Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Okrynski Daniel w Maj 03, 2016, 15:49:01
-
Witam
Nie działa mi tempomat. To znaczy włączam funkcje tempomatu i zgodnie z instrukcją zadaje zapamiętanie danej prędkości. Niestety na wyświetlaczu nic się nie pojawia,a sam tempomat nie działa.
Nie ważne czy jestem na czwartym czy na piątym biegu (automat) powyżej prędkości 50km/h uruchamiam funkcję "Cruise", następnie wciskam przycisk "set" migają trzy kreski (---) i to wszystko
Podobna sytuacja jest z ograniczeniem prędkości, tu cały czas widniej znak pauzy II
C5 2,0 HDI 160KM 2010rok
Co może być przyczyną ?
Pozdrawiam
-
Nie jestem ekspertem w temacie i nie wiem, czy w Mk3 jest tak samo. W Mk2 mam uwalony pedał gazu w taki sposób, że nie działa mi limiter, a działa tempomat. Jednak przy próbie włączenia limitera wywala błąd limitera i zapala się SERVICE.
-
OK. Tylko że u mnie nie ma żadnych ogłoszeń
-
Mam to samo, z tym ze dopiero po dluzszej jezdzie.
Wymienilem wlacznik stopu i jest troche lepiej, wiec wnioskuje, ze to czujnik sprzegla, z tym, ze w manualu sa dwa.
-
Ja mam automatyczną skrzynię. Rozumiem, że taki czujnik jest u mnie jeden. Czy może ktoś podać jakiś numer tej części.
Będę zobowiązany
Pozdrawiam
-
Nie jestem ekspertem w temacie i nie wiem, czy w Mk3 jest tak samo. W Mk2 mam uwalony pedał gazu w taki sposób, że nie działa mi limiter, a działa tempomat. Jednak przy próbie włączenia limitera wywala błąd limitera i zapala się SERVICE.
Zgadza się. Bardzo częsta usterka - padły rezystory w tej kostce przy pedale gazu. Można to samemu zrobić choć jest trochę dłubaniny bo wszystko zalane plastykiem.
-
Daniel
Citroen wymaga kupna zestawu 4534 67 ale mozesz kupic sam wlacznik 9650688480.
Na poczatek jednak sprawdz czy jest dobrze zalozony. Trzeba wyciagnac czujnik, wycunac brazowy krociec, wlozyc z powrotem i pociagnac pedal do samej gory.
-
Daniel
Citroen wymaga kupna zestawu 4534 67 ale mozesz kupic sam wlacznik 9650688480.
Na poczatek jednak sprawdz czy jest dobrze zalozony. Trzeba wyciagnac czujnik, wycunac brazowy krociec, wlozyc z powrotem i pociagnac pedal do samej gory.
Bardzo dziękuję, dziś wyciągnę czujnik i zrobię tak jak napisałeś. Zobaczymy czy będą jakieś efekty. Czy restartować BSI ?
-
Po nastawieniu czujnika nie trzeba go resetowac.
-
mam czasem podobny problem, nie działa limiter pod DB wyskakuje błąd czujnika, chyba tego w pedale gazu. skasuje błąd i nie ma problemu np przez miesiąc, nie pojawia się żaden serwis tylko nie da się włączyć limitera. tempomat działa jak należy. trzeba wymienić cały pedał gazu ?
-
Daniel
Citroen wymaga kupna zestawu 4534 67 ale mozesz kupic sam wlacznik 9650688480.
Na poczatek jednak sprawdz czy jest dobrze zalozony. Trzeba wyciagnac czujnik, wycunac brazowy krociec, wlozyc z powrotem i pociagnac pedal do samej gory.
Bardzo dziękuję, dziś wyciągnę czujnik i zrobię tak jak napisałeś. Zobaczymy czy będą jakieś efekty. Czy restartować BSI ?
Zrestartowałem dziś BSI. Nadal limiter i tempomat nie działa. W obu przypadkach jest pauza II. W Limiterze prędkości mogę nastawić prędkość za pośrednictwem + i - ale nic poza tym.
W tempomacie np na postoju jak chcę wyłączyć pause II to wyświetla się ogłoszenie o małej prędkości, czyli tu ok. Ale niestety podczas jazdy ponad 50 km/h na piątym i wyższym biegu nie mogę wyłączyć pausy i zaprogramować prędkości.
Jeszcze nie wyjąłem czujnika, czy poza tym jeszcze jakieś pomysły ?
Pozdrawiam
-
Limiter ustawiony zadziała kiedy prędkość spadnie poniżej zadanej.
Z tempomatem mam podobne dziwności ( może pomoże) - ustawiony działa, dopóki nie nadepnę mocniej na gaz np przy wyprzedzaniu, wtedy wyskakuje mi błąd "antipollution fault...." i tempomat przestaje działać... Być może jakiś błąd komputera pokładowego powoduje zawieszkę tempomatu... Podłącz Lexie/Diagboxa i sprawdź błędy.
Aha, skrzynię mam ręczną...
-
Limiter ustawiony zadziała kiedy prędkość spadnie poniżej zadanej.
Z tempomatem mam podobne dziwności ( może pomoże) - ustawiony działa, dopóki nie nadepnę mocniej na gaz np przy wyprzedzaniu, wtedy wyskakuje mi błąd "antipollution fault...." i tempomat przestaje działać... Być może jakiś błąd komputera pokładowego powoduje zawieszkę tempomatu... Podłącz Lexie/Diagboxa i sprawdź błędy.
Aha, skrzynię mam ręczną...
Limiter to raczej nie pozwoli na przekroczenie ustawionej prędkości.
-
Zgadza się.
Ale kiedy włączysz go zanim prędkość spadnie, masz nadal cały zakres prędkości.
-
Witajcie
Dziś wymieniłem nowy zestaw przełącznik nad pedalem hamulca. Wymieniłem niestety cały zestaw, wyłącznik i przewód, bo tylko tak w ASO mi sprzedali (zestaw 4534 67 ).
Efekt nadal ten sam tempomat i limiterw stanie pauzy II
Jakieś jeszcze pomysły ?
Pozdrawiam
-
Witajcie
Dziś wymieniłem nowy zestaw przełącznik nad pedalem hamulca. Wymieniłem niestety cały zestaw, wyłącznik i przewód, bo tylko tak w ASO mi sprzedali (zestaw 4534 67 ).
Efekt nadal ten sam tempomat i limiterw stanie pauzy II
Jakieś jeszcze pomysły ?
Pozdrawiam
to jeszcze wymień stycznik na pedale sprzęgła (jeśli to BVM - bo nie masz w profilu)
a czemu nie zdiagnozujesz tego komputerem ?
Ja mam automat, więc chyba tylko ten stycznik się wymienia. Zresztą tam widać tylko jeden.
Nie zdiagnozowałem, bo osobiście nie mam, a podłączenie w serwisie tu gdzie mieszkam to koszt około 400
-
Panowie
Dopiero teraz nadarzyła się okazja podpiąć auto pod kompa. Żadnych błędów nie było, oprócz czujnika poziomu oleju i błędu trzeciego świata stop zwarcie do plusa ( rzeczywiście nie zapala się trzeci stop).
Czy błąd związany z trzecim światlem stop może powodować że tempomat i limiter jest w stanie PAUSA ?
Pozdrawiam
-
Tak. Jeśli masz zwarcie, to komputer może to odczytywać jako naciskanie hamulca.
-
Panowie, podbiję temat.
Czujnik pod pedałem wymieniony na nowy oryginał, wiązka w tylnej klapie naprawiona,więc nie ma zwarcia. Błędy wykasowane, a jak limiter i tempomat nie działa to nie działa.
Jakieś pomysły ?
Pozdrawiam
-
A co wyszło w Lexi? Czy błędy były kasowane innym interfejsem?
-
Ja mam automat. W innych kalkulatorach nie ma błędów.
-
Pogrzeb w lexi, sprawdź telekodowania, co mówi jak chcesz włączyć tempomat?
-
Panowie taki problem mam W Mk2 mam uwalony pedał gazu w taki sposób, że nie działa mi limiter, a działa tempomat. Jednak przy próbie włączenia limitera wywala błąd limitera i zapala się SERVICE. a w lexi wywala błąd stały." zestyk. Punktu. Oporu ogranicznika prędkości pojazdu obwód przerwany albo zwarcie z plusem" oraz drugi komunikat " brak komunikacji z czujnikiem kąta kierownicy wartosc otrzymana jest nieprawidlowa. będę wdzięczny za pomoc.. Dawid.
Wyklepane z urządzenia zdalnego nadawczego Xiaomi
-
Witam . Koledzy mnie też dopadł problem z tempomatem . A mianowicie limiter działa normalnie a tempomat się włącza lecz nie idzie ustawić prędkości tylko migają 2 kreseczki . Dzisiaj podłączyłem pod DB i brak błędów . Macie jakieś pomysły ?
-
...migają 2 kreseczki . Dzisiaj podłączyłem pod DB i brak błędów . Macie jakieś pomysły ?
Co instrukcja Twojego wozu mówi o takim wskazaniu? Patrz Instrukcja Obsługi....
-
możesz jaśniej ? Co mówi ?
-
co najmniej 4 bieg, i jest jeszcze ograniczenie co do minimalnej prędkości chyba 40 km/h ale głowy nie dam.
-
nie no to jest normalne . Wszystkie warunki spełnione .
-
możesz jaśniej ? Co mówi ?
Prosze "otworzyć" instrukcję auta na rozdziale tempomat/limiter i doczytać "co oznaczają poziome kreseczki"....
-
nie no to jest normalne . Wszystkie warunki spełnione .
Nie wierzę ???
Powiedz jeszcze czy przy tych "dwóch kreseczkach" pisze może PAUSE ? Czy może masz na myśli inne "2 kreseczki"
-
TakTomasz jest jeszcze napis pause ale te kreseczki o których mówie to normalnie w tym miejscu pokazuje ustawioną wartość . A tetaz nie idzie ustawić + prędkości tylko tam palą sie 2 kreseczki na płasko i zero reakcji . Zawsze śmigało a teraz coś się zepsuło .
-
Panowie jeżeli to automat do pod pedałem gazu jest przełącznik do tzw KickDown.
I to w nim są rezystory jeżeli są spalone to nic nie zrobicie do wymiany pedał lub sam przełącznik KickDown.
Poniżej macie info odnosnie problemu oraz instrukcję ustawienia czujnika STOP
-
ja mam manuala . A jeszcze czytałem że nad pedałem sprzęgła jest czujnik który może być uszkodzony i tempomat wtedy też się nie włączy . Tylko są jakieś jeszcze inne objawy uszkodzonego tego czujnika ?
-
czujnik wygląda tak możesz go sprawdzić miernikiem
-
Wielkie dzięki Jacek będę musiał go obejrzeć , może faktycznie on miesza . A w Diagboxe jest gdzieś opcja ,że widać w jakiej pozycji jest pedał sprzęgła ?
-
TakTomasz jest jeszcze napis pause ale te kreseczki o których mówie to normalnie w tym miejscu pokazuje ustawioną wartość . A tetaz nie idzie ustawić + prędkości tylko tam palą sie 2 kreseczki na płasko i zero reakcji . Zawsze śmigało a teraz coś się zepsuło .
No i teraz wszystko jasne. Podejrzewam zarówno ja jak i kolega Grzegorz pomyślał o tych "kreseczkach" przed napisem PAUSE, stąd taka reakcja ;)
-
czujnik wygląda tak możesz go sprawdzić miernikiem
Czy można kupić tylko ten wyłącznik? Tak żeby nie kupować całego pedału.
-
Przeczytałem "co instrukcja mowi"...i nic nie mówi o samych kreseczkach. >:(
Potrzebne podpięcie DB i sprawdzenie co system chce zasygnalizować.
-
Dzisiaj podłączyłem pod DB i brak błędów
A sprawdzałeś tzw. zamrożone ramki? Czy tylko błędy aktualne?
-
Witajcie
Dziś wymieniłem nowy zestaw przełącznik nad pedalem hamulca. Wymieniłem niestety cały zestaw, wyłącznik i przewód, bo tylko tak w ASO mi sprzedali (zestaw 4534 67 ).
Efekt nadal ten sam tempomat i limiterw stanie pauzy II
Jakieś jeszcze pomysły ?
Pozdrawiam
Nie trafiłem na twój temat wcześniej, a z własnego doświadczenia zauważyłem, że te funkcje przestają działać kiedy występują jakieś kłopoty ze sterowaniem silnika. Ja akurat mam manuala, i mam problem ze sterowaniem turbo, i przepustnicy (raz działa a raz nie) po kilku kilometrach funkcja tempomatu przestaje działać (raz działa a raz nie). Na razie tylko taki widzę związek. może ktoś coś uzupełni swoją wiedzą, bo ja nie mam ostatnio czasu na grzebanie.
-
Koledzy , dalej walczę z tym tempomatem , dzisiaj w DB znalazłem gdzie pokazuje informacje z pedału sprzęgła i hamulca . A więc tak pedał sprzęgła działa prawidłowo , hamulca również . Ale z hamulca jest jeszcze jedna informacja i ona wcale się nie zmienia . Od czego ona jest , ta zaznaczona ?
-
Domniemam, że to drugi styk stycznika hamulca.
-
Ręczny??
-
Może być ... sprawdzić zmianę styków pedału hamulca głównego, czy dla obie pary styków widoczna jest zmiana. Potem styk ręcznego i stan hamowania "pod górę".
-
Mam elektryczny ręczny , ale czy jest włączony czy wyłączony to to się też nie zmienia .
-
Moją intencją... jest przyporządkowanie działania styków do odpowiednich pozycji DB.
Jeśli ręczny działa to który parametr (jak opisany) zmienia się...
Jak pedał hamulca działa to jakie dwa parametry się zmieniają, jeden będzie się zwierał, drugi rozwierał. Tu bym dociekał w hamulcu zasadniczym...
PS: w hamulcu ręcznym są też dwie pary styków "pod klawiszem"... poszukiwać dwóch parametrów.
-
Witam
Grzegorz dobrze prawi. Sprawdź włącznik hamulca nożnego, tego z zieloną wtyczką pod pedałem hamulca. Czasami potrafi się obluzować listwa stykowa w środku tego wyłącznika. BSI wychwytuje błąd w momencie przełączania styków. Tak miałem i brakowało mi świateł stop. Najlepiej podmień od kogoś kto ma sprawny - dla sprawdzenia, lub kup sobie nowy. Koszt niewielki, ok 25zł, a w razie czego przyda się na zapas.
-
Po przemyśleniach...ręcznego bym w to nie mieszał. Wracamy do kontroli styków hamulca i pedału sprzęgła.
-
Szymon jakie masz koła założone?
Letnie mam 245/45 18 wczoraj założyłem zime 225/55 17 .
-
Zobacz czy teraz na 17 się nie poprawiło
Co Wy "kombinujecie"? >:(
-
rozmiar kół nie ma nic do rzeczy . Co rok zmieniam i było dobrze .
-
I jak? Problem rozwiązany?
Dzisiaj u mnie po próbie załączenia tempomatu auto lekko się zawiesiło po czym wywaliło mi błąd, zapaliła się kontrolka silnika i antipollution fault cudowny napis.
Usunąłem błąd odpalajac i gaszac silnik z 4/5 razy. Tak ze teraz nie mam tempomatu ani limitu. Co bajgorsze stało się to na trasie i dopiero kogoś w Nl będę musiał ogarnąć z kompem >:(