Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara II Coupe 1.4 vel Cytrynian Xsarynu  (Przeczytany 20175 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 18, 2020, 16:10:13 »
No i dmuchawa wymieniona. Zaryzykowałem zakup tego NRF. Kiedy przyszła paczka okazało się, że zdjęcie z katalogu przedstawia stan faktyczny. Obudowa podobna ale okablowana i ma ten dziwny regulator jak do klimy automatycznej. Wpadłem na pomysł aby to wszystko wywalić i podpiąć po prostu plus do plusa, masa do masy. Ale zadzwoniłem najpierw to pomocy technicznej NRF. Myślałem, że będę się gimnastykował w obcym języku a tu proszę, numer z Polski. Pan był bardzo miły i uczynny  i potwierdził, że to część uniwersalna. Wywaliłem więc kabelki i regulator, zrobiłem przejściówkę z chłopca na dziewczynkę przy pomocy dołączonego kabelka i działa. Cichutkoooo... Niestety, jedynka nadal milczy. Dwójka zaskakuje w 50% prób uruchomienia. Trójka i czwórka zdziera skalp. Posprawdzałem kabelki i wtyczki, jeszcze raz wsadziłem stary opornik ale nic to nie zmieniło. Wygląda na to, że świruje pokrętło. Tu się poddam. Mam dość. Może kiedyś mnie natchnie na poszukiwania ale na dziś koniec. Dmucha, nie świergoli, zostawiam jak jest.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 18, 2020, 18:52:35 »
Obecny! ;)

Może masz w pokrętle wytarte styki?
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 18, 2020, 20:23:55 »
Obecność odnotowana! Pewnie jest tak jak piszesz. Tyle, że gdy włączam nawiew z zamkniętym obiegiem, jest dokładnie tak samo. To znaczy, jedynka milczy, dwójka strzela fochy. Chyba, że nie załapałem jak to działa.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwiec 16, 2020, 14:18:48 »
Aktualizacja. Dmuchawa dalej świruje. Trójka i czwórka działają a reszta uruchamia się losowo. Jeśli ma ochotę działać to najczęściej startuje z kilkuminutowym opóźnieniem. Jeśli ruszy to działa nawet po ponownym uruchomieniu silnika. Czasem po wyłączeniu startuje normalnie a czasem znów trzeba czekać na "pozytywne rozpatrzenie". Dodam, że ta nowa dmuchawa NRF dmucha chyba nieco mocniej niż oryginał. Nie jestem pewien bo tamta rzadko działała a poza tym była w stanie agonalnym. Poza tym auto jeździ. Do jesieni musi tak zostać, szykują się roszady w parku maszyn. Pożyjemy, zobaczymy.

Śr. zuż. pal. 6.35l/100km
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 18, 2020, 18:05:57 »
Nadszedł czas rozstania. Niestety także z marką. Trafił się porządny pojazd, po rodzinie, z dmuchawą działającą na wszystkich biegach... Moment wystawienia Xsary na sprzedaż odwlekam do ostatniej chwili... Xsara zawsze odpala, pali tyle co nic, czasem nawet zadziała dmuchawa a fotele są boskie. No i chińskie opony dają radę!


Ostatnie zużycie paliwa, Verva, to 6,09 l/100km.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 18, 2021, 15:25:47 »
Taaa... Nadszedł czas rozstania. A takiego jak Batorego komin. Z przyczyn niezależnych oddalił się znacznie termin wymiany auta. Życie! Jako że Xsara ostatnio bardzo grzeczna to w sumie nie problem. To znaczy nadal nie działa pilot CZ a dmuchawa nie odnalazła "jedynki". Za to "dwójka" włącza się już normalnie. Jak na moje auto, normalnie. Poza tym ogrzewanie działa, fotele są boskie, Nokiany trzymają i tylko lampy zaatakowała żółć. Po dwóch latach poddały się wycieraczki, te hybrydowe Valeo. Zbierały już na tyle niedokładnie, że postanowiłem je wymienić. Nadal ich nie polecam do Xsary, są zbyt masywne i wyjątkowo upierdliwe w montażu. Poza tym konstrukcja jest dość głośna, plastiki klepią. Trwałość gumek i ich hałaśliwość, wzór! Kupiłem tym razem klasyczne Michelin Rain Force. Tak dla urozmaicenia. Nigdy nie miałem to se sprawdzę. Na razie mogę napisać tylko że są ciche i nie zasłaniają maski jak Valeo.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Paweł Ciągło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara
  • Zainteresowania: Motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: B-tów
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #81 dnia: Luty 13, 2021, 08:43:42 »
Co jest problemem żebyś zrobił ten pierwszy bieg wentylatora?
A tak się zapytam, czy opłaca się inwestować w wycieraczki "lepszej" jakości? Pamiętam, że kupowałem jakieś cuda nie widy za 50-90zł/kpl i tak po ponad roku już nie zbierały. Teraz kupuje najtańsze w supermarkecie 12-16zł/szt i tak wytrzymują tyle samo  a nawet wymienić można częściej.

ps. Spalanie dobre :-) widać, ze noga dobra.

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #82 dnia: Luty 13, 2021, 17:24:44 »
Jaki problem by zrobić pierwszy bieg dmuchawy? A taki, że jest nowy opornik i nowa dmuchawa a nadal brak pierwszego biegu. Jeśli to wina pokrętła to raczej nie będę wymieniał. Jeśli jakiś kabelek w czeluściach kokpitu uległ degradacji to tym bardziej. W temacie elektryki jestem zielony. Poza tym, dłubać nie ma gdzie bo garaż mam ciasny, nieogrzewany a w śniegu i błocie to ja się już tarzałem dwadzieścia lat temu, w wojsku.
Co do wycieraczek to mam inne doświadczenia, ale rozumiem Twoje podejście.Co do nogi. Auto i droga publiczna użytkowane zgodnie z przeznaczeniem. Samo wychodzi. Ale żeby nie było, silnika nie morduję na niskich obrotach. Przy normalnej jeździe nie schodzę poniżej 2000obr, a kiedy trzeba nie mam uczulenia na wyższe zakresy. Oszczędzanie energii, przewidywanie sytuacji na drodze, wykorzystywanie ukształtowania terenu i  płynna jazda. Taki eco driving, ale nie w wersji z której nabijają się znawcy wszechrzeczy z internetu.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Paweł Ciągło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara
  • Zainteresowania: Motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: B-tów
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #83 dnia: Luty 14, 2021, 14:00:28 »
Ale żeby nie było, silnika nie morduję na niskich obrotach. Przy normalnej jeździe nie schodzę poniżej 2000obr, a kiedy trzeba nie mam uczulenia na wyższe zakresy. Oszczędzanie energii, przewidywanie sytuacji na drodze, wykorzystywanie ukształtowania terenu i  płynna jazda.
No i na tym polega bycie dobrym kierowcą :-)


To forum chyba już umarło

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #84 dnia: Luty 14, 2021, 14:54:57 »
Auta ze starszych roczników się wykruszają to i mniej wpisów.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Paweł Ciągło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara
  • Zainteresowania: Motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: B-tów
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #85 dnia: Luty 14, 2021, 23:28:38 »
Ciekawe, czy z innymi markami jest podobnie. Jak miałem mazdę 3 zaledwie 3lata młodszą to na forum marki był ruch, ale jedyne o czym można było podyskutować to olej i opony.

Mam na olx ustawione obserwowane ogłoszenia na Xsary i ceny xsar 2 oscylują w granicy 1200 - 3000. Nie wiem czy jest tańszy samochód w którym trzyma się blacha i mechanika. Ople w tej cenie i roczniku mają sito zamiast progów w VW i inne marki trzymający większą cenę.. Ogólnie dochodzimy do czasów, w których za pół średniej krajowej wypłaty można mieć samochód praktycznie do jazdy

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #86 dnia: Marzec 26, 2021, 19:08:32 »
Pozimowy bilans.Dziś Xsara dostała nowe sprężyny KYB (jedna pękła, jeszcze oryginalna), dwa nowe łożyska kolumn zawieszenia Sasic (jedno się zatarło a drugie przy okazji demontażu poszło na śmietnik, swoją drogą wyglądało gorzej niż działało), dwa nowe łączniki stabilizatora Febi ( jeden miał lekki luz a drugi się poddał przy odkręcaniu). Zaopatrzyłem się też w spray do styków. Jak mnie natchnie to pobawię się z wtyczkami dmuchawy i czego tam dosięgnę. Jak mnie natchnie.
Zużycie paliwa, po zimie 6.64, długoterminowe 6.38.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Paweł Ciągło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara
  • Zainteresowania: Motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: B-tów
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #87 dnia: Kwiecień 13, 2021, 21:13:59 »
ok, a jaki objaw uszkodzonych łożysk mcpersona?

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #88 dnia: Kwiecień 16, 2021, 20:52:01 »
Główny objaw to chrobotanie przy skręcaniu kierownicą. Prawy wymieniony prewencyjnie przy okazji wymiany sprężyny.

Zużycie paliwa 5.95l/100km. 40% trasa, spokojnie, 60% w cyklu okołowiejskim.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #89 dnia: Lipiec 12, 2021, 18:46:23 »
Aktualizacja. Jedno z wymienionych łożysk kolumny okazało się wadliwe. Po tygodniu zaczęło chrobotać. Zamieniłem na SWAGa ale tym razem z nową poduszką. Xsara dostała też nowe świece. Tym razem Denso K20TT. Stare Eyquem zrobiły swoje kilometry, no prawie, i postanowiłem prewencyjnie je wymienić. Wyglądały dobrze, nie wypalone, kolor jak z podręcznika. Ale koszt nie powala a silnik pracuje stabilniej. Chyba znikły delikatne wibracje za które winiłem któryś z elementów zawieszenia silnika. Albo to efekt placebo. Zresztą bez różnicy. Poza tym znów rozszczelnił mi się wydech. Na wejściu do końcowego tłumika. Trafiłem na wadliwy zestaw. Ale najlepsze na koniec, znów ujawnił się pierwszy bieg dmuchawy. Tak po prostu, dziś rano zaczęło dmuchać. Nie pytam, nie robię awantury... Jedynka wróciła, przyjąłem pod dach... Na człona drążyć.   Średnie długoterminowe zużycie paliwa 6.36l/100km.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #90 dnia: Październik 18, 2021, 17:44:57 »
To już ostatni wpis. Xsara znalazła nowy dom. Mam nadzieję, że trafiła w troskliwe ręce.
Jedynka dmuchawy działa, fotele są boskie a kolor... podoba mi się.
Przy ostatnim tankowaniu zużycie paliwa 6.26l/100km.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i