Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: EPS/ARS  (Przeczytany 348 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
EPS/ARS
« dnia: Kwiecień 21, 2024, 23:51:47 »
Dobry wieczór, mam problem taki, otóż parę dni temu odpaliłem auto. Check powinien zasnąć ale został zapalony i oprócz tego kontrolka od trakcji też nie zgasła. Pojrchalem do roboty. Na drugi dzień odpaliłem i wszystko było jak powinno, CHECK i trakcja nie świeciły się. Po paru dniach jadąc do pracy  zapalił się check oraz kontrolka trakcji ale do tego na wyświetlaczu pojawił się komunikat że jest awaria systemu EPS/ARS  szarpnęło autem i zgasł. Odpali ponownie i już że świecącymi checkiem oraz trakcja zajechałem do pracy. Wracając po pracy check nie zgasł ale nie zapaliła się kontrolka trakcji. I teraz mam pytanie czy to czujnik się psuje czy coś innego. Auto to citroen C5 2006 r. 1.8 16V

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 22, 2024, 06:19:21 »
Przy poważniejszych błędach silnika wywali też ABS/ESP. Sterownik silnika wtedy nie przekazuje danych do sterownika ABS/ESP.

 Jako ciekawostka, długa jazda na rezerwie paliwa (150-200km) też wywali błąd ABS/ESP.

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 22, 2024, 07:30:55 »
Właśnie nie jechałem na rezerwie i coś takiego się stało. Co zrobić w zaistniałej sytuacji?

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 22, 2024, 08:04:46 »
Jedynie to miałem problem kiedyś co check mi się zaświecił to był komunikat i awarii jednego z systemów oczyszczania spalin. Ale mechanik skasował i był spokój. Ostatnio co w poście pisałem to wywaliło ten sam błąd, razem z trakcja

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 594
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 22, 2024, 09:35:14 »
To nie jest błąd, tylko komunikat informujący o nieprawidłowości w przebiegu procesu spalania... komunikat jest ten sam a przyczyn może być wiele, tak jak i objawów towarzyszących. Nie można więc założyć, że zapalenie kontrolki check engine z komunikatem "depollution system faulty" oznacza ten sam błąd co poprzednio - trzeba podpiąć tester diagnostyczny i błąd odczytać. W nowszych autach PSA zastąpiła ten feralny komunikat o depollution na "usterka silnika - napraw silnik".
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 22, 2024, 10:20:51 »
Rano odpaliłem auto i pojechałem sprawy załatwić. Check samoistnie zgasł, i nawet trakcja się nie zapaliła. Może to od wilgoci?

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 22, 2024, 10:22:50 »
A propos podłączenia do testera, otóż odczytało błąd jako awaria jednego z systemów oczyszczania spalin

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 594
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 22, 2024, 12:15:06 »
W tym roczniku i w benzynie to co najwyżej katalizator jest, tam nic więcej spalin nie oczyszcza a i "oczyszczanie" w przypadku katalizatora jest wątpliwe... numer błędu masz? Jak byś miał HDI, to mógł by być FAP, ale on ma swoje komunikaty do wyświetlenia w przypadku problemów. Pisząc tester miałem na myśli Lexię, wśród błędów jest cała grupa numerów zarezerwowana dla producentów i błąd interpretowany po rozpisce z jakiegoś np. VW ma opis zupenie nieadekwatny do problemu występującego w grupie PSA.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 22, 2024, 12:30:39 »
Rano odpaliłem auto i pojechałem sprawy załatwić. Check samoistnie zgasł, i nawet trakcja się nie zapaliła. Może to od wilgoci?
Szczerze wątpię.Komunikację z ABS/ESP zwykle zrywa dopiero wypadanie zapłonu. Nowe świece będą dobrym początkiem.
Warto też ustalić który konkretnie silnik 1.8 masz. Teoretycznie powinien być EW7A (125koni) jednak auta z 2005 roku miewały EW7J4 (118 koni) nie wiem dokładnie jak wyglądał początek 2006 roku. Te silniki miały mimo dużych podobieństw spore zmiany w kwestii osprzętu.

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 22, 2024, 12:32:08 »
Jak dobrze pamiętam miałem check świecącego, kod bledu P0420. Coś tam z kątem. Ale mechanik usunął mi to i długo był spokój aż do razu który opisałem w początkowym poscie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 22, 2024, 12:33:16 »
Jak dobrze pamiętam miałem check świecącego, kod bledu P0420. Coś tam z kątem. Ale mechanik usunął mi to i długo był spokój aż do razu który opisałem w początkowym poscie
P0420 to błąd usterki katalizatora.  ;)

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 22, 2024, 12:33:54 »
To jest auto z 2006 1.8 16v. 125KM

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 22, 2024, 12:35:41 »
No wiem że to błąd kata, ale dlaczego pokazało że awarie ma system kontroli trakcji?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 22, 2024, 12:39:57 »
No wiem że to błąd kata, ale dlaczego pokazało że awarie ma system kontroli trakcji?
Bo teraz masz inny błąd. P0420 nie rzutuje na kontrolę trakcji, za to błędy wypadania zapłonu zawsze.
 To że Ty twierdzisz że auto jest 1.8 16v. 125KM nie znaczy dla mnie nic. Ciąg początkowy literek numeru VIN (dokładnie znaki z pozycji 6-7-8)mnie jedynie przekona. Już kilka osób tutaj zdziwiło się że ma starszy silnik 1.8. Powinien być taki jak mówisz ale...

 Przykładowo mój początek VIN VF7RCRFJ*  -RFJ=EW10A Tak można rozpoznać w PSA silnik jaki jest. U Ciebie powinno być 6FY czyli EW7A, jednak w 1.8 była jeszcze jedna możliwość...

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 22, 2024, 12:55:56 »
VF7RC6FYC

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 22, 2024, 12:59:35 »
VF7RC6FYC
Czyli się zgadza silnik 125 koni.

 Powinny tam być dwa katalizatory i zmienne fazy rozrządu na wałku ssącym.

 Tak jak mówiłem, raczej wypadał Ci zapłon stąd też szarpnięcie. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu zwykle mija na jakiś czas chyba że przyczyną jest coś poważnego.

 Tak czy inaczej warto zajrzeć do świec, jak cieknie olej spod pokryw to mogą pływać w oleju, to tylko przyspiesza śmierć cewki zapłonowej i robi się drogo.

 Rozumiem że LPG brak?

Offline marcin sukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII. 1.8 16V
  • Miejscowość: tarnów
Odp: EPS/ARS
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 22, 2024, 13:32:45 »
Dzięki za pomoc. Oczywiście nie mam LPG