Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: mati2642 w Maj 12, 2016, 15:36:18
-
Hej , sprawa ma się następująco mam problem z c5 silnik 2.0 hdi 136 KM 2011r .
Auto czasami podczas przyspieszania lubi sobie szarpnąć tak jakby go coś na sekundę przydławiło , po odpięciu kostki od EGR ten objaw się nie pojawia i ot moje pytanie czy czyszczenie takiego ustrojstwa ultradźwiękowo coś da , czy założyć nowy gdzie znowu nasuwa się dylemat czy kupić oryginalny czy zamiennik np. Delphi nr tego EGR to 1618GZ
Może coś symulować taki objaw że po odpięciu EGR auto przestało szarpać ale to nie wina samego EGR tylko jakiegoś sterowania lub czujnika? ogólnie auto chodzi dość płynniej po odpięciu EGR nawet myślałem go zaślepić ale trochę to nie "etycznie"
-
Mój kolega miał tez te same objawy, 20 min. z Diagboxem na kolanach podczas jazdy wyjaśniło wszystko winny był przepływomierz, wymiana na inny (bez przyuczania) załatwiła sprawę. Nie znaczy to że u Ciebie będzie to samo ale możesz brac pod uwagę, może masz dostep do innego podmień i sprawdz dostęp prosty lepszy od EGR..
Odepnij na próbę wtyczkę od przepływki też szarpanie powinno ustapić, tylko nie wchodz więcej niż 3000obr.
-
No nie mam do podmiany . Tylko jeżeli to przepływomierz to czemu odpiecie egr pomaga ?
-
No nie mam do podmiany . Tylko jeżeli to przepływomierz to czemu odpiecie egr pomaga ?
EGR, Dozownik i przepływomierz sa ścisłe ze sobą powiązane. Odpinając wtyczkę EGR zamknales go na "sile", to samo uzyskasz odpinając przeplywke (tez zamkniesz EGR). W normalnej eksploatacji jeżeli przepływka wariuje to otwiera EGR w złym momencie wpuszczając spaliny do dolotu lub przymyka dozownik i dławi silnik.
-
U mnie jest to sama przy gwałtownym przyśpieszaniu czasem szarpnie zauważyłem że po trasie szarpania nie ma, więc w moim przypadku to raczej EGR, rozumując że odpinając przpływkę, EGR się zamknie, to i tak nie będzie wiadomo czy winny jest przepływomierz czy EGR.
Chciałem też na próbę przeczyścić ten zawór ale nie umiem odkręcić kolanka doprowadzającego powietrze do turbiny, z tyłu jest bardzo mało miejsca..
-
Kopiowanie EGR w momencie przyspieszanie powinno wynosić 0%, oznacza to zamknięty zawór. Dzięki czujnikowi kopiowania EGR, możemy sprawdzić jego położenie względem wymaganego. Brak zgodności lub duża rozbieżność oznaczać będzie konieczność wyjęcia EGR i wyczyszczenia. W menu Diagboxa w teście elementów wykonawczych można sobie "pomachać" zaworem EGR np. na postoju i sprawdzić różnicę w pracy silnika.
-
No niestety nie mam dojścia do diagboxa a mechanik podejrzewam nie będzie jeździł pół dnia z podpięty kompem i czekał na szarpniecie. Od czegoś muszę zacząć poszukiwania . Dlatego albo wyczyszcze albo wymienię na nowy egr kosztowo to czyszczenie to 150zł a nowy egr to 520zł Plus montaż i programowanie ok 100zł więc przebicie w cenie jest ale tylko wymiana da pewność że egr jest sprawny lub nie chyba że ktoś na jakiś pomysł co zrobić można jescze ? Wracjac teraz z pracy odpialem przepływomierz a wpialem egr i szarpni nie było.
-
A może ktoś dać zdjęcie, albo schemat gdzie znajduje się zawór egr w tym silniku?
-
Na końcu tego metalowego przewodu
-
Na pewno ciężko się do niego dostać.
-
Czy ktoś z was czyści go kiedys? Pomogło? Ma to sens czy lepiej wymienić ?
-
Według mnie lepiej usunąć na stałe z sterownika robiłem takie coś w corsie d 1,3cdti i po 4 latach spokój, C5 na razie obserwuję zachowanie silnika z odłączonym egr i wygląda to na razie BDB, i wypalanie dpf też działa (dioda w lusterku).
-
Temat z szarpnięciami przerabiałem w mk1fl 2.0hdi 16v szarpnięcia pojawiały się w zakresie 1800-2000 obr doprowadzało mnie to szewskiej pasji.Zanim temat rozwiązałem auto było u kilku mech niby od cytryn i nic tylko by wymieniali ba jeden chciał ściągać głowicę jak to usłyszałem to mówię chłopie zabieraj konia od kowala. A aż wkoncu trafiłem na kumatego mech.Odłączenie przepływki powodowało iż autko jechało idealnie mech wytłumaczył mi że po odpięciu przepł. egr jest zamknięty . A ja wcześniej kupiłem używaną przepływkę i problem nie ustąpił tylko zmienił się zakres szarpnieć 1300- 1600obr Odłączenie przewod€w z egr też powodowało że autko jechało płynnie bez szarpnięć.Kumaty mech sprawdził kompem podczas jazdy prace egr wiedział kiedy mnie szarpie pokazał mi historię pracy i tak w momencie szarpnięć ciśnienie spalin zadane było znacznie większe niż wymagane.Problem ustąpił po wymianie egr niestety używka mech mówił że tylko orginał żadnych zamienników. Miał klijęta z c5 3 gość zadowolony kupiłem nowy zawór 600 kosztował mech mówi że nie będzie działał klijęt mówi wsadzać i co kupa.Więc klijent leci po nowy za 1600zeta do aso zawór po wymianie działa. Odnośnie mojego egr to cytrynka miała nowy egr niestety delphi mech się zdziwił nowy i znów ta sama historia niesprawny niesprawny mechanicznie lub elektrycznie żadnych błędów na desce ani na kompie wymiana na używkę rozwiązała problem poszedłem po najtanszej lini 300 zł z wymianą miałem obawy kupię nowy a jak znów nie będzie dzałał tylko koszta więc trzeba znależć kumatego mech.
-
W aso citroen poinformowano mnie, że oni montują egr delphi 1618 GZ na allegro to koszt około 600 za nowy. Piszesz że ten za 600 zł nie działał, a ten z aso tak. Może chodzi o to że egr trzeba przyuczać do samochodu?
-
Raczej ASO też montuje delphi tylko z znaczkiem citroena
-
a co powiecie w takim właśnie silniku na wolnych obrotach lekkie przydławienie i błąd p1162. Brak checka auto normalnie jeździ.
-
a co powiecie w takim właśnie silniku na wolnych obrotach lekkie przydławienie i błąd p1162. Brak checka auto normalnie jeździ.
błąd kopiowania EGR powinien być zamknięty w tym momencie a on zawiesił się w pozycji otwartej
-
Jutro auto idzie do mechanika na czyszczenie egr tak zdecydowałem bo nikt nie dał jednoznacznej odpowiedzi czy wymienić czy czyścić . Więc widocznie będę pionierem w tym temacie i podzielę się po odebraniu auta
-
EGR w tych silnikach da sie wyczyscic, ale nie jest to warte w przypadku kiedy mechanizm jest uszkodzony lub sworzen zaworu wytarl obudowe. Osobiscie nie mialem takiego prztypadku.
EGR mozna wyjac w C5 dosc latwo przy uzyciu klucza 10, imbusa i kombinerek. Wyczyscic trzeba powierzchnie styku grzybka z obudowa, ale bardzo dokladnie, oraz prowadnice sworznia. Niestety nie mozna rozebrac EGRa aby wyjac sworzen (wlasciwie mozna, ale najczesciej skonczy sie to uszkodzeniem mechanizmu, wiec czyszczenie mozna przeprowadzic polewajac plyn rozpuszczajacy osady na sworzen od strony mechanizmu i otwierac zawor.
-
Mechanik powiedział że przejedzie się autem przed czyszczeniem z komputerem i potem jak wyczysci żeby zobaczyć czy coś się zmieniło . Czyścić ma jakąś chemią i ultradzwiekami . Brzmi konkretnie a jak będzie zobaczymy.
-
A więc auto wróciło do mnie wczoraj .Jest znaczna poprawa auto plynniej chodzi o rzadko szarpnie ale niestety jednak szarpnie tyle że teraz tak lekko nie jak wcześniej . Podobno zawór był cały zalepiony i się przycinal . Teraz co zauważyłem że po zgaszeniu silnika słychać co jak kilka razy cyka. Nie mam już Pomysłu . Może wadliwy jest cały egr ? Myślałem jeszcze o tym przeplywomierzu,może ktoś z kolegów by miał jakiś do podmiany ?
-
EGR ma "cykac" po zgaszeniu silnika, bo wtedy sie czysci i kalibruje.
Pamietaj, ze jezeli nie wyczysciles kalibracji zaworu to adaptacja zajmie troche czasu.
W jaki sposob Ci szarpie silnik? W jakiej sytuacji (pod obciazeniem czy normalna jazda itp)?
Nie slyszalem o problemach z przeplywomierzami w tych silnikach. Szybciej bym sprawdzil podcisnienia do turbo i przepustnicy.
-
Marcinie podczas przyspieszania przy różnych obrotach niestety mimo wielu prób nie potrafię wywołać tego efektu na zawołanie . Gdy egr był odpiety to chodziło wszystko cacy . Teraz tak jak mówię po czyszczeniu jest dużo lepiej ale jednak sobie szarpnie .Kiedyś udało mi się wywołać to szarpniecie gdy od niskich obrotów 1100obr. Wcisnalem gaz do połowy i przy ok 1500 szarpnal niestety już tak się nie da
-
Ja bym sprobowal skalibrowac EGR jeszcze raz.
Mialem kiedys auto ktore na zimno lekko poszarpywalo i gwizdalo. Jak sie okazalo ktos wstawil nowszy EGR (akurat to byl Ford, wiec stary model byl z 2005 roku), ale nie zmienil kalibracji.
Wstawiony stary model EGRa rozwiazal problem, ale pewnie ustawienie kalibracji nowego tez dalo by ten sam ekekt.
Jezeli nie masz dostepu do testera to sprobuj pojezdzic przez jakis czas, a EGR powinien ustawic sam kalibracje.
Przepustnice sprawdziles?
-
Co konkretnie z przepustnica ? Czy jest czysta ? Trop jest taki ze po odpieciu egr wszystko działa poprawnie .
-
Radzę sprawdzić przewody od EGR, miałem ostatnio taki sam przypadek z autem mojego sąsiada już biegł do serwisu żeby wymienić na nowy a po otwarciu wiązki okazało się że jeden z przewodów powodował zwarcie i dławienie się silnika oraz utratę mocy.
-
Pytanie za 100pkt co jeszcze może się wyłączać w momencie odpiecia egr ? Jakoś zawór ?zmienia się mapa zapłonu wtrysku czy coś innego ?
-
Spróbuję zrobić taki myk ze gada zaslepie i zobaczymy jak jeździ i czy wywala błąd. Pytanie czy ktoś się orientuje ktora to będzie z tych co w linku .? http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=2.0+hdi+egr+zaslepka&bmatch=base-relevance-uni-1-3-0510
-
Pytanie za 100pkt co jeszcze może się wyłączać w momencie odpiecia egr ? Jakoś zawór ?zmienia się mapa zapłonu wtrysku czy coś innego ?
Nic
-
Spróbuję zrobić taki myk ze gada zaslepie i zobaczymy jak jeździ i czy wywala błąd. Pytanie czy ktoś się orientuje ktora to będzie z tych co w linku .? http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=2.0+hdi+egr+zaslepka&bmatch=base-relevance-uni-1-3-0510 (http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=2.0+hdi+egr+zaslepka&bmatch=base-relevance-uni-1-3-0510)
Wywali check w "pewnym momencie " gdy zabraknie spalin aby dopełnić komorę spalania
-
Przerabiales ten temat ?można to jakoś w komputerze wyłączyć zeby nie było bledu ?Chce sprawdzić czy dalej wtedy szarpie
-
Przerabiales ten temat ?można to jakoś w komputerze wyłączyć zeby nie było bledu ?Chce sprawdzić czy dalej wtedy szarpie
Nie przerabiałem tematu u mnie EGR działa jak należy więc nie było potrzeby.
-
Cena wyłączenia w kompie ok 300zl , spalanie spada o 0.5l. Filtr fap działa po takim zabiegu jak należy.
-
A gdzie takie coś robią .?
-
Każda jedna firma zajmująca się chip tuningiem
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
np. k-sport Opole cena 369zł wyłączenie elektroniczne, ewentualnie zaślepienie mechaniczne trzeba zapłacić extra.
-
Dzisiaj go zaślepiłem we własnym zakresie przejechałem 30km i jak na razie jest extra nie szarpie, auto równo przyśpiesza , pojeżdżę parę dni i zobaczymy jaki będzie efekt, obecnie błąd nie wyskoczył.
-
Cena wyłączenia w kompie ok 300zl , spalanie spada o 0.5l. Filtr fap działa po takim zabiegu jak należy.
Przerabialem w kilku autach i po wylaczeniu / zaslepieniu sprawnego EGRa spadku spalania nigdy nie zauwazylem. Zauwazylem za to w kazdym glosniejsza prace silnika, szczegolnie na zimno. Kazdy jednak kto zyje z zaslepiania oraz Ci ktorzy zaplacili po kilka stowek za taka usluge za kazdym razem przekonuja, ze to nie prawda.
Pewnie jak sie zacina lub stoi otwarty to bedzie roznica po zaslepieniu, ale przy sprawnym wg mojego doswiadczenia jest gorzej niz lepiej.
Mateusz - sprawdz czy przepustnica sie rusza i czy sie nie blokuje. Wiem, ze u niektorych sie wyrabiala i zacinala powodujac podobne problemy.
-
Jutro sprawdzę . Dziwne że nie pokazuje błędu żadnego . Czyżby przepływomierz był zepsuty i nie widział różnicy ?
-
Cena wyłączenia w kompie ok 300zl , spalanie spada o 0.5l. Filtr fap działa po takim zabiegu jak należy.
Przerabialem w kilku autach i po wylaczeniu / zaslepieniu sprawnego EGRa spadku spalania nigdy nie zauwazylem. Zauwazylem za to w kazdym glosniejsza prace silnika, szczegolnie na zimno. Kazdy jednak kto zyje z zaslepiania oraz Ci ktorzy zaplacili po kilka stowek za taka usluge za kazdym razem przekonuja, ze to nie prawda.
Pewnie jak sie zacina lub stoi otwarty to bedzie roznica po zaslepieniu, ale przy sprawnym wg mojego doswiadczenia jest gorzej niz lepiej.
Mateusz - sprawdz czy przepustnica sie rusza i czy sie nie blokuje. Wiem, ze u niektorych sie wyrabiala i zacinała powodując podobne problemy.
Ja narazie elektronicznie nie byłem usunąć, dopiero się umówiłem wstępnie na piątek, ale mam odłączoną wtyczkę od EGR. I rządnej różnicy w twardości działania nie ma.
Co do błędu wyskakuje po paru dniach, tak samo jest po podłączeniu egr , błąd znika po paru dniach.
-
Mateusz - nie widzialem jeszcze uszkodzonego przepywomierza w tych silnikach. Przepustnica sie wyrabia i zacina.
Krzysiek - postaw kolo siebie dwa te same silniki, jeden z zaslepionym, drugi sprawnym EGR to uslyszysz roznice. Problem polega na tym, ze silnik staje sie glosniejszy stopniowo, wiec wielu ludzi nie widzi roznicy. Spaliny dostajace sie do silnika powoduja jego lagodniejsza prace, wiec dlatego zaslepienie zaworu daje glosniejsza prace.
Ostatnio szukalismy powodu buczenia w Megane 1.5 dci. Buczalo prawie jak lozysko, ale "operator" nie czul tego, bo "ten silnik tak pracuje". Po wyjeciu zaslepki EGRa kierowca cieszy sie cisza.
W silnikach DW jest troche lepiej i nie ma tak ogromnej roznicy, ale wlasciwie w kazdym ukladzie CR zamkniecie EGRa powoduje bardziej klekoczaca prace silnika,.
-
Krzysiek błąd kasuje się i pojawia zawsze po 3 uruchomieniach silnika. Jak sprawdzić tą przepustnice ? Zebyn miał pewność że to egr to z miejsca kupuję i wymieniam oryginlny kosztuje 470zł
-
Pewnie jak sie zacina lub stoi otwarty to bedzie roznica po zaslepieniu, ale przy sprawnym wg mojego doswiadczenia jest gorzej niz lepiej.
Szczególnie pożądany jest mazut, który się odkłada w kolektorze ssącym i wokół zaworów. Nadto w procesie spalania im mniejsza zawartosć tlenu w stosunku do paliwa, tym lepiej. Fantastyczne wnioski.
-
Czy ktoś mi może sensownie wytłumaczyć, dlaczego samochód z wyłączonym egr ma pracować głośnej? Tzn jakie są techniczne uwarunkowania dla takiej sytuacji? Pytam z ciekawości.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
Mateusz - nie widzialem jeszcze uszkodzonego przepywomierza w tych silnikach. Przepustnica sie wyrabia i zacina.
Krzysiek - postaw kolo siebie dwa te same silniki, jeden z zaslepionym, drugi sprawnym EGR to uslyszysz roznice. Problem polega na tym, ze silnik staje sie glosniejszy stopniowo, wiec wielu ludzi nie widzi roznicy. Spaliny dostajace sie do silnika powoduja jego lagodniejsza prace, wiec dlatego zaslepienie zaworu daje glosniejsza prace.
Ostatnio szukalismy powodu buczenia w Megane 1.5 dci. Buczalo prawie jak lozysko, ale "operator" nie czul tego, bo "ten silnik tak pracuje". Po wyjeciu zaslepki EGRa kierowca cieszy sie cisza.
W silnikach DW jest troche lepiej i nie ma tak ogromnej roznicy, ale wlasciwie w kazdym ukladzie CR zamkniecie EGRa powoduje bardziej klekoczaca prace silnika,.
Tu się zgodzę, ale według mnie dzieje się tak w tedy kiedy zaślepiasz zawór zaślepką i nic więcej nie robisz komputer myśli że EGR działa jak należy i załóżmy otwiera go w 30% adekwatnie do tego otwarcia, komputer dobiera dawkę i ilość powietrza z turbiny, jednak w rzeczywistości, spaliny nie trafiają ponownie do komory spalania i dlatego może występować twardsza praca silnika , a jeśli usunie się go z elektroniki system nie otwiera w ogóle egr, bo jego mapa zostało wyzerowana, i adekwatnie do tego że jest zamknięty komputer miesza sobie dawkę, dlatego silnik nie zmienia dźwięku pracy.
ps. u żony w corsie d 1,3 cdti usunołem egr z 4 lata temu, i do dziś silnik pracuje tak samo jak każdy inny 1,3cdti.
-
Czy ktoś mi może sensownie wytłumaczyć, dlaczego samochód z wyłączonym egr ma pracować głośnej? Tzn jakie są techniczne uwarunkowania dla takiej sytuacji? Pytam z ciekawości.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Tak jak napisałem wcześniej jeśli zaślepisz i oszukujesz sterownik to może chodzić głośniej, jeśli usuniesz elektronicznie nie ma prawa się takie coś dziać.
-
U mnie na razie wyłączony programowo bez zaślepki. Ja nie zauważyłem ani glosniejszej pracy silnika ani problemów z nagrzewaniem, jak to mi sugerował ktoś wcześniej. Pytanie czy konieczna jest zaślepka czy można jeździć bez? Wylaczalem w zimie i przejechałem 5kkm do tej pory nic się nie dzieje.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
Pytanie , czy jeśli wyłączamy programowo EGR to dozownik powietrza zostaje w pozycji kompletnie otwartej?
-
Krzysztof Przywara - kazdy silnik EURO IV rozpoznaje zaslepienie EGRa i adoptuje dawki paliwa i powietrza. Nie jest wiec tak, ze silnik jest "nieswiadomy".
Po drugie nie chodzi o mapy, a o dostarczanie goracych spalin ktore spowalniaja wybuch mieszanki i powoduja, ze silnik lagodniej pracuje.
Michal Nowakowski - nie chodzi o problemy z grzaniem, a o szybsze nagrzewanie sie silnika. Spaliny idace do EGRa przechodza przez chlodniczke wody i grzeja silnik jak EGR jest otwarty. Przy jezdzie miejskiej robi to roznice w szybkosci nagrzania silnika.
Waldek - to pewnie zalezy od tego jak programowo jest wylaczany EGR. Jezeli ktos ma "dziewicze" mapy bez EGR to pewnie bedzie, ale jak "szpece" tylko wylacza kontrole EGRa to pewnie przepustnica dalej bedzie pracowala. Niestety wiekszosc tych co wylacaja dostaja gotowce i je wrzucaja. Ciekawy temat.
-
Marcin o jakiej przepustnicy mowa bo już nie wiem? O normalnej w klektorze dolotowym czy o jakiejś innej typowo od egr ? Bo chciałbym dzisiaj to sprawdzić . Ktoś kiedyś wspominał że szybciej się fap zapycha jak nie ma egr ale nie wiem ile w tym prawdy. Jeżeli mi żadnego bledu po zaslepieniu nie wywali to nie widzę sensu wyłączania elektronicznie. Wtedy gdy coś się będzie działo to wywalasz zaslepke i wraca do normy (czyt. szarpie ) mialem kiedys ibize 1.9tdi tak samo szarpalo okazalo sie ze winny jest egr , wypialem podcisnienie i cieszyłem się jazda przez 50kkm dlatego z doświadczenia jakoś jestem przekonany do wyje...nia tego ustrojstwa . Choć pewnie teraz egr odgrywa większą rolę niż w starszych dieslach. Swoją drogą to mój drugi diesel i borykam się z szarpaniem. Nie lubią mnie te klekoty coś.
-
Krzysztof Przywara - kazdy silnik EURO IV rozpoznaje zaslepienie EGRa i adoptuje dawki paliwa i powietrza. Nie jest wiec tak, ze silnik jest "nieswiadomy".
Po drugie nie chodzi o mapy, a o dostarczanie goracych spalin ktore spowalniaja wybuch mieszanki i powoduja, ze silnik lagodniej pracuje.
Może coś w tym jest ale tak z fizyki jak pamiętam czym większa temperatura tym eksplozja większa, ewentualnie dwutlenek węgla z spalin może, tłumić wybuchy.
Tak czy siak jestem zwolenikiem zaślepiania EGR, (fap) jak najbardziej powinien być sprawny żeby jakoś dało się jeździć w mieście.
Szkoda tylko że podczas pracy silnika i odłączeniu wtyczki nie da się usłyszeć różnicy w działaniu silnika, to by dało jednoznaczną odpowiedz czy chodzi bardziej twardo czy nie.
-
Krzysztof Przywara - kazdy silnik EURO IV rozpoznaje zaslepienie EGRa i adoptuje dawki paliwa i powietrza. Nie jest wiec tak, ze silnik jest "nieswiadomy".
Po drugie nie chodzi o mapy, a o dostarczanie goracych spalin ktore spowalniaja wybuch mieszanki i powoduja, ze silnik lagodniej pracuje.
No nie zupełnie tak to nie działa. EGR ma za zadanie dostarczyć spaliny tak aby w komorze spalania zastąpić niewykorzystany tlen z którego powstają szkodliwe tlenki (głownie azotu) oraz co za tym idzie zmniejszyć temp spalania i tyle.
-
A ja zauważyłem jedno nie szarpie i chodzi płynnie. Nie zauważyłem żeby dłużej się nagrzewal Ale to pewnie temu że mamy lato a nie zimę. Miałem kupić nowy ale jestem tak zadowolony z zaslepienia ze tak to chuba zostawię. No nie mam pewności ze jak założę nowy to szarpanie ustanie. Chociaż z drugiej strony to skoro go zaslepilem i jest lepiej to co by to mogło być innego jak nie egr? Jakiś sterownik co nim steruje ? Przepustnica jeżeli by się zacinala to zaślepienie nic by nie dalo .
Krzysiek a probowales coś robić u siebie z egr'em ? Bo jako jedyny masz dokładnie ten sam problem co ja. I po co go chcesz odłączać elektronicznie skoro po zwykłym zaslepieniu nie ma błędu i jest dokładnie taki sam efekt jak byś go odłączył.
Nowy oryginalny oem nie jest taki drogi.
http://allegro.pl/zawor-egr-2-0-16v-hdi-peugeot-citroen-oryginal-i5034410788.html
-
Ciagle nie bierzesz tez pod uwagę zrabanego przepływomierza, nie wiem dlaczego? Blad P2143 prędzej czy pózniej Cię dopadnie gdy tylko tolerancja 30% Twojego sterownika w danym momencie zostanie przekroczona. Nie lepiej to naprawić ...
-
Zakres pracy EGR
-
Bo nie mam go jak sprawdzić . A do podmiany chętnych nie ma . Z tego co czytałem to one są dobrej jakości i bardzo rzadko się psują. Powiedz mi kto mi to sprawdzi i chetnie podjadę do krk mam 20minut drogi A4
-
Pożyczę Ci mój. Reszta na p.w.
-
Dzięki ale za twoja namową kupiłem już używany na allegro za groszowe pieniądze. Podmienimy i dam znać.
-
Nie wiem czy nowego(innego ) przepływomierza nie trzeba przyuczyć.
-
Trzeba przyuczać.
-
Nawet jak jest dokładnie taki sam ? To tego nikt wcześniej mi nie powiedział :/
-
Nawet jak jest taki sam, ale teoretycznie bez przyuczania powinien działać, jak jest nie przyuczony to raczej tylko falowanie obrotów może wystąpić.
-
Jednak blad wyskoczył. Ale na szczescie dalo sie go skasować telefonem i kostką elm. Odslepilem egr i czekam na przeplywomierz. Sprawdziłem też przepustnice i jakież było moje zdziwienie jak zobaczyłem to co jest w środku. O ile sama przepustnica w miarę czysta i sie nie blokowała o tyle zaraz za nią cały kolektor uwalony smola a wyjście z egr co w kolektorze jest to sam nagar aż nie chce myśleć jak zawory wyglądają przez ten egr. Dzwoniłem przed chwilami do Vizkesa mechanik polecamy przez nasze śląskie forum i on twierdzi że to najprawdopodobniej niedomaganie któregoś wtryskiwacza i odpiecie któregokolwiek czujnika powoduje zmianę pracy silnika i dlatego nie szarpie ponieważ ogranicza wtedy moc. Co i tej tworu myślicie ?
-
A masz słabszą moc?? bo u mnie moc jest a szarpania czasem się zdarzają, na przykład po trasie Opole-Zabrze-Opole (cały czas but w podłodze) przez tydzień szarpania nie było, pojeździłem do pracy po 15km w jedną stronę i po tygodniu się zaczęło ,
przepustnica jest w miarę czysta bo spaliny wlatują za przepustnicą,
jeśli masz moc to na bank układ wtryskowy jest ok, po za tym jakby było coś nie tak z wtryskami to błąd by wywaliło.
Ja czekam na wywalenie elektroniczne, ale jestem też ciekawy twojego przypadku czy podmianka przepływki pomoże,jak bym miał sprawną baterie w lapku to zrobił bym logi dynamiczne na pewno by to rozwiązało problem a przynajmniej wykluczyło czujniki pomiarowe typu przepływka mapsensor itp.
-
A masz lexie? Czy jakimś innym programem ?
-
ja mam lexie z alliexpres
-
Wczoraj nad tym posiedzialem i tak mniej-więcej potrafię wywołać to szarpanie na 3 biegu turlajac się wciskam gaz tak do połowy i w momencie ok 1700 obr szarpie. Druga sprawa zauważyłem że nawet jeśli egr jest odpoety od kostki to i tak przepuszcza jakąś ilość spalin . Czy on nie powinien byc szczelny? Jedyne logi jaoe mogę zrobić to gdyby ktoś mi powiedział jakim programem który to zrobi bez interfejsu tylko na kostce elm . Jakieś robiłem ale to programem na androida ale to chyba za mało.
-
Teoretycznie po odłączeniu wtyczki EGR powinien się zamknąć, na 100% jeśli tak nie jest znaczy że jest zanieczyszczony albo przytarty.
-
Mateusz Szweda jeśli nie przyuczałeś egr to błąd będzie wyskakiwał nawet po przekręceniu stacyjki. Jak wymieniałem przepływomierz to błąd wywalało za każdym razem. A wymieniłem na używany od znajomego, nowy prosto ze sklepu. Byłem w aso i po przyuczeniu jest ok.
-
Egr był przyuczony zaraz po czyszczeniu . A blad mi przecież wyskakiwal tylko jak był zaslepiony, gdy jest wpiety jest ok. Więc nie o to chodzi. Okazało się ze egr jest szczelny a to było zasysane powietrze przez ten przewód pomiędzy egr a kolektorem.
A teraz tak w momencie szarpania ilość przepływu powietrza rejestrowana przez przeplywomierz wzrasta nagle o ok20g/s w linku film nagrany podczas tego przyrostu w momencie szarpania. https://youtu.be/Q9_lyJ9q34M
-
jakim to programem?
-
Piston
-
możesz zrobić pomiary (opór) w wtyczce ECU brązowej 48 pin i podać?
B2(+) a B4
B2 a B4(+)
B2 a B3
B4 a B3
opór silniczka EGR między L3 a M4
-
He to do mnie mówisz ? Bo nie rozumiem nic z tego:p ale wątpię bo telefonem to sobie mogę.... :) przydałby się ktoś z lexia. Waldek a Ty nie masz może warsztatu mech?
-
Nie mam warsztatu. Jestem amatorem a lubię pogrzebać w aucie.
-
Przepływomierz podmieniony i bez zmian
-
Przepływomierz podmieniony i bez zmian
Wszystko wskazuje na EGR, a gdybys jeszcze odpiął wtyczkę od elektrowany dozownika powietrza znajduje sie pod alternatorem, gdy to zrobisz dozownik zostanie w pozycji kompletnie otwartej i nie bedzie dławił o ile dławi. Zapewne wyskoczy Ci blad jak odepniesz .... ale bedziesz miał 100% pewność ze to EGR ponosi winę.
-
A jakieś zdjęcie poglądowe ? Z tego uda węże do przepustnicy .?jak wtedy ma się auto zachowywać ? I co sądzisz o teorii zke dzialajacego układu paliwowego ?
-
Tutaj
-
Myk z wymuszonym otwarciem dozownika chyba nie wiele nam powie, moze zakamuflować jedynie jakaś wartość spalin i szarpanie bedzie mniej odczuwalne. Na filmiku szarpał przy przyspieszaniu tak? A wtedy EGR powinien być zamknięty w Diagboxie miałbyś podglad na to w jakiej pozycji sie znjduje.
-
Przepływomierz podmieniony i bez zmian
Dostałeś namiar na sprawdzonego, kompetentnego mechanika w okolicy, a dalej kombinujesz... W ten sposób możesz wymienić pół samochodu, i dalej będzie kicha. Skąd wiesz, że to np. nie dwie nakładające się usterki?
-
Tak dostałem i powiedział mi że mam sobie wlać preparat do czyszczenia wtryskow...
-
Do Jego rad akurat bym się zastosował.
-
Jaki to preparat?
-
Jak można lać preparat do czyszczenia wtrysków, skoro auto ,siłę ma ,nie traci mocy, nie kopci a szarpie tylko przy podłączonym EGR, po rozłączeniu , nie szarpie, nie kopci, ma moc,
Tu nie ma co czarować winny jest układ dolotowy:
EGR
przepustnica
przepływka.
-
EGR
przepustnica
przepływka.
Na 99% EGR się przycina... Jak przepływka uszkodzona to w większości wypadków mocy brakuje i auto zamulone.
-
Ja już ten preparat wlewalem jakieś 3 baki temu i żadnej różnicy nie zauważyłem więc nie wiem czemu to teraz by miało pomóc . W przyszłym tygodniu idzie do innego mechanika i chyba wymienię ten egr.
-
Z tym usuwaniem Egr to lepiej to zrobić u naprawdę kogoś kto zna się na rzeczy. Wielu to robi gotowcami, bez analizy czego kolwiek, robią to też tak, że jedyne co robią to odlaczajają i tylko z tablicy błędów zostają usunięte błędy związane z tym. Tak wiec ktoś to skonstruował, skonfigurowal i tego tak bezkarnie nie można usunąć, gdyż prowadzi to w dłuższej perspektywie czasu do większych problemów. Taki był wymysł aby ograniczyć cześć szkodliwych związków i zrobiono to wtedy gdy silnik może sobie na to pozwolić, czyli na wolnych obrotach oraz gdy nie ma żądania obciążenia go. To temat rzeka.
-
Ja mam inne odczucia co do egr, w golfie 4tdi przejeździłem 120tyś(zaślepka), żona w corsie d 1,3cdti ok60tyś (usunięcie elektroniczne), w obu przypadkach po przejechanych dystansach nie było żadnych problemów,
w mojej cytrynie odłączyłem wtyczkę i zauważyłem że filtr DPF wypala się rzadziej o ok 70do100km.
-
Taki dostałem wydruk z ASO zerknijcie na wartości wtryskiwaczy i resztę parametrów czy mieści się w tolerancji ?
-
Układ wtryskowy ok
-
No Zobaczymy bo egr już kupiony
-
A będziesz sam wymieniać ? Jestem ciekawy w jaki sposób zdejmuje się plastikowe kolanko od dolotu powietrza do turbiny, chciałem czyścić egr, ale nie miałem dojścia do przez to kolanko.
-
Najlepiej zrób jakieś fotki.
-
Nie sam . Niech się mechanik tym zajmie.
-
Ja już jestem po usunięciu zadowolony .
-
Hej ja też zdecydowałem się na wyprogramowanie egr i jestem bardzo zadowolony dolegliwości czyli szarpanie ustały. Auto zbiera się teraz płynnie i chodzi zdecydowanie lepiej. Więc u mnie winny był egr.
Zdecydowałem tak ponieważ auto było u 4 mechaników w tym wypowiadał się vizaks po którego radach wyczyscilem wtryskiwacze tj. kupiłem preparat liqui moly i podpialem bezpośrednio pod układ wtryskowy i.... nie pomogło kompletnie nic.
Przyznam egr już miałem kupiony oryginalny koszt 580 zł ale 3 mechaników nie potrafiło dać gwarancji że to egr tym bardziej że stary był oczyszczony i nie pomogło tak samo jak podminienie przepływomierza i zaworu wysokiego cisnienia
Już miałem dość kosztów i metody prób i błędów a wyprogramowanie gdyby nie pomogło to wrócili by do starych ustawień kosztem tylko diagnostyki czyli 50zl. A tak kosztowało mnie to 300zl i problem z głowy. Jeżeli jak niektórzy twierdzą nie z doświadczenia tylko z teorii że ma to negatywny wpływ itp to trudno ja jestem zadowolony i mam nadzieję że efekt tego zabiegu się utrzyma.
Pozdrowienia.
-
To ja mam pytanie a nie chce nowego tematu zakladac u mnie pod db przeplywomierz pokazuje przy zadanym wydatku 235mg a na zmierzonym 481 to na biegu jalowym, natomiast jak sie podkreci obroty do 3-3,5 tys wtedy jest na mniej wiecej rowno kolo 600mg. Czy to juz koniec przeplywki? Egr jest wylaczony i zaslepiony. Oraz po odlaczeniu przeplywki wogole nie czuje roznicy
-
To ja mam pytanie a nie chce nowego tematu zakladac u mnie pod db przeplywomierz pokazuje przy zadanym wydatku 235mg a na zmierzonym 481 to na biegu jalowym.
To nie koniec przepływki, tylko zaślepiony EGR, powietrze które powinno iść z EGR idzie normalnie i stąd różnica.
-
Piotr Osiński czyli mam sie nie przejmowac tym co pokazuje DB? Czy po odlaczeniu przeplywomierza auto nie powinno lepiej sie zbierac?
-
wskazania masz dobre gdy masz wyższe obroty egr się zamyka, dla tego parametry przepływki wyrównują się z wartością zadaną, po odczepieniu przepławki nie powinno być odczuwalnej różnicy.
-
Panowie mam następujący problem: rok temu zaślepiłem EGR, niedługo po tym pojawiła się kontrolka check engine. Ale niedawno postanowiłem pozbyć się drażniącej kontrolki i postanowiłem wyczyścić EGR. Podłączyłem go ponownie, jazda testowa, przez kilka kilometrów było ok, ale nagle silnik zaczął delikatnie szarpać a po paru kilometrach auto przestało reagować na pedał gazu tylko utrzymywało falujące obroty około 1500 obr. Zjechałem z drogi, zgasiłem silnik, ponownie odpaliłem i było ok, ale tylko przez kilka minut, po tym znowu brak reakcji na pedal gazu i obroty okolo 1500. Kupiłem używany EGR, założyłem, jazda testowa i ... auto tak samo się zachowuje. Więc to chyba nie wina EGRa. Czy macie jakieś sugestie. Dzięki za pomoc.
-
Jesteś pewien ze ten używany też nie był padnięty ? podepnij pod DB i sprawdź jak zachowuje się egr czy się nie otwiera wtedy kiedy nie trzeba . Może być problem ze sterowaniem nim , ja też dlugo walczylem i na szczęście dziada się pozbylem. Z drugiej strony może być wina w czymś innym a to ze odpinasz egr i auto jeździ to może być spowodowane tym że auto przechodzi w tryb awaryjny. Taka rada: jsk kupic egr to tylko oryginalny bi nawet z zamiennikami jest problem a co dopiero z używanym.
-
Panowie mam następujący problem: rok temu zaślepiłem EGR, niedługo po tym pojawiła się kontrolka check engine. Ale niedawno postanowiłem pozbyć się drażniącej kontrolki i postanowiłem wyczyścić EGR. Podłączyłem go ponownie, jazda testowa, przez kilka kilometrów było ok, ale nagle silnik zaczął delikatnie szarpać a po paru kilometrach auto przestało reagować na pedał gazu tylko utrzymywało falujące obroty około 1500 obr. Zjechałem z drogi, zgasiłem silnik, ponownie odpaliłem i było ok, ale tylko przez kilka minut, po tym znowu brak reakcji na pedal gazu i obroty okolo 1500. Kupiłem używany EGR, założyłem, jazda testowa i ... auto tak samo się zachowuje. Więc to chyba nie wina EGRa. Czy macie jakieś sugestie. Dzięki za pomoc.
Nie wiem czy przyuczałeś nowy EGR, moze pomoże.
-
Nie wiem czy przyuczałeś nowy EGR, moze pomoże.
Waldemar na czym polega przyuczenie EGR? Do tego potrzebuję jakiś program?
J Jesteś pewien ze ten używany też nie był padnięty ? podepnij pod DB i sprawdź jak zachowuje się egr czy się nie otwiera wtedy kiedy nie trzeba . Może być problem ze sterowaniem nim , ja też dlugo walczylem i na szczęście dziada się pozbylem. Z drugiej strony może być wina w czymś innym a to ze odpinasz egr i auto jeździ to może być spowodowane tym że auto przechodzi w tryb awaryjny. Taka rada: jsk kupic egr to tylko oryginalny bi nawet z zamiennikami jest problem a co dopiero z używanym.
Mateusz nie podpinałem pod DB (mógłbyś rozwinąć nazwę?) popytam okolicznych Speców, może ktoś ma. Ale szczerze mówiąc to najchętniej zostałbym jednak przy zaślepieniu bo auto jeździ bez najmniejszego szwanku. A ten EGR co kupiłem to oddam. Tylko pytanie, czy wiecie kto na podkarpaciu mógłby trwale usunąć check engine związany z EGR?
-
DB to Diagbox czyli program,do przyuczenia egr właśnie taki program wraz z specjalnym interfejsem potrzeba.
-
Na Podkarpaciu polecam RS Motorsport
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
Widzę że macie a co niektórzy mieli podobny problem, z który jak się teraz borykam. Mianowicie jak zacznę mocniej przyśpieszać odpuszczę gaz i znów zacznę, to czasem mam taką sekundę przestoju, szarpnięcie i po tym szarpnięciu samochód zaczyna normalnie przyśpieszać.
Zauważyłem ze teraz przy niższych temperaturach prawie wcale nie poszarpuję, już się zastanawiałem nad czyszczeniem bądź wymianą egru.
Ale widzę że z waszych poczynań to raczej najlepszym rozwiązanie jest usunięcie egr, ale jak to się ma do Fapa?
Pewnie skraca to jego żywotność i wymusza czyściejsze wypalanie.
-
Odgrzeje kotleta, u mnie też sporadycznie pojawia sie bardzo lekkie przydławiane podczas delikatnego przyspieszania na 2 i 3 biegu. Moze wypowiedza się osoby które faktycznie pozbyly się tego problemu i co konkretnie zrobiły z egr? Samo wyłączenie elektroniczne a moze wymiana na nowy lub zaslepienie?
-
2.0 hdi 136
-
Ja mam RHR i zaślepiam teraz, błędów nie wywali ;) RHF 140KM napewno wyrzuca ;)
Sprawdzane w przeciągu 2tyg na jednym i drugim silniku
Wysłane z mojego G3112 przy użyciu Tapatalka
-
Odgrzeje kotleta, u mnie też sporadycznie pojawia sie bardzo lekkie przydławiane podczas delikatnego przyspieszania na 2 i 3 biegu. Moze wypowiedza się osoby które faktycznie pozbyly się tego problemu i co konkretnie zrobiły z egr? Samo wyłączenie elektroniczne a moze wymiana na nowy lub zaslepienie?
To wcale nie musi być wina samego EGR. robiłeś jakieś odczyty błędów?
-
Witam.
W czwartek montowałem używany zawór egr, następnie kalibracja diagbox i wszystko skończyło się pomyślnie. Autem jeździłem jeszcze w czwartek, piątek i sobotę. Dzisiaj jadąc wszystko było O. K aż nagle na wyświetlaczu pokazał się komunikat: system ograniczenia emisji spalin silnika uszkodzony. Auto dalej jechało bez zmian ale świeci się kontrolka silnika. Przejechałem tak z 200km, wszystko działa ale check się świeci. Czym to może być spowodowane?
Pozdrawiam
-
Witam. Poprzedni błąd dotyczący wpisu wyżej zniknął sam. Jeździłem autem codziennie. Po ostatnim tankowania 10.06 myślę sobie, że pojeżdzę ekonomicznie, spalanie wyszło 6.1 i wczoraj tankowanie do pełna,wyjazd do pracy, wyprzedzam ciężarówkę, redukcja do IV biegu i ten sam błąd :system ograniczenia emisji spalin silnika uszkodzony. Świeci się tylko check, auto nie straciło mocy ani żadne inne podobne negatywne zjawiska. Jakieś pomysły?
Pozdrawiam
-
Pojechałem do garażu podpiąć Lexię, mam dwa błędy:
1.usterka 2563- sygnał położenia zaworu turbosprężarki , Wartość większa od wartości zadanej
2.usterka 0238- sygnał ciśnienie z turbo, zwarcie z plusem
od czego zacząć?
pozdrawiam
-
U mnie po takim komunikacie mechanik obstawial jeden z czujników turbo. Okazala się winna wiązka pomiędzy turbo a ecu.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
Dzisiaj jechałem do pracy i oczywiście check zgasł, przegoniłem auto ile fabryka dała i żaden check się nie zapalił.
Jutro zacznę od sprawdzania czujnika od turbo, ten chyba na przepustnicy.
-
Witam,odkopię temat ponieważ i u mnie zdycha pomału egr i mam pytanie a mianowicie czy musi być o takich samych numerach czy wystarczy że jest od 2.0 163 km.? chcę kupić używkę i jest tego trochę np.od forda,peuegota i oczywiście od cytryny.
-
Mógłby ktoś podać ścieżkę w diagbox do przyuczenia EGR?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Pytanie do tych co wyciągali egr,czy montowaliście z powrotem na stare uszczelki czy dawaliście nowe? Jeśli nowe to tylko aso albo jakieś inne źródło.