Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Dawid Drela w Styczeń 08, 2021, 20:42:28
-
Witam ,
pisałem w jednym wątku o wyskoczeniu mi dziś rano błędu poduszki pasażera , i wywaliło mi serwis. Po południu po pracy wsiadłem do auta , i przez chwilę nic się nie działo , zadowolony ruszyłem w drogę, po 2 minutach to samo , plus dodatkowo engine fault i wyłączył się tryb start-stop. Podjechałem do domu podpiąłem pod komputer i takie błędy mi wyrzuciło:
B3415 - Kod nieznany Obecne U300C - Sieć CAN Carrosserie Nie charakteryzowane Usuniete U3063 - Brak lacznosci z kalkulatorem modulu kontrolki braku zapiecia pasów Nieokreślony Usuniete U3066 - Brak lacznosci z modulem stanu naladowania akumulatora Nieokreślony Usuniete
P16A3 - Kalkulator . Usterka nadzoru nad zakazem rozruchu ( Usuniete
P1A85 - Alternator odwracalny. Usuniete
P1A99 - Stop & start. Usuniete
P1AA2 - Urządzenie utrzymania obrotów. Usuniete
Czy może to być wina np. akumulatora? Bo już nie wiem co myśleć , nagle się pojawiło i jest cały dzień. Dodam ,że auto mam od miesiąca , nigdy wcześniej nic takiego nie wyskakiwało , zamontowany jest akumulator 65Ah , może jest za słabydo tego auta? Poprzedni właściciel twierdzi , że aku był niedawno wymieniany.
-
Od sprawdzenia aku bym zaczął, z jego błędnego działania generuje się duzo problemów .
Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka
-
Sprawdź wszystkie masy i aku.
I ogólnie witaj w świecie francuskiej elektryki :P
-
Akumulator ładowany jest z napięciem 14.1 V , tak pokazuje komputer. Co do sprawdzenia mas to nie bardzo wiem gdzie ich szukać bez schematu jak w aucie rozprowadzona jest elektryka i gdzie się znajdują poszczególne moduły sterujące
-
Nie jakim jest ładowany tylko jakie ma napięcie po dłuższym postoju i podczas rozruchu do ilu spada.
-
Myśle , że wina jest po stronie akumulatora. Po pierwsze jest to zwykle aku 65 ah nie przystosowane do systemu start -stop po drugie klema od minusa nie jest w stanie się dobrze na nim zacisnąć i się rusza. Niestety chyba trzeba kupić aku do start stop taki jaki powinien być czyli 70ah a nie 65 . Podejrzewam ze poprzedni właściciel na szybko na najtańszy wymienił przed sprzedażą samochodu bo mu pewnie oryginalny wysiadł.
-
Myśle , że wina jest po stronie akumulatora. Po pierwsze jest to zwykle aku 65 ah nie przystosowane do systemu start -stop po drugie klema od minusa nie jest w stanie się dobrze na nim zacisnąć i się rusza. Niestety chyba trzeba kupić aku do start stop taki jaki powinien być czyli 70ah a nie 65 . Podejrzewam ze poprzedni właściciel na szybko na najtańszy wymienił przed sprzedażą samochodu bo mu pewnie oryginalny wysiadł.
Aku musi być do start&stop i odpowiedni do auta. Sprawdź jaki masz wpisany w module ładowania. Powinieneś kupić taki jak jest tam wpisany.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Mam nadzieję ,że po wymianie akumulatora wszystko wróci do normy...
-
A więc akumulator wymieniony , na dokładnie taki jak dobrano mi po numerze vin - o zgrozo 750zł!!! ,ale trudno musi być AGM to musi. No więc od razu naprawił się problem Start-Stop , nie ma już błędu i system działa , natomiast nadal świeci kontrolka air bag pasażera i wyświetla na wyświetlaczu service. I zauważyłem jeszcze ,że to nie tylko kontrolka air bag , ale również nie działają te czerwone światełka na podsufitce , które informują o zajętych miejscach w samochodzie oraz jak usiądzie pasażer to nie piszczy mu brak zapiętych pasów ani też nie świeci się kontrolka na liczniku. Wygląda mi na to jakby padł jakiś moduł kontroli pasażera i poduszek i zapięcia pasów. Co o tym sądzicie?
-
A ktoś kasował błędy i się znowu pojawiły ? Czy nie byłeś na kompie? Może być jeszcze złączka/moduł pod fotelem . Pasażera wykrywa czujnik w fotelu i jak nie ma połączenia z fotelem to nie będzie to działać . Najlepiej rozepnij fotel i sprawdź czy nie upalone styki. Najłatwiej odkręcić fotel 4 śruby i go po odpięciu wyciągany . System sprawdza cały obieg i jak ma przerwę lub zwarcie to calość airbagow odłącza . Trochę strach jeździć bez zabezpieczenia .
Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka
-
W C5 nie ma czujnika zajęcia fotela pasażera, dlatego każde C5 po wypadku ma wystrzeloną deskę i uszkodzoną przednią szybę.
-
Złączka wyglada jak nowa , nie kasowałem jeszcze błędów po wymianie aku myślałem ,że skoro błąd start-stop się skasował to i ten błąd się naprawi. Co do wystrzału poduszki to chyba bym wiedział jakbym miał wypadek, kontrolka zapaliła się nagle podczas jazdy na prostej drodze. I przestało działać podświetlenie zajętych miejsc wiec chyba jednak c5 ma czujniki skoro wyświetlało mi na tym ekranie na podsufitce symbol wnętrza auta z 5 miejscami i czerwone kropki w środku symbolizujące ludzi. Podepnę pod kompa dziś i zobaczę.
-
W C5 nie ma czujnika zajęcia fotela pasażera, dlatego każde C5 po wypadku ma wystrzeloną deskę i uszkodzoną przednią szybę.
No jakoś ja widziałem inne rzeczy... C5 ma czujniki w fotelach, przynajmniej te z początku produkcji. W późniejszych rocznikach księgowi mogli to wyciąć...
-
W C5 nie ma czujnika zajęcia fotela pasażera, dlatego każde C5 po wypadku ma wystrzeloną deskę i uszkodzoną przednią szybę.
No jakoś ja widziałem inne rzeczy... C5 ma czujniki w fotelach, przynajmniej te z początku produkcji. W późniejszych rocznikach księgowi mogli to wyciąć...
nie ma takich czujników
-
W C5 nie ma czujnika zajęcia fotela pasażera, dlatego każde C5 po wypadku ma wystrzeloną deskę i uszkodzoną przednią szybę.
No jakoś ja widziałem inne rzeczy... C5 ma czujniki w fotelach, przynajmniej te z początku produkcji. W późniejszych rocznikach księgowi mogli to wyciąć...
nie ma takich czujników
Ręki sobie uciąć nie dam... Ale w przednich fotelach powinny być, chyba że to w bieda wersjach są braki a bogate mają.
W sumie łatwo sprawdzić, ktoś w sprawnym aucie może wsiąść (tylko miejsce pasażera, BSI z góry zakłada że kierowca musi być, nawet czujnika w fotelu kierowcy nie ma.) i jeśli piszczy o pasy podnieść tyłek... powinno przestać.
-
U mnie w 2009 na pewno jest czujnik w fotelu pasażera, jak ktoś siada to gaśnie jedna lampka na górze.
No i przeciez piszczy jak ktoś nie zapnie pasów.
-
U mnie w 2009 na pewno jest czujnik w fotelu pasażera, jak ktoś siada to gaśnie jedna lampka na górze.
No i przeciez piszczy jak ktoś nie zapnie pasów.
To jeszcze usiądź na fotelu pasażera nie zapinając pasów i podnieś tyłek. ;) Jak lampka zgaśnie znaczy że czujnik jest na 100%.
-
C5X7 nie ma czujników w fotelach, to jest logika oparta o zamki w drzwiach - jak ruszysz z pasażerem bez zapiętego pasa to nie piszczy, dopiero przy odpięciu pasa w trakcie jazdy zacznie się buntować. W załączniku schematy instalacji pasów i poduszek oraz fotela pasażera.
PS.
Lampki gasną po przejechaniu kilkudziesięciu metrów lub po przekroczeniu jakiejś prędkości - to kierowca ma pilnować aby pasażerowie zapięli pasy.
-
Francuzi wszystko potrafią zrobić po swojemu i niekoniecznie dobrze i logicznie.
-
W każdym razie te światełka do góry symbolizujące siedzenia nie działają również\;0
-
U mnie w 2009 na pewno jest czujnik w fotelu pasażera, jak ktoś siada to gaśnie jedna lampka na górze.
No i przeciez piszczy jak ktoś nie zapnie pasów.
To jeszcze usiądź na fotelu pasażera nie zapinając pasów i podnieś tyłek. ;) Jak lampka zgaśnie znaczy że czujnik jest na 100%.
U mnie 2010 r jest czujnik pasażera. Po zajęciu miejsca lampka zapala się , po podniesieniu tyłka lampka gaśnie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
(...) nadal świeci kontrolka air bag pasażera i wyświetla na wyświetlaczu service.(...)
Może coś pomoże pokręcenie parę razy kluczykiem wyłącznika poduszki w schowku. Te rzadko używane styki mogły stracić kontakt. U mnie to kiedyś pomogło. Szczegóły masz na zdjęciach w załączniku.
-
U mnie 2010 r jest czujnik pasażera. Po zajęciu miejsca lampka zapala się , po podniesieniu tyłka lampka gaśnie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zapala się po włączeniu zapłonu gaśnie po około 30 sekundach lub po przekroczeniu 20 km/h... Nie ma czujnika zajętości fotela w C5X7.
-
U mnie w 2009 na pewno jest czujnik w fotelu pasażera, jak ktoś siada to gaśnie jedna lampka na górze.
No i przeciez piszczy jak ktoś nie zapnie pasów.
To jeszcze usiądź na fotelu pasażera nie zapinając pasów i podnieś tyłek. ;) Jak lampka zgaśnie znaczy że czujnik jest na 100%.
Test niedopracowany, podobnie jak wnioski. ;)
Jako ciekawostkę podam, że sam długo nie wiedziałem, czemu w nowo zakupionym samochodzie włączył się alarm przy przewożeniu dwóch pasażerów z tyłu, z zapiętymi pasami i hałasował do końca jazdy. Jazda była krótka i nie udało mi się wtedy tego ustalić, ale wstyd przed gośćmi pozostał. :) Dopiero dużo później wydedukowałem, że jeden z pasażerów jadący z boku, najpierw przypiął pas do zaczepu dla środkowego pasażera, a później go wypiął podczas jazdy i włożył pas prawidłowo. Czujniki są tylko w zaczepach. Cytrynkę poznaje się powoli. :)
-
Byłem u elektronika samochodowego , który zna się na cytrynach , miał diagboxa , siedziałem u niego ponad 2 godziny:) , no więc okazało się ,że ktoś kiedyś grzebał przy tym przełączniku poduszki bo były fizyczne ślady majsterkowania przy nim.Poprosiłem go o odłączenie tego przełącznika z racji tego ,że nie mam małych dzieci a jeśli już będę małe dziecko przewozić to tylko z tyłu , więc absolutnie mi ten rozłącznik poduszki nie jest potrzebny. Service przestał być wyświetlany natomiast nadal pokazuje tam w podsufitce ,że poduszka jest wyłączona przełącznikiem oraz nie palą się te światełka czerwone symbolizujące pasażerów. \powiedział mi ,że jeśli przez noc się nie zresetuje to będzie musiał jeszcze do tego zajrzeć , więc będę musiał do niego podjechać jeszcze z autem i je mu zostawić , ponieważ mam jeszcze problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej , który nie działa i przez to mam błąd "CAN carrosierie" czy coś takiego. On twierdzi ,że przez ten czujnik temperatury w lusterku mogą dziać się inne dziwne rzeczy jak choćby te z tymi światełkami zajętości miejsc pasażerów , bo to wszystko idzie do jednego modułu i on to musi wszystko na spokojnie sprawdzić. Ma rację? Ufać mu , czy od razu udać się z Cytrynką do Citromixu w Poznaniu?
-
Raczej fantazjuje aczkiwielk brak masy może uwalić i czujnik i wszystko inne dookoła .
Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka
-
Raczej fantazjuje aczkiwielk brak masy może uwalić i czujnik i wszystko inne dookoła .
Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka
Sugerujesz ,żeby najpierw sprawdzić przewody masowe? Dobrze doczytałem ,że dostanę się do nich po wyjęciu akumulatora , są przykręcone do nadkola? I to są wszystkie masy od wszystkich modułów w aucie?
-
U mnie 2010 r jest czujnik pasażera. Po zajęciu miejsca lampka zapala się , po podniesieniu tyłka lampka gaśnie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zapala się po włączeniu zapłonu gaśnie po około 30 sekundach lub po przekroczeniu 20 km/h... Nie ma czujnika zajętości fotela w C5X7.
Sprawdziłem i muszę przyznać że masz racjea chciałbym by było inaczej
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Sprawdziłem i muszę przyznać że masz racjea chciałbym by było inaczej
Czujnik obciążenia w fotelu nie jest wcale takim dobrym rozwiązaniem... nawet torby z laptopem nie położysz na siedzeniu bo zaczyna wyć. Wolę wariant w którym kierowca pilnuje czy pasy są zapięte... z tyłu to w ogóle porażka by była, jak by mi foteliki wykrywało.
Jako ciekawostkę podam, że sam długo nie wiedziałem, czemu w nowo zakupionym samochodzie włączył się alarm przy przewożeniu dwóch pasażerów z tyłu, z zapiętymi pasami i hałasował do końca jazdy. Jazda była krótka i nie udało mi się wtedy tego ustalić, ale wstyd przed gośćmi pozostał. :)...
To instrukcja kłamie w żywe oczy... w C4 zresztą też, bo piszą że piszczy przez około 120 sekund, a wyje cały czas (może i są krótkie przerwy po 2 minutach, ale nie mam ochoty tego sprawdzać)
-
Jedyną metodą wyłączenia alarmu niezapiętych pasów jest zatrzymanie się, otwarcie i zamknięcie drzwi. To mówi o tym ze jednak czujnik jest w drzwiach.
-
Jedyną metodą wyłączenia alarmu niezapiętych pasów jest zatrzymanie się, otwarcie i zamknięcie drzwi. To mówi o tym ze jednak czujnik jest w drzwiach.
Nie jedyną na wstecznym nie piszczy...
-
Francuzi już to przed nami testowali. Cytrynka jeszcze nieraz nas zaskoczy. :)
-
Pany system działa tak , te kropeczki na podsufitce świecą na czerwono przez parę sekund po ruszeniu żeby kierowca mógł się upewnić że wszyscy pasażerowie zapieli pas, jak wiadomo jeśli siedzi pasażer z tyłu po lewej i zapnie pas to gaśnie ta kontrolka , a jeśli siedzi i nie zapiął pasa to nie gaśnie i kierowca wie że nie zapiął pasa podczas jazdy system automatycznie wykrywa odpięcie pasa i zaczyna pipać, a w chwili otwarcia drzwi przestaje bo uważa że pasażer opuścił pojazd i to tyle :)
-
Instrukcja – na dwóch stronach podanych już w tym temacie – przystępnie opisuje wyświetlacz dotyczący pasów bezpieczeństwa. Przytoczę istotny fragment, jeśli ktoś tego nie doczytał.
„Podświetlone punkty wskazują pasażerów, którzy mają pas odpięty lub niezapięty.
Palą się one:
- na stałe przez około 30 sekund po uruchomieniu samochodu,
- na stałe przy jeździe z prędkością od 0 do 20 km/h,
- migają powyżej 20 km/h, towarzyszy im sygnał dźwiękowy przez około 120 sekund.”
Kto nie lubi czytać instrukcji, to może zrobić sobie trening przy włączonym zapłonie na postoju (zapinając i rozpinając różne pasy). Ja jeszcze dzisiaj dodatkowo zrobiłem test odpięcia pasa pasażera z przodu, podczas jazdy, wytrzymałem „sygnał dźwiękowy” przez 2 minuty :) , więc mogę uzupełnić nieco instrukcję: po ustaniu sygnału dźwiękowego, na stałe, do końca jazdy, świeci się czerwony punkt w miejscu odpięcia pasa.
Niedawno zaktualizowali mi oprogramowanie, więc jeśli u kogoś system działa inaczej, to może też z tego powodu.
-
Instrukcja – na dwóch stronach podanych już w tym temacie – przystępnie opisuje wyświetlacz dotyczący pasów bezpieczeństwa. Przytoczę istotny fragment, jeśli ktoś tego nie doczytał.
„Podświetlone punkty wskazują pasażerów, którzy mają pas odpięty lub niezapięty.
Palą się one:
- na stałe przez około 30 sekund po uruchomieniu samochodu,
- na stałe przy jeździe z prędkością od 0 do 20 km/h,
- migają powyżej 20 km/h, towarzyszy im sygnał dźwiękowy przez około 120 sekund.”
Kto nie lubi czytać instrukcji, to może zrobić sobie trening przy włączonym zapłonie na postoju (zapinając i rozpinając różne pasy). Ja jeszcze dzisiaj dodatkowo zrobiłem test odpięcia pasa pasażera z przodu, podczas jazdy, wytrzymałem „sygnał dźwiękowy” przez 2 minuty :) , więc mogę uzupełnić nieco instrukcję: po ustaniu sygnału dźwiękowego, na stałe, do końca jazdy, świeci się czerwony punkt w miejscu odpięcia pasa.
Niedawno zaktualizowali mi oprogramowanie, więc jeśli u kogoś system działa inaczej, to może też z tego powodu.
Potwierdzam powyższe słowa Krzysztofa. W fotelach nie ma czujników reagujących na obciążenie tylko system „wyłapuje” pasażerów dopiero po zapięciu pasa, wówczas czerwona kropka gaśnie, a gdy pasażer odepnie pas w czasie jazdy to kropka wraca i system umila podróż irytującym dźwiękiem ;)
Nie czytałem instrukcji ale doszedłem do tego organoleptycznie w czasie jazdy. Czy sygnał ustaje po 120sek nie wiem bo nie dotrwałem, szybko zapinałem pas :P
Przekonałem się po tym gdy podczas jazdy zapiąłem przy fotelu pasażera pas dla psa (żeby mi nie latał luźno bo psa nie było akurat w aucie) a po chwili coś się rozmyśliłem i go odpiąłem - szybko uznałem iż był to zły pomysł. Tak samo wygląda sytuacja na tylnej kanapie np. gdy żona zechciała zmienić w czasie jazdy miejsce i odpięła pas :P albo zapinamy pas z powrotem albo wyłączamy zapłon inaczej system zagłuszy nasze myśli ;)