Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroën xm 2.1td wymiana pompy wody, sposób na napinacz paska  (Przeczytany 97 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Hejza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Miastko
  • Posiadany samochód: Xm '99 2,1td, Xantia Break '98 3.0 v6
  • Miejscowość: Miastko
Citroën xm 2.1td wymiana pompy wody, sposób na napinacz paska
« dnia: Listopad 28, 2023, 19:51:13 »
Witam serdecznie, czytałem post, który opisywał główne zagadnienia przy rozrządzie. Sam robiłem to jakieś 2 lata temu, lecz umknął mi jeden ważny szczegół. Musze wymienić pompe wody. Wiem gdzie zablokować koła, wiem gdzie jest blokada za rozrusznikiem, w tym celu chce go zdemontować żeby było lepsze dojście. Głównie chodzi mi o napinacz, pamiętam że sam się napinał, ale nie kojarzę kolejności odkręcania i przykrecania śrub oraz jakie to były śruby, chciałbym się przygotować bo był tam jakiś torx? Kiedyś znalazłem fajny poradnik jak to wszystko zrobić, ale teraz za cholerę nie umiem go odnaleźć :( Czy do wymiany pompy musze całkowicie zrzucić pasek, czy uda się ją wyciągnąć bez demontażu? W weekend muszę wrócić autem na drogę :(
Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc, mam nadzieję że temat nie będzie zaśmiecał, w końcu każda informacja o czymś tak ważnym jak rozrząd może się komuś przydać :)

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroën xm 2.1td wymiana pompy wody, sposób na napinacz paska
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 29, 2023, 19:26:45 »
Cześć.
Imbus 5 do napinacza (+ płaski/oczkowy do nakrętki). W załączniku masz instrukcję wymiany rozrządu oraz zdjęcie silnika z boku. Wygląda na to, że powinno się dać pompę wymienić bez demontażu całego paska. Gdybyś miał problem z nałożeniem paska tak aby zęby się zgadzały, to popuść sobie rolkę prowadzącą pod pompą wtryskową (tylko nie zapomnij dokręcić po zamontowaniu paska). Mam nadzieję, że nic nie pomyliłem, bo ostatnio bawiłem się tym chyba z 7 la temu...


Powodzenia!