Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 152262 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 345
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 17, 2017, 15:49:46 »
Korek jest szczelny ale każdy zbiornik paliwa do silnika spalinowego ma odpowietrznik inaczej w baku by powstawało podciśnienie wraz z ubytkiem paliwa przy spalaniu. Identycznie to działa w druga stronę w przypadku napełniania zbiornika czymolwiek (powietrzem czy paliwem)

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 18, 2017, 12:28:18 »

Krzysztof a jak by zastosować układ z MKI czyli dodatkowa pompa w baku? Wiem że niektórzy tak robili.

To nic nie da ponieważ taka pompa pracuje przez kilkanaście / kilkadziesiąt sekund po zapłonie. Ma napompować i odpowietrzyć układ paliwowy.

U mnie pracuje cały czas.
Cały czas jak silnik chodzi przyznam że to pokręcone patent

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka


Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 18, 2017, 12:29:41 »
Panowie a co się dzieje z powietrzem, które wraca powrotem do baku ? W dziale MKIII NIKT nie potrafił mi tego wyjaśnić...
Nic jest sobie w baku jest system przewietrzania i nie jestbszczelny jak pracuje bo jak paliwa ubywa to by powstało podciśnienie

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka


Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 21, 2017, 14:41:33 »
Inne objawy, że coś jest nie tak:
1. Po zapaleniu silnik chodzi nierówno.
2. Podczas jazdy drży pedał gazu oraz hamulca.
3. Na biegu jałowym fotel pasażera / jego zagłówek albo drzwi pasażera wpadają w drgania / rezonans.
4. Na biegu jałowym drży kierownica.


Mam dokładnie te same objawy w RHR X7 - powietrze w przewodach paliwowych, w C5 z 2007 też RHR też powietrze w przewodzie paliwowym. W obu przypadkach jak u autora tematu walka bezskuteczna. jeśli skuteczne będzie rozwiązanie tego problemu poprzez wymianę obudowy filtra na cos innego to trzeba będzie to zrobić. Jednym słowem jest to jakaś wada fabryczna.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 27, 2017, 20:31:26 »
Zrobiłem przeróbkę układu zasilania paliwa. Mam zdjęcia, mam numery części. Na chwilę obecną proszę o cierpliwość ponieważ... nowo kupiony filtr Purfluxa ciągnie powietrze! Ten cały Purflux to jakieś nieporozumienie. We wcześniejszych samochodach stosowałem Manna lub Knechta i nigdy nie było problemu z paliwem. Od momentu kupna Citroena stosuję tego wszędzie polecanego cudaka i ciągle są z nim problemy... Nowy filtr, bez oringów, bez szybkozłączek, bez przykręcanych podgrzewaczy - słowem bez potencjalnych miejsc gdzie może być zaciągane powietrze i co? Przed filtrem nie ma powietrza, za filtrem idzie powietrze... Szlag mnie trafia! Albo zapowietrza się na odpowietrzniku albo na korku spustowym (badziewne wykonanie). Nie ma innej opcji.

Dajcie mi jeszcze parę dni. Muszę się temu przyjrzeć. Albo coś jest niedokręcone albo będę reklamował badziew.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 17, 2017, 18:12:31 »
Dawno mnie tutaj nie było ale spokojnie - podzielę się z Wami moimi spostrzeżeniami. Jakimi? Negatywnymi niestety...

Po kolei. Jak pisałem, tak zrobiłem. Zakupiłem:
1. Przeźroczysty wąż paliwowy o średnicy 10 mm:



2. Peugeotowski podgrzewacz paliwa z wejściem i wyjściem o średnicy 10 mm:





3. Filtr paliwa z wejściem i wyjściem o średnicy 10 mm:







4. Metalowe obejmy, które znacznie lepiej trzymają niż opaski śrubowe:




Jak widzicie wszystko zgodnie z pierwotnym zamysłem projektanta - cały czas zachowujemy średnicę przepływu paliwa 10 mm!!!

W pierwszym etapie całość wyglądała następująco:




Jak można zauważyć zostawiłem oryginalną gruszkę oraz jej króciec (jestem jej pewny na milion procent, ale o tym dalej), potem jest przeźroczysty wąż (aby obserwować paliwo za gruszką, a przed filtrem) do podgrzewacza (nie chciałem stracić możliwości oryginalnej obudowy - wtyczka pasuje na 100%), następnie ponownie jest przeźroczysty wąż (aby obserwować paliwo za podgrzewaczem, a przed filtrem) do filtra paliwa, z którego także wychodzi przeźroczysty wąż (aby obserwować paliwo za filtrem aż do pompy) do pompy paliwa. W tym wariancie wykorzystałem szybkozłączki odzyskane z oryginalnego węża filtr-pompa. Efekt? Powietrze w przewodzie paliwowym!!! W drugim etapie wywaliłem te szybkozłączki i wszystko skręciłem na podwójne obejmy zaciskowe:










Efekt? Powietrze w paliwie!!! To jest po prostu kpina!!! Ale wiecie gdzie jest powietrze? Na wyjściu z filtra! Nie ma za gruszką, nie ma go za podgrzewaczem, NIE MA GO NA WEJŚCIU FILTRA, a jest na wyjściu filtra!!! Co ciekawe, oryginalna obudowa Purflux, nowy filtr Purflux, a ten sam efekt końcowy - powietrze w paliwie. BUBEL!

Oczywiście kombinowałem ze znajomym na milion sposobów - podmienialiśmy korek spustowy, wymienialiśmy oring odpowietrznika i... nic - powietrze ciągle wychodziło z filtra... Filmik ładnie pokazujący istotę problemu:

http://krzy82.ayz.pl/C5/C5/film.mp4

Do jakich wniosków można dojść?
1. Mechaników możecie sobie darować - usłyszycie, że te modele mają powietrze i tak ma być (sic!).
2. ASO możecie sobie darować - usłyszycie, że trzeba wymienić przewód z gruszką od baku do filtra.

Tutaj się zatrzymam. Otóż g****no prawda!!! Moja gruszka jest sprawna na milion procent ponieważ została połączona wężem prosto do pompy i stała tak dwie doby. Efekt? Zero powietrza w układzie i gruszka twarda jak kamień! Wniosek - to nie jest wina przewodu od baku ani gruszki. Koniec kropka!

3. Albo marka Purflux to badziew sam w sobie albo dostarcza na polski rynek odpady produkcyjne. Zresztą nie rozumiałem nigdy tej fascynacji Purfluxem, ale wszyscy do Francuza polecali, więc montowałem. Szkoda, że nie kupiłem Manna albo Knechta. Filtr ze zdjęć idzie jutro do reklamacji - zobaczymy co z tego wyjdzie - ewidentnie na wyjściu pojawia się powietrze chociaż nie ma go na wejściu.
4. Sklepy twierdzą, że nigdy nie miały reklamacji filtrów paliwa, mechanicy przyznają zaś, że spotykają się z takimi wadliwymi filtrami. To jak to jest?

Innymi słowy: kilka tygodni testów, składania, rozkładania, kur***ania, głaskania, drapania się w głowę i wszystko na nic - powietrze jak było, tak jest. Smutne, ale prawdziwe.

Na chwilę obecną mam kombinację starego z nowym:



Efekt? Tak, tak, jest powietrze na wyjściu...


Oba filtry dają w rezultacie ten sam wynik - powietrze wydostaje się z filtra i trafia do pompy. Tylko, że oryginalna obudowa ma, podejrzane według mnie, gniazdo dla króćca gruszki, a nowy filtr ma króćce skręcane dwiema obejmami. Skoro i tu i tu jest to samo, to może gniazdo nie jest nieszczelne. W takim razie co? Zostaje korek spustowy, odpowietrznik albo dekiel z oringiem. I teraz powiem Wam ciekawostkę:

na obudowie jest napisane, że maksymalny moment dokręcenia to 40Nm ale... skręcając obudowę zejdą się Wam pazurki, ale klucz ustawiony na 40Nm nie kliknie! Zrobiliśmy test i na starej obudowie spiłowaliśmy jeden cypelek. Dynanometryk kliknął dopiero jak przekręciliśmy dekiel o jakieś 0,5 cm poza spotykające się cypelki. Może tutaj jest pies pogrzebany? Wszak jedni mają szczelne te obudowy a inni walczą z tym miesiącami. Tak z innej beczki, wpisów o powietrzu w paliwie nie można zliczyć - jest to baaaaaaaaaardzo znany problem. Nie taki ten 2.0 HDI super, jak go malują...

Na chwilę obecną poddaję się. Filtr idzie na reklamację, a ja jeżdżę z tym, co jest. Gruszka robi się miękka już po kilkunastu sekundach po wyłączeniu silnika i ściskając nią słychać bulgotanie powietrza w filtrze - spięta z pominięciem filtra jest twarda jak kamień... Pocieszającym może być to, że są wybrańcy, którzy nie mają ani grama powietrza w tych obudowach:

https://www.youtube.com/watch?v=tO-K6Z4Wdb4

PS. Te osoby, które twierdzą, że nie mają powietrza w układzie, niech zrobią test z drugą osobą - jedna robi przygazówkę na postoju, a druga niech patrzy co się dzieje. Możecie się zdziwić... Na  biegu jałowym czyściutko, ale powyżej 2500 obrotów powietrze jak nic.

PS 2. Dużo osób nawet nie wie, że ma taki problem, bo nie zawsze producenci montują przeźroczyste przewody paliwowe. Prawie się doktoryzowałem w tej dziedzinie i wiem, że to dotyczy kilku marek, a na pewno tysięcy użytkowników tych marek.

Nie wiem co jest powodem takiego stanu rzeczy. Może ssąca pompa wysokiego ciśnienie nie sprawdza się, może filtry to odpady produkcyjne z nieszczelnymi zgrzewami, może oringi korków spustowych i odpowietrzników są wadliwe, a może po prostu od jakiegoś roku tak ma być aby wciskać nowy przewód paliwowy za 650 zł nieświadomemu klientowi?

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 17, 2017, 19:32:41 »
Jeśli już robisz takie kombinacje to może podłącz pod kompresor podaj tam z dwa bary rzuć do jakiegoś wiadra z wodą i pokaże nieszczelność.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 17, 2017, 20:53:28 »
Na babski rozum, jeśli filtr byłby nieszczelny to na skutek ciśnienia paliwo byłoby wypychane nieszczelnością. Z uwagą czytam ten wątek i jedno przychodzi mi do głowy (hipotetyzuję :)  ) , otóż może powietrze idzie do filtra już od baku, bo np pompa je zasysa z uwagi na jakąś nieszczelność ale pęcherzyki są tak drobne i szybko podane w małym przekroju węża,że są niewidoczne, natomiast w filtrze są "uwalniane" bo zwiększa się nagle "objętość" układu i tam łączą się z innymi drobnymi pęcherzykami tworząc sporą ilość powietrza w filtrze, które teraz już w postaci dużych bąbelków są widoczne. Taka moja babska teoria.
Tak mi przyszło do głowy by założyć filtr w szklanej przeźroczystej obudowie lub przeźroczysty "odstojnik" przed filtrem lub zamiast filtra,wtedy będzie widać czy powietrze "przybywa" tak jak myślę.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 17, 2017, 21:37:14 »
Na babski rozum, jeśli filtr byłby nieszczelny to na skutek ciśnienia paliwo byłoby wypychane nieszczelnością. Z uwagą czytam ten wątek i jedno przychodzi mi do głowy (hipotetyzuję :)  ) , otóż może powietrze idzie do filtra już od baku, bo np pompa je zasysa z uwagi na jakąś nieszczelność ale pęcherzyki są tak drobne i szybko podane w małym przekroju węża,że są niewidoczne, natomiast w filtrze są "uwalniane" bo zwiększa się nagle "objętość" układu i tam łączą się z innymi drobnymi pęcherzykami tworząc sporą ilość powietrza w filtrze, które teraz już w postaci dużych bąbelków są widoczne. Taka moja babska teoria.
Tak mi przyszło do głowy by założyć filtr w szklanej przeźroczystej obudowie lub przeźroczysty "odstojnik" przed filtrem lub zamiast filtra,wtedy będzie widać czy powietrze "przybywa" tak jak myślę.

No właśnie nie. Nie ponieważ w układzie jest podciśnienie, a nie ciśnienie.

Dobrze hipotetuzujesz  :) Ja też podejrzewałem wąż idący od baku i / lub gruszkę i jej zaworek zwrotny. Jednakże w momencie spięcia gruszki bezpośrednio z pompą wysokiego ciśnienia wyeliminowałem ten trop. Innymi słowy spinając gruszkę z pompą wysokiego ciśnienia (bez filtra i bez podgrzewacza po drodze) i odpalając silnik (tak wiem, szło paliwo niefiltrowane prosto na wtryskiwacze) nie było w przewodzie ani grama powietrza. Wcześniej wróciłem z trasy i miałem silnik nagrzany więc nawet gaz wcisnąłem w podłogę - zero powietrza! Po wyłączeniu silnika gruszka jest twarda jak kamień - nie da się jej ścisnąć. Tak zmontowany układ poczekał sobie cały dzień i całą noc. Na drugi dzień to samo - gruszka twarda jak kamień i zero powietrza w układzie. Znowu sobie poleżało dzień i noc i ponownie - zero powietrza i gruszka kamień. To dobitnie dowodzi, że problem nie leży w zasilaniu od baku i w gruszce - to wszystko jest szczelne i działa prawidłowo. Problem jest w podpiętym filtrze / obudowie filtra...

Natomiast podpinając czy to starą obudowę (w której podejrzewałem gniazdko z oringami, w które wchodzi ten jasny króciec gruszki) czy nową (która ma sterczące króćce bez żadnych gniazd - specjalnie taki szukałem) podczas pracy silnika idą całe kłęby powietrza. To nie są drobinki, to nie są pojedyncze pęcherzyki. To jest pół na pół powietrze z paliwem. Po wyłączeniu silnika gruszka jest miękka - można ją ściskać do woli i NIGDY nie chce się utwardzić tak, jak to ma miejsce bez filtra paliwa.

Problem leży w oryginalnej obudowie - jej konstrukcji, budowie, oringach, itp. - oraz w tym konkretnym filtrze Purfluxa kupionym do testów. Nie mam już ochoty wydawać kasę na inne filtry i bawić się przy temperaturze na dworze w okolicy 0 stopni. Chętnych jak widać też nie ma aby temat ruszył do przodu. Rozmawiałem z mechanikami i każdy wie, że w 2.0 HDI leci powietrze razem z paliwem - żaden nie chciał nawet się tym zająć twierdząc, że to normalne. Nie jest normalne bo wtryskiwacz rozpyla paliwa a nie powietrze czy mleko. Wiem od jednego mechanika, że zdarzają się filtry, które są nieszczelne bo miał takie przypadki. Sklepy twierdzą, że pierwsze słyszą...

PS. Jak pisałem wcześniej - bez filtra gruszka jest twarda jak kamień i w wężu nie ma powietrza. Z podpiętym filtrem lub obudową gruszka jest zawsze miękka, a w najwyższym miejscu węża pojawia się bąbel powietrza. Co tu więcej pisać i udowadniać?

PS 2. Węże są podświetlane mocnym światłem z każdej strony aby było widać na 100% czy jest powietrze czy nie. Zresztą oprócz mnie w testach uczestniczyły jeszcze 2 inne osoby - nie ma miejsca na pomyłkę czy niewidoczność pęcherzyków... Ja wiem, że to aż niedorzeczne, ale naprawdę tak jest. Zresztą kolega też był sceptyczny dopóki nie przyjechał i sam osobiście wszystkiego nie sprawdził. Jego słowa "nie wierzę, to niemożliwe" nic nie zmieniają - problem istnieje...

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 18, 2017, 02:56:05 »
To możesz zrobić ostatni test, podłączyć długie przewody do filtra, najlepiej przeźroczyste, nalać ropy do jakiegoś naczynia do którego da się ten filtr wsadzić i całkowicie zanurzyć i podczas pracy powoli zanurzać filtr w ropie patrząc w którym momencie przestanie lecieć powietrze.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 18, 2017, 11:38:01 »
To jest myśl ;-)

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 18, 2017, 15:39:42 »
TO i ja sie podziele spostrzerzeniami na temat powietrza w układzie poaliwowym.
Kupiłem filtr paliwa z mercedesa cdi  filtron PP-840/6.Wlot paliwa 10mm ,wada ze wylot na 8mm i skierowany w
tą samą strone co wlot.
Zamontowałem wszystko na przezroczystych przewodach fi 8mm i opaskach zaciskowych.dodatkowo sam filtr zamontowałem na obejme do rur z marketu budowlaneg0 fi 90mm w miejsce orginalnego filtra.
wszystko estetycznie prawie jak orginał! ;)
po odpaleniu ,wiadomo nowy filtr paliwa musiał sie odpowietrzyć,po odpowietrzeniu prawie sukces bo powietrza brak(zdażaja sie czasami pęcherzyki nasion maku-na nowej obudowie filtra przy przygazowaniu zdażały sie partie ziaren pieprzu.) pozatym zauwazyłem że po nocy grucha była miękka(na purfluksie 2-3 rzy i był kamień,teraz na filtronie 5-6 razy)
jakby jakiś zaworek na pompie puszczał paliwo powrotem??
ogólnie zestaw zamontowany od soboty wiec zrobiłem na nim z 30km.będę informował jak dalej sytuacja.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2017, 06:21:05 wysłana przez Daniel Dzienisowicz »
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 18, 2017, 18:48:59 »
Zakładałam,że pompa(wstępna) jest w baku i pcha paliwo, wygłupiłam się hmmmm, prosze nie rozgłaszać.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 18, 2017, 19:20:58 »
W przypadku układu Siemensa jak tutaj, nie ma pompy w zbiorniku. Paliwo jest zasysane przez pompę WC (która składa się z trzech pomp, all in one).

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 18, 2017, 21:04:36 »
Jeszcze jedno pytanie a propos paliwa, powietrza w paliwie i kondycji układu paliwowego. Czy takie korekty wtryskiwaczy:



świadczą, że wtrysk mówi "papa" i jest to właśnie skutek pracy przy wiecznie zapowietrzonym układzie?

Jeszcze całkiem niedawno miałem takie korekty:



Różnica widoczna gołym okiem...

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 345
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 19, 2017, 08:41:23 »
Sam nie jestem ani trochę przekonany do tego co piszę ale być może w wyniku nagłej zmiany średnicy za filtrem oraz ciśnienia powstaje zjawisko kawitacji i to jest przyczyna? Choć sam w to za bardzo nie wierzę.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 19, 2017, 18:46:40 »
Sam nie jestem ani trochę przekonany do tego co piszę ale być może w wyniku nagłej zmiany średnicy za filtrem oraz ciśnienia powstaje zjawisko kawitacji i to jest przyczyna? Choć sam w to za bardzo nie wierzę.

Średnica przewodów i króćców jest zachowana - na całym odcinku od gruszki aż do pompy jest to w każdym momencie 10 mm...

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 19, 2017, 19:27:40 »
TO i ja sie podziele spostrzerzeniami na temat powietrza w układzie poaliwowym.
Kupiłem filtr paliwa z mercedesa cdi  filtron PP-840/6.Wlot paliwa 10mm ,wada ze wylot na 8mm i skierowany w
tą samą strone co wlot.
Zamontowałem wszystko na przezroczystych przewodach fi 8mm i opaskach zaciskowych.dodatkowo sam filtr zamontowałem na obejme do rur z marketu budowlaneg0 fi 90mm w miejsce orginalnego filtra.
wszystko estetycznie prawie jak orginał! ;)
po odpaleniu ,wiadomo nowy filtr paliwa musiał sie odpowietrzyć,po odpowietrzeniu prawie sukces bo powietrza brak(zdażaja sie czasami pęcherzyki nasion maku-na nowej obudowie filtra przy przygazowaniu zdażały sie partie ziaren pieprzu.) pozatym zauwazyłem że po nocy grucha była miękka(na purfluksie 2-3 rzy i był kamień,teraz na filtronie 5-6 razy)
jakby jakiś zaworek na pompie puszczał paliwo powrotem??
ogólnie zestaw zamontowany od soboty wiec zrobiłem na nim z 30km.będę informował jak dalej sytuacja.
  Chyba u mnie lipa również.dzisiaj wróciłem z trasy ,maska w górę i przegazówka silnika :powietrze w przewodzie,jakieś cyrki
!w wolnej chwili spróbuje jeszcze odkrecić korek zbiornika a drugi krok podłącze paliwo z bańki 5litrów.
pozdrawiam
ps.sąsiad w volvo v50 2.0 d też ma problem z powietrzem w ukladzie paliwowym.
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 19, 2017, 21:24:48 »
Nie trudź się - to nic nie da. Powietrze wychodzi z filtra / obudowy filtra. Nie ma go przed filtrem - złącz sobie króciec gruszki ze złączką wyjściową - gruszka będzie jak kamień. Silnik zupełnie inaczej wtedy pracuje.

We wszystkich markach, w których stosowano ten silnik i ten układ paliwa (choć nie tylko bo zdarza się też w innych wersjach HDI) występuje ten sam problem. Czy to Ford, Peugeot, Citroen czy Volvo - wszędzie jest to samo - mniejsze lub większe bąble powietrza. Co gorsze, czasem nic nie pomaga. Coś tutaj PSA dało (cenzura)...

Mnie zastanawia trochę taka zmowa odnośnie tej oryginalnej obudowy Purfluxa - wszyscy wiedzą, że ona zaciąga lewe powietrze i przez kilka lat produkcji tego modelu silnika nikt jej nie poprawił? Jedni piszą, że ona się deformuje od temperatury (całkiem możliwe - mojej dekiel nie jest idealnie poziomy - jest lekko pofalowany jak się patrzy z boku), inni że puszczają zgrzewy (jakie zgrzewy? tam nie ma żadnych zgrzewów), jeszcze inni, że za cienkie jest zaślepienie pod czujnik obecności wody, itp. To jest po prostu bubel, który naturalną koleją rzeczy poprawili w wersji 163 konnej.

Ja w sumie mógłbym zrobić jeszcze inny test - mam dwie takie obudowy (obie puszczają powietrze) i w tej starszej spiłowałem ten cypelek, który jest ogranicznikiem wkręcania dekla. W ten sposób mogę trochę mocniej skręcić dekiel i dopiero wtedy uzyskuję te 40Nm nadrukowane na obudowie. Niestety to znowu wymaga spuszczenia paliwa i całej tej zabawy... Ja mam już lekko dość tego problemu, tego silnika i chyba tego samochodu...

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 20, 2017, 16:30:30 »
Prędzej korekty wariują przez powietrze w paliwie.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 21, 2017, 12:59:40 »
Krzysztof, sprubuj sprawdzić pustą obudowę, bez filtra. Tak czy inaczej pomysł z zanurzaniem obudowy powoli w misce z ropą uważam za najlepszy. Zbieraj siły i podejmuj walkę, trzymam kciuki ;-)

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 22, 2017, 13:47:55 »
Czytałem na którymś z forum że założenie zaworka zwrotnego na powrocie oraz zasilaniu załatwia sprawę miękkiej gruszki. Z tego co wyczytałem w pompie WC jest jakiś zaworek i to on jest za to odpowiedzialny. Też mam powietrze w przewodach i dokładnie podobny przypadek :) Mam 2 cytrynki z tym silnikiem i  w obu to samo. Temat dość znany również za granicą - także poszukują rozwiązania. Krzysztof słowa uznania za walkę i cierpliwość.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 09, 2018, 16:26:51 »
Jaki ma numer CS filtr o którym piszecie. Czy zmienił się istotnie w X7?
Odnośnie badań szczelności, to CS przewiduje dla X7 sprawdzanie podciśnienia układu wakuometrem i pompą podciśnieniową.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 10, 2018, 20:03:09 »
Prędzej korekty wariują przez powietrze w paliwie.

Teraz będzie najlepsze... Od bodajże 4 tankowań jeździłem z komunikatem o niskim poziomie dodatku do paliwa. W pewną sobotę dolałem 3 L dodatku, chciałem zakodować, ale Lexia mi nie pozwoliła bo napisała, że najpierw trzeba uzupełnić zbiornik (no jakieś 10 minut wcześniej to zrobiłem ale mniejsza o to) i... komunikat sam zniknął. I teraz finał: po wyłączeniu i włączeniu zapłonu i odpaleniu samochodu korekty zrobiły się normalne  :o tzn. 98,82%, 98,82%, 101,18% i 101,18% lub troszkę inne kombinacje, ale 4 cylinder miał po tym zabiegu najwięcej 106,67% a nie 160% jak wcześniej.

Czytałem na którymś z forum że założenie zaworka zwrotnego na powrocie oraz zasilaniu załatwia sprawę miękkiej gruszki. Z tego co wyczytałem w pompie WC jest jakiś zaworek i to on jest za to odpowiedzialny. Też mam powietrze w przewodach i dokładnie podobny przypadek :) Mam 2 cytrynki z tym silnikiem i  w obu to samo. Temat dość znany również za granicą - także poszukują rozwiązania. Krzysztof słowa uznania za walkę i cierpliwość.

Nie, nie. Moje testy wykazały, że żadnych zaworków nie muszę wstawiać ponieważ moja gruszka jest sprawna - instalacja bez obudowy i filtra powoduje, że gruszka jest twarda jak kamień i taki stan utrzymuje się kilka dni. Ewidentnym problemem jest obudowa filtra paliwa i sposób podłączania do niej przewodów paliwowych. Gdyby wejście było zrobione tak, jak wyjście (króciec a nie gniazdo) - nie byłoby problemu. Wystarczyłoby nasunąć wąż na króciec wejściowy i wyjściowy i skręcić oba króćce zaciskami. PSA to ewidentnie zepsuło i gra wariata, że tak ma być. A ludziom silniki się dławią albo nierówno chodzą...

Najgorsze jest to, że nie posiadam garażu, w którym mógłbym coś dłubać dalej. Przyszła zimna i deszczowa pora i ciężko mi się zabrać za jeszcze jeden test - chcę ściąć cypelki na obudowie i troszkę dalej wkręcić dekiel aż do uzyskania prawdziwej wartości podanej w Nm. Na mój gust są 4 potencjalne miejsca zaciągania powietrza:
1. Gniazdo wejściowe z 2 oringami - króciec gruszki wykazuje spory luz
2. Uszczelnienie odpowietrznika
3. Uszczelnienie kranika
4. Oring / dekiel samej obudowy - jak pisałem w momencie zejścia się cypelków nie ma 40 Nm, które jest naniesione na obudowę

Osobiście obstawiam gniazdo wejściowe - tam mam wiecznie tłustą obudowę. Tylko jak to uszczelnić skoro w mojej zapyziałej wiosce nie można sobie swobodnie kupić oringów w różnych rozmiarach. Tak z innej beczki - podawany wymiar 10x2 jest chyba błędny...

Aha. Ten filtr Purfluxa poszedł na reklamację. Zobaczymy co z tego wyjdzie - ten to dopiero produkował bąble powietrza na wyjściu... gdzie na wejściu ani grama powietrza!
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2018, 20:13:49 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 345
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 10, 2018, 21:23:22 »
Wymieniałam oringi na złączkach w oryginale są na wejściu 2 oringi 10x2 na wyjściu jeden 10x2 i jeden 10x2,5. Próbowałem je wymieniać ale nic to nie dało, w Kragum kupiłem różne rozmiary no i d...
Moim zdaniem jedynym testem który należałoby wykonać to zanurzenie całego filtra w ON i powolne jego wyciąganie wówczas może zobaczysz w którym momencie pojawia się powietrze.