Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 152232 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Piotr Kniaź

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: C5 citroen 2010 r 2.0 HDI Fap 163km tourer
  • Zainteresowania: film
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #275 dnia: Marzec 02, 2019, 16:16:31 »
Witam , dziś zabrałem się do wymiany filtra paliwa  c5 2.0 hdi RHH 163 km , próbując wypiąć zasilanie paliwa połamał się ten biały plastik ( blokada ) czy ta część występuje oddzielnie  ??

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #276 dnia: Marzec 02, 2019, 17:46:30 »
Nie chcę Cię martwić, ale chyba tylko i wyłącznie z przewodami paliwowymi.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #277 dnia: Marzec 03, 2019, 17:20:25 »
Witam , dziś zabrałem się do wymiany filtra paliwa  c5 2.0 hdi RHH 163 km , próbując wypiąć zasilanie paliwa połamał się ten biały plastik ( blokada ) czy ta część występuje oddzielnie  ??
Nie widziałem nigdzie tego oddzielnie. Jest w komplecie z nową obudową filtra paliwa.
PS. Ta blokada jest chyba demontowalna razem z końcówką wejścia króćca obudowy filtra paliwa. Kup jakąś używkę i sobie podmienisz.

Offline Bartek Nykiel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 201
  • Skąd: Londyn / Chmielnik Rzeszowski
  • Posiadany samochód: C5 tourer / C4 VTR / Xsara II Break
  • Zainteresowania: mechanika, przyczepy samochodowe - produkcja, dystrybucja, restauracja
  • Miejscowość: Londyn / Chmielnik Rzeszowski
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #278 dnia: Marzec 28, 2019, 21:11:54 »
Witam wszystkich,

Po kilku miesiącach walki z pęcherzami w przewodach, nareszcie udało mi się ich pozbyć!

Problem pojawił się na filtrze Manna. Wymieniłem wkład na Fram ale bąble nadal zostały.
Potem wymieniłem całą puszkę na nowy oryginał Purfluxa i... nadal powietrze w przewodzie.

Na próbę kupiłem nową puszkę 1901.62 (jak na zdjęciu), podpiąłem... Efekt - zero pęcherzy! Tylko paliwo w przewodach ;D. Obroty już nie skaczą przy 2000 rpm.

Kilka przeróbek doszło ale główny problem znikł całkowicie!
Pozdrawiam!

C5 Tourer VTR+ 2.0HDi RHR '08
307 SW SE 1.6i 16V NFU '08
Xsara II Break Millesime 2.0HDi RHY '00
-------------------------------------------------
C4 VTR 1.4i 16V '05 (sprzedany)
C2 Airplay+ 1.1i '07 (sprzedany)
C2 SX 1.1i '03 (...)
ZX Break 1.4i Avantage '94r + LPG (sprzedany)

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 611
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #279 dnia: Marzec 28, 2019, 23:25:56 »
A dużo miałeś z tym roboty? Jaki koszt takiej puszki?
W sumie to pytam tak na wyrost bo u mnie też nieraz trzeba troszkę pokręcić dłużej ale aż tak bardzo mi to nie przeszkadza. Ciekawe że mój poprzedni mondziak z o wiele starszym silnikiem 1.8TD na jakieś 6 lat użytkowania tylko ze 2 razy miał problemy z zapowietrzeniem a tak to odpalał bez problemu.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Bartek Nykiel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 201
  • Skąd: Londyn / Chmielnik Rzeszowski
  • Posiadany samochód: C5 tourer / C4 VTR / Xsara II Break
  • Zainteresowania: mechanika, przyczepy samochodowe - produkcja, dystrybucja, restauracja
  • Miejscowość: Londyn / Chmielnik Rzeszowski
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #280 dnia: Marzec 29, 2019, 11:25:25 »
Puszka (w tym wkład i uszczelka) jest chińskim zamiennikiem. Wydałem ok. 100 zł na ebay-u.

Króćce w puszce mają po 10 mm a pokrywa wbudowany podgrzewacz. Złączka od strony pompy CR - tylko 'klik' i siedzi. Gruszkę podłączyłem przewodem paliwowym czarnym ok. 7 cm długości. Pucha mieści się w oryginalnej ramie filtra ale jest wyższa i nie można zapiąć pokrywy silnika. A, i potrzebna jest osłona alternatora, poki co mam prowyzorkę ale szukam odpowiednego plastiku żeby ulepić nową.
Pozdrawiam!

C5 Tourer VTR+ 2.0HDi RHR '08
307 SW SE 1.6i 16V NFU '08
Xsara II Break Millesime 2.0HDi RHY '00
-------------------------------------------------
C4 VTR 1.4i 16V '05 (sprzedany)
C2 Airplay+ 1.1i '07 (sprzedany)
C2 SX 1.1i '03 (...)
ZX Break 1.4i Avantage '94r + LPG (sprzedany)

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #281 dnia: Marzec 29, 2019, 11:30:44 »
A nie łatwiej poszukać gdzie jest nie szczelna?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Bartek Nykiel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 201
  • Skąd: Londyn / Chmielnik Rzeszowski
  • Posiadany samochód: C5 tourer / C4 VTR / Xsara II Break
  • Zainteresowania: mechanika, przyczepy samochodowe - produkcja, dystrybucja, restauracja
  • Miejscowość: Londyn / Chmielnik Rzeszowski
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #282 dnia: Marzec 29, 2019, 11:45:56 »
Szukałem. Podpinałem kompresor, zanurzałem pod wodę, wymieniałem oringi, wkłady, odpowietrzniki i zero efektów. Kupiłem nową puszkę.. to samo... Miałem już dość babrania się z ropą więc zaryzykowałem i problem z głowy.
Pozdrawiam!

C5 Tourer VTR+ 2.0HDi RHR '08
307 SW SE 1.6i 16V NFU '08
Xsara II Break Millesime 2.0HDi RHY '00
-------------------------------------------------
C4 VTR 1.4i 16V '05 (sprzedany)
C2 Airplay+ 1.1i '07 (sprzedany)
C2 SX 1.1i '03 (...)
ZX Break 1.4i Avantage '94r + LPG (sprzedany)

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #283 dnia: Marzec 29, 2019, 11:54:23 »
A może masz racje czasem lepiej odpuscic  ;D

Offline Bartek Nykiel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 201
  • Skąd: Londyn / Chmielnik Rzeszowski
  • Posiadany samochód: C5 tourer / C4 VTR / Xsara II Break
  • Zainteresowania: mechanika, przyczepy samochodowe - produkcja, dystrybucja, restauracja
  • Miejscowość: Londyn / Chmielnik Rzeszowski
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #284 dnia: Marzec 29, 2019, 12:06:16 »
A może masz racje czasem lepiej odpuscic  ;D
Tak, czasami trzeba :).
A przy okazji poprawisz fabrykę... Bezcenne.
Pozdrawiam!

C5 Tourer VTR+ 2.0HDi RHR '08
307 SW SE 1.6i 16V NFU '08
Xsara II Break Millesime 2.0HDi RHY '00
-------------------------------------------------
C4 VTR 1.4i 16V '05 (sprzedany)
C2 Airplay+ 1.1i '07 (sprzedany)
C2 SX 1.1i '03 (...)
ZX Break 1.4i Avantage '94r + LPG (sprzedany)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #285 dnia: Marzec 30, 2019, 20:21:56 »
A nie łatwiej poszukać gdzie jest nie szczelna?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Ja też szukałem, kombinowałem, zamieniałem, zanurzałem całą obudowę w wiadrze z wodą i... dałem sobie spokój. To jest porażka i tyle.

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #286 dnia: Marzec 30, 2019, 20:23:55 »
Pewnie fabryka nawet nie wie dlaczego  ;D

Offline Karol Kurp

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: Citroen c5
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #287 dnia: Czerwiec 12, 2019, 08:08:54 »
witam,

U mnie zaproponowane obudowa nic nie wniosła nadal idą bomble po przegazowaniu.
Może znalazł już ktoś konkretne rozwiązanie?

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #288 dnia: Czerwiec 12, 2019, 11:19:50 »
Ja co prawda nie mam diesla ale z ciekawisci proponuje pomalowanie obudowy jakimś lakierem, może sa tam jakieś mikropekniecia ?

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #289 dnia: Czerwiec 12, 2019, 15:24:53 »
Tak jak pisałem wcześniej, w moim przypadku wymiana obudowy filtra (oryginalny Purflux) wyeliminowała w całości pęcherze powietrza w przewodach.
Z ciekawości w tamtym tygodniu sprawdzałem (ok. rok po wymianie) i nadal zero.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #290 dnia: Czerwiec 12, 2019, 21:32:42 »
Tak jak pisałem wcześniej, w moim przypadku wymiana obudowy filtra (oryginalny Purflux) wyeliminowała w całości pęcherze powietrza w przewodach.
Z ciekawości w tamtym tygodniu sprawdzałem (ok. rok po wymianie) i nadal zero.
Ja też wymieniłem obudowę na nową Purfluxa (w woreczku ze znaczkiem Citroena) i było nadal powietrze za filtrem więc wymieniałem także wąż paliwowy od obudowy do pompy na czarny więc teraz nie widzę czy powietrze leci czy nie. Czasami na oryginalnym przeźroczystym powrocie pojawiają się takie mikro bąbelki ale tylko po wyłączeniu silnika. W trakcie pracy nic nie ma, no ale to powrót - pompa może przerzucać powietrze na listwę. W sumie samochód jeździ dobrze - po wymianie zaworu VCV i całej przygodzie z plastikiem w pompie jest moc i skończyło się wycie na obrotach bez znaczącego przyśpieszania samochodu.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2019, 22:03:49 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #291 dnia: Czerwiec 16, 2019, 07:50:53 »
Okazuje się że mój samochód ma wszystkie wady jakie opisywane są na forum :)Mam też powietrze w przewodach za filtrem (oczywiście spięcie przewodów z pominięciem filtra daje wynik pozytywny= brak powietrza w paliwie).Co proponujecie: zmianę puchy na tą inną , wyższą; dołożenie pompki paliwa 0,2bar czy co tam jeszcze? Jak czytam ten wątek , i parę innych na różnych forach to kupno standardowej puchy filtra to loteria.

Próbowałem doszczelnić puszkę za pomocą teflonu. Króćce siedzą ciasno, z ciekawości wyłamałem ząbek i dokręciłem mocniej, bez efektu. W akcie "rozpaczy nawinąłem teflon na gwint i pod uszczelkę gumową ale wówczas puszkę można dokręcić o prawie dodatkowe 180stopni i to ręką :) 

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #292 dnia: Czerwiec 25, 2019, 17:57:13 »
Poszedłem za radą Bartka. Kupiłem oryginalną obudowę z filtrem od Hdi starszego typu. Problem powietrza nie został wyeliminowany całkowicie ale jest zdecydowanie lepiej. Muszę jeszcze dokładnie dokręcić obejmę na obudowie filtra ponieważ poci mi się paliwem. Na opasce- nakrętce jest znacznik a na obudowie wartości min i max. Ja mam znacznik kilka mm przed min i dalej nie mam siły dokręcić. Tak czy inaczej u mnie problemy się skończyły. Zrobiłem fotki ale nie wiem jak je wrzucić bezpośrednio z telefonu.

Na koniec specjalne podziękowania dla Bartka. Wielkie dzięki!

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #293 dnia: Czerwiec 25, 2019, 19:50:39 »
A wiesz dlaczego masz powietrze w paliwie?

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #294 dnia: Czerwiec 26, 2019, 07:18:46 »
Teraz po zmianie filtra powietrze bierze się z niedokręconej nakrętki. Postaram się jakoś zamocować ta puszkę tak by dało się dociągnąć nakrętkę do znacznika max. To powinno rozwiązać problem powietrza w paliwie w 100%. Przy spokojniejszej jeździe zapoceń spod nakrętki nie było. Wygląda na to że przy ostrzejszej jeździe w układzie paliwowym jest naprawdę solidne podciśnienie i połączenie musi być więcej niż szczelne :)

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #295 dnia: Czerwiec 27, 2019, 07:05:04 »
Małe post scriptum do powyższego. Jednak nie jest dobrze. Po zmontowaniu nowej puszki auto nabrało zupełnie innego charakteru. Ciągnie jak głupie, zero przeciągania i dymienia ale po dłuższym postoju cofnęło się paliwo i nie mogłem odpalić auta. Musiałem dłuższy czas pompować gruchą by to paliwo wróciło na swoje miejsce. Same przewody podłączone na sztywno (z pominięciem filtra) są szczelne, grucha jest twarda i nie mięknie. Co jest nie tak. Dlaczego tak się dzieje ?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #296 dnia: Czerwiec 27, 2019, 07:19:04 »
Mam inny silnik ale zasada jest taka sama. Gdzieś ucieka, cofa się paliwo. Może to być przez gruchę gdzie jest jeden z zaworków zwrotnych (kulka). Drugi jest w pompie wtryskowej (w pompie Bosch oznaczenie F00N200798). Są jeszcze sterowane zawory na szynie CR, powroty z wtrysków.
U mnie pomogło dołożenie zaworu zwrotnego typu grzybkowego na powrocie z pompy CR między pompą a filtrem.
Problem u mnie był taki, że po 1-2 dniach postoju pojawiał się duży pęcherz i silnik po odpaleniu potrafił przez 10s delikatnie poszarpiwać.
Wymieniłem niepotrzebnie gruszkę oraz oringi w szybkozłączkach.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #297 dnia: Czerwiec 27, 2019, 10:22:00 »
Niby masz rację ale napiszę jeszcze raz.  Podłączając gruchę do przewodu paliwowego z pominięciem filtra paliwa nie ma efektu cofania paliwa. Grucha jest twarda nawet po nocy. Tu ewidentnie słabym elementem jest puszka filtra lub przewód paliwowy. I w przewodzie paliwowym chyba szukałbym przyczyny.Kupiłem taki https://allegro.pl/oferta/przewod-wezyk-waz-igielitowy-igielit-fi-10mm-1metr-7721158079?snapshot=MjAxOS0wNi0xNlQxMjowNjo1OC4yMzhaO2J1eWVyO2U5OGEyMTcwMzcwYzc1M2YxZGEyYjI4MDU5NDQzMDFhOWViNTliZjI4OWI5ODRkYzk1MzkzNDBlMzM1YzRhZTk%3D
Dałem około 15cm takiego przewodu i do środka wstawiłem sprężynę by go nie łamało i nie ściskało. Nie chce mi się wierzyć że nowa, oryginalna puszka filtra paliwa może być uszkodzona, instalacja paliwowa jest ok wiec zostaje ten kawałek wężyka.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #298 dnia: Czerwiec 27, 2019, 21:00:54 »
Mam inny silnik ale zasada jest taka sama. Gdzieś ucieka, cofa się paliwo.
Nic z tego. U mnie po spięciu gruszki (wejście) z króćcem wychodzącym z obudowy (wyjście) z pominięciem obudowy filtra paliwa dawało w rezultacie twardą gruszkę przez kilka dni. Także zawór zwrotny w gruszce działał prawidłowo. Dziwnym trafem z obudową filtra paliwa w układzie gruszka jest miękka już po hmmm.... 3-5 minutach od wyłączenia silnika...


Może to być przez gruchę gdzie jest jeden z zaworków zwrotnych (kulka). Drugi jest w pompie wtryskowej (w pompie Bosch oznaczenie F00N200798). Są jeszcze sterowane zawory na szynie CR, powroty z wtrysków.
Sterowane zawory, czyli regulator wydatku oraz ciśnienia paliwa, znajdują się na pompie wysokiego ciśnienia. Na listwie wysokiego ciśnienia jest tylko czujnik ciśnienia paliwa, przynajmniej w wersji 2.0 HDI.

Niby masz rację ale napiszę jeszcze raz.  Podłączając gruchę do przewodu paliwowego z pominięciem filtra paliwa nie ma efektu cofania paliwa. Grucha jest twarda nawet po nocy. Tu ewidentnie słabym elementem jest puszka filtra lub przewód paliwowy. I w przewodzie paliwowym chyba szukałbym przyczyny.Kupiłem taki https://allegro.pl/oferta/przewod-wezyk-waz-igielitowy-igielit-fi-10mm-1metr-7721158079?snapshot=MjAxOS0wNi0xNlQxMjowNjo1OC4yMzhaO2J1eWVyO2U5OGEyMTcwMzcwYzc1M2YxZGEyYjI4MDU5NDQzMDFhOWViNTliZjI4OWI5ODRkYzk1MzkzNDBlMzM1YzRhZTk%3D
Dałem około 15cm takiego przewodu i do środka wstawiłem sprężynę by go nie łamało i nie ściskało. Nie chce mi się wierzyć że nowa, oryginalna puszka filtra paliwa może być uszkodzona, instalacja paliwowa jest ok wiec zostaje ten kawałek wężyka.
Te węże igielitowe nie sprawdzają się - po czasie robią się strasznie twarde na połączeniach i żadną opaską nie uszczelnisz takiego miejsca. Przerabiałem to i ciekło w tych miejscach albo dopiero łapał lewe powietrze.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #299 dnia: Czerwiec 28, 2019, 09:43:45 »
przyznaję ten przewód mnie totalnie zaskoczył :)  tzn. nie spodziewałem się że kupuję takie g**no. Mam kupiony porządny gruby gumowy (nbr) przewód paliwowy, mam też nową oryginalną obudowę filtra pasującą do mojego silnika. Co zauważyłem ta złączka po stronie przewodu z gruszką jest wpasowana ciasno, w mojej starej obudowie ta złączka latała luźno. Trzymała się tylko na zatrzaskach.

Zamontowałem tą nową obudowę, na jałowych nie było powietrza w paliwie. Przejechałem wczoraj z południa Wrocławia na północ obwodnicą. Było bardzo gorąco i gdy wjeżdżałem z powrotem do miasta to skrzynia zaczęła bardzo szarpać, przeciągać 3bieg. Dzisiaj rano jechałem w kierunku odwrotnym. Brak przeciągania, biegi wchodzą dobrze, auto ładnie się zbiera choć przy pełnym otwarciu przepustnicy puszcza "bąka".

Zaczynam myśleć że u mnie problemem jest jednak nie powietrze w paliwie a olej w skrzyni biegów i być może zmęczona płyta sterująca.  Może olej Ravenol jaki mam zalany w skrzyni nie trzyma parametrów po mocnym rozgrzaniu ? Wczoraj wskaźnik temp. oleju był podniesiony ponad połowę skali i praca skrzyni była niezadowalająca. Dzisiaj było chłodniej więc temp. oleju na wskaźniku była idealnie w połowie skali i skrzynia pracowała super, bez przeciągania, płynnie.
Podsumowując, by nie spamować więcej wątku. Mam oba rodzaje obudów filtra paliwa (obie z logo PSA): oryginalną od mojego modelu 1901 77 i od HDI pierwszej generacji 1901 62. Teraz będę jeździł na tej 1901 77 i będę obserwował co się dzieje z silnikiem. Obecnie skłaniam się do teorii opisanej powyżej ze to olej w skrzyni w wysokiej temperaturze robi się za rzadki i sprawia problemy. Za około 30tys. będę wymieniał olej, kupię jakiś inny, może Totala albo mannola. Zobaczę czy będzie różnica.

W razie gdyby jednak okazało się że całym złem jest powietrze w filtrze to zmienię puszkę na tę od starszego modelu. Wężyk mam, sposób montażu też już opanowałem :) tak czy inaczej będzie dobrze :)