No i jak to ktoś określił "nadejszła ta wiekopomna kwila..." znaczy wiedząc od pewnego czasu, że przynajmniej tłumik końcowy kwalifikuje się do wymiany zdecydowałem się odwiedzić "mojego starego tłumikarza", który od dawien dawna zamieszany jest w wymiany wszystkich tłumików w mojej rodzinie. Po próbach katalogowych stanęło na tym, że zamienników nie ma, oryginalny w ASO kosztuje taką kasę, że nawet nie ma co podchodzić.
Był swego czasu wątek poświęcony tłumikom do 3.0V6 i ktoś tam pisał, że w tym roku na wiosnę któraś firma miała wypuścić, bodajże Walker ale nie znalazłem, jakby ktoś coś konkretnego na ten temat wiedział to będę wdzięczny.
No ale na chwilę obecną na ten temat nic nie wiem więc jeśli się nie potwierdzi to wymiana tłumika będzie rękodziełem.
Wstępne szybkie oględziny wykazały, że z drobnymi modyfikacjami pasować będzie rura od XM, a jako końcowy na podchodzące wyglądają od Vectry lub od Saaba (pasowanie w skrócie wg. silników o podobnej mocy, średnicach i wiedzy praktycznej tłumikarza...). to tyle po wstępnych oględzinach (raaaaany ile ja tych tłumików w hangarze przerzuciłem żeby coś z katalogu naocznie obejrzec i na oko dopasować...) najprawdopodobniej we wtorek lub środę pasowanie na oko zamieni się w konkretną robotę i wtedy zobaczymy co wyjdzie...
tłumiki rulez... :-)