Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 152284 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #325 dnia: Listopad 28, 2019, 17:16:58 »
Wczoraj podjąłem próbę  uszczelnienia przewodow paliwowych teflonem kruciec przed filtrem ten na przewodzie z pompkom i tego za filtrem i co dalej to pier....ne!!! powietrze załamka.Jestem coraz bliżej poddania się nie wiem już co mam robić dalej  a może robię coś źle. Zastanawiam się nad kupnem
Nowej obudowy filtra
Przewodu przelewowego
Przewód między filtrem a pompą WC
Chyba że ktoś z szanownych kolegów ma inny pomysł .Był bym  wdzięczny za pomoc.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #326 dnia: Listopad 28, 2019, 17:35:52 »
Ale co źle odpala lub odpala i gaśnie przy obecnych temperaturach?
Nie powinno to mieć miejsca przy tych temperaturach.
Mój poniżej zera też musi chwilę pokręcić. Powietrze w przewodach będzie. Mało ale może być. Ponoć ten typ tak ma.
Ja kupiłem pompke opisana dużo wcześniej przez jednego z kolegów. Jeszcze jej nie zamontowalem. Słabe te przymrozki to odpuszczam montaż. :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #327 dnia: Listopad 28, 2019, 17:54:18 »
Ale co źle odpala lub odpala i gaśnie przy obecnych temperaturach?
Nie powinno to mieć miejsca przy tych temperaturach.
Mój poniżej zera też musi chwilę pokręcić. Powietrze w przewodach będzie. Mało ale może być. Ponoć ten typ tak ma.
Ja kupiłem pompke opisana dużo wcześniej przez jednego z kolegów. Jeszcze jej nie zamontowalem. Słabe te przymrozki to odpuszczam montaż. :)
Widzisz po nocy żeby odpalić muszę go piłować około siedmiu sekund, ewentualnie dwa krótkie jak przy zwykłym  odpaleniu.Zauwazone po nocy jak podniosę maskę patrząc  na przewód doprowadzając paliwo (ON) przed pompom WCjest powietrze,czyli nie odpala od przysłowiowego strzała i bez różnicy jaka to jest pogoda +20czy -20 .Dodam że  wtryski  po regeneracji, wymieniona pompa WC tylko że używka,nowa trzecia już pompka ręczna, owinięte krućce teflonem i nadal powietrze,a i jeszcze nowy filtr paliwa a jak już go odpale to w ciągu dnia kiedy bym do niego nie wsiadł to odpala od strzała,nie wiem czy w pompie WC jest paliwo jezeli przed pompom go nie ma bo jak go nie ma to przy piłowaniu pompa się  może  zatrzeć  (zacierać) a przy okazji w dupkę dostaje rozrusznik i akumulator czy mam rację.
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2019, 18:15:27 wysłana przez Piotr Wiśniewski »

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #328 dnia: Listopad 28, 2019, 20:14:51 »
To długo rzeczywiście kręci. Nowe diesle zauważyłem że rzadko palą od tak zwanego pół obrotu.
Może zastosuj jeszcze dodatkowo zawory zwrotne. Jak to nie pomoże skłaniał bym się do montażu dodatkowej pompki niskiego ciśnienia. Napewno o tym czytałeś :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #329 dnia: Listopad 28, 2019, 20:43:07 »
To długo rzeczywiście kręci. Nowe diesle zauważyłem że rzadko palą od tak zwanego pół obrotu.
Może zastosuj jeszcze dodatkowo zawory zwrotne. Jak to nie pomoże skłaniał bym się do montażu dodatkowej pompki niskiego ciśnienia. Napewno o tym czytałeś :)
No tak czytałem tylko pompa niskiego ciśnienia bedzie cały czas pracować jak kluczyk będzie przekrecony w pierwszej pozycji, i co wtedy kiedy np: samochód będzie w warsztacie podpięty pod komputer,czyli nie odpalony a pompa cały czas będzie pracować, czy nie spali się i czy nie popsuje czegoś innego ,bo zaworki z tego co czytałem to też nie pomagaiom tak cześć ludzi pisze.

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #330 dnia: Listopad 28, 2019, 21:05:46 »
Wymiana obudowy przeważnie nic nie daje. Filtr paliwa  przy zasysaniu ma takie opory że pojawiają się pęcherza powietrza. Miałem dłuższą chwilę założony przelotowy filtr paliwa, nawet był pokazany w tym wątku. Po tym nie było ani bąbla powietrza.
W kwietniu miałem awarie regulatora ciśnienia paliwa przy czym robiłem regenerację pompy, wtryski i uklad paliwowy czyszczony, po tym założyłem oryginalną puszkę bo rzekomo ten przelotowy słabo filtruje. Założyłem oryginalny filtr paliwa i pęcherzy powietrza jest minimalna ilość, nie zawracam sobie tym głowy póki dobrze odpala i jeździ.

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #331 dnia: Listopad 28, 2019, 21:08:58 »
Pompka może i by zdała egzamin trzeba by tylko założyć moduł sterowania albo przerobić uklad paliwowy, zrobić dodatkowy powrót paliwa przed pompa wysokiego ciśnienia.

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #332 dnia: Listopad 28, 2019, 21:12:13 »
Sprawdź czy jak rano podpompujesz ręczna pompką czy odpali lepiej. Słyszałem też że warto sprawdzić rozrusznik bo były montowane słabsze i mocniejsze i to tez miało znaczenie przy odpalaniu.

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #333 dnia: Listopad 28, 2019, 21:46:16 »
Po podpompowaniu ręczną pompką odpala bez zadnego problemu i to w dodatku od przyslowiowego strzała,a co do tej pompki i tym dodatkowym powrotem czy przelewem to raczej mógłbym nie ogarnąc tego sam
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2019, 12:29:08 wysłana przez Piotr Wiśniewski »

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #334 dnia: Listopad 28, 2019, 22:40:10 »
Według mnie ta pompka daje bardzo niskie ciśnienie i nie będzie problemów. Zawsze można zrobić na zasilaniu pompki z plusa wyłącznik.
Mi zawory zwrotne trochę pomogły. Szybciej pali na minusowych temperaturach.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #335 dnia: Listopad 29, 2019, 01:44:19 »
Po podpompowaniu pompkom ręcznom odpala bez zadnego problemu i to w dodatku od przyslowiowego strzała,aco do tej pompki i tym dodatkowym powrotem czy przelewem to raczej mógłbym nie ogarnąc tego sam
A czy mógłbyś zacząć pisać w języku polskim? Albo jakimkolwiek innym, ale w miarę poprawnie.
Twoich postów nie da się czytać, miej trochę szacunku do innych użytkowników tego forum...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #336 dnia: Listopad 29, 2019, 11:00:34 »
Po podpompowaniu pompkom ręcznom odpala bez zadnego problemu i to w dodatku od przyslowiowego strzała,aco do tej pompki i tym dodatkowym powrotem czy przelewem to raczej mógłbym nie ogarnąc tego sam
A czy mógłbyś zacząć pisać w języku polskim? Albo jakimkolwiek innym, ale w miarę poprawnie.
Twoich postów nie da się czytać, miej trochę szacunku do innych użytkowników tego forum...
Sorki a dokładnie o co Ci  chodzi o literówki  czy co ? Wszystko piszę na telefonie i w dodatku kiedy mam czas , a mam go bardzo niewiele.
A z drugiej  strony myślałem  że  jestem na forum związanym z mechanikom a nie na forum Polonistycznym,inni jakoś mogom się doczytać. Jak Ci to przeszkadza to przepraszam bardzo.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #337 dnia: Listopad 29, 2019, 11:03:12 »
O błędy. Nawet w telefonach masz dzisiaj opcję sprawdzania pisowni...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Robert Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 163 KM 2010r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #338 dnia: Grudzień 08, 2019, 21:27:42 »
Piotr Wiśniewski czy rozwiązałeś swój problem?

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #339 dnia: Grudzień 19, 2019, 23:28:42 »
Piotr Wiśniewski czy rozwiązałeś swój problem?
Na razie jeszcze nie ,cały czas walczę,obecnie co zauważyłem to w mojej pompie wtryskowej  są wytarte łopatki od pompy wstępnej i to samo gniazda w których są  osadzone.Na razie muszę poczekać  bo idą święta i trochę krucho z kasą i brak garażu .Ale moje przypuszczenia sa takie że,pompa zasysa ze zbyt małą siłą paliwo i dlatego rozszczelnia się  układ  na szybko złączkach i dlatego idzie powietrze razem z paliwem z filtra paliwa . Nie wiem jak dodawać zdjęcia bo bym pokazał jak wygladają powycierane te części . Ja obecnie mam rozebraną jedną pompe bo będę  ją sam  regenerował, ale muszę  poczekać na przypływ gotówki,  bo pompa wstępna kosztuje 320zł , komplet uszczelek 115zł , zimeringi jeden 39zł drugi 29zł, plus uszczelka pomiędzy pompe a silnik jakieś  30zł.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2019, 00:15:00 wysłana przez Piotr Wiśniewski »

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #340 dnia: Grudzień 20, 2019, 00:14:19 »
Ok ogarnąłem  chyba te zdjęcia .
Te części  powinny być gładkie .
I dlatego myślę  że te części są u wielu z nas właśnie przyczyną zapowietrzania się układu paliwowego.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2019, 00:25:24 wysłana przez Piotr Wiśniewski »

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 345
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #341 dnia: Grudzień 20, 2019, 10:36:50 »
Szacun kolego za wytrwałość, napisz koniecznie jak efekty po naprawie  ;)

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #342 dnia: Grudzień 21, 2019, 21:06:42 »
Ale moje przypuszczenia sa takie że,pompa zasysa ze zbyt małą siłą paliwo i dlatego rozszczelnia się  układ  na szybko złączkach i dlatego idzie powietrze razem z paliwem z filtra paliwa.

Ja mam przypuszczenie, że zwiększając podciśnienie będziesz miał w najlepszym przypadku tyle samo bąbli. ;)

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #343 dnia: Grudzień 22, 2019, 20:42:28 »
Wymiana pompy wstępnej nie da niestety oczekiwanego rezultatu, przerabiałem ten temat u siebie. Aktualnie mam założone zawory zwrotne na zasilaniu jak i na powrocie. Wymieniłem też kawałek węża powrotu z pompy paliwa do baku na przeźroczysty żeby móc obserwować co się dokładnie dzieje w układzie zaraz od chwili odpalenia.


Gwoli ścisłości mam RHH ale to nie ma większego znaczenia bo problem jest identyczny. Po nocnym postoju układ na tyle się zapowietrza, że pali na dotyk po czym zaraz gaśnie i następnie trzeba kilka sekund go trzymać, żeby zaskoczył. Jak pompuję pompką ręczną przed przekręceniem kluczyka to pali bez problemu.

Po pierwszych testach na nowych przewodach i dwóch zaworach zwrotnych wygląda to tak, że po odpaleniu przez kilkanaście sekund pęcherze powietrza pojawiają się tylko na powrocie z pompy do baku. Pęcherze przed i gruszką i za filtrem pojawiają się dopiero później. Stąd jak już w którymś dziale pisałem wnioskuję, że pęcherze są po prostu zasysane ze zbiornika paliwa z powodu wadliwego(zbyt bliskiego?) rozmieszczenia króćców zasilania i powrotu. Skoro w innych silnikach ten temat nie jest tak powszechny to rozumiem, że da się to jakoś wyeliminować.


Piotrze, co do samego cofania się paliwa do baku i zapowietrzania się układu na dłuższym postoju to jest to temat zupełnie odrębny od drobnych pęcherzyków powietrza podczas pracy silnika. Drobne pęcherzyki obserwowałem już dawno u siebie, natomiast cofanie paliwa i problemy po dłuższym postoju zacząłem mieć u siebie po tym jak rozbierałem pompę i wtryski. Obstawiam, że to wina oringów na przewodach od przelewów wtrysków lub samych zaworów przelewowych.


Aaa i bardzo ważna sprawa, oryginale gruszki citroena(a przynajmniej ta którą miałem na aucie i ta którą kupiłem nową) to totalne gó*no. Zawory zwrotne nie trzymają, zarówno grzybek zaworu jak i powierzchnia do której przylega jest wykonana z twardego plastiku i nie ma huhu, żeby to w jakikolwiek sposób się uszczelniło i gruszka puszcza zdrowo w obie strony. Wrzucę później zdjęcia jak to aktualnie u mnie wygląda.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2019, 21:02:21 wysłana przez Maciej Dudziak »

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #344 dnia: Grudzień 23, 2019, 12:58:53 »
z doświadczeń z moim autem wynika że obudowa filtra paliwa jest g**niano zaprojektowana. Powietrze dostaje się przez króćce i od strony gruszki przez tę złączkę w obudowie filtra do której wpina się króciec. Wymiana oringów nic nie daje ponieważ jeśli króćce są już trochę "złachane" to i tak nie będą trzymały szczelności. Poradziłem sobie tak (co już pisałem w tym wątku i to nadal działa): króćce owinąłem grubą warstwą teflonu a tę złączkę owinąłem taśmą izolacyjną by też uszczelnić to miejsce. Nie mam powietrza w paliwie i nie mam też problemu z odpalaniem auta. 

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #345 dnia: Grudzień 24, 2019, 00:31:04 »
Ale ja tak czy siak muszę naprawić tą  pompe  wstępną ponieważ  jedna ze sprężynek pękła a trzy pozostałe są  już lekko przytarte , tak samo  łopatki jak i ich gniazda . Moje podejrzenia . Wytarte łopatki lekko się  skosowały i wycierały przez to .sprężynki . Przed awarią pompy kiedy to ona zmieliła  sprężynę i chamsko podała te śmieci  na wtryski nie miałem nigdy problemu z odpalaniem nawet po tygodniowym postoju , a naprawiałem tylko wtryski , wymieniłem pompę na inną  (używke) i wymieniłem filtr paliwa dwa razy ,teraz jest wsadzony oryginalny  Purfluxa a samochód  ma dalej problem z odpaleniem . Może jakieś  sugestie czym to może  być spowodowane ?. Wszystkie pomysły mile widziane .

Offline Robert Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 163 KM 2010r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #346 dnia: Grudzień 27, 2019, 21:48:36 »
Zgadzam sie z tym co pisał Maciej Dudziak  powietrze przed gruszką zaciągane jest ze zbiornika jest to spowodowane zbyt bliskim osadzeniem powrotu z zasysaniem w komorze pływaka. Można to ominąć odkręcając pokrywę w zbiorniku i powrót puścić poza kielich pływaka na 100% zero powietrza na wejściu do filtra. Inną sprawą jest to skąd bierze się powietrze w powrocie z pompy u mnie pompa zasysa je z obudowy filtra i tak tworzy się błędne koło .

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #347 dnia: Grudzień 27, 2019, 23:03:29 »
Zgadzam sie z tym co pisał Maciej Dudziak  powietrze przed gruszką zaciągane jest ze zbiornika jest to spowodowane zbyt bliskim osadzeniem powrotu z zasysaniem w komorze pływaka. Można to ominąć odkręcając pokrywę w zbiorniku i powrót puścić poza kielich pływaka na 100% zero powietrza na wejściu do filtra. Inną sprawą jest to skąd bierze się powietrze w powrocie z pompy u mnie pompa zasysa je z obudowy filtra i tak tworzy się błędne koło .

Z tym umiejscowieniem zasilania i powrotu w pływaku to nie chce mi się wierzyć.
Gdyby tak było każdy miał by problem podobny.
Ludzie mają różne problemy. Jednym ponoć palą super. Innym tak sobie. Kolejnej grupie ludzi tragicznie odpalają, gasną.
Myślę że najlepsze rozwiązanie to montaż tej dodatkowej pompki.
Chociaż przy obecnych zimach przynajmniej w moim wypadku to nie ma sensu. Mój dłużej kręci dopiero jak jest zimniej jak minus pięć.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #348 dnia: Grudzień 27, 2019, 23:44:02 »
Zgadzam sie z tym co pisał Maciej Dudziak  powietrze przed gruszką zaciągane jest ze zbiornika jest to spowodowane zbyt bliskim osadzeniem powrotu z zasysaniem w komorze pływaka. Można to ominąć odkręcając pokrywę w zbiorniku i powrót puścić poza kielich pływaka na 100% zero powietrza na wejściu do filtra. Inną sprawą jest to skąd bierze się powietrze w powrocie z pompy u mnie pompa zasysa je z obudowy filtra i tak tworzy się błędne koło .
Słaba teoria.Żeby faktycznie tak było to dodatkowa pompka paliwa ,też by zaciągała bomble.
A tak nie jest-brak powietrza przed i za filtrem.
Przed założeniem pompki nigdy nie miałem powietrza przed gruchą,zawsze tylko za filtrem.
Pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #349 dnia: Grudzień 28, 2019, 12:02:03 »
No to w takim razie wygląda na to, że powodów powstawania pęcherzy jest kilka i każdy boryka się z tym w innym miejscu. U mnie one pojawiają się między pompą CR a powrotem do baku, więc albo coś się dziwnego dzieje w samej pompie albo wtryski i ich przelewy.

U mnie aktualnie wygląda to tak:


Mimo dwóch zaworów, nowej pompy wstępnej oraz uszczelnionej obudowy filtra nadal się zapowietrza po nocnym postoju...