Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 152271 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Filip

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: c8 2.0 HDI 136 KM
  • Zainteresowania: elektryka
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 25, 2018, 20:25:11 »
No właśnie czy obudowy z allegro to naprawdę oryginały.? Czy serwis tylko kasuje za ASO. Jeśli ktoś wie niech piszę. Te same silniki są montowanie we Fordach i tam podobno mniej jest problemów z obudową. A jest dokładnie taka sama jak w citroen/peugeot...

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 29, 2018, 20:04:05 »
No właśnie czy obudowy z allegro to naprawdę oryginały.? Czy serwis tylko kasuje za ASO. Jeśli ktoś wie niech piszę. Te same silniki są montowanie we Fordach i tam podobno mniej jest problemów z obudową. A jest dokładnie taka sama jak w citroen/peugeot...

Problem jest w wielu modelach Peugeota, w Citroenie C5, w Fordach oraz nawet w Volvo. Cecha wspólna - silnika 2.0 HDI koncernu PSA...

Offline Jacek Samociak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Sulechów
  • Posiadany samochód: Peugeot Partner 1,9D
  • Miejscowość: Sulechów
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #102 dnia: Luty 02, 2018, 10:58:47 »
Pozwolicie że dołączę się do wątku :)

Zapytam tak: czy ten wąż przezroczysty jest na bank odpowiedni do paliwa ? Tzn. czy ma certyfikat do paliw i co ważniejsze temperatur pracy hmmm -30 do  60 stopni C? Pytam, bo "na oko" mam w pracy takie węże, ale stosowane do powietrza ( sprężarek itp), nie paliwa. Owszem, z wężem nic się nie dzieje jak się zastosuje do paliwa, ale jest on bardzo sztywny już w temp. pokojowej, a w temp. poniżej
zera sztywnieje i na połączeniu może się rozszczelniać...


On jest zbrojony,( zupełnie niepotrzebnie do paliwa, bo mamy tu ciśnienia sporo poniżej 1 bara, a wąż wytrzymuje roboczo z 10barów) co zwiększa jego sztywność, a zmniejsza elastyczność. W dodatku przez to zbrojenie ledwo co widać w nim.

A ponieważ walka idzie nawet o mikro pęcherzyki powietrza, może to ma znaczenie ?

PS. Podobny wężyk PCV tylko bez zbrojenia podłączałem kiedyś do Forda 1,8D kiedy miałem problemy z powietrzem w układzie i na mrozie nie mogłem go
uszczelnić, wywaliłem i zastosowałem typowy paliwowy nieprzezroczysty-gumowy ( miękki mimo mrozu) - ten dopiero dało się uszczelnić.

pzdr
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2018, 13:09:39 wysłana przez Jacek Samociak »

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #103 dnia: Luty 02, 2018, 17:37:30 »
Pozwolicie że dołączę się do wątku :)

Zapytam tak: czy ten wąż przezroczysty jest na bank odpowiedni do paliwa ? Tzn. czy ma certyfikat do paliw i co ważniejsze temperatur pracy hmmm -30 do  60 stopni C? Pytam, bo "na oko" mam w pracy takie węże, ale stosowane do powietrza ( sprężarek itp), nie paliwa. Owszem, z wężem nic się nie dzieje jak się zastosuje do paliwa, ale jest on bardzo sztywny już w temp. pokojowej, a w temp. poniżej
zera sztywnieje i na połączeniu może się rozszczelniać...


On jest zbrojony,( zupełnie niepotrzebnie do paliwa, bo mamy tu ciśnienia sporo poniżej 1 bara, a wąż wytrzymuje roboczo z 10barów) co zwiększa jego sztywność, a zmniejsza elastyczność. W dodatku przez to zbrojenie ledwo co widać w nim.

A ponieważ walka idzie nawet o mikro pęcherzyki powietrza, może to ma znaczenie ?

PS. Podobny wężyk PCV tylko bez zbrojenia podłączałem kiedyś do Forda 1,8D kiedy miałem problemy z powietrzem w układzie i na mrozie nie mogłem go
uszczelnić, wywaliłem i zastosowałem typowy paliwowy nieprzezroczysty-gumowy ( miękki mimo mrozu) - ten dopiero dało się uszczelnić.

pzdr

Oryginalnie Citroen też ma przeźroczysty przewód paliwowy od filtra do pompy. Jest koloru pomarańczowego i wykazuje się sporą sztywnością / twardością - być może to efekt 10 lat pracy w lecie i zimie. W nim też było widać powietrze. W sklepie motoryzacyjnym zapytałem czy są przeźroczyste węże paliwowe i otrzymałem twierdzącą odpowiedź i właśnie taki wąż. To są ponoć węże paliwowe. Montując klasyczne nie będę widział co się dzieje w układzie paliwowym. Inna sprawa, że dwie porządne opaski zaciskowe na każdym końcu chyba raczej uszczelniają połączenie...

Jeżdżąc codziennie do pracy mogę stwierdzić, że problem jest okresowy - raz samochód nie jeździ tylko wyje mu silnik i automat paskudnie zmienia biegi, a innego dnia wszytko pracuje wyśmienicie jakby coś się uszczelniło. To ewidentnie widać - przy mocnym przyspieszeniu obroty zostają poniżej 2500 i samochód bardzo ładnie idzie do przodu z akceptowalnym dla ucha dźwiękiem. W tych kiepskich dniach obroty od razu idą pod 3000, silnik wyje a wcale nie przyspiesza i dźwięk jest taki, jakby czegoś brakowało.

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #104 dnia: Luty 02, 2018, 22:52:08 »
Jeszcze raz podjołem walke z powietrzem.
W starej obudowie ściołem ogranicznik z 3-4mm,żeby górna czesc lepiej doszla do dolnej podczas dokrecania,
kupiłem orginalny filtr FORDA (Nna 90% purflux).podczas skręcania na górny kołnież zastosowałem warstewke silikonu.
Oring starannie założyłem ,przed zakrecaniem posmarowalem olejem.
efekt:okresowe powietrze w paliwie na wolnych obrotach,przy przegazowce bable gorsze niż na filtronie 840/6

przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #105 dnia: Luty 03, 2018, 08:36:01 »
a może gdyby tak na własną rękę dokupić oring ten który zakładamy na dekiel filtra ale odrobinę grubszy?

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 345
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #106 dnia: Luty 03, 2018, 11:40:20 »
Też o tym myślałem ale narazie nie mam czasu i pogoda trochę paskudna a garażu brak  :( . Jakby ktoś chciał to oryginalny oring ma rozmiar 95x5,33 więc trzeba by założyć następny rozmiar 95x6, jest on dostępny w większości sklepów. Tylko przed założeniem większego proponuje dobrze posmarować olejem aby się dobrze ułożył przy skręcaniu.

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #107 dnia: Luty 05, 2018, 13:54:56 »
Czym się różnią oringi w szybkozłączkach prócz koloru?Jeden i drugi służy za uszczelnienicz?Bez różnicy który pierwszy?Rozsypało mi się to przy rozbieraniu i nie zauważyłem jak to było po układane.Założyłem nowe oringi 10x2 2sztuki jeden za drugim,zeszlifowałem ogranicznik na obudowie żeby ją mocniej dokrecić i poprawy brak.Ewidentnie łapie powietrze na obudowie bądź na wejściu ponieważ po ominięciu filtra powietrza brak.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #108 dnia: Luty 05, 2018, 18:49:25 »
Jeszcze raz podjołem walke z powietrzem.
W starej obudowie ściołem ogranicznik z 3-4mm,żeby górna czesc lepiej doszla do dolnej podczas dokrecania,
kupiłem orginalny filtr FORDA (Nna 90% purflux).podczas skręcania na górny kołnież zastosowałem warstewke silikonu.
Oring starannie założyłem ,przed zakrecaniem posmarowalem olejem.
efekt:okresowe powietrze w paliwie na wolnych obrotach,przy przegazowce bable gorsze niż na filtronie 840/6

Daniel, piszesz o tym ograniczniku, który wyznacza końcowy moment dokręcenia dekla - gdzie styka się cypel obudowy z cyplem dekla? Miałem zrobić taki test ale zrobiło się zimno i deszczowo...

Może to za mocno dokręcony odpowietrznik i kranik przez co odkształcają się te ich małe uszczelnienia? Sam już nie wiem co jest winne w tym bublu...

a może gdyby tak na własną rękę dokupić oring ten który zakładamy na dekiel filtra ale odrobinę grubszy?

No niby tak, ale kupując całą nową obudowę masz już nowy ten oring...

Czym się różnią oringi w szybkozłączkach prócz koloru?Jeden i drugi służy za uszczelnienicz?Bez różnicy który pierwszy?Rozsypało mi się to przy rozbieraniu i nie zauważyłem jak to było po układane.Założyłem nowe oringi 10x2 2sztuki jeden za drugim,zeszlifowałem ogranicznik na obudowie żeby ją mocniej dokrecić i poprawy brak.Ewidentnie łapie powietrze na obudowie bądź na wejściu ponieważ po ominięciu filtra powietrza brak.

Jeden ma kształt typowego oringu, a ten drugi jakby jest trochę taki spłaszczony. Najbliżej wejścia jest żółty, potem zielony (ten jest taki jakby spłaszczony).

Jak zacząłem temat, to mało kto poważnie podchodził do zagadnienia i się udzielał. Teraz nawet sceptycy chyba widzą jak poważny jest to problem, lub inaczej, jak poważny jest to bubel!

PS. Ten ścięty ogranicznik to ten zaznaczony czerwonym kółkiem?

PS. 2. Chyba, że problem leży tylko i wyłącznie w tym, że obudowa nie była kupiona w ASO. Pytanie tylko czy jest ktoś, kto może to potwierdzić...
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2018, 18:59:36 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #109 dnia: Luty 05, 2018, 19:46:42 »
Ja kupiłem Purfluxa poza ASO (do Puga) i problem z porannym odpalaniem zniknął, choć grucha nadal miękka i widoczne bąble są. Pojawiła się za to z czasem nowa przypadłość. Jak jest niski poziom paliwa w zbiorniku - tuż ponad rezerwą - to zaczyna poszarpywać.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #110 dnia: Luty 06, 2018, 09:55:31 »
A może by to sprawdzić podciśnieniowo - jeden króciec zaślepić, drugi wyprowadzić wężyk i zrobić podciśnienie, całość do wiaderka z ropą i obserować czy próżnia utrzyma się , czy jednak nie. Pompę do wytwarzania podciśnienia mam - jeśli ktoś ma filtr zapasowy/dodatkowy to możemy przeprowadzić jakieś testy.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

matil80

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #111 dnia: Luty 07, 2018, 19:17:18 »
Koledzy , orientuje się ktoś jakiej średnicy jest wężyk na powrocie paliwa ?

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #112 dnia: Luty 08, 2018, 13:49:02 »
Koledzy , orientuje się ktoś jakiej średnicy jest wężyk na powrocie paliwa ?

8mm.wiem bo zakładałem zaworek zwrotny na powrocie.
pozdrawiam


przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #113 dnia: Luty 08, 2018, 13:59:46 »
Koledzy , orientuje się ktoś jakiej średnicy jest wężyk na powrocie paliwa ?

8mm.wiem bo zakładałem zaworek zwrotny na powrocie.
pozdrawiam



W Jakim celu go zakładałeś i czy pomógł?
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #114 dnia: Luty 08, 2018, 20:31:10 »
Pomóc raczej nie pomogło.Miało ograniczyc miękkość gruszki (spowodowane zaciaganiem paliwa przez powrót lub zasilanie do zbiornika-przynajmniej tak obstawiałem)
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #115 dnia: Luty 10, 2018, 17:05:38 »
Założyłem dzisiaj nowa obudowę purfluxa i to samo co na starej,sporo powietrza. Po złączeniu wejścia z wyjściem ani bąbla.

Chciałbym spróbować założyć filtr jak w załączniku, nic bardziej odpowiedniego nie znalazłem. Czy ten filtr będzie odpowiedni jakościowo jeśli chodzi o filtracje? I czy ta szybkozłączka z linku  będzie pasować w gniazdo wyjściowe od filtra?
Z góry dzięki za odpowiedź.

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3321221615181-ent250112-lacznik-przewodu-paliwowego.html

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #116 dnia: Luty 10, 2018, 17:19:29 »
A może faktycznie to jest konstrukcyjnie skopane - wystepuje zjawisk kawitacji - ze względu kształt, zmianę  ciśnienia a to co widzimy to nie powietrze ale gazy wywołane tym zjawiskiem?, a wykluczenie obudowy filtra zmienia drogę przepływu paliwa i bąbli brak.?
Jak ktoś ma starą niepotrzebną obudowę to mogę zrobić jej testy zarówno ciśnieniowe jak i podciśnieniowe.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #117 dnia: Luty 10, 2018, 17:44:01 »
Coraz mocniej zaczynam w to wierzyć, tylko dlaczego u niektórych przy tych silnikach nie ma bąbli? Podałem na nową obudowę 2 bary włożyłem do wiadra z wodą i trzyma. Być może na podciśnieniu puszcza ale nie mam jak sprawdzić.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #118 dnia: Luty 10, 2018, 18:10:53 »
Tak może być, przy ciśnieniu będzie ok a przy podcisnieniu niestety nie. Dla czego u jednych są a u innych nie? Może kształt przewodów (troszkę inaczej poprowadzone) może inne ciśnienie/podcisnienie (zużycie pompy) ma na to wpływ.
Ja mam pompę prózniową i jak będzie cieplej to może sprawdzę, ale jeszcze złączki z kawałkami przewodów potrzebowałabym gdzieś na szrocie kupić. Jeśli obudowa przejdzie takie testy to niestety ale trzeba czegoś innego się chwycić a nie szczelności.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #119 dnia: Luty 11, 2018, 11:35:00 »
Tak może być, przy ciśnieniu będzie ok a przy podcisnieniu niestety nie. Dla czego u jednych są a u innych nie? Może kształt przewodów (troszkę inaczej poprowadzone) może inne ciśnienie/podcisnienie (zużycie pompy) ma na to wpływ.
Ja mam pompę prózniową i jak będzie cieplej to może sprawdzę, ale jeszcze złączki z kawałkami przewodów potrzebowałabym gdzieś na szrocie kupić. Jeśli obudowa przejdzie takie testy to niestety ale trzeba czegoś innego się chwycić a nie szczelności.
Pompa zasysa paliwo podciśnieniem i nie ma w tym nic dziwnego, że ssie powietrze jak ma tylko możliwość. Dlaczego przed filtrem? po pierwsze bo ma możliwość przez wszystkie nieszczelności w połączeniu,  a po drugie równie ważne jest to że filtr stanowi opór w przepływie.Dlaczego między zbiornikiem, a filtrem - dokładnie ten sam powód.
To tak jak w odkurzaczu zatykając rurę nagle się okaże że po drodze jest jeszcze masa nieszczelności,a przecież przed zatkaniem rury ich nie było  :) .Taki sam opór stanowi smok w zbiorniku i tam proponuję zajrzeć,  szczególnie jak auto ma problemy z odpaleniem na mniejszej ilości paliwa, przeglądać smoka,  sitko, połączenia i zaworek zwrotny
To nie jest domena 2.0 hdi, bo on całkiem dobrze pali nawet jak jest powietrze.  Zobaczcie vw które ma metalowe filtry ale ogrzewacz przepływowy co tam się dzieje i ile jest wątków, to samo opel.

W c5x7 przewód paliwowy na wylocie z filtra jest czarny i większość użytkowników się tym nie przejmuję czy jest tam powietrze i są szczęśliwi, auto normalnie pali i jeździ,  nie słabnie itp.

Co do pompowania gruszką i jej twardości to warto sprawdzić czy zaworek w niej jest sprawny  i całkowicie szczelny - powinno być go słychać podczas pompowania. Tutaj też podam prosty przklad pompowania koła. Proszę spróbować zwykłą pompką dobić powietrza w kole jak nie ma wentyla , to jest ta sama sytuacja.
Co do zużycia pompy to póki daje ciśnienie to jest sprawna, ona potrafi sporo znieść, a to co ją może faktycznie dobić to suche paliwo bez siarki i wszystkie super myjące dodatki. Pompa wtedy zaczyna sypać opiłkami które znajdują się później w obudowie filtra.. Nie róbcie tego swoim hdi  :)

Kiedy miałem podpiętego Purfluxa z Laguny III do testów, to między gruszką a tym filtrem miałem kawałek przeźroczystego przewodu. Nie było w nim ani grama powietrza, więc przyczyną nie jest bak, smok ani gruszka.

Owszem, niektórzy nawet nie wiedzą o problemie z uwagi na nieprzeźroczyste przewody paliwowe. Jednakże to czuć podczas jazdy. Mam takie dni, że silnik+skrzynia pracuje idealnie - samochód bardzo ładnie przyśpiesza - wystarczy musnąć gaz a strzałka prędkościomierza idzie do góry, chodzi równo, dźwięk jest cichszy i równiejszy, automatu w ogóle nie czuć. W takie dni samochód chodzi świetnie - nawet patrząc na spalanie chwilowe jest ono znacznie niższe. A są takie dni, że ten dźwięk jest znacznie gorszy, samochód już tak nie przyśpiesza (wręcz obroty wyją a on jeszcze nie osiągnął docelowej prędkości) a automat ma problem - zamiast wbić wyższy bieg, to obroty rosną, silnik chwilę wyje i dopiero wbija bieg. Wtedy też spalanie chwilowe jest wyższe mimo tej samej trasy, prędkości i warunków. Widać i czuć różnicę, że coś jest nie tak.

Pytanie czy to faktycznie to powietrze w paliwie jest temu winne czy coś innego szwankuje w nieregularny sposób? Skoro jednak mam różne drgania, wibracje, automat świruje i mam to powietrze w paliwie, gdzie inni prezentują na filmach brak tych objawów, to raczej ono jest problemem. Ja myślę, że wiele osób trochę źle to sobie uzmysławia - my, a przynajmniej ja, nie piszę o mikro-bąbelkach powietrza raz na kilka minut. Ja piszę o wielkich bąblach powietrza, które albo cały czas idą na biegu jałowym albo pojawiają się przy depnięciu na gaz / czy odjęciu gazu. Skoro coś się potrafi uszczelnić w te lepsze dni i do wtryskiwaczy idzie samo paliwo, to być może wtedy ten samochód właśnie jeździ poprawnie. Jednakże skoro z paliwem idzie powietrze (tym więcej tego powietrza im większa prędkość / większe wciskanie gazu), tym gorzej pracuje silnik a przez to pewnie głupieje automat, który mierzy moment uzyskiwany przez silnik. Obroty silnika nie idą w parze z prędkością samochodu / momentem silnika i automat przeciąga biegu albo wrzuca je za późno / za szybko. Osoby, które mają powietrze w paliwie, skarżą się na pracę silnika mając skrzynie manualne więc widać jak to powietrze negatywnie wpływa na pracę całości.

PS. Mi silnik odpala normalnie ALE są dni, że wyraźnie chodzi przez chwilę nierówno. Dzieje się tak np. w poniedziałek kiedy samochód stoi przez sobotę i niedzielę nieruszany. Wtedy czuć jakby przepalał to nagromadzone powietrze w pierwszej kolejności i to zakłóca cykl pracy.

A może by to sprawdzić podciśnieniowo - jeden króciec zaślepić, drugi wyprowadzić wężyk i zrobić podciśnienie, całość do wiaderka z ropą i obserować czy próżnia utrzyma się , czy jednak nie. Pompę do wytwarzania podciśnienia mam - jeśli ktoś ma filtr zapasowy/dodatkowy to możemy przeprowadzić jakieś testy.

Tylko jak uszczelnisz to gniazdo wejściowe? Co tam włożysz aby to zaślepić? Króciec wyjściowy to bajka - cokolwiek nałożysz i skręcisz opaskami.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2018, 11:55:56 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #120 dnia: Luty 11, 2018, 12:20:40 »
Gniazdo wejściowe? Dlatego potrzebuję też kawałki instalacji wraz z tymi szybkozłączkami - wtedy też bedzie można ocenić jak sprawdzają sie te oringi o których mowa.
Krzysiek rozumiem o czym mówisz - u mnie jest podobnie mimo, że manual - ale gfdy jest powietrze a jest częśto i nie są to mikroąbelki drga kierownica, lusterko zewnętrzne i po xenonach też to widać - po dodaniu obrotów ponad 1200 drgania się uspokajają, powietrza mniej. Też jest inna praca silnika - no i tak miękka gruszka - wiecznie. Już parokrotnie spotkałem się, że w układzie klimatyzacji przy próbie ciśnienia za pomocą azotu układ był szczelny - ale próby próżniowej nie przechodził, stąd pomysł takiego sprawdzenia - gdzieś musi to powietrze zaciągnąć - chyba że to zjawisko kawitacji i w tak zaprojektowanym ukladzie , zmiana objętości zasilania (obudowa filtra), długości obwodu, jego ułożeniu, panujących w nim ciśnień mimo szczelności widzimy coś co uznajemy za powietrze (a mogą to byc gazy) Pominięcie filtra paliwa niweluje zmianę srednicy układu zasilania i eliminuje przyczynę powstawania zjawiska.
Paweł podał dobry przykład z tym odkurzaczem - ciągnie powietrze a jak by po środku był jakiś filtr, lub coś o wiekszej średnicy niż rura zobaczylibysmy jak tam się kurz kotłuje, a po za tym zawsze zassie to co mu lżej przyjdzie - czyli powietrze.
Nie wiem czy dobrze myslę ale trzeba poszerzyć zakres diagnozowania problemu poza standartowy - bo wymienialiści obudowy, oringi itd a to nic nie dało.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

matil80

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #121 dnia: Luty 20, 2018, 06:33:40 »
Koledzy , jak macie bąble powietrza na wolnych obrotach , auto rano w mroźne dni pali wam normalnie ? Bo ja też mam powietrze na wolnych obrotach w wężu między filtrem a pompą , lecz jak ja odpale rano temperatura około 0 to puszcza bąka dymu z nie spalonej ropy ,jak temperatura jest poniżej 0 to puszcza bąka dymu i pare sekund rzuca silnikiem . Właśnie mam pytanie czy to powietrze ma coś z tym wspólnego ? Wy jak macie powietrze w przewodach też macie takie objawy ?

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #122 dnia: Luty 20, 2018, 07:00:21 »
Koledzy , jak macie bąble powietrza na wolnych obrotach , auto rano w mroźne dni pali wam normalnie ? Bo ja też mam powietrze na wolnych obrotach w wężu między filtrem a pompą , lecz jak ja odpale rano temperatura około 0 to puszcza bąka dymu z nie spalonej ropy ,jak temperatura jest poniżej 0 to puszcza bąka dymu i pare sekund rzuca silnikiem . Właśnie mam pytanie czy to powietrze ma coś z tym wspólnego ? Wy jak macie powietrze w przewodach też macie takie objawy ?
Szymon. ja mam dokładnie ten sam problem.  Dosłownie identyczny. Paweł pisze, że  po kilkudniowym postoju gruchę ścianie może z raz a ja mogę naciskać praktycznie bez końca. nigdy nie udało mi się doprowadzić o kamiennej twardości. gdzieś musi być wspólny mianownik i proste rozwiązanie.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

matil80

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #123 dnia: Luty 20, 2018, 16:11:55 »
Marcin , tylko chodzi o to ,że ja gruszkę mam twardą . Już założyłem zaworek zwrotny przed gruszką i na powrocie  . Ale wszystkim co bąble idą we wężykach to mają z odpalaniem tak samo ? Bo moim zdaniem to nie to jest przyczyną . Wczoraj pominąłem filtr paliwa czyli dwa wężyki spięte ze sobą , zero powietrza w przewodach . Dzisiaj odpalam dalej to samo odpala z bąkiem dymu . Czyli musimy szukać przyczyny gdzie indziej . Marcin a jakiej klasy masz rozrusznik ?
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2018, 18:52:36 wysłana przez Szymon Matillek »

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #124 dnia: Luty 20, 2018, 19:09:27 »
Marcin , tylko chodzi o to ,że ja gruszkę mam twardą . Już założyłem zaworek zwrotny przed gruszką i na powrocie  . Ale wszystkim co bąble idą we wężykach to mają z odpalaniem tak samo ? Bo moim zdaniem to nie to jest przyczyną . Wczoraj pominąłem filtr paliwa czyli dwa wężyki spięte ze sobą , zero powietrza w przewodach . Dzisiaj odpalam dalej to samo odpala z bąkiem dymu . Czyli musimy szukać przyczyny gdzie indziej . Marcin a jakiej klasy masz rozrusznik ?
wiele jest podobnych wątków  dla tego silnika. niekoniecznie związanych z powietrzem w ukl. paliwowym. Bo ciekawe że przy wyższej temp. zewn. problemu nie ma prawda? Np. u mnie przy temp. -1 -2 na zewn. po porannej jeździe i  całodziennym postoju pod chmurką temp. cieszy chłodzącej miałem na poziomie 11 stopni pytanie czy to normalne czy  już przełamanie czujnika
?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)