Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 152222 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #175 dnia: Kwiecień 09, 2018, 23:15:14 »
można domonto
Zastanawiam co się stanie z pompką  gdy będzie pracować na włączonym zapłonie i zgaszonym silniku. Ciekaw jestem co z tego wyjdzie...
Jeszcze jakby udało się wcisnąć tą pompkę obudowę pływaka to już całkiem była by baja.
można wstawić za 5zł zza oceanu, przekaźnik czasowy który po określonym czasie (1-59s) wyłączy, a jakby ktoś chciał aby pracowała podczas pracy silnika to trzeba by dać drugi przekaźnik podłączony pod ładowanie lub inny sygnał coby ją załączył.
np. taki czasowy
a np. taki adoptować  pod ładowanie
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #176 dnia: Kwiecień 12, 2018, 21:33:49 »
Moje spostrzeżenia po dłuższym czasie. Otóż do tej pory tankowałem zwykłą ropę na Orlenie i z samochodem działo się, to co się działo. Wczoraj zatankowałem drugi bak ropy na stacji należącej do PKSu. Nie wiem czy to skutek letnich temperatur, uszczelnienia się czegoś w osprzęcie silnika czy zmiany stacji paliw, ale samochód zaczął bardzo ładnie jeździć i jest to powtarzalne! Dźwięk jest ok, w fotel wciska, spalania chwilowe bardzo ładne utrzymujące się przez kilkanaście kilometrów na tym samym poziomie - jest dobrze. Niestety nadal występuje powietrze w układzie paliwowym - dzisiaj sprawdzone. Niestety także czasem skrzynia potrafi przeciągnąć biegi i wtedy silnik wyje jak głupi, a bieg wbija się z szarpnięciem. Ale nie jest to już tak częste jak zimą i występuje tylko przy bardzo gwałtownym wciśnięciu pedału gazu przy niskich prędkościach i niskich obrotach.

Co jeszcze zauważyłem? Przyłącze wysokiego ciśnienia od pompy do listwy jest zapocone - tutaj ewidentnie trzeba dokręcić nakrętkę. Pozostaje 4 przyłącza do wtryskiwaczy są czyściutkie i suche. Między oryginalną obudową a pompą mam przeźroczysty wąż paliwowy, którego zdjęcia wkleiłem we wcześniejszych postach. Po tych kilku miesiącach zrobił się miękki, taki jakby sflaczały. Oczywiście gruszka jest miękka już po 30 sekundach od wyłączenia silnika lub ostatniego pompowania. Co jeszcze, pompując gruszką słychać jakieś syczenie przy pompie i jest tak trochę wilgotno - innymi słowy nawet dwie obejmy nie sprawdzają się i gdzieś tam przy pompowaniu coś uchodzi (ropa albo powietrze).

Wnioski: obudowa nadal jest do dupy. Przeźroczysty wąż jest do wywalenia i muszę kupić nowy oryginalny na tych szybkozłączkach. Stary pociąłem i wywaliłem chcąc odzyskać szybkozłączki. Nakrętkę przyłącza do listy dokręcę. Niestety nadal zostanę z powietrzem. Parę miesięcy temu wejście do obudowy okleiłem zwykłą taśmą izolacyjną zaklejając styk króćca gruszki i wejścia obudowy. Mimo tego jest tam wilgotno od paliwa - to tam jest miejsce zapowietrzania się układu paliwowego. Wejście / gniazdo obudowy filtra paliwa jest winne. Albo króciec gruszki się wyrobił i ma minimalnie mniejszą średnicę niż fabryczny albo zastosowane oringi w gnieździe obudowy są trzeciego gatunku i nie uszczelniają prawidłowo tego połączenia. Na dniach zakupię jeszcze zwykły przelotowy filtr - może znajdę od jakiegoś traktora i mający zastosowanie przy ropie. Skłaniam się do modelu P550974 podanego przez kolegę Adama.

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #177 dnia: Kwiecień 13, 2018, 05:24:56 »
Ten filtr trochę jest mały,ale na czas prób może być. Póki co z nim jeżdżę i ani grama powietrza. Jak będę miał chwilę czasu i ochoty na grzebanie spróbuje do oryginalnej obudowy założyć inny filtr nie po skręcany tak jak purflux. Straszne opory dla paliwa  ten filtr stwarza... jeśli to nic nie da to znajdę jakaś większa przelotówke i przy tym zostanę. No chyba że zamontuje pompke,tylko chciałbym ją wcisnąć w obudowę pływaka no i wykminić jakieś sterowanie. Wtedy pewnie mógłbym zostać przy oryginalnej obudowie.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #178 dnia: Kwiecień 20, 2018, 20:14:45 »
W kwesti filtra Adamie masz troszkę błędne podejście.Filtr purfluksa stwarza takie a nie inne opory bo ma filtrować dokładnie. Natomiast jego "poskręcanie" ma odwrotny skutek niż myślisz. Dzięki tym "zygzakom" ma własnie mniejsze opory bo ma dużo większą powierzchnię "przenikania" , styku z paliwem czyli roboczą. Jak rozetniesz filtr porfluksa i prosty , to nałóż "papier" na siebie, zobaczysz jaka jest różnica w powierzcni pracy.

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #179 dnia: Kwiecień 21, 2018, 07:43:53 »
Wiadomo że purflux ma większą powierzchnię ale chodziło  też o materiał z jakich są zrobione filtry. Może te "proste" filtron,bosch są zrobione z czegoś co będzie stawiało mniejszy opór...

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #180 dnia: Kwiecień 21, 2018, 10:17:13 »
Miałem wcześniej Filtrona, bąbelki były, mniejsze, większe.. Musiałem zmienić obudowę, bo posypał się podgrzewacz. Teraz filtr Purlux i bąbelków mniej, ale są. Mam w planie spróbować ominąć na chwilę filtr i zobaczę jak zachowuje się silnik (czasem poszarpuje). Jak mu przejdzie do dołożę dodatkową pompę paliwa.

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #181 dnia: Kwiecień 21, 2018, 23:16:23 »
Ponoć po polskim Filtronie dzieją się szkody gdyż on oddaje z siebie syf i zajeżdża pompę. takie info dostałem od kolegi z serwisu Peu. Powiedział ze montować mogę każdy ale nie Filtron.
Może te pęcherzyki pow. są skutkiem słabej pompy. Mocna pompa daję radę i pomimo że może są te pęcherzyki to silnik nic nie odczuwa. Ja u swojej nie patrzyłem czy je ma, ale dlatego (odpukać ) że nie mam żadnych problemów.
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #182 dnia: Kwiecień 21, 2018, 23:22:09 »
Ponoć po polskim Filtronie dzieją się szkody gdyż on oddaje z siebie syf i zajeżdża pompę. takie info dostałem od kolegi z serwisu Peu. Powiedział ze montować mogę każdy ale nie Filtron.
Może te pęcherzyki pow. są skutkiem słabej pompy. Mocna pompa daję radę i pomimo że może są te pęcherzyki to silnik nic nie odczuwa. Ja u swojej nie patrzyłem czy je ma, ale dlatego (odpukać ) że nie mam żadnych problemów.

Tylko, że na przewodzie doprowadzającym do filtra powietrza nie ma.....

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #183 dnia: Kwiecień 22, 2018, 19:08:56 »
Ponoć po polskim Filtronie dzieją się szkody gdyż on oddaje z siebie syf i zajeżdża pompę. takie info dostałem od kolegi z serwisu Peu. Powiedział ze montować mogę każdy ale nie Filtron.
Może te pęcherzyki pow. są skutkiem słabej pompy. Mocna pompa daję radę i pomimo że może są te pęcherzyki to silnik nic nie odczuwa. Ja u swojej nie patrzyłem czy je ma, ale dlatego (odpukać ) że nie mam żadnych problemów.

Tylko, że na przewodzie doprowadzającym do filtra powietrza nie ma.....

Dokładnie!

Więcej, ominięcie tej nieszczęsnej obudowy z filtrem eliminuje jakiekolwiek powietrze w układzie paliwowym. Ba, gruszka staje się twarda niezależnie ile czasu samochód stoi nieodpalany. Tu jest pies pogrzebany - albo to są odpady produkcyjne albo, co już gdzieś pisałem, od wczepiania i wyczepiania wyrabia się króciec gruszki i oringi w gnieździe nie mogą prawidłowo uszczelnić wejścia. Innych pomysłów brak...

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #184 dnia: Kwiecień 23, 2018, 06:14:32 »
Witam,po co drążyć dalej temat.
W tym jednym wątku pare osób zmieniało wkłady ,obudowy orginalne ,filtry z innych aut i przeważnie była lipa albo od razu albo po jakimś przebiegu.
Zastosujcie patent z dodatkowa pompką paliwa.Ja przejechałem ok 1000km i jest ok.(powietrza brak)
Szkoda że mrozów nie ma to bym napisał czy polepszyło się odpalanie i zniknął okazjonalny bak + telepanie przeż kilka-kilkanaście sekund.
pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #185 dnia: Kwiecień 23, 2018, 07:30:45 »
A ja wymieniłem całą obudowę filtra wraz z wkładem na nową oryginalną i powietrza również brak....

Online Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 345
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #186 dnia: Kwiecień 23, 2018, 14:35:40 »
Daniel drążenie tematu jest po to aby znaleźć odpowiedź na 2 pytania poruszone w wątku:
1 jaka jest przyczyna bąbli w paliwie?
2 jak pozbyć się bąbli w paliwie?
Narazie pośrednio znamy odpowiedź na 2 pytanie

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #187 dnia: Kwiecień 23, 2018, 21:09:47 »
Daniel drążenie tematu jest po to aby znaleźć odpowiedź na 2 pytania poruszone w wątku:
1 jaka jest przyczyna bąbli w paliwie?
2 jak pozbyć się bąbli w paliwie?
Narazie pośrednio znamy odpowiedź na 2 pytanie
Andrzej najważniejsze czy te bąble coś robią, bo nawet producent dopuszcza

Może zabrzmi to głupio, tak z tym walczycie ale czym objawia się wam istnienie pęcherzyków, jakieś niedomagania, czy dolegliwości ?

U mnie często odpala za drugim razem. Chyba że nacisne pompkę to nawet przy -15 pali od strzała. Na zimnym silniku podczas jazdy czuć delikatne szarpnięcia do tego czasem w trakcie jazdy potrafi sporadycznie mocno szarpnąć.Czuć też różnicę w pracy silnika czasem na wolnych obrotach pracuje cichutko że w kabinie go nie słychać innym razem trzęsie całą budą. Lexia nic nie  pokazuje. Moim zdaniem w przewodach powinno być paliwo a nie piana. No chyba że po wyeliminowaniu powietrza objawy nie ustaną założę starą obudowę i stwierdze że ten typ tak ma.
Ale czy Adama przypadek jest powodem bąbli ?
czy może to jeden ze składników niedomagań ?.

Skoro piszą że druga pompa eliminuje niedogodności, to nasuwa podejrzenie że pompa główna jest za słaba.
Przy tylu próbach i wątpliwościach najlepiej było by mieć dwa auta. jeden sprawny jako dawcę dla usunięcia usterki/dolegliwości i jeżeli w sprawnym nagle się popsuje a niesprawnym poprawi to będzie wiadomo na 100% co jest przyczyną.
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #188 dnia: Kwiecień 23, 2018, 22:47:55 »
Ja odkąd założyłem filtr przepływowy zapomniałem o temacie bąbli powietrza,szarpaniu czy odpaleniu za którymś razem. Z moich obserwacji wywnioskowałem że w przynajmniej w moim przypadku za powietrze w przewodach odpowiada zjawisko kawitacji. A występuje ono dlatego że bardzo duży opór stawia filtr paliwa. Obudowę testowałem na wiele sposobów,podawałem ciśnienie później podciśnienie, jakich kolwiek nieszczelności brak. Moje spostrzeżenia potwierdziło brak pęcherzy przy wyciągniętym wkładzie z obudowy.

Dodatkowa pompa sprawia że filtr nie stawia już takiego oporu

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #189 dnia: Kwiecień 24, 2018, 13:28:40 »
Wszystko jest w tym wątku. Jak znajdę chwilę to muszę znaleźć większą przelotówkę bo obecny wydaje mi się mały.

Offline Mariusz Ziombek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Wałcz
  • Posiadany samochód: Wcześniej - Fiat 125p, Polonez, Nubira, Pony, Escort, Saxo 1.5 D. Obecnie - Focus, C 3 1.4HDI, Berlingo 1.6HDI
  • Zainteresowania: Film
  • Miejscowość: Wałcz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #190 dnia: Maj 04, 2018, 09:48:02 »
Witam.
Co do bąbli w paliwie na wyjściu filtra paliwa, miałem to samo po wymiania filtra paliwa na nowy, po kilku dniach walki z tym zjawiskiem znalazłem przyczyne,
posiadam c3, w c3 fitr jest nierozkręcalnyn wymienia się całą puszkę, nie wiem jak w c5, ale pewnie przyczyna pojawiania się powietrza w przewodach ta sama,
 jeśli kogoś interesuje mogę opisać co zrobić.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #191 dnia: Maj 04, 2018, 11:45:14 »
Witam.
Co do bąbli w paliwie na wyjściu filtra paliwa, miałem to samo po wymiania filtra paliwa na nowy, po kilku dniach walki z tym zjawiskiem znalazłem przyczyne,
posiadam c3, w c3 fitr jest nierozkręcalnyn wymienia się całą puszkę, nie wiem jak w c5, ale pewnie przyczyna pojawiania się powietrza w przewodach ta sama,
 jeśli kogoś interesuje mogę opisać co zrobić.

Nie.
Nikogo to nie interesuje więc nie opisuj.............
;)

Offline Mariusz Ziombek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Wałcz
  • Posiadany samochód: Wcześniej - Fiat 125p, Polonez, Nubira, Pony, Escort, Saxo 1.5 D. Obecnie - Focus, C 3 1.4HDI, Berlingo 1.6HDI
  • Zainteresowania: Film
  • Miejscowość: Wałcz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #192 dnia: Maj 04, 2018, 14:28:25 »
Pozdrawiam

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #193 dnia: Maj 04, 2018, 14:33:46 »
Pozdrawiam
Mariusz , dawaj rozwiązanie bo wszyscy tu czekają. Irek też,  czego wyraz  dał w powyższym sarkazmie ;)

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #194 dnia: Maj 04, 2018, 14:39:48 »
Chętnie też się dowiem.

Offline Mariusz Ziombek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Wałcz
  • Posiadany samochód: Wcześniej - Fiat 125p, Polonez, Nubira, Pony, Escort, Saxo 1.5 D. Obecnie - Focus, C 3 1.4HDI, Berlingo 1.6HDI
  • Zainteresowania: Film
  • Miejscowość: Wałcz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #195 dnia: Maj 04, 2018, 17:04:42 »
krótko-
-przed założeniem filtra paliwa zalać go do pełna paliwem. przechylając delikatnie na boki i potrząsając go ,
 -potrząsając go wyczujemy moment gdy będzie pełny, zakładamy , pompujemy gruszką i po sprawie




Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #196 dnia: Maj 04, 2018, 19:19:13 »
Nie no...  To jest rozwiązanie eliminacji powietrza przy wymianie filtra.
My czekamy na definitywne rozwiązanie całkowitej eliminacji lewego powietrza w paliwie......

Offline Mariusz Ziombek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Wałcz
  • Posiadany samochód: Wcześniej - Fiat 125p, Polonez, Nubira, Pony, Escort, Saxo 1.5 D. Obecnie - Focus, C 3 1.4HDI, Berlingo 1.6HDI
  • Zainteresowania: Film
  • Miejscowość: Wałcz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #197 dnia: Maj 04, 2018, 20:26:36 »
Problem lewego powietrza opisał Krzysztof Każmierczak, i z tym problemem rozpoczął ten post. I na ten post odpowiadam, nie wiem czego oczekujesz.

Zapalająca się pomarańczowa kontrolka silnika, podczas ruszania czasami zgasł, czasami niespodziewanie zgasł w trasie, nawet na autostradzie. Wystarczyło wyłączyć kluczyk i odpalał ponownie bez problemu. Zwróciłem uwagę na bąbelki powietrza w przewodzie zwrotnym. Pompowanie nic nie dawało.
Miałem identycznie to samo - podłączyłem przezroczystym wężem paliwo z bańki do wejścia filtra, wyjście z filtra przezroczystym wężem dalej do pompki (tzw. gruszka) - zaobserwowany efekt - wchodzące paliwo do filtra bez powietrza natomiast wychodzące paliwo z filtra z bąbelkami powietrza, raz większe raz mniejsze bąbelki, pompowane gruszką z 500 razy i ciągle to samo. Wykonywałem próby szczelności filtra, zaślepiając go, wpompowywałem do niego powietrze i do wiadra z wodą, i nic - szczelny.
Po którejś próbie pompowania paliwa przez filtr, wyjmując go zwróciłem uwagę na to, że filtr jest niepełny, a gdy się go potrząśnie to słychać bulgot. Dolałem strzykawką do pełna, podpiąłem w miejsce, przepompowałem gruszką i - brak bąbelków w przewodach.
Autko śmiga.

Online Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #198 dnia: Listopad 19, 2018, 17:20:44 »
Nadeszły chłodniejsze dni i problem z cofającym paliwem znów się uwidacznia. Próbowałem uzupełnić filtr paliwem tak jak kolega Mariusz pisał ale nic to nie daje. Może komuś udało się rozwiązać problem? W tym tygodniu zamontuję zawory zwrotne na przewodach paliwowych ale wątpię żeby to pomogło.

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005