Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Janusz KLANN w Listopad 26, 2019, 09:03:29
-
Witam szanownych kolegów.
Ostatnio kasowałem trochę błędów w mojej cytrynie i postanowiłem diagboxem sprawdzić stan FAP-a oraz ilość dodatku. Co prawda jestem mało wprawiony w aplikacji i z wykonanych zrzutów zgrał się tylko jeden :( Więc resztę zapodam. Może koledzy ocenią stan i ilość dodatku wg podanych parametrów:
1. Stopień zanieczyszczenia sadzą - 64 %
2. Pozostały przebieg przed wymianą FAP - 56 260
3. Masa całkowita dodatku zgromadzonego w FAP - 1484mg
4. Ilość dodatku w zbiorniku - 2524 ml
5.Masa sadzy całkowita w FAP - 10,19 G
6. Obciążenie FAP - 48%
Jak to wygląda?
-
Na przyszłość odpal silnik i go rozgrzej bo ważna jest też różnica ciśnień
-
Dość obszerny wątek na temat filtra masz tam -> http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=109111.0
Wprawdzie masz inny sterownik, ale zasada jest zbliżona.
-
Dość obszerny wątek na temat filtra masz tam -> http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=109111.0 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=109111.0)
Wprawdzie masz inny sterownik, ale zasada jest zbliżona.
W Twoim zalinkowanym wątku pada takie stwierdzenie:
"Znaczy wpływ na powyższe ma również zawór EGR - przy niższych temperaturach zewnętrznych zawór jest zamknięty otwiera się dopiero po osiągnięciu 70 stopni cieczy chłodzącej, w związku z tym cząstki stałe są odkładane wolniej."
Czy to jedyne kryterium sterowania EGRem? Tylko temperatura cieczy chłodzącej ma wpływ na jego otwarcie czy np. temperatura w dolocie albo w przepływomierzu ma też udział? Pytam bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji o logice sterowania EGRu. Myślę, że to byłaby bardzo przydatna informacja.
-
Czy to jedyne kryterium sterowania EGRem? Tylko temperatura cieczy chłodzącej ma wpływ na jego otwarcie czy np. temperatura w dolocie albo w przepływomierzu ma też udział? Pytam bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji o logice sterowania EGRu. Myślę, że to byłaby bardzo przydatna informacja.
Sterowanie zaworem EGR to inna "bajka".
Zauważyłem jedynie że w niższych temperaturach EGR "startuje" z opóźnieniem. Najprościej rzecz ujmując, zawór otwiera się zazwyczaj kiedy silnik nie jest obciążony, np. podczas jazdy ze stałą prędkością lub podczas hamowania silnikiem.
-
Czy to jedyne kryterium sterowania EGRem? Tylko temperatura cieczy chłodzącej ma wpływ na jego otwarcie czy np. temperatura w dolocie albo w przepływomierzu ma też udział? Pytam bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji o logice sterowania EGRu. Myślę, że to byłaby bardzo przydatna informacja.
Sterowanie zaworem EGR to inna "bajka".
Zauważyłem jedynie że w niższych temperaturach EGR "startuje" z opóźnieniem. Najprościej rzecz ujmując, zawór otwiera się zazwyczaj kiedy silnik nie jest obciążony, np. podczas jazdy ze stałą prędkością lub podczas hamowania silnikiem.
Podczas hamowana silnikiem EGR jest zamykany.
-
Czy to jedyne kryterium sterowania EGRem? Tylko temperatura cieczy chłodzącej ma wpływ na jego otwarcie czy np. temperatura w dolocie albo w przepływomierzu ma też udział? Pytam bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji o logice sterowania EGRu. Myślę, że to byłaby bardzo przydatna informacja.
Sterowanie zaworem EGR to inna "bajka".
Zauważyłem jedynie że w niższych temperaturach EGR "startuje" z opóźnieniem. Najprościej rzecz ujmując, zawór otwiera się zazwyczaj kiedy silnik nie jest obciążony, np. podczas jazdy ze stałą prędkością lub podczas hamowania silnikiem.
Podczas hamowana silnikiem EGR jest zamykany.
Coś Ci się pomyliło, zamykany jest tylko w trakcie wciskania gazu i wypalania fapa. Przy hamowaniu jest pełne otwarcie egr a zamknięcie przepustnicy powietrza.