Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 156187 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #375 dnia: Styczeń 23, 2020, 23:25:16 »
Hejka.
Pompka działa bardzo dobrze. Choć nie wyeliminowałem powietrza do końca, a mianowicie: po nocnym postoju cofa się całe paliwo do zbiornika, rano włączam zapłon, pompka pompuje paliwo do filtra i do połowy przewodu od filtra do pompy. Jest troszkę za słaba żeby przepchać bąbel powietrza przez pompę mechaniczna. Auto odpala po około 2-3s kręcenia ale bez żadnych szarpań, kopcenia. Gdy już odpali brak jakichkolwiek śladów powietrza w przewodach.Pompka działa cały czas, nie dawałem przekaźnika czasowego. Wszystko śmiga jak należy, nawet prawy xenon już nie drży, nie wyskakują żadne błędy przy pełnym wykorzystaniu mocy. Nie wiem czy wpływ ma też na fapa, bo wcześniej wypalał się dwa razy na pełen zbiornik paliwa. Od momentu założenia pompki wyjeździłem już trzy pełne zbiorniki i wypala się tylko raz na zbiornik.
Dziś przyszła aluminiowa obudowa z Forda s-max, na sobotę planuje podmianę z moją, może tu jest problem z poranna banka powietrza. Jak nie pomoże to zaworek zwrotny.

Pozdrawiam
Jeżeli w Twoim przypadku paliwo cofa się do baku, to raczej masz problem tylko i wyłącznie z gruszką. Ona ma w sobie zawór zwrotny! U mnie nigdy paliwo nie cofało się do baku!

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #376 dnia: Styczeń 24, 2020, 15:44:51 »
Kupiłem kompletny przewód od zbiornika paliwa po filtr, nowy w ASO. Myślisz, że nówka i już do kitu?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #377 dnia: Styczeń 25, 2020, 17:12:38 »
Kupiłem kompletny przewód od zbiornika paliwa po filtr, nowy w ASO. Myślisz, że nówka i już do kitu?
Wymieniony cały przewód... to zmienia postać rzeczy... Dobre pytanie! Zadam inne pytanie: a skąd wiesz, że cofa Ci paliwo do baku? Jak odepniesz gruszkę od obudowy filtra paliwa i zaczniesz naciskać gruszkę, to nie leci u Ciebie paliwo, tak? Nic nie leci, sucho? Bo to jest dowód na cofanie się paliwa! Ja gruszką mogę przeleć sobie paliwo np. do butelki i paliwo leci już za pierwszym naciśnięciem gruszki, nawet po całej nocy z odpiętą gruszką. Wiem, bo sprawdzałem to kilkukrotnie jak walczyłem z układem paliwowym.


Zastanówmy się logicznie i po inżyniersku - zawsze tak staram się robić. Kiedy paliwo może się cofnąć? Kiedy nie działa jakiś zawór po drodze, w tym przypadku zawór w gruszce, lub w przewodzie przed zaworem będzie nieszczelność. Dlaczego? Ponieważ w układzie paliwowym panuje podciśnienie bo pompa wysokiego ciśnienia zasysa paliwo z baku. W momencie wyłączenia silnika pompa staje a ruch paliwa w przewodach ustaje. Ponieważ zawór w gruszce działa, nie mamy nieszczelności przed zaworem, to paliwo sobie stoi w tym przewodzie - podobnie jak pobieramy pipetką wodę i zatykamy palcem - możemy "przenosić" zawartość pipetki nie wylewają tej zawartości. Jeżeli z tego przewodu paliwo ucieka to albo nie działa zawór albo jest gdzieś nieszczelność. Nieszczelność za gruszkę nie ma wpływu na cofanie się paliwa. Może w tym całym pływaku pod tylną kanapą, gdzie są zaciśnięte przewody paliwowe, masz nieszczelność? Nie ma tam żadnego zapocenia?

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #378 dnia: Styczeń 25, 2020, 19:05:18 »
Aaa widzisz. Przyjże się temu zapoceniu, bo faktycznie jest tam wilgotne, myślałem że po tym jak zalałem pod korek paliwo trochę się wylało.  Podejrzewam też oringi, które wymieniłem na nieoryginalne w obudowie filtra, mam już nowe do założenia.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Mariusz Elgas

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: c4 2.0HDI RHR
  • Miejscowość: Węgrów
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #379 dnia: Styczeń 25, 2020, 19:21:37 »
W gruszce jest dwa zaworki zwrotne. Po wyjęciu jej z układu paliwowego mojego C4 RHR przyjrzałem jej się dokładniej. Po to są dwa zaworki, aby podczas ręcznego pompowania wprawić paliwo w ruch jednostronny - w stronę pompy WC.Teraz uważam też, że zaworek w gruszce nie pełni roli zaworka zapobiegającego cofaniu się paliwa z całego układu paliwowego.Miałem założone dodatkowe zaworki zwrotne przed i za gruszką i wraz były bąble w przewodach i trudne odpalanie.U mnie układ zapowietrzał się w miejscu połączenia kątowego króćca wchodzącego do gruszki a samą gruszką.Po pominięciu tego elementu już prawie dwa miesiące mam spokój.
Każde odpalenie nawet bez zająknięcia.

Offline Marek Gorzała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: Citroën C5 (X7) 2.0HDI 163KM AT
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #380 dnia: Styczeń 26, 2020, 19:47:00 »
Po przeczytaniu calego watku na pierwszy strzal postanowilem sprawdzic wejscie przewodu do filtra. Gdy odpinalem ten przewod to nie mialem zadnego problemu natomiast przewod ktory wychodzi z obudowy filtra sprawia klopoty co daje do myslenia ze uszczelki spelniaja swoja funkcje. Po prowizorycznym uszczelnieniu krucca klopot jest dalej taki sam takze strzal chybiony. Kolejny strzal pada na gruszke, poniewaz pompujac paliwo nawet na moment nie robi sie ona twarda. Pytanie czy da sie ja jakos sprawdzic?

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Gorzała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: Citroën C5 (X7) 2.0HDI 163KM AT
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #381 dnia: Luty 16, 2020, 19:15:20 »
Wymiana koncowki w jednym z wtryskow rozwiazala problem. Auto odpala bez problemu, chodzi rowno pomimo ze w ukladzie paliwowym co jakis czas przeleci babelek z powietrzem.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #382 dnia: Marzec 22, 2020, 23:31:58 »
Marek a jak wpadłeś na pomysł żeby wymienić  końcówkę wtrysku robiłeś jakiś test czy coś.

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #383 dnia: Marzec 22, 2020, 23:35:19 »
Ja po teście przelewowy mam taki wynik test robiony przez 5 min na wolnych obrotach . Mój problem wiąże się z tym że po nocy odpala za drugim razem, ewentualnie po podpompowaniu odpala za pierwszym razem bez względu na temperaturę otoczenia

Offline Marek Gorzała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: Citroën C5 (X7) 2.0HDI 163KM AT
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #384 dnia: Marzec 23, 2020, 06:35:07 »
Mechanik po sprawdzeniu wtrysków takim samym sposobem stwierdził, że trzeba je oddać do zakładu specjalizującego się regenerowaniem wtrysków. Był to strzał w dziesiątkę bo, wymienili jedną końcówkę a reszta wtrysków sprawdzona. Auto bezproblemowo jeździ do tej pory, problem nie wrócił. A pęcherzyki powietrza dalej mam w przewodach lecz nie mają one wpływu na pracę silnika

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Gorzała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: Citroën C5 (X7) 2.0HDI 163KM AT
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #385 dnia: Marzec 24, 2020, 01:00:32 »
Oj powiem szczerze, że nie mam pojęcia.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #386 dnia: Marzec 24, 2020, 02:00:41 »
A powiedz jeszcze przed naprawom wtrysku też miałeś  problem z odpalaniem po nocy ipowietrze w przewodzie paliwowym.

Offline Marek Gorzała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Posiadany samochód: Citroën C5 (X7) 2.0HDI 163KM AT
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #387 dnia: Marzec 24, 2020, 02:03:59 »
Problemy duże. Gasł po pierwszym odpaleniu a za drugim mocno falowały obroty. Po wymianie końcówki dalej są pęcherze ale nie mają one wpływu na prace silnika

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #388 dnia: Marzec 24, 2020, 09:13:02 »
U mnie obroty też  falujom  ale dopiero jak silnik się rozgrzewa mniej więcej od 45°C zaraz po odpaleniu na zimnym obroty są ok   

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #389 dnia: Marzec 25, 2020, 09:41:30 »
Hejka. Nie walczyłem u siebie dość długo z tym paliwem, kręcę na dwa razy i odpala, pompka działa, podczas pracy silnika pęcherzy brak. Jednak mam jeden problem, wcześniej ktoś zrobił otwór w zbiorniku paliwa na śrubę ( foto) a drugi jest taki, że ostatnio po zatankowaniu śmierdziało ropą, okazało się że wlewajac paliwo z dystrybutora pojawia się ono dookoła tej czarnej nakrętki pływaka. Uszczelka osadzona jest dobrze( już dwa razy sprawdzałem)
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #390 dnia: Marzec 26, 2020, 22:23:08 »
Często jest tak że ta uszczelka się podwija, a wydaje się  że jest doborze bo przy odkręcaniu ona się protestuje .Gdzieś na forum już był  taki wontek ,bodajże na temat pompy paliwa

Offline Marcin Misiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: C5 x7 2010 2,0HDI 163KM Exclusive, Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #391 dnia: Marzec 27, 2020, 11:23:26 »
Silnik RHH 163KM. 3 lata temu też miałem problem z odpalaniem i powietrzem, mam bańkę co około 5-8s. Samo paliwo nie cofa mi się do zbiornika ale po nocy mam około 3cm pęcherz pomiędzy gruszką a filtrem. Jak był zimny odpalał zawsze za drugim razem. Za pierwszym zawsze gasł. Regenerowałem 2 wtryski - nie pomogło. Wymieniałem uszczelnienia na powrotach wtrysków - nie pomogło. Wymiana filtra w całości i samego wkładu - nie pomogło. Zleciłem znajomemu zakup nowej pompy HP. Zakupił ale jej nie wymieniał bo wpadł na pomysł aby wymienić sam czujnik temperatury paliwa (zamontowany w pompie). O dziwo jak ręka odjął. Od 3 lat silnik pali od pierwszego, nie przejmuję się już powietrzem w układzie pomiędzy filtrem a pompą.
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2020, 20:46:24 wysłana przez Marcin Misiak »
Citroen C5 X7

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #392 dnia: Marzec 27, 2020, 19:44:04 »
A masz kolego jakiś numer tej części?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #393 dnia: Marzec 27, 2020, 20:03:20 »
Silnik RHH 163KM. 3 lata temu też miałem problem z odpalaniem i powietrzem, mam bańkę co około 5-8s. Samo paliwo nie cofa mi się do zbiornika ale po nocy mam około 3cm pęcherz pomiędzy druszką a filtrem. Jak był zimny odpalał zawsze za drugim razem. Za pierszym zawsze gasnął. Regenerowałem 2 wtryski - nie pomogło. Wymieniałem uszczelnienia na powrotach wtrysków - nie pomogło. Wymiana filtra w całości i samego wkładu - nie pomogło. Zleciłem znajomemu zakup nowej pompy HP. Zakupił ale jej nie wymieniał bo wpadł na pomysł aby wymienić sam czujnik temperatury paliwa (zamontowany w pompie). O dziwo jak reka odjął. Od 3 lat silnik pali od pierwszego, nie przejmuję się już powietrzem w układzie pomiędzy filtrem a pompą.

Masz numer tego czujnika, numer oe?
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Marcin Misiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: C5 x7 2010 2,0HDI 163KM Exclusive, Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #394 dnia: Marzec 27, 2020, 20:04:39 »
Niestety nie mam. Po zakupie używanej pompy znajomy wymienił mój czujnik na ten z zakupionej pompy 1:1.
Citroen C5 X7

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #395 dnia: Marzec 27, 2020, 20:08:56 »
Oki. A zanim auto odpaliło i zgasło to jak długo kreciłeś rozrusznikiem?
Muszę znaleźć test tego elementu w lexii. Czujnik już namierzyłem. Aż mi się nie chce wierzyć że takie coś i robi taki problem :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 505
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #396 dnia: Marzec 27, 2020, 20:10:15 »
Delphi 9307-529A

Offline Marcin Misiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: C5 x7 2010 2,0HDI 163KM Exclusive, Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #397 dnia: Marzec 27, 2020, 20:41:06 »
Ze zdjęć google'a mogę stwierdzić, że właśnie tak ten czujnik wygląda jak napisał Maciek w poprzednim poście. Nie wiem czy to było powodem na 100%, nie chcę was narażać na niepotrzebne koszty bo wiem jakie to jest irytujące jak chcecie coś naprawić a nie wiadomo co. Może to jakiś zbieg okoliczności po prostu ale najważniejsze, że u mnie pomogło. Pierwszy raz zapalało w miarę normalne lecz od razu gasło. Gdy był po nocce zawsze musiałem go palić 2 razy. Przy podpompowaniu 3-4x gruszką po nocy też odpalał za pierwszym razem. Na ciepłym problem ten w ogóle nie występował.
Citroen C5 X7

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #398 dnia: Marzec 28, 2020, 07:57:36 »
W każdym razie wniosłeś coś nowego do tematu. Zawsze nowy trop. Czujnik tani :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #399 dnia: Marzec 28, 2020, 12:28:16 »
Niewiesz czy przy wymianie tego czujnika paliwa jest duży wyciek paliwa z pompy,i czy da się to wymienić bez zdejmowania pompy,teraz zrobiło się ciepło i Cytrynka zaczęła odpalać od pierwszego strzała czyli to chyba będzie wina tego czujnika