Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 152274 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #200 dnia: Listopad 20, 2018, 21:24:52 »
Przejrzałem ten wątek i "Problem z odpaleniem na mrozie.." z działu x7 i nie znalazlem za wiele o tych zaworkach zwrotnych. One pomagają? Jakie zamontować? Czy jest o tym osobny temat?
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #201 dnia: Listopad 20, 2018, 22:03:15 »
Kiedyś myślałem żeby przełożyć pompę niskiego ciśnienia z mk1 do mk2 i zobaczyć czy to będzie działało. Zasilanie i przewody paliwowe wydają się być takie same.

Offline Maciek Ryk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 HDI 140 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #202 dnia: Listopad 21, 2018, 09:28:14 »
Ja też walczę z odpalaniem samochodu po nocnym postoju. Udało mi się już ogarnąć bąbelki w przewodach paliwowych, u mnie wystarczyło dobrze odpowietrzyć filtr paliwa. Problemem jest to, że paliwo z przewodu filtr paliwa - pompa wysokiego ciśnienia znika z niego po nocy. Obstawiam, że zawór w pompie wysokiego ciśnienia który po zgaszeniu powinien zapobiegać ucieczce paliwa do baku po prostu nie trzyma i paliwo powoli wraca sobie do baku. W weekend spróbuję założyć zaworek zwrotny przy samym wejściu do pompy wysokiego ciśnienia i zobaczę jaki będzie efekt. Moje auto to X7 2.0 HDI RHF


EDIT


Ogarnąłem, że raczej nic mi to nie da bo przepływ jest zgodny z przepływem zaworka  ;D  Chyba że zaworek założony na przewód powrotny wytworzy minimalny opór, że paliwo nie przeleci przez niego jak nie dostanie odrobiny ciśnienia, jak myślicie ?
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2018, 09:43:28 wysłana przez Maciek Ryk »

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #203 dnia: Listopad 21, 2018, 10:12:28 »
No i przełożyłem pompę z MK1 do MK2 i wszystko niby pasuję pompa działa gruszka robi się tak twarda jak plastik. jest tylko problem taki że pompa pracuję nieprzerwanie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #204 dnia: Listopad 21, 2018, 11:06:33 »
No i przełożyłem pompę z MK1 do MK2 i wszystko niby pasuję pompa działa gruszka robi się tak twarda jak plastik. jest tylko problem taki że pompa pracuję nieprzerwanie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon.
www.ase.hoste.pl/prp-5.html
Tak ale z tego co się orientuję to po uruchomieniu samochodu pompa powinna znów się załączyć i pracować a po zastosowaniu tego wyłącznika pompa się nie załączy.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #205 dnia: Listopad 21, 2018, 11:09:44 »
Zastanawiam się jeszcze nad ciśnieniem panującym w układzie paliwowym po przełożeniu tej pompy, tzn. mam na myśli to czy nie jest zbyt wysokie bo według danych technicznych pompy to wytwarza ona 3,5bar. Jak będzie znosił to układ paliwowy Siemensa który został zaprojektowany do pracy bez pompy niskiego ciśnienia

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #206 dnia: Listopad 21, 2018, 11:39:35 »
Ja też walczę z odpalaniem samochodu po nocnym postoju. Udało mi się już ogarnąć bąbelki w przewodach paliwowych, u mnie wystarczyło dobrze odpowietrzyć filtr paliwa. Problemem jest to, że paliwo z przewodu filtr paliwa - pompa wysokiego ciśnienia znika z niego po nocy. Obstawiam, że zawór w pompie wysokiego ciśnienia który po zgaszeniu powinien zapobiegać ucieczce paliwa do baku po prostu nie trzyma i paliwo powoli wraca sobie do baku. W weekend spróbuję założyć zaworek zwrotny przy samym wejściu do pompy wysokiego ciśnienia i zobaczę jaki będzie efekt. Moje auto to X7 2.0 HDI RHF


EDIT


Ogarnąłem, że raczej nic mi to nie da bo przepływ jest zgodny z przepływem zaworka  ;D  Chyba że zaworek założony na przewód powrotny wytworzy minimalny opór, że paliwo nie przeleci przez niego jak nie dostanie odrobiny ciśnienia, jak myślicie ?
Witam,testowałem ten zaworek na powrocie-nic nie dało.
ogólnie testowałem zaworek zwrotny,filtr puszkowy od merca,nowa obudowa purfluxa(lato bez bąbli ,jesienią wróciły-obudowa na reklamacje -kase oddali) i jedynie pompka elektryczna za 80zł sprawiła że nawet bąbelka wielkosci maku nie ma.
Teraz czekam na mrozy ,żeby zdać relacje czy przepadł okazjonalny bak i brzydka praca przez kilkanascie ,kilkadziesiąt sekund.
pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #207 dnia: Listopad 21, 2018, 11:59:19 »
No i przełożyłem pompę z MK1 do MK2 i wszystko niby pasuję pompa działa gruszka robi się tak twarda jak plastik. jest tylko problem taki że pompa pracuję nieprzerwanie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon.
www.ase.hoste.pl/prp-5.html
Tak ale z tego co się orientuję to po uruchomieniu samochodu pompa powinna znów się załączyć i pracować a po zastosowaniu tego wyłącznika pompa się nie załączy.
Tak być powinno jak pompa WC nie zasysa sama paliwa ze zbiornika, Ty jej potrzebujesz pomóc tylko podczas startu bo żeby zassała musi być zalana paliwem, a jak paliwo z niej ucieka to się robi problem.  Taki układ paliwowy nie jest pewnie przystosowany do takiego ciśnienia stąd gruszka od pompowania paliwa twarda jak kamień,  więc puszczanie ciśnienia na stałe nie tylko szybko wykonczy pompę wstępną, ale może gdzieś pojawić się wyciek
Przekaźniki są też takie z regulacją czasu więc spokojnie to sobie ustawisz tak żeby za mocno nie obciążać układu,  może nawet by się to udało podłączyć pod świece żarowe skoro problem występuje podczas rozruchu w ujemnych temp. ale jak jest niezależny przekaźnik to myślę że niea sensu kombinować
Tylko czy jeżeli będzie wyłączona to czy nie będzie stawiała oporu żeby paliwo przez nią swobodnie przepływało?
Ja też walczę z odpalaniem samochodu po nocnym postoju. Udało mi się już ogarnąć bąbelki w przewodach paliwowych, u mnie wystarczyło dobrze odpowietrzyć filtr paliwa. Problemem jest to, że paliwo z przewodu filtr paliwa - pompa wysokiego ciśnienia znika z niego po nocy. Obstawiam, że zawór w pompie wysokiego ciśnienia który po zgaszeniu powinien zapobiegać ucieczce paliwa do baku po prostu nie trzyma i paliwo powoli wraca sobie do baku. W weekend spróbuję założyć zaworek zwrotny przy samym wejściu do pompy wysokiego ciśnienia i zobaczę jaki będzie efekt. Moje auto to X7 2.0 HDI RHF


EDIT


Ogarnąłem, że raczej nic mi to nie da bo przepływ jest zgodny z przepływem zaworka  ;D  Chyba że zaworek założony na przewód powrotny wytworzy minimalny opór, że paliwo nie przeleci przez niego jak nie dostanie odrobiny ciśnienia, jak myślicie ?
Witam,testowałem ten zaworek na powrocie-nic nie dało.
ogólnie testowałem zaworek zwrotny,filtr puszkowy od merca,nowa obudowa purfluxa(lato bez bąbli ,jesienią wróciły-obudowa na reklamacje -kase oddali) i jedynie pompka elektryczna za 80zł sprawiła że nawet bąbelka wielkosci maku nie ma.
Teraz czekam na mrozy ,żeby zdać relacje czy przepadł okazjonalny bak i brzydka praca przez kilkanascie ,kilkadziesiąt sekund.
pozdrawiam

Czy ta pompka pracuję u Ciebie cały czas czy masz zamontowany jakiś przekaźnik który ją rozłącza?

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #208 dnia: Listopad 21, 2018, 12:48:19 »
A niech pracuje co ci przeszkadza ?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #209 dnia: Listopad 21, 2018, 14:40:10 »
Nie przeszkadza i ale zastanawia mnie to czy musi cały czas brzęczeć po przekręceniu zapłonu. Chyba zrobię tak jak kolega Daniel i zamontuję zewnętrzną pompę Qap z tego względu że ona daje niskie ciśnienie 0,2bar natomiast pompa którą przekładałem z MK1 (system wtryskowy bosch) daje ciśnienie 3,5bar. Myślę że te 0.2bar wystarczy.
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2018, 18:51:34 wysłana przez Marcin Nowak »

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #210 dnia: Listopad 21, 2018, 20:01:46 »
U mnie po 4 dniach postoju przy 0 stopni dziś. Świece dwa razy podgrzane. Odpalił po bardzo krótkim kręceniu. Podczas pracy przez pierwszą minutę zawachal się dwa razy na prędkości obrotowej.
Podczas rozruchu i tłoczenia paliwa. W wężu na wyjściu z filtra było kilka babelkow.
Przed rozruchem żadnych.

Po dłuższym postoju przed rozruchem gruszka jest taka że jak raz nacisne to twarda. Sama z siebie nie jest jak kamień.

Martwić się na zapas? Co myślicie? Nie chce żeby nie odpalił.
Stara motoryzacja nigdy mnie nie zawiodła zimą jak ją odpowiednio przygotowałem.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #211 dnia: Listopad 21, 2018, 20:28:29 »
Co masz na myśli mówiąc zalej do pełna? Filtr wciskasz do pokrywy obudowy filtra skręcasz zakładasz przewody i pompujesz. No chyba, że jest coś o czym nie wiem?

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #212 dnia: Listopad 21, 2018, 21:12:53 »
Ok filtr ma kilka miesięcy. Poczekamy na mrozy i zobaczymy jak ten rhr nawiązuje współprace :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 611
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #213 dnia: Listopad 21, 2018, 22:01:56 »
Cytryna ma podobny problem jak mondek taki jakiego ja miałem. Tylko że u mnie na kilka lat użytkowania tylko chyba 2 czy 3 razy zapowietrzył się układ paliwowy. A tak to zawsze bez większego problemu co mnie zaskakiwało.
Dzisiaj ( a było nawet troszkę na plusie) u mnie też musiałem dłużej kręcić. Odpalił na chwileczkę i zaraz zgasł. Dopiero za drugim razem odpalił i już nie zgasł. Podejrzewam, że i u mnie zaczyna coś się dziać z tym układem paliwowym. Wygląda na to, że najlepiej by było za każdym razem rano podnosić maskę, pompować ręcznie i dopiero wtedy odpalać. Zobaczymy jak będzie dalej. Kilka dni temu jak było poniżej zera to szybciej odpalił. Wolałbym nie ingerować jakoś za bardzo w układ paliwowy.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #214 dnia: Listopad 21, 2018, 22:26:09 »
0,2 bara wystarczy tylko czy da przepływ przy dużym obciążeniu czyli wydajność pompowania a one maja z tym jakąś wade

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #215 dnia: Listopad 22, 2018, 08:52:28 »
No to tak też właśnie robię zakładam nową uszczelkę wciskam filtr do dekla obudowy filtra, uszczelkę na deklu smaruję olejem 2t i zakręcam dekiel po czym zakładam przewody paliwowe(tutaj musze przyznać że ich nigdy nie smarowałem bo i tak zawsze po demontażu były mokre od paliwa które się polało) odkręcam odpowietrznik i pompuję do momentu aż zacznie paliwo się wylewać, zakręcam odpowietrznik, pompuję jeszcze raz, odkręcam odpowietrznik i w momencie ściskania gruszki staram się zakręcić odpowietrznik.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #216 dnia: Listopad 22, 2018, 09:14:35 »
Jeżeli chodzi o pęcherze powietrza to u mnie dużo ich nie ma dopiero po mocnym przegazowaniu trafia się że lecą pojedyncze pęcherze powietrza. Najbardziej mnie irytuje cofanie się paliwa po nocnym postoju i to tylko wtedy gdy zaczyna się robić zimno. spróbuję jeszcze założyć przewód elastyczny zakręcany na opaski pomiędzy filtr a pompę wysokiego ciśnienia.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #217 dnia: Listopad 22, 2018, 09:20:26 »

Marcin po tym jak podałeś takie ciśnienie ze zbiornika nie masz śladów zapocenia od ropy?
Niestety tutaj zawaliłem bo wcześniej ściągałem przewody z filtra i wiadomo że trochę paliwa kapnęło na obudowę filtra i  zraz cała pokrywa zrobiła się tłusta. Nie oczyściłem tego od razu dopiero po zdemontowaniu pompy. Szkoda bo może faktycznie by to uwidoczniło jakieś nieszczelności.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #218 dnia: Listopad 22, 2018, 09:24:21 »
Próbowałem też spinać przewody paliwowe na krótko tzn. pomijając filtr paliwa i wtedy po pierwszym ściśnięciu gruszka zrobiła się twarda i była taka przez cały czas nawet po odpaleniu i zgaszeniu auta

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #219 dnia: Listopad 22, 2018, 10:27:49 »
Nie mam zbędnej pompy. Wymontowalem ją z mk1 które też posiadam.

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #220 dnia: Listopad 22, 2018, 11:20:23 »
Tylko pamiętaj ze pompki muszą działać w cieczy, jak wpłynie to nie wiem czy zaciagnie

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #221 dnia: Listopad 22, 2018, 11:33:14 »
Właśnie dokładnie o takiej myślałem. Zastanawiam się tylko gdzie ją zamontować czy pod maską czy pod siedzeniem na zbiorniku paliwa? Najpierw dzisiaj zamontuję zwykły przezroczysty przewód paliwowy skręcany na opaski między filtrem a pompą wysokiego ciśnienia. Myślę że paliwo nie powinno schodzić z pompy

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #222 dnia: Listopad 22, 2018, 11:48:57 »
A w razie jak by pompa miała niewystarczającą wydajność to pomyślałem żeby to  podłączyć tak jak na poniższym schemacie. (oczywiście schemat amatroski:D)

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #223 dnia: Listopad 22, 2018, 12:35:35 »
Ok tyle ze ciecz płynie tam gdzie najmniejszy opór czyli popłynie bajpasem, moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem jest naprawa dotychczasowego rozwiazania

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #224 dnia: Listopad 22, 2018, 12:39:56 »
Ok tyle ze ciecz płynie tam gdzie najmniejszy opór czyli popłynie bajpasem, moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem jest naprawa dotychczasowego rozwiazania

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


tak ale tam by był zawór zwrotny więc teoretycznie tam paliwo nie powinno popłynąć