Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKIII] Tryb Economy mode  (Przeczytany 69241 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 872
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #125 dnia: Grudzień 18, 2020, 08:44:15 »
W benzynie pewnie by wytrzymał dłużej, ale w dieslu 2 lata i do kosza. Markowe aku starzeją się z reguły powoli, a ten padł z dnia na dzień, chyba zwarcie na celi, bo napiecie miał, ale pod obciążeniem siadał do zera prawie. 9 letnia varta po doładowaniu ma 625A prądu rozruchowego a ten miał 90A.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #126 dnia: Grudzień 18, 2020, 12:14:05 »
Ja mam 2 letni aku w dieslu i od miesiąca jest mróz, codziennie jeżdżę do pracy 8km. Nie ma póki co economy mode.
W tamtym roku już przy pierwszych mrozach na tym aku się em włączało.

Z resztą, w poprzednim aucie mialem 10 letni akumulator i palił nawet przy -20 stopniach.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 872
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #127 dnia: Grudzień 18, 2020, 14:30:12 »
Zdradzisz swój sekret? :) Ja mam do pracy 2,5 km i jeżdże co 2 tydzień, plus webasto włączające się poniżej 5C. Na razie mam ładowanie 14,4V, zobaczymy za 2 tygodnie jaka będzie sprawność akumulatora. Mam nadzieję, że teraz nowy aku da radę.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #128 dnia: Czerwiec 23, 2021, 00:16:11 »
Witam, odgrzeję troszkę temat
EM włącza mi się jak wychodzę z pracy przy temp. na zewn. 35st.C, klima cały czas włączona podczas jazdy potem gaśnie po ok. 10-15 km. Auto codziennie robi min. 50-60km.
Pytanie czy ten system EM jest zależny od wyższej temp. a jeżeli tak to jaki ma to cel. W zimie jest to zrozumiałe chociaż nie miałem takiej sytuacji. Ogólnie jeżdżę z wyłączonym EM bo mnie drażni S&S
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #129 dnia: Czerwiec 23, 2021, 07:08:09 »
Wber pozorom bardzo wysokie temperatury również nie służą  akumulatorowi wiec może dlatego załącza Ci economy mode. Jeśli już masz słaby akumulator to może się tak dziać.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 594
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #130 dnia: Czerwiec 23, 2021, 10:31:22 »
Witam, odgrzeję troszkę temat
EM włącza mi się jak wychodzę z pracy przy temp. na zewn. 35st.C, klima cały czas włączona podczas jazdy potem gaśnie po ok. 10-15 km. Auto codziennie robi min. 50-60km.
Pytanie czy ten system EM jest zależny od wyższej temp. a jeżeli tak to jaki ma to cel. W zimie jest to zrozumiałe chociaż nie miałem takiej sytuacji. Ogólnie jeżdżę z wyłączonym EM bo mnie drażni S&S
Co gaśnie? klima po 10km jazdy? Economy Mode? - bo ten wyłączany jest w chwili uruchomienia silnika (system ten odłącza zasilanie wszystkiego po max 30 minutach postoju -przy wyłączonym silniku - z ciągłym poborem prądu). Te 30 minut to maksymalny czas i w miarę słabnięcia akumulatora jest skracany, krótkie uruchomienie silnika nie resetuje całkowicie licznika czasu, do pojawienia się kolejnego Economy Mode (potrzeba do tego około 15 minut pracy alternatora).
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #131 dnia: Czerwiec 23, 2021, 17:31:59 »
Kontrolka EM gaśnie, źle to ująłem gramatyczne. Aku jest chyba w jak najlepszej formie, ostatnio zerwał mi się pasek alternatora, zero info na panelu i EM. Pojechałem dalej dopiero po ok. 8km wyswietliło że "Risk batery discharge", ale EM nie świeci się, powyłączał po kolei różne rzeczy :radio, szyby, ładowarka ale do mechanika spokojnie dojechałem. Ogólnie chodziło mi zależność między temp. Wysoką o EM.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #132 dnia: Czerwiec 23, 2021, 17:52:42 »
Kontrolka EM? Gaśnie po 10-15km? Musisz mówić o czymś innym.

Podczas pracy, nawet jak stracisz ładowanie, to EM się nie włączy. Economy Mode wymyślono po to, żeby nie rozładować na postoju aku poniżej poziomu uniemożliwiającego rozruch silnika. Jak już silnik chodzi, to może się dziać co chce, a EM się nie uaktywni.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 594
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #133 dnia: Czerwiec 23, 2021, 18:33:08 »
Kontrolka EM gaśnie, źle to ująłem gramatyczne. Aku jest chyba w jak najlepszej formie, ostatnio zerwał mi się pasek alternatora, zero info na panelu i EM. Pojechałem dalej dopiero po ok. 8km wyswietliło że "Risk batery discharge", ale EM nie świeci się, powyłączał po kolei różne rzeczy :radio, szyby, ładowarka ale do mechanika spokojnie dojechałem. Ogólnie chodziło mi zależność między temp. Wysoką o EM.
Nie istnieje kontrolka EM, jest TYLKO komunikat (Economy Mode Activated), po którym wszystko gaśnie. To o czym piszesz to zapewne kontrolka od działania systemu S&S, który to z oczywistych względów w upał, nie powinien się uaktywniać, zważywszy na fakt, że wyłączenie silnika skutkuje również wyłączeniem klimatyzacji, a gdy na zewnątrz jest 35 w cieniu, to w samochodzie stojącym na słońcu szybko da się osiągnąć i 70... podobnie zimą (i nie tylko), system nie powinien się aktywować póki silnik nie nabierze odpowiedniej temperatury.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #134 dnia: Czerwiec 23, 2021, 19:02:57 »
Kontrolka EM gaśnie, źle to ująłem gramatyczne. Aku jest chyba w jak najlepszej formie, ostatnio zerwał mi się pasek alternatora, zero info na panelu i EM. Pojechałem dalej dopiero po ok. 8km wyswietliło że "Risk batery discharge", ale EM nie świeci się, powyłączał po kolei różne rzeczy :radio, szyby, ładowarka ale do mechanika spokojnie dojechałem. Ogólnie chodziło mi zależność między temp. Wysoką o EM.
Nie istnieje kontrolka EM, jest TYLKO komunikat (Economy Mode Activated), po którym wszystko gaśnie. To o czym piszesz to zapewne kontrolka od działania systemu S&S, który to z oczywistych względów w upał, nie powinien się uaktywniać, zważywszy na fakt, że wyłączenie silnika skutkuje również wyłączeniem klimatyzacji, a gdy na zewnątrz jest 35 w cieniu, to w samochodzie stojącym na słońcu szybko da się osiągnąć i 70... podobnie zimą (i nie tylko), system nie powinien się aktywować póki silnik nie nabierze odpowiedniej temperatury.

Pewnie to jest to o czym piszesz , ale tak jak wspomniałem po przejechaniu dopiero 10-15 km S&S się aktywował  a temperatura na zewnątrz nie spadła i auto było nagrzane. Przy obecnych temperaturach auta nagrzewa się błyskawicznie( ok. 5 min może mniej).Nie rozumiem dlaczego S&S miałby się nie aktywować przy wyższych temperaturach. U mnie S&S działa także z klimą także nie widzę powiązania.
Zgadza się, nie mam kontrolki EM tylko guzik Economy Mode Off z diodą
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 074
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #135 dnia: Czerwiec 23, 2021, 19:36:20 »
Zgadza się, nie mam kontrolki EM tylko guzik Economy Mode Off z diodą
Przycisk ECO Mode na klawiszu to nie Economy Mode akumulatora, nie myl pojęć tylko zajrzyj do instrukcji obsługi.

Skoro kontrolka ECO gaśnie po dłuższym czasie to może kondensator jest zużyty lub uszkodzony i dlatego się wolno "ładuje"? Przeprowadź diagnostykę układu S&S.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #136 dnia: Czerwiec 23, 2021, 22:12:56 »
Fakt może mylę delikatnie pojęcia, ale w swoim pierwszym poście nic nie pisałem o akumulatorze, diagnostyka S&S rozumiem że przez komputer. Nadmienię że po nocy kontrolka / guzik się nie świeci tylko i wyłącznie jak postoi w tym upale przez 9 h, dziś po pracy np. Się nie świecila.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #137 dnia: Czerwiec 23, 2021, 22:38:38 »
Kondycja/stan akumulatora jest monitorowana; też w funkcji temperatury.
I S&S może być odłączany, także w lecie.
Ja też tak mam. A akumulator nówka…
A tak w ogóle to akumulatory AGM nie lubią wysokich temperatur…
Doktoryzowałem się niedawno z tego typu akumulatorów i obsługującego go systemu - jak mi padł i trzeba było nowy kupić…

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #138 dnia: Czerwiec 23, 2021, 22:46:13 »
Kondycja/stan akumulatora jest monitorowana; też w funkcji temperatury.
I S&S może być odłączany, także w lecie.
Ja też tak mam. A akumulator nówka…
A tak w ogóle to akumulatory AGM nie lubią wysokich temperatur…
Doktoryzowałem się niedawno z tego typu akumulatorów i obsługującego go systemu - jak mi padł i trzeba było nowy kupić…
Dzięki za info, o to mi zapewne mi chodziło na 99%.
Kiedyś koleś mi w ASO powiedział że ten cały system żyje własnym życiem . Ja tego samochodu cały czas się ucze choć mam go prawie 3 lata.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #139 dnia: Czerwiec 24, 2021, 08:05:33 »
Z drugiej strony może nadchodzić kres już tego akumulatora. Mnie coraz częściej się włączał ten tryb aż w końcu akumulator padł…
Co dziwne bez żadnego komunikatu/ostrzeżenia typu ’awaria akumulatora’… Itp.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 074
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #140 dnia: Czerwiec 24, 2021, 13:01:08 »
Robi się OT, temat nie jest o S&S i ECO mode.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #141 dnia: Czerwiec 24, 2021, 17:25:42 »
Z drugiej strony może nadchodzić kres już tego akumulatora. Mnie coraz częściej się włączał ten tryb aż w końcu akumulator padł…
Co dziwne bez żadnego komunikatu/ostrzeżenia typu ’awaria akumulatora’… Itp.
Może i się kończy , aku ma 5 lat i jest fabryczny, poprzedni fabryczny wytrzymał bez dotykania 10lat w innym aucie.

A mi się wydaje że temat jak najbardziej pasuje, bo S&S jest powiązanie  i z eco mode i economy mode jak zwał tak zwał.
Dziękuję za info wszystkim co zabrali głos w odgrzanym temacie, mnie się trochę rozjaśnilo.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 594
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #142 dnia: Czerwiec 24, 2021, 17:37:19 »
A mi się wydaje że temat jak najbardziej pasuje, bo S&S jest powiązanie  i z eco mode i economy mode jak zwał tak zwał.
Dziękuję za info wszystkim co zabrali głos w odgrzanym temacie, mnie się trochę rozjaśnilo.
Economy mode nie jest w żaden sposób powiązane z S&S, a Eco mode ze swoją kontrolką też nijak się ma do Economy Mode - to są zupełnie różne rzeczy. Rozmawianie o Eco mode w wątku o Economy mode jest jak pytanie o popsuty suwak w wątku o warowniach niby na jedno i drugie można powiedzieć zamek...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #143 dnia: Czerwiec 24, 2021, 17:41:22 »
Może i off tylko w błąd wprowadza sam producent. Przycisk ECO moim zdaniem powinien mieć symbol S/S. ECO - Economy i stąd pomyłki. Tym bardziej, że te dwie funkcje są jednak powiązane. Jeśli tryb economy mode jest włączony, to nie działa funkcja s/s. Większość myśli, że jak wyłączy przyciskiem ECO, to wyłącza tryb economy mode, a jak dioda się zapala sama po rozruchu, to economy mode jest aktywowany. Tym czasem economy mode aktywację pokazuje na wskaźnikach, a po wciśnięciu klawisza jest komunikat o dezaktywacji funkcji ECO. Prościej byłoby moim zdaniem o dezaktywacji s/s.
Sam miałem z tym problem, teraz już to rozróżniam (trzeba trochę się zagłębić w instrukcję i nie mylić tych terminów). Natomiast potwierdzam, że przy wysokich temperaturach, po rozruchu zapala mi się dioda na przycisku ECO. Po jakimś czasie, jak klima schłodzi wnętrze i nie pracuje na wysokich obrotach, dioda gaśnie i tryb ECO można dopiero wyłączyć ręcznie. Pewnie czas kiedy dioda zgaśnie jest też uzależniony od kondycji akumulatora ale też wielu czynników zewnętrznych
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 074
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #144 dnia: Czerwiec 24, 2021, 19:49:54 »
Rozmawianie o Eco mode w wątku o Economy mode jest jak...
Przede wszystkim wprowadza w błąd nowicjuszy podobieństwem nazw, a potem są powielane przez nich różne dziwne teorie i udowadniaj człowiekowi, że nie jesteś wielbłądem.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #145 dnia: Czerwiec 24, 2021, 20:02:40 »
No jest powiązane - u mnie S/S (ECO) nie działał w ogóle od jakiegoś czasu…
Myślałem, że w serwisie mi go wyłączyli kiedy miałem problem z systemem ad-blue.
Aż zaczął działać kiedy włożyłem nowy akumulator.
Wyczytałem na jakimś zagranicznym forum, że system monitorowania akumulatora analizuje jego stan i wyłącza S/S jak jego kres jest bliski.
Szkoda tylko, że bez żadnego komunikatu dla użytkownika.

Może ta informacja przyda się komuś kto ma S/S (ECO).

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: [MKIII] Tryb Economy mode
« Odpowiedź #146 dnia: Czerwiec 24, 2021, 20:17:08 »
Nawet przy nowym akumulatorze, jeśli będzie mróz, włączysz ogrzewanie szyby/lusterek, wycieraczki, światła mijania plus inne odbiorniki (ładownie komórki z gniazda zapalniczki), to funkcja s/s nie zadziała. Obciążenie aku byłoby zbyt duże na wyłączonym silniku. Może się mylę ale właśnie funkcja economy mode w tym momencie przeliczy wpływ odbiorników na "kondycję" aku i nie pozwoli na włączenie s/s.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma