżonki do pracy, zakupy, dzieci do szkoły i na zajęcia dodatkowe i tak 5 dni w tygodniu przez 7 lat i
 góra dwa razy w miesiącu trasy po 50 km w jedną stronę. Jedyne o co się auto upomniało to dodatek i łożysko tylnego koła. Przebiegi do 10 tkm rocznie i jakoś żaden armagedon się nie wydarzyl.  Według Ciebie ile jeszcze musiałbym czekać? Teraz tak samo użytkowane jest C5 2.0 HDI i daje radę spokojnie po mieście. Więcej kiedyś miałem problemów z 2.0 pb 16 V niż z tymi dieslami.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #118 dnia: Lipiec 17, 2019, 20:25:49 »
FAP wypala się po mieście. Warunek to nie przerwanie procesu no i trwa to średnio ok 5 km. Niezastąpiona jest tutaj dioda podłączona pod bezpiecznik podgrzewania lusterek.Najgorszy przypadek jaki miałem to trasa przy wolniej jeździe na budowanej S5. Jazda z górki także silnik nie miał dużego obciążenia. FAP wypalał się z  10-15 km takiej ślimaczej jazdy.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #119 dnia: Lipiec 17, 2019, 22:01:31 »
Mój też będzie jeździł głównie po mieście, ale myślę, że przy odpowiednim podejściu nie powinno to być problemem. W wolnej chwili na pewno zrobię sygnalizację diodową wypalania FAP i profilaktycznie na start czyszczenie FAP.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #120 dnia: Lipiec 18, 2019, 10:44:14 »
Ja swoim jeżdżę głównie po mieście, krótkie odcinki 2-3km na zimnym silniku i z fapem nie mam żadnych problemów, nawet nie wiem kiedy się wypala.
Przy takich przebiegach to problemy wystąpią na 100% pytanie tylko kiedy.

2 lata i 25k km i jak na razie zero problemów. Generalnie całe auto było i jest w bdb stanie jak na swoje lata i przebieg. Oprócz tego co profilaktycznie wymieniałem przy silniku od razu po zakupie, to do tej pory nie musiałem w niego nic inwestować (oprócz wymian oleju i filtrów of course). Ostatnio jak sprawdzalem fapa to wypala się co 770km, ale rok temu go płukałem. Rok temu zrobiłem chipa na 280KM i jeszcze przyjemniej się jeździ. W 3.0hdi reakcja na gaz jest natychmiastowa pomimo automatu. Jeździ się jak dużą benzyną tylko czuć wiecej niutków. Nie ma tej typowej dla diesli turbodziury na początku. Do 4,5k obr nie czuć spadku mocy, dalej nie próbowałem ;)

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #121 dnia: Lipiec 18, 2019, 10:59:24 »
W 2.2 zauważyłem sporego laga, ale nie samego silnika, a właśnie automatu, który długo myśli przed podjęciem decyzji. W LS430 mam też ospały, AT, ale tam wciśnięcie gazu na granicy kickdownu wywołuje reakcje o wiele szybciej. Do innych Cytryn nie mam porównania ;)


Masz katalizator przed DPF? Jeśli tak, to płukałeś razem z katalizatorem? Planuję przeprowadzić profilaktycznie taką akcje u siebie.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #122 dnia: Lipiec 18, 2019, 11:30:15 »
Tak, myłem w całości. U mnie fap też jest razem z katem i nie rozcinałem tego, tylko odciąłem rurę jakieś 15cm z tyłu za fapem i założyłem potem obejmę. Odnośnie laga w automacie to wydaje mi się, że to jednak ma związek z silnikiem lub softem skrzynia/silnik, który jest ze sobą powiązany. U mnie pomimo automatu start jest jak w elektryku. Silnik 2.2hdi 204KM ma jedną dużą turbinę i to może powodować wolniejsze wstawanie silnika. W 3.0hdi sa 2 mniejsze turbiny o dużej wydajności i to jest odczuwalne.

Offline Marcin Owczarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 265
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 204KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #123 dnia: Lipiec 18, 2019, 11:46:15 »
Taki mam właśnie plan żeby rozciąć za fapem i potem dać obejmę tylko zastanawiałem się nad katalizatorem.

Namaczałeś przed płukaniem w czymś? Płukanie czystą wodą?

2 turbiny na pewno robią różnicę, tutaj jest chyba geometria sterowana elektronicznie, ale póki automat nie zrzuci na niższy bieg to nie daje silnikowi możliwości wejścia na obroty. Chyba, że ten lag wynika z przygotowania silnika do wejścia na obroty. W PB wolnossącym nie ma tego problemu.

Przy 2 turbinach też jest inaczej w 3.0HDi.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2019, 12:19:32 wysłana przez Marcin Owczarek »

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 HDI 204KM czy 2.0 Blue HDI 180KM w automacie, a może 3.0V6 241KM?
« Odpowiedź #124 dnia: Lipiec 18, 2019, 13:08:30 »
w 2.2 katalizator jest przed FAP-em także nie masz co się martwić. Rozcinasz za fapem wydech i w to miejsce dajesz obejmę 65 mm.
Ja namaczałem przez noc w ludwiku. Później karcher z obu stron aż przestała lecieć czerwona ciecz.
Po złożeniu daj odparować wodzie bez podłączonego czujnika różnicowego.

Jak zdemontujesz FAP-a masz idealne dojście do poduszki antywibracyjnej silnika. Jeżeli masz ją uwaloną to piękny dostęp do regeneracji.

Co do lagu to nakładają się dwie sprawy. Ograniczenie momentu dla skrzyni ( soft ) i duże turbo.
Temat turbiny można ogarnąć chipem. Wtedy mamy więcej momentu również poniżej 1800 obr. co da na pewno efekt.