Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 152239 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

matil80

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #125 dnia: Luty 20, 2018, 19:24:35 »
Powiem Ci , że jak ja swojego podpinałem na zimno pod DB to przy 2 st temperaturę cieczy miałem 6 st . Ale przy rozruchu na DB obroty silnika miałem 140 obr/ min , gdzie powinno być między 200-250 . A na ciepłym już miałem 240 obr/min . Czytałem , że właśnie ktoś miał takie objawy jak my i po wymianie rozrusznika z klasy 5 na 6+ zero dymienia i rzucania silnikiem w niższych temperaturach .

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #126 dnia: Luty 20, 2018, 19:30:34 »
No właśnie, czytałem te same wątki. Dziwi  mnie, że  to akurat rozrusznik. Prędzej bym stawiał na akumulator  skoro słabo kręci. dziwne

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

matil80

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #127 dnia: Luty 20, 2018, 19:41:38 »
Cytat z forum Peugeota .                                       ,, Temat popularny w Google więc odpowiem - i wypowiem się też pod innymi tematami ponieważ jest to zmora 2.0 HDI. Otóż również miałem taki problem, auto paliło fajnie dopóki temp była powyżej 0. Wystarczyło -1C i już były problemy, a po -7 to mogłem zapomnieć o odpaleniu, auto sobie mogło kręcić i kręcić aż do rozładowania akumulatora.

Co oczywiście mechanicy? Standard - to co wszyscy na forach:
- świecie
- kable
- kiepskie paliwo
- zła kompresja
- wtryski

Dodatkowo u mnie przy minusowej temperaturze tak do rozgrzania (około 5 minut) na wolnych obrotach trochę kaszlał.
Na szczęście szwagier który również ma puga, dopadł dobrych mechaników którzy specjalizują się w francuzach. Ich diagnoza była szybka ale nikt nie mógł w nią uwierzyć.

Wymienić rozrusznik z klasy 4 lub 5 na 6+ i najlepiej na ten o kodzie d8r27 - z początku zarówno szwagier jak i jak pomyśleliśmy że to kolejni magicy co chcą nas orżnąć za robotę, ale po zmianie rozrusznika na wersję 6+ czyli z krajów skandynawskich autko pali na strzał i nie faluje pod odpaleniu nawet na kiepskim paliwie. Za dobry należy dać 250 zł i znajdziecie bez problemu na allegro, możecie próbować i kupić za 100 zł ale pewnie zaraz będzie robić regenerację.''

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #128 dnia: Luty 20, 2018, 21:25:04 »
Szymon a wiesz jaki masz rozrusznik założony w aucie? Coś w tym może być,daje do myślenia...

matil80

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #129 dnia: Luty 20, 2018, 21:32:44 »
No właśnie sprawdzałem i klasy 5 .

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #130 dnia: Luty 21, 2018, 10:26:18 »
U mnie w RHR z rocznym aku, przy mrozach słabo kręcił, tak jakby aku nie domagał.
Poczytałem inne wątki i oddałem rozrusznik do regeneracji. Akurat w tym silniku jest bardzo łatwy demontaż.
Za regenerację zapłaciłem ok 80pln (chyba trzy lata temu). Podobno jakieś tuleje były mocno zużyte.
Po zamontowaniu kręci jak głupi.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #131 dnia: Luty 21, 2018, 10:54:51 »
U mnie w RHR z rocznym aku, przy mrozach słabo kręcił, tak jakby aku nie domagał.
Poczytałem inne wątki i oddałem rozrusznik do regeneracji. Akurat w tym silniku jest bardzo łatwy demontaż.
Za regenerację zapłaciłem ok 80pln (chyba trzy lata temu). Podobno jakieś tuleje były mocno zużyte.
Po zamontowaniu kręci jak głupi.

I to się wydaje słuszne rozwiązanie. Skoro rozrusznik  jest od nowości danej klasy to taki chyba powinien wystarczyć. Jeśli nie domaga  to regeneracja i tyle. Ew, Nowy ale tej samej klasy.  A miałeś Irek jakieś problemy z rozruchem?
Floating on ;)

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #132 dnia: Luty 21, 2018, 16:54:17 »
No właśnie sprawdzałem i klasy 5 .

Panowie kto sie skusi na podmianke n a valeo 6+(na allegro ceny od 100 do 200 z aut z roczników 2012-2017),bo nie ukrywam że u mnie też od około 2 stopni gorzej odpala ,a jak jest na minusie to potrafi puscic dyma.
Szymon czemu wymieniałes wtryski?jakie masz spalanie w swojej c5,a jakie miałes przed wymianą wtrysków?
pozdrawiam
 
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

matil80

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #133 dnia: Luty 21, 2018, 19:16:02 »
Marcin , jasne że skoro montowane były klasy 5 to powinien dawać rady , jednak jak było wszystko nowe a zbiegiem lat wiadomo . Widzisz coś w tym musi być że stwierdzili że są za słabe i w młodszych rocznikach już pakowali 6+ . Daniel wtryski regenerowałem bo dwa puszczały mi na przelewy i pompa była regenerowana bo zaczęła opiłki puszczać. Spalanie przed regeneracją jak i po regeneracji mam średnie z komputera 5,8 .Daniel ja na rozrusznik 6+ się skuszę tylko mam prośbę do kolegów co mają rozrusznik 6+ w skrzyni manualnej o dokładny numer rozrusznika .
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2018, 20:49:32 wysłana przez Szymon Matillek »

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #134 dnia: Luty 21, 2018, 23:59:10 »
U mnie w RHR z rocznym aku, przy mrozach słabo kręcił, tak jakby aku nie domagał.
Poczytałem inne wątki i oddałem rozrusznik do regeneracji. Akurat w tym silniku jest bardzo łatwy demontaż.
Za regenerację zapłaciłem ok 80pln (chyba trzy lata temu). Podobno jakieś tuleje były mocno zużyte.
Po zamontowaniu kręci jak głupi.

I to się wydaje słuszne rozwiązanie. Skoro rozrusznik  jest od nowości danej klasy to taki chyba powinien wystarczyć. Jeśli nie domaga  to regeneracja i tyle. Ew, Nowy ale tej samej klasy.  A miałeś Irek jakieś problemy z rozruchem?

Tak.
Przy ujemnych temp. ciężko kręcił (tak jak by aku był słaby) i im zimniej tym gorzej,
Na YT są moje filmiki z odpalania przed i po regeneracji (szukaj Citroen C5 2,0 hdi 100kW odpalanie).

matil80

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #135 dnia: Luty 22, 2018, 06:12:08 »
Irek , ale tobie mimo słabego kręcenia rozrusznika , na filmiku nie widać rzucania silnikiem . Powiedz czy jak miałeś uszkodzony rozrusznik to puszczał bąka przy odpalaniu i czy rzucało silnikiem ?

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #136 dnia: Luty 22, 2018, 09:22:53 »
Irek , ale tobie mimo słabego kręcenia rozrusznika , na filmiku nie widać rzucania silnikiem . Powiedz czy jak miałeś uszkodzony rozrusznik to puszczał bąka przy odpalaniu i czy rzucało silnikiem ?

Takie objawy miałem przed wymianą świec żarowych przy bardzo niskich temp.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #137 dnia: Luty 22, 2018, 20:11:43 »
Jak już tyle zrobiłeś w temacie to wymień filtr na taki zwykły metalowy, bez podgrzewacza, na zwykłych złączkach Wiele osób tak robi w vw i nie ma problemu z podgrzewaniem, które tam i tak działa dopiero jak się silnik zagrzeje.
Zanim to jednak zrobisz to spróbuj docisnąć lub wysunąć wężyki w gniazdach lekko nagiąc przewody lub je prostując i obserwuj czy tego powietrza jest mniej czy więcej.. Jakby była pompką w zbiorniku to było by to łatwiej zauważyć,  bo gdzieś by się pociło.
Co do utraty mocy to też może być kwestia odpowietrzenia zbiornika. Zobacz czy po długiej trasie jak jest faktycznie zmulony syknie z baku po odkręcenie korka, czasem trzeba przyłożyć ucho do wlewu.  Wcześniej musisz i tak uszczelnić układ i sprawdzić czy zaworek w gruszce jest sprawny i czy za każdym razem odcina paliwo.
U mnie wyraźnie słychać pracę zaworka, a gruszkę jestem w stanie zacisnąć tylko raz,  i to nie do końca po kilkudniowym postoju i tak powinno być.
Jak to nie pomoże i mimo szczelnego układu auto będzie czasem muliło to rozepnij kostkę od przepływki i zobacz czy auto odżyło, jak nie to zaślep egr na próbę bo może się przycinać.  Jak rozepniesz kostkę przepływomierza to nie przekraczaj 3 tyś bo auto wejdzie w tryb awaryjny. 
Miałeś opiłki  w filtrze?

Kolego, ja to wszystko już robiłem... Za przeproszeniem g*o to wszystko daje - coś jest tutaj skopane na maksa - nieliczni mają czyste paliwo a zdecydowana większość powietrze z paliwem w stosunku 50-50 albo jeszcze gorzej. Gruszkę już sprawdzałem - trzyma nawet kilka dni - warunek to brak obudowy i spięcie na krótko instalacji paliwowej.

Przepływka była odpinana, jeździłem bez niej nawet. EGR odślepiony i zaślepiony (aktualnie) nie robi różnicy - to nie to. Dolot sprawdzany - wymienione profilaktycznie wszystkie opaski...

Koledzy , jak macie bąble powietrza na wolnych obrotach , auto rano w mroźne dni pali wam normalnie ? Bo ja też mam powietrze na wolnych obrotach w wężu między filtrem a pompą , lecz jak ja odpale rano temperatura około 0 to puszcza bąka dymu z nie spalonej ropy ,jak temperatura jest poniżej 0 to puszcza bąka dymu i pare sekund rzuca silnikiem . Właśnie mam pytanie czy to powietrze ma coś z tym wspólnego ? Wy jak macie powietrze w przewodach też macie takie objawy ?

Mi odpala normalnie ale potrafi chwilę chodzić nierówno - słychać i czuć, że coś mu przeszkadza, silnikiem jakby rzuca. Po chwili praca się uspokaja. Ja to zwalam na powietrze w układzie paliwowym - w pierwszym etapie jest za mało ropy, a więcej tego powietrza i do cylindrów wpada taka dziwna mieszanka. Dymu żadnego od niespalonej ropy nie mam.

Koledzy , jak macie bąble powietrza na wolnych obrotach , auto rano w mroźne dni pali wam normalnie ? Bo ja też mam powietrze na wolnych obrotach w wężu między filtrem a pompą , lecz jak ja odpale rano temperatura około 0 to puszcza bąka dymu z nie spalonej ropy ,jak temperatura jest poniżej 0 to puszcza bąka dymu i pare sekund rzuca silnikiem . Właśnie mam pytanie czy to powietrze ma coś z tym wspólnego ? Wy jak macie powietrze w przewodach też macie takie objawy ?
Szymon. ja mam dokładnie ten sam problem.  Dosłownie identyczny. Paweł pisze, że  po kilkudniowym postoju gruchę ścianie może z raz a ja mogę naciskać praktycznie bez końca. nigdy nie udało mi się doprowadzić o kamiennej twardości. gdzieś musi być wspólny mianownik i proste rozwiązanie.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

U mnie to samo - gruszka miękka już po minucie (a może nawet pół) od zgaszenia silnika i nigdy nie twardnieje. Jak ominę obudowę, to gruszka jest jak kamień przez kilka dni i nie da się jej ścisnąć.

U mnie problem nie leży w rozruszniku. Ten kręci jak szalony i silnik praktycznie odpala normalnie, jak w lecie tylko o jeden obrót dłużej. Problem jest po zapaleniu - silnikiem potrafi rzucać. Po chwili się uspokaja. Od jakiegoś czasu nie jest tak źle - samochód dobrze jeździ i skrzynia pracuje ok. Niestety czuję drgania i wibracje czy to na biegu jałowym czy podczas jazdy. Teraz nie wiem - mam dwa problemy tak naprawdę (powietrze i zużyte poduszki) czy to wszystko jest efektem tylko tego powietrza w układzie paliwowym? Ostatnio jakby się coś uszczelniło i nie jest źle ale to nie jest to, co było choćby rok temu z tym samochodem...

Najciekawsze i najbardziej zastanawiające jest to, że ten samochód to jakby dwa w jednym - raz jeździ tak sobie, agresywne przyspieszanie powoduje tylko wycie silnika bo prędkościomierz ospale idzie do góry, a skrzynia wariuje, a innym razem mam wrażenie, że samochód zrobił się lżejszy o 200 kg - żwawo przyspiesza, wystarczy musnąć gaz nogą, dźwięk silnika nawet miły dla ucha, prędkościomierz szybko idzie do góry, pracy skrzyni nie czuć w ogóle. W tym drugim przypadku aż chce się jeździć. Gdzie jest cholerna przyczyna tego stanu rzeczy...
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2018, 20:24:37 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #138 dnia: Luty 22, 2018, 20:24:05 »
a u siebie jednak powietrza  nie widzę a objawy z odpalaniem i zmienną pracą silnika i skrzyni o której piszesz też obserwuję.  Jak sobie przypomnę to w poprzednim C5 z 2,2hdi też  obserwowałem zmienność jazdy. raz lepiej innym razem gorzej a automat wtedy przeciągał  itp. Sam już nie wiem. dziś znów stał cały dzień na mrozie,  coraz mocniejszym przecież i odpalił doslownie natychmiast, w pół obrotu. bez szarpania, dymienia...  Jest  gorzej przy temp. w okolicy 0. Dziwne.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #139 dnia: Luty 22, 2018, 20:29:53 »
a u siebie jednak powietrza  nie widzę a objawy z odpalaniem i zmienną pracą silnika i skrzyni o której piszesz też obserwuję.  Jak sobie przypomnę to w poprzednim C5 z 2,2hdi też  obserwowałem zmienność jazdy. raz lepiej innym razem gorzej a automat wtedy przeciągał  itp. Sam już nie wiem. dziś znów stał cały dzień na mrozie,  coraz mocniejszym przecież i odpalił doslownie natychmiast, w pół obrotu. bez szarpania, dymienia...  Jest  gorzej przy temp. w okolicy 0. Dziwne.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Bałem się już, że czeka mnie remont skrzyni - wszak poprzedni właściciel nie wymieniał oleju. Ja to zrobiłem dopiero przy 154 000 km. ALE... skrzynia nie może być walnięta skoro potrafi kilka dni pod rząd jeździć idealnie. Gdyby była walnięta, gdyby naprawdę potrzebowała już remontu, to codziennie odczuwałbym skutki takiego stanu rzeczy. Coś innego jest tego powodem... Tylko co? Według mnie silnik, praca silnika, sterowanie nim. To na podstawie pracy silnika, jego obrotów, momentu obrotowego, prędkości samochodu, elektronika steruje skrzynią. Skoro coś szwankuje w pracy silnika, to i skrzynia głupieje. Pytanie za 100 punktów: co w tym silniku jest nie tak - paliwo, powietrze, podciśnienie?

W kalkulatorze skrzyni można podglądnąć różne parametry. Jak sobie poklikacie wszystkie opcje, to zobaczycie, że skrzynia cały czas mierzy moment obrotowy. Skoro zmiana biegu jest uzależniona od konkretnych parametrów (a na pewno jest, mogę tylko zgadywać, że jest to moment obrotowy, obroty, prędkość, stopień wciśnięcia pedału gazu, itp.), to co będzie jeśli na chwilę przed momentem zmiany biegu silnikowi nagle gwałtownie zmieni się ten moment nie pasujący do warunków panujących jeszcze przed chwilą? A zmieni się bo dostaje dużą dawkę paliwa (samochód rozpędza się) i nagle wtryskiwacze wyplują mieszankę paliwa z powietrzem, a ECU widzi, że pedał gazu jest cały czas wciśnięty tak, jak był? No to jak - kierowca żąda momentu, samochód idzie do przodu i nagle to wszystko się załamuje psując plan działania centralek.
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2018, 20:42:32 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Robert Maglewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 Hdi Exclusive Am6 2006r
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #140 dnia: Luty 22, 2018, 20:39:53 »
Krzysztof wyczyść czujnik temperatury ten zielony co wchodzi do kolektora dolotowego. Może zabity olejem tak jak u mnie. Po czyszczeniu widzę sporą różnicę, auto jakby żwawsze. Liczę też na zmniejszenie spalania. Wcześniej wychodziły mi dziwne parametry mieszanki. Przejadę cały bak to napiszę o rezultatach. Zabrudzony czujnik podaje złe parametry co może skutkować złą mieszanką, wyższym spalaniem i ogólnie zmuleniem. Ja to tak widzę ale specem nie jestem.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #141 dnia: Luty 22, 2018, 20:43:22 »
a u siebie jednak powietrza  nie widzę a objawy z odpalaniem i zmienną pracą silnika i skrzyni o której piszesz też obserwuję.  Jak sobie przypomnę to w poprzednim C5 z 2,2hdi też  obserwowałem zmienność jazdy. raz lepiej innym razem gorzej a automat wtedy przeciągał  itp. Sam już nie wiem. dziś znów stał cały dzień na mrozie,  coraz mocniejszym przecież i odpalił doslownie natychmiast, w pół obrotu. bez szarpania, dymienia...  Jest  gorzej przy temp. w okolicy 0. Dziwne.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Bałem się już, że czeka mnie remont skrzyni - wszak poprzedni właściciel nie wymieniał oleju. Ja to zrobiłem dopiero przy 154 000 km. ALE... skrzynia nie może być walnięta skoro potrafi kilka dni pod rząd jeździć idealnie. Gdyby była walnięta, gdyby naprawdę potrzebowała już remontu, to codziennie odczuwałbym skutki takiego stanu rzeczy. Coś innego jest tego powodem... Tylko co? Według mnie silnik, praca silnika, sterowanie nim. To na podstawie pracy silnika, jego obrotów, momentu obrotowego, prędkości samochodu, elektronika steruje skrzynią. Skoro coś szwankuje w pracy silnika, to i skrzynia głupieje. Pytanie za 100 punktów: co w tym silniku jest nie tak - paliwo, powietrze, podciśnienie?
cokolwiek to jest jest jakąś pierdołą typu czujnik, podciśnienie itp. nie ma  cudów to przecież tylko silnik diesla...

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #142 dnia: Luty 22, 2018, 20:45:13 »
Krzysztof wyczyść czujnik temperatury ten zielony co wchodzi do kolektora dolotowego. Może zabity olejem tak jak u mnie. Po czyszczeniu widzę sporą różnicę, auto jakby żwawsze. Liczę też na zmniejszenie spalania. Wcześniej wychodziły mi dziwne parametry mieszanki. Przejadę cały bak to napiszę o rezultatach. Zabrudzony czujnik podaje złe parametry co może skutkować złą mieszanką, wyższym spalaniem i ogólnie zmuleniem. Ja to tak widzę ale specem nie jestem.

Powiem Ci, że też to zauważyłem. Na początku czyściłem go i jechałem próbnie w trasę i miałem odczucia takie, jak Ty. Tylko że... ten czujnik jest wiecznie w oleju i czyszczenie pomaga na krótko. W moim przypadku w rurach dolotu nie ma strasznie dużej ilości oleju, ot zwykły tłusty nalot. W przepustnicy natomiast jest już wszystko zaolejone...

Offline Robert Maglewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 Hdi Exclusive Am6 2006r
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #143 dnia: Luty 22, 2018, 20:58:48 »
Ostatnio rozmawiałem na ten temat ze znajomym i generalnie zalecał czyszczenie kolektora i przepustnicy z tego nalotu. Kilka tygodni temu dałem auto koledze do diagnostyki  i w trakcie jazdy wywaliło mu check engine ze wskazaniem właśnie na ten czujnik.  Jeżeli czyszczenie nie pomaga to może go podmienić? Może jest uszkodzony.
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2018, 21:09:32 wysłana przez Robert Maglewski »

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #144 dnia: Luty 22, 2018, 21:16:38 »
Ostatnio rozmawiałem na ten temat ze znajomym i generalnie zalecał czyszczenie kolektora i przepustnicy z tego nalotu. Kilka tygodni temu dałem auto koledze do diagnostyki  i w trakcie jazdy wywaliło mu check engine ze wskazaniem właśnie na ten czujnik.  Jeżeli czyszczenie nie pomaga to może go podmienić? Może jest uszkodzony.

Nie mam żadnych błędów. Mam tylko błąd związany z pedałem gazu - nie działa mi przez to ogranicznik prędkości i standardowe błędy, które zawsze w Lexii wyskakują. Zastanawiałem się czy może ten pedał gazu powoduje takie problemy, wszak ma zwarcie raportowane w błędzie. Jednakże wszyscy twierdzą, że to ma wpływ tylko na tempomat / ogranicznik.

Offline Robert Maglewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 Hdi Exclusive Am6 2006r
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #145 dnia: Luty 22, 2018, 21:22:33 »
U mnie wywaliło check dopiero pod pełnym obciążeniem. Nigdy wcześniej nie było tego typu błędów.

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #146 dnia: Luty 24, 2018, 05:42:53 »
Szkoda Koledzy, że dość istotny temat związany z powietrzem w układzie paliwowym, zaczynacie rozmieniać na drobne. Może o rozruszniku, czy też innych problemach, warto założyć nowy wątek. Ktoś za jakiś czas może znajdzie rozwiązanie, a to zginie w potoku innych niepotrzebnych informacji. Trzymajmy się głównego tematu.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #147 dnia: Luty 25, 2018, 12:28:21 »
Marcin , tylko chodzi o to ,że ja gruszkę mam twardą . Już założyłem zaworek zwrotny przed gruszką i na powrocie  . Ale wszystkim co bąble idą we wężykach to mają z odpalaniem tak samo ? Bo moim zdaniem to nie to jest przyczyną . Wczoraj pominąłem filtr paliwa czyli dwa wężyki spięte ze sobą , zero powietrza w przewodach . Dzisiaj odpalam dalej to samo odpala z bąkiem dymu . Czyli musimy szukać przyczyny gdzie indziej . Marcin a jakiej klasy masz rozrusznik ?
Jakiej średnicy kupiłeś zaworki zwrotne - masz może linka do oferty? Może jakieś foto z montażu?
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #148 dnia: Luty 25, 2018, 20:55:52 »
Wracając do głównego wątku. Sprawdzałem jak obecnie wygląda przy takich temperaturach sprawa. Na biegu jałowym nie widać bąbli powietrza jednakże delikatne wciśnięcie gazu powoduje, że powietrze momentalnie pojawia się w przewodzie do pompy wysokiego ciśnienia. Mogę się tylko domyślić jak to wygląda przy mocnym depnięciu na pedał gazu...

Zastanawiam się w jaki sposób dałoby się zatkać na amen kranik oraz odpowietrznik. Co tam takiego wkręcić lub czym uszczelnić istniejące rozwiązania aby wyeliminować te dwa otwory w obudowie.

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #149 dnia: Marzec 01, 2018, 20:29:11 »
Powalczyłem ostatnio z powietrzem w układzie paliwowym. Założyłem filtrona bez zbędnych otworów, tylko wejście i wyjście. Na początku skręciłem to na czarnych weżach. Powietrza było jeszcze więcej niż na oryginalnej obudowie, później założyłem przezroczyste węże żeby sprawdzić wejście do filtra, oczywiście powietrze pokazało się dopiero na wyjściu. Po 40 km nadal masa powietrza w układzie nawet na wolnych obrotach. Po dwóch godzinach gruszke musiałem nacisnąć z 6 razy żeby zrobiła się twarda, na purfluksie wystarczyło nacisnąć raz. Dziś postanowiłem założyć filtr przelotowy stosowany w ciagnikach. Efekt: na początku powietrze pojawiało się tylko przy wejściu na obroty, przy równym trzymaniu gazu zero powietrza. Po jeździe próbnej chyba się wszystko odpowietrzylo i na chwile obecną zero bąbli nawet po przygazówce. Jestem pewien że za pęcherza w moim przypadku na pewno nie odpowiadała nieszczelność . Poniżej zdjęcie moich kombinacji. Narazie pojeżdże z filtrem przelotowym. Pytanie czy mogę jezdzic normalnie z tym filtrem? Jest dużo mniejszy od oryginalnego. Wystarczy częściej wymieniać?
Tak sobie myślę że sytuacje rozwiązała by dodatkowa dodatkowa pompa w baku która by sprawniej podawała paliwo do pompy. Można by wtedy zostać przy oryginalnej obudowie. Sprawdzałem w service citroen i po numerze pływaka i pompy u mnie podobno nie ma. Tylko dlaczego są bodajże 4 przewody na wtyczce pod siedzeniem dwa grube dwa cienkie? Czyżby przygotowana instalacja pod pompę?